Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 900
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 898

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp søges:

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg vil meget gerne høre jeres mening om dette program:

Mandag, torsdag, lørdag:
- Bænkpres
- Decline bænkpres
- Skulderpres, en arm af gangen (håndvægte)
- Skull crusher (stang)
- Weighted crunshers (skrå bænk)
- Planke

Tirsdag, fredag, søndag:
- Squat kun tirsdag og fredag da jeg har dårligt knæ
- Inverted rows
- BOR (stang)
- Chin-ups
- Biceps curls (stang)

Håber på en god gang konstruktiv kritik :-)

Reputation point: 20

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Alle øvelserne køres 5-8 reps a' 4 sæt.

Der mangler noget lænd og baglår :) Derudover så er det lidt svært at gennemskue om du har en plan for progression indtænkt?

(flyttet)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)

Friche skrev:Der mangler noget lænd og baglår :) Derudover så er det lidt svært at gennemskue om du har en plan for progression indtænkt?

(flyttet)

Kan du komme med et par gode forslag?
Når du skriver plan for progression, hvad mener du da? :oops:

Kan du forresten fortælle mig, hvorfor jeg ikke kan se folks galleri?

Læs artiklen "newbies helpfile" her på siden, samt de andre brugbare artikler. Der finder du svar på de fleste spørgsmål. Go læsning. :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Ittams skrev:Læs artiklen "newbies helpfile" her på siden, samt de andre brugbare artikler. Der finder du svar på de fleste spørgsmål. Go læsning. :)

Mange tak :)
Altså, jeg kan sagtens bare smide nogle øvelser ind som rammer de manglende muskler. Jeg ønsker blot at vide, hvilke øvelser I vil anbefale til lænd og baglår :)

Dødløft rammer lænden godt, I know. Jeg er god ikke så pjattet med denne øvelse.
Baglår ?

Ole_S skrev:
Ittams skrev:Læs artiklen "newbies helpfile" her på siden, samt de andre brugbare artikler. Der finder du svar på de fleste spørgsmål. Go læsning. :)

Altså, jeg kan sagtens bare smide nogle øvelser ind som rammer de manglende muskler. Jeg ønsker blot at vide, hvilke øvelser I vil anbefale til lænd og baglår :)

Dødløft rammer lænden godt, I know. Jeg er god ikke så pjattet med denne øvelse.
Baglår ?

Du kunne evt køre noget dødløft og noget leg curl. Alternativt kunne det være rumænsk dødløft og så supplere med noget leg curl eller back raises. Du kan også lige tjekke øvelsesbiblioteket evt :)
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Ole_S skrev:
Friche skrev:Der mangler noget lænd og baglår :) Derudover så er det lidt svært at gennemskue om du har en plan for progression indtænkt?

(flyttet)

Mht progression så mener jeg bare at du skal sørge for at du ikke står helt stille i styrke. Hvis du kan stige lidt hver uge er det fint nok, ellers prøv at søg lidt på nogle forskellige programmer og se hvordan det kan gøres.

Gallerierne blev lagt ned da der kom et hackerangreb via dem, for snart to år siden. Jeg ved ikke om de kommer i brug igen desværre, men det er ikke kun dig der ikke kan se dem, det er os alle :)
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Friche skrev:
Ole_S skrev:

(flyttet)

Mht progression så mener jeg bare at du skal sørge for at du ikke står helt stille i styrke. Hvis du kan stige lidt hver uge er det fint nok, ellers prøv at søg lidt på nogle forskellige programmer og se hvordan det kan gøres.

Gallerierne blev lagt ned da der kom et hackerangreb via dem, for snart to år siden. Jeg ved ikke om de kommer i brug igen desværre, men det er ikke kun dig der ikke kan se dem, det er os alle :)

Jeg har trænet en måneds tid nu, og er steget antal kilo:

Bænkpres: 10 kg
Squat: 12 kg
Biceps curl: 5 kg

m.m.

Meget af det er sikkert begynder-gains, men er det ikke okay fremgang?

Friche skrev:
Ole_S skrev:

Baglår ?

Du kunne evt køre noget dødløft og noget leg curl. Alternativt kunne det være rumænsk dødløft og så supplere med noget leg curl eller back raises. Du kan også lige tjekke øvelsesbiblioteket evt :)

Hvis jeg helt kan undgå dødløft, vil det være super. Jeg ved godt at størstedelen af brugerne herinde forguder den øvelse! ;)

Learn to love it bro.
Dødløft, eller en variant heraf er imo essentiel til at opbygge en stor og stærk ryg. Vil du stadig få fremgang via diverse rows og squats? Ja. Er det optimalt? Nej. Find dig en dødløft variant du kan lide at lave (der findes en del, der vil med garanti være en som er både sjov og som ikke gør ondt)

Når der snakkes om progression, så er det blot et udtryk for kontinuerlig fremgang.
Periodisering derimod, er et vigtigt udtryk som du bør bekende dig med. Som regel indebærer der planlagt manipulering af volume og intensitet over en periode, med henblik på at undgå stagnation. Ikke så aktuelt for dig efter en måneds træning, men om et halvt år ser tingene (muligvis) anderledes ud.

Læs artiklen back to basics, her finder du en effektiv og overskuelig måde at gøre det på.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Kostplan: Ingen kostplan

Bash skrev:Learn to love it bro.
Dødløft, eller en variant heraf er imo essentiel til at opbygge en stor og stærk ryg. Vil du stadig få fremgang via diverse rows og squats? Ja. Er det optimalt? Nej. Find dig en dødløft variant du kan lide at lave (der findes en del, der vil med garanti være en som er både sjov og som ikke gør ondt)

Når der snakkes om progression, så er det blot et udtryk for kontinuerlig fremgang.
Periodisering derimod, er et vigtigt udtryk som du bør bekende dig med. Som regel indebærer der planlagt manipulering af volume og intensitet over en periode, med henblik på at undgå stagnation. Ikke så aktuelt for dig efter en måneds træning, men om et halvt år ser tingene (muligvis) anderledes ud.

Læs artiklen back to basics, her finder du en effektiv og overskuelig måde at gøre det på.

Tak for dit input. Jeg har læst artiklen, som du nævner. Det er ud fra denne artikel, at jeg har lavet mit program :)

Håber det er okay, at jeg linker til denne hjemmeside, da bodylab ikke forhandler dette produkt.

http://www.viivaa.dk/shop/viivaa/traeni ... +bands/698

Sagen er den, at jeg kun kan tage 1-2 reps af chin-ups, hvilket langt fra er nok.
Jeg tænkte i den forbindelse, at denne elastik kunne tilføje den nødvendige hjælp, så jeg kan tage nogle flere reps.

Har I erfaring med dette? :)

Bands er blot en af mange løsninger på at den relative styrke ikke er optimal.
Eccentriske chins, pulldowns og vægttab er andre muligheder.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Styrkeliste

Bash skrev:Bands er blot en af mange løsninger på at den relative styrke ikke er optimal.

Jeg er i gang med at bulke, så vægttab er ikke muligt.
Øvelserne du nævner, kender jeg dog ikke? Er det blot, hvor jeg bruger en bænk eller lign, og sænker kroppen så langsomt som muligt? Det er den metode, jeg bruger nu :)

Jeg tænkte bare, at et band ville hjælpe til, at jeg kunne udføre øvelsen i hele dens bane, og ikke kun hvor jeg sænker kroppen.

Og lige en bette ting mere :)

Tror I at denne bænk er noget skrammel:
http://www.harald-nyborg.dk/p9504/kilbe ... enk-drc504

Jeg tænker på at bruge øvelsen, hyperextensions, til lænden og bag-låret.

Den kan nemlig også bruges til dips, ser det ud til :) Jeg har overvejet at tilføje dips til mit program.
Sidst rettet af Ole_S 15. maj 2013, 21:33, rettet i alt 2 gange.

Ole_S skrev:
Bash skrev:Bands er blot en af mange løsninger på at den relative styrke ikke er optimal.

Øvelserne du nævner, kender jeg dog ikke? Er det blot, hvor jeg bruger en bænk eller lign, og sænker kroppen så langsomt som muligt? Det er den metode, jeg bruger nu :)

Jeg tænkte bare, at et band ville hjælpe til, at jeg kunne udføre øvelsen i hele dens bane, og ikke kun hvor jeg sænker kroppen.

Eccentrisk er blot et udtryk for at du kun udfører den nedadgående bevægelse i chins, mens du holder igen.
Pulldowns kan vel på dansk kaldes for kabeltræk i tårn. Ellers er google en god ressource.

Men bands er også en mulighed for dig at benytte.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Styrkeliste

Bash skrev:
Ole_S skrev:

Eccentrisk er blot et udtryk for at du kun udfører den nedadgående bevægelse i chins, mens du holder igen.
Pulldowns kan vel på dansk kaldes for kabeltræk i tårn. Ellers er google en god ressource.

Men bands er også en mulighed for dig at benytte.

Tror jeg skriver en mail til forhandleren og spørger, hvilken band, de vil foreslå til mit behov. :)

Sandheden er den, at når jeg kører 2split, har jeg ofte ikke nok energi til at udføre de sidste øvelser med nok intensitet og styrke.
Ville et godt 3split-program være vejen frem for mig?

Jeg har kigget lidt på forskellige 3split programmer, men jeg synes umiddelbart der går for lang tid mellem de enkelte musklers aktivitet - hvor lang tid der går mellem de samme øvelser. Jeg tænker her på protein-syntesen.

Glæder mig til at høre jeres erfaringer med 3split versus 2 split :-)

Når du nu træner 6 dage om ugen (samme som mig) vil jeg mene du med fordel kan køre 3-split istedet for 2-split. Jeg kører selv agnostic 3-split netop for ikke at blive for træt til sidst i træningspasset. Agnostic split går ud på man træner de modstående muskelgrupper i hvert pas.

Dvs træning ser således ud. Der kan skiftes rundt på hvilken muskelgruppe du træner først for at variere lidt, eks bryst før ryg eller omvendt.

Dag 1 Ryg, Bryst
Incline Bench, Decline Bench, Flyers
Pull down, Rows, Deadlift

Dag 2 Ben , Mave
Squat, Leg press, Leg curls, Calf raises, + crunches(maskine)/dragonflags

Dag 3 Skulder, Biceps, Triceps
Shoulder Press, Lateral raises, reverse flyers, hammer curls, barbbell curls, skull crushers, weighted dips

Dag 4 pause

Dag 5 Forfra

Det virker ihvertfald godt for mig. Man kan også træne deadlift på bendag istedet for legcurl, og så smide en alternativ ryg øvelse ind på ryg/bryst dag.

ExILe2013 skrev:Når du nu træner 6 dage om ugen (samme som mig) vil jeg mene du med fordel kan køre 3-split istedet for 2-split. Jeg kører selv agnostic 3-split netop for ikke at blive for træt til sidst i træningspasset. Agnostic split går ud på man træner de modstående muskelgrupper i hvert pas.

Dvs træning ser således ud. Der kan skiftes rundt på hvilken muskelgruppe du træner først for at variere lidt, eks bryst før ryg eller omvendt.

Dag 1 Ryg, Bryst
Incline Bench, Decline Bench, Flyers
Pull down, Rows, Deadlift

Dag 2 Ben , Mave
Squat, Leg press, Leg curls, Calf raises, + crunches(maskine)/dragonflags

Dag 3 Skulder, Biceps, Triceps
Shoulder Press, Lateral raises, reverse flyers, hammer curls, barbbell curls, skull crushers, weighted dips

Dag 4 pause

Dag 5 Forfra

Det virker ihvertfald godt for mig. Man kan også træne deadlift på bendag istedet for legcurl, og så smide en alternativ ryg øvelse ind på ryg/bryst dag.

Tusind tak for dit input :-)
Det er ikke fordi , at jeg VIL træne 6 gange om igen.
Jeg vil bare gerne kunne udføre mine træninger 100%.

Jeg synes du skal få står de grundlæggende ting før du bekymrer dig alt for meget om det skal være det ene eller andet splitprogram.
Der er absolut ingen grund til opfinde den dybe tallerken - det er allerede gjort. Kør en klassisk fullbody el. eksempelvis back 2 basics.
Brugeravatar

Ittams skrev:Jeg synes du skal få står de grundlæggende ting før du bekymrer dig alt for meget om det skal være det ene eller andet splitprogram.
Der er absolut ingen grund til opfinde den dybe tallerken - det er allerede gjort. Kør en klassisk fullbody el. eksempelvis back 2 basics.

Jeg skulle gerne have styr på de grundlæggende ting efterhånden :-)
Det rigtige split-program er væsentligt i forhold til, at jeg gerne vil have 100% energi til alle øvelserne.

Det må ligeledes være væsentligt, om hvilken metode der er mest effektiv:

- ramme de samme muskler 3 gange om ugen = 2split
- ramme de samme muskler 2 gange om ugen, hvor de bliver tæsket igennem = 3split.

:-)

du har ikke arbejdskapacitet til at træne 6 gange om ugen tydeligvis?..

jeg synes du burde drosse lidt ned og køre dit 2 split 4 gange om ugen.. det er rigeligt.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

MadzP92 skrev:du har ikke arbejdskapacitet til at træne 6 gange om ugen tydeligvis?..

jeg synes du burde drosse lidt ned og køre dit 2 split 4 gange om ugen.. det er rigeligt.

Jo, det har jeg. Min energi skal bare tilrettelægges henover ugen.
Jeg har læst, at proteinsyntesen er nærmest lig 0, hvis man venter 3 dage mellem den samme muskel trænes.

3split er måske ikke så fordelagtig i den henseende så?

Tonen i det følgende er ikke ment nedladende... :)

Har læst en del af dine indlæg efterhånden. Råd: Less talk and more action. Kom i gang og få afprøvet det 2-split og se om du kan holde til det :) . Det er kun dig, der kan finde ud af hvad der virker på din krop...og det tager tid at få den erfaring.
At du ikke synes du kan holde høj intensitet i slutningen af træningspasset giver da kun mening, hvis du har givet den gas med flerledsøvelserne i starten af træningspasset. MTFU og få det overstået så godt som muligt :mrgreen: . Det lavere energiniveau betyder mindre, når det er mindre øvelser...

Hvorfor vil du ikke dødløfte? Håber ikke du regner med at få bare i nærheden af det samme ud af hyperextensions. :^o
---

Udstyrsløft
Bænk: 130 kg Squat:222,5 kg Dødløft: 245 kg
Brugeravatar

Reputation point: 60

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC
Horsens Styrkeløfter Klub

Amazonen skrev:Tonen i det følgende er ikke ment nedladende... :)

Har læst en del af dine indlæg efterhånden. Råd: Less talk and more action. Kom i gang og få afprøvet det 2-split og se om du kan holde til det :) . Det er kun dig, der kan finde ud af hvad der virker på din krop...og det tager tid at få den erfaring.
At du ikke synes du kan holde høj intensitet i slutningen af træningspasset giver da kun mening, hvis du har givet den gas med flerledsøvelserne i starten af træningspasset. MTFU og få det overstået så godt som muligt :mrgreen: . Det lavere energiniveau betyder mindre, når det er mindre øvelser...

Hvorfor vil du ikke dødløfte? Håber ikke du regner med at få bare i nærheden af det samme ud af hyperextensions. :^o

Jeg har trænet seriøst i en måned med 2split nu, så jeg træner skam?
Det er netop den egentlige grund til at jeg spørger om folks mening om 3split, fordi det måske kunne være oplagt for mig.

Og mange af min tidligere indlæg har skyldtes min generelle nysgerrighed for træning!

Men tak for dit input :-)

ExILe2013 skrev:Jeg kører selv agnostic 3-split netop for ikke at blive for træt til sidst i træningspasset. Agnostic split går ud på man træner de modstående muskelgrupper i hvert pas.

Agnostic er en trosretning i stil med atheismen, hvor man mener at vi ved for lidt omkring gud til at nå frem til en konklussion om hvorvidt han eksisterer.

Mener du agonist? :D

Mvh den irriterende grammar nazi. :-k
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Styrkeliste

Bash skrev:
ExILe2013 skrev:Jeg kører selv agnostic 3-split netop for ikke at blive for træt til sidst i træningspasset. Agnostic split går ud på man træner de modstående muskelgrupper i hvert pas.

Agnostic er en trosretning i stil med atheismen, hvor man mener at vi ved for lidt omkring gud til at nå frem til en konklussion om hvorvidt han eksisterer.

Mener du agonist? :D

Mvh den irriterende grammar nazi. :-k

Du ved sikkert godt, hvad han mente, lyder det til? :-)

Næste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster