Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Derudover så er det lidt svært at gennemskue om du har en plan for progression indtænkt?

Friche skrev:Der mangler noget lænd og baglårDerudover så er det lidt svært at gennemskue om du har en plan for progression indtænkt?
(flyttet)

Ittams skrev:Læs artiklen "newbies helpfile" her på siden, samt de andre brugbare artikler. Der finder du svar på de fleste spørgsmål. Go læsning.

Ole_S skrev:Ittams skrev:Læs artiklen "newbies helpfile" her på siden, samt de andre brugbare artikler. Der finder du svar på de fleste spørgsmål. Go læsning.
Mange tak
Altså, jeg kan sagtens bare smide nogle øvelser ind som rammer de manglende muskler. Jeg ønsker blot at vide, hvilke øvelser I vil anbefale til lænd og baglår
Dødløft rammer lænden godt, I know. Jeg er god ikke så pjattet med denne øvelse.
Baglår ?

Ole_S skrev:Friche skrev:Der mangler noget lænd og baglårDerudover så er det lidt svært at gennemskue om du har en plan for progression indtænkt?
(flyttet)
Kan du komme med et par gode forslag?
Når du skriver plan for progression, hvad mener du da?
Kan du forresten fortælle mig, hvorfor jeg ikke kan se folks galleri?

Friche skrev:Ole_S skrev:Friche skrev:Der mangler noget lænd og baglårDerudover så er det lidt svært at gennemskue om du har en plan for progression indtænkt?
(flyttet)
Kan du komme med et par gode forslag?
Når du skriver plan for progression, hvad mener du da?
Kan du forresten fortælle mig, hvorfor jeg ikke kan se folks galleri?
Mht progression så mener jeg bare at du skal sørge for at du ikke står helt stille i styrke. Hvis du kan stige lidt hver uge er det fint nok, ellers prøv at søg lidt på nogle forskellige programmer og se hvordan det kan gøres.
Gallerierne blev lagt ned da der kom et hackerangreb via dem, for snart to år siden. Jeg ved ikke om de kommer i brug igen desværre, men det er ikke kun dig der ikke kan se dem, det er os alle

Friche skrev:Ole_S skrev:Ittams skrev:Læs artiklen "newbies helpfile" her på siden, samt de andre brugbare artikler. Der finder du svar på de fleste spørgsmål. Go læsning.
Mange tak
Altså, jeg kan sagtens bare smide nogle øvelser ind som rammer de manglende muskler. Jeg ønsker blot at vide, hvilke øvelser I vil anbefale til lænd og baglår
Dødløft rammer lænden godt, I know. Jeg er god ikke så pjattet med denne øvelse.
Baglår ?
Du kunne evt køre noget dødløft og noget leg curl. Alternativt kunne det være rumænsk dødløft og så supplere med noget leg curl eller back raises. Du kan også lige tjekke øvelsesbiblioteket evt

Bash skrev:Learn to love it bro.
Dødløft, eller en variant heraf er imo essentiel til at opbygge en stor og stærk ryg. Vil du stadig få fremgang via diverse rows og squats? Ja. Er det optimalt? Nej. Find dig en dødløft variant du kan lide at lave (der findes en del, der vil med garanti være en som er både sjov og som ikke gør ondt)
Når der snakkes om progression, så er det blot et udtryk for kontinuerlig fremgang.
Periodisering derimod, er et vigtigt udtryk som du bør bekende dig med. Som regel indebærer der planlagt manipulering af volume og intensitet over en periode, med henblik på at undgå stagnation. Ikke så aktuelt for dig efter en måneds træning, men om et halvt år ser tingene (muligvis) anderledes ud.
Læs artiklen back to basics, her finder du en effektiv og overskuelig måde at gøre det på.

Bash skrev:Bands er blot en af mange løsninger på at den relative styrke ikke er optimal.
Eccentriske chins, pulldowns og vægttab er andre muligheder.

Jeg har overvejet at tilføje dips til mit program.
Ole_S skrev:Bash skrev:Bands er blot en af mange løsninger på at den relative styrke ikke er optimal.
Jeg er i gang med at bulke, så vægttab er ikke muligt.
Øvelserne du nævner, kender jeg dog ikke? Er det blot, hvor jeg bruger en bænk eller lign, og sænker kroppen så langsomt som muligt? Det er den metode, jeg bruger nu
Jeg tænkte bare, at et band ville hjælpe til, at jeg kunne udføre øvelsen i hele dens bane, og ikke kun hvor jeg sænker kroppen.

Bash skrev:Ole_S skrev:Bash skrev:Bands er blot en af mange løsninger på at den relative styrke ikke er optimal.
Jeg er i gang med at bulke, så vægttab er ikke muligt.
Øvelserne du nævner, kender jeg dog ikke? Er det blot, hvor jeg bruger en bænk eller lign, og sænker kroppen så langsomt som muligt? Det er den metode, jeg bruger nu
Jeg tænkte bare, at et band ville hjælpe til, at jeg kunne udføre øvelsen i hele dens bane, og ikke kun hvor jeg sænker kroppen.
Eccentrisk er blot et udtryk for at du kun udfører den nedadgående bevægelse i chins, mens du holder igen.
Pulldowns kan vel på dansk kaldes for kabeltræk i tårn. Ellers er google en god ressource.
Men bands er også en mulighed for dig at benytte.

ExILe2013 skrev:Når du nu træner 6 dage om ugen (samme som mig) vil jeg mene du med fordel kan køre 3-split istedet for 2-split. Jeg kører selv agnostic 3-split netop for ikke at blive for træt til sidst i træningspasset. Agnostic split går ud på man træner de modstående muskelgrupper i hvert pas.
Dvs træning ser således ud. Der kan skiftes rundt på hvilken muskelgruppe du træner først for at variere lidt, eks bryst før ryg eller omvendt.
Dag 1 Ryg, Bryst
Incline Bench, Decline Bench, Flyers
Pull down, Rows, Deadlift
Dag 2 Ben , Mave
Squat, Leg press, Leg curls, Calf raises, + crunches(maskine)/dragonflags
Dag 3 Skulder, Biceps, Triceps
Shoulder Press, Lateral raises, reverse flyers, hammer curls, barbbell curls, skull crushers, weighted dips
Dag 4 pause
Dag 5 Forfra
Det virker ihvertfald godt for mig. Man kan også træne deadlift på bendag istedet for legcurl, og så smide en alternativ ryg øvelse ind på ryg/bryst dag.

Ittams skrev:Jeg synes du skal få står de grundlæggende ting før du bekymrer dig alt for meget om det skal være det ene eller andet splitprogram.
Der er absolut ingen grund til opfinde den dybe tallerken - det er allerede gjort. Kør en klassisk fullbody el. eksempelvis back 2 basics.

MadzP92 skrev:du har ikke arbejdskapacitet til at træne 6 gange om ugen tydeligvis?..
jeg synes du burde drosse lidt ned og køre dit 2 split 4 gange om ugen.. det er rigeligt.

. Det er kun dig, der kan finde ud af hvad der virker på din krop...og det tager tid at få den erfaring. 

Amazonen skrev:Tonen i det følgende er ikke ment nedladende...![]()
Har læst en del af dine indlæg efterhånden. Råd: Less talk and more action. Kom i gang og få afprøvet det 2-split og se om du kan holde til det. Det er kun dig, der kan finde ud af hvad der virker på din krop...og det tager tid at få den erfaring.
At du ikke synes du kan holde høj intensitet i slutningen af træningspasset giver da kun mening, hvis du har givet den gas med flerledsøvelserne i starten af træningspasset. MTFU og få det overstået så godt som muligt. Det lavere energiniveau betyder mindre, når det er mindre øvelser...
Hvorfor vil du ikke dødløfte? Håber ikke du regner med at få bare i nærheden af det samme ud af hyperextensions.

ExILe2013 skrev:Jeg kører selv agnostic 3-split netop for ikke at blive for træt til sidst i træningspasset. Agnostic split går ud på man træner de modstående muskelgrupper i hvert pas.

Bash skrev:ExILe2013 skrev:Jeg kører selv agnostic 3-split netop for ikke at blive for træt til sidst i træningspasset. Agnostic split går ud på man træner de modstående muskelgrupper i hvert pas.
Agnostic er en trosretning i stil med atheismen, hvor man mener at vi ved for lidt omkring gud til at nå frem til en konklussion om hvorvidt han eksisterer.
Mener du agonist?![]()
Mvh den irriterende grammar nazi.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster