Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1477
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1474

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til kostplan - pige

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle sammen..

Er rimelig ny i alt det her, og vil først og fremmest gerne tabe mig et par kg. (:

Lidt info om mig:
Alder: 21
Højde: 171
Vægt: 61

Basalstofskifte: 1450kcal
Energiforbrug: 1993kcal

Arbejder fuldtid i butik - stående arbejde.
Træner spinning 1-2 gange i ugen
Zumba/latinmix (de der forskellige dansehold): 1 gang om ugen
Yoga: 1 gang om ugen
Styrketræner: 2 gange om ugen

i ca. hver anden weekend er jeg ude som eventpige og danser hele natten.
Det skal desuden også siges at det er forholdsvis sjældent jeg drikker alkohol.

Jeg føler i forvejen jeg spiser ret meget, men når jeg har kun ca 500kcal kan jeg jo tydeligt se det er for lidt.

Er blevet foreslået af en af mine venner at købe WHEY 100 protein, som kan hjælpe mig. Er det en god ide ?

Min kostplan for en typisk dag - når jeg spiser meget... KAN I HJÆLPE ?? :)

kostplan
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hey :)

og velkommen til...

Jeg overvåger lige emnet her og ser hvad folkene finder frem til af hjælp / dog uden at sige for meget (har selv fået lagt en ORDENTLIG kostplan langt om længe) så kan jeg sige du spiser for lidt :(

lad os se hvad folkene siger, de har sgu meget styr på det herinde :bodyman: :dope:

Geografisk sted: Aarhus N

Logbog: Vis logbog

Jeg tror du lyver for dig selv omkring indtaget. Hvis du har kørt med det lave indtag i længere tid burde du være nær døden.

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Alex789 skrev:Jeg tror du lyver for dig selv omkring indtaget. Hvis du har kørt med det lave indtag i længere tid burde du være nær døden.

Det er sådan spm jeg spiser nu og har gjort den sidste måneds tid i hvertfald.. der er self. lidt ændringer i kød, fisk og kylling f.eks. og med grøntsagerne.. men hovedsageligt ser det sådan ud, så nej jeg lyver ikke.
Brugeravatar

sikker på du ikke spiser mere?
I ét enkelt måltid kan jeg nemt få 2 gange så mange KCAL ned.

Hvis du virkelig ikke føler at du kan spise mere, så drik en masse med kalorier, mælk, kakao, smoothies osv.
Whey protein pulver vil ikke give ret meget i KCAL sammenhæng med mindre du hælder 100 gram af det ned og det er ekstremt meget, men er da helt sikkert en idé når nu du ikke får nok protein.
Overvej weight gainer, der er omkring 400 kcal i én portion på 100 gram.

Alex789 skrev:Jeg tror du lyver for dig selv omkring indtaget. Hvis du har kørt med det lave indtag i længere tid burde du være nær døden.

Alex - hold dig til Topic :) nær døden er nok lige i overkanten sagt og hvorfor sige hun lyver? ... hvis hun ikke spiser mere ?? der er sgu da nogle piger der spiser 1 gang om dagen og de lever da stadigiv, det er dumt ved jeg - men nu spørger hun jo om hjælp

Iøvrigt kan jeg se at der er en fejl i din kost plan. til din frokost, har du skrevet 2 af det der rugbrød, tror beregnerne tager det som 2 gram i stedet for 2 skiver. Det er i næsten 200 kcal, der er fjernet der. Prøv lige og kig igennem en gang.

Det samme gør sig gældende med dine tomater, de også er regnet forkert.. :)
Prøv og ret de ting og se hvad den så siger.
Men bestemt ikke særlig mange kcal.
Nikolaj / Nikobo

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

kamildk skrev:

Alex - hold dig til Topic :) nær døden er nok lige i overkanten sagt og hvorfor sige hun lyver? ... hvis hun ikke spiser mere ?? der er sgu da nogle piger der spiser 1 gang om dagen og de lever da stadigiv, det er dumt ved jeg - men nu spørger hun jo om hjælp

Hvis hun ikke kan tabe sig ordenligt med 450 kcal er der squ noget galt.

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

CaHou skrev:Er blevet foreslået af en af mine venner at købe WHEY 100 protein, som kan hjælpe mig. Er det en god ide ?

Det er en super fin idé at supplere med noget proteinpulver efter dine træninger for at opnå dit daglige proteinbehov. Derudover er det også lidt nemmere at have med i tasken end som så meget andet. Husk dog at få nogle kulhydrater med ind samtidigt. Det kan enten også være i pulverform (Druesukker eller maltodextrin) eller eks. vis en banan.

CaHou skrev:Min kostplan for en typisk dag - når jeg spiser meget... KAN I HJÆLPE ?? :)

Uanset fejl i kostplanen eller ej, så er det helt sikkert ikke meget (læs: nok) at du får at spise. Jeg er dog ikke helt sikker på hvad det helt præcist er du vil have hjælp med? Som du skriver det, så er du udmærket klar over hvad problemet er, og skal blot justere derefter.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:
CaHou skrev:Er blevet foreslået af en af mine venner at købe WHEY 100 protein, som kan hjælpe mig. Er det en god ide ?

Det er en super fin idé at supplere med noget proteinpulver efter dine træninger for at opnå dit daglige proteinbehov. Derudover er det også lidt nemmere at have med i tasken end som så meget andet. Husk dog at få nogle kulhydrater med ind samtidigt. Det kan enten også være i pulverform (Druesukker eller maltodextrin) eller eks. vis en banan.

CaHou skrev:Min kostplan for en typisk dag - når jeg spiser meget... KAN I HJÆLPE ?? :)

Uanset fejl i kostplanen eller ej, så er det helt sikkert ikke meget (læs: nok) at du får at spise. Jeg er dog ikke helt sikker på hvad det helt præcist er du vil have hjælp med? Som du skriver det, så er du udmærket klar over hvad problemet er, og skal blot justere derefter.

Pind: hvad ville du mene henes ligevægtsindtag for at smide lidt hver uge ca. 500 gram ville være optimalt ? jeg regner med en 1400-1500kcal?

kamildk skrev:
Pind skrev:

Pind: hvad ville du mene henes ligevægtsindtag for at smide lidt hver uge ca. 500 gram ville være optimalt ? jeg regner med en 1400-1500kcal?

Som udgangspunkt virker det som et fornuftigt estimat.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Animal skrev:
kamildk skrev:
Pind skrev:

Som udgangspunkt virker det som et fornuftigt estimat.

Vil det sige, at hvis jeg supplere med protein shake et par gange om dagen og så begynder og spise lidt mere ville det hjælpe mig ?

(har rettet i kostplanen nu)
Brugeravatar

Der er et eller andet helt galt med den mængde Kcal du skriver du indtager. Du har beregnet et basalstofskifte til 1450Kcal, det vil sige det er hvad din krop kræver på en dag, hvis du lå stille i din seng og intet lavede. du har så et energi forbrug på 2000Kcal, så du ligger altså ca 1500Kcal under ligevægts indtag hver dag, så på en uge taler vi altså 10500Kcal, det kræver ca 7000Kcal at forbrænde et kilo fedt, så du burde tabe dig 1,5kg om ugen.
Med mindre din krop er gået helt i panik og har kørt dit stofskiftet helt ned(hvilket ekstrem træthed kan være et tegn på) så indtager du altså flere Kcal end du regner med. sagt på en anden måde din krop kan simpelhen ikke fungere på 600Kcal om dagen.
Med hensyn til proteinpulver, så er det jo bare en form for mad, med højt protein indhold, så det er sådan set bare noget man med regner i sin kostplan, det fleste af os drikker det for at op nå en højre % samlet protein indtag om dagen, men der er på ingen måde noget magisk ved det, du får det samme ud af at spise noget kød f.eks.

Men har du så tabt dig med den kostplan? og evt hvor meget? vægttab og vægtøgning er nemlig i bund og grund ren og skær matematik, for de fleste i hvert fald :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

CaHou skrev:Vil det sige, at hvis jeg supplere med protein shake et par gange om dagen og så begynder og spise lidt mere ville det hjælpe mig ?

Jeg ser ingen grund til at gøre brug af en decideret shake på andre tidspunkter end efter din træning, sammen med en kulhydratkilde, som jeg nævnte tidligere.

Rigtig mad vil altid være at foretrække frem for pulveret. Det kan dog med fordel bruges i dine havregryn om morgenen samt i frugt smoothies, bagværk o.lign.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har nu prøvet at lave en kostplan, som jeg må se om jeg kan overholde, hvad siger i til den ? ser den okay ud eller mangler der noget ? eventuelle forslag til den ?

Fandt ud af at ved at lave et par ændringer og self. tilføje mere mad kan jeg komme op på flere kcal. :)
Brugeravatar

Du mangler kcal generelt. Hvis du skal tabe dig bør du ikke ligge mere end 400 - 500 kcal i underskud.
Mere grønt
Mere sundt fedt
Erstat den ene shake med rigtig mad, og gør kun brug af den anden efter din træning sammen med evt. en banan.

Hvor meget forventer du at skulle tabe dig?

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Pind skrev:Du mangler kcal generelt. Hvis du skal tabe dig bør du ikke ligge mere end 400 - 500 kcal i underskud.
Mere grønt
Mere sundt fedt
Erstat den ene shake med rigtig mad, og gør kun brug af den anden efter din træning sammen med evt. en banan.

Så har jeg rettet til... hvordan ser det ud nu ? :)
Jeg vil rigtig gerne tabe mig 3-4 kg.. hovedsagelig mave og lår er der nogle specielt gode øvelser til det? eller er det bare videre med f.eks. squat osv ?
Brugeravatar

CaHou skrev:
Pind skrev:Du mangler kcal generelt. Hvis du skal tabe dig bør du ikke ligge mere end 400 - 500 kcal i underskud.
Mere grønt
Mere sundt fedt

Så har jeg rettet til... hvordan ser det ud nu ? :)
Jeg vil rigtig gerne tabe mig 3-4 kg.. hovedsagelig mave og lår er der nogle specielt gode øvelser til det? eller er det bare videre med f.eks. squat osv ?

Man kan ikke punktforbrænde.. du vil tabe dig overalt eller slet ikke..
Brugeravatar

Træner her: OBBC

Foos skrev: Man kan ikke punktforbrænde.. du vil tabe dig overalt eller slet ikke..

så vil jeg gerne tabe mig over alt, det var også bare hvis der var nogle gode øvelser som jeg ikke lige kendte til de to steder. :)
Brugeravatar

Har lige været inde på en side om ligevægtsindtag og sat dine stats ind, og det her er resultatet:

http://slettet af admin.dk/ligevaegtsindtag-beregner/

Resultater
Ligevægtsindtag: 2377 kcal
Bulk: 2677 kcal
Cut: 2077 kcal
Protein pr. dag: 122g

Som du kan se, så spiser du slet ikke nok i forhold til den udregner, og du har sikkert brugt en anden som siger at det er forkert og så videre.

Du spiser kun 850gram mad om dagen, det er virkelig ikke meget. Jeg kan på en dag på 2000 kalorier, spise 850gram bare i grønt og grøntsager. Jeg ville spise noget mere, du må være sulten hele dagen, dårligt humør, og være træt?

Jeg ville anbefale dig at spise noget mere..
If the bar aint bending, you are just pretending!

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

Reputation point: 25

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

thaden skrev:Har lige været inde på en side om ligevægtsindtag og sat dine stats ind, og det her er resultatet:

http://slettet af admin.dk/ligevaegtsindtag-beregner/

Resultater
Ligevægtsindtag: 2377 kcal
Bulk: 2677 kcal
Cut: 2077 kcal
Protein pr. dag: 122g

Som du kan se, så spiser du slet ikke nok i forhold til den udregner, og du har sikkert brugt en anden som siger at det er forkert og så videre.

Du spiser kun 850gram mad om dagen, det er virkelig ikke meget. Jeg kan på en dag på 2000 kalorier, spise 850gram bare i grønt og grøntsager. Jeg ville spise noget mere, du må være sulten hele dagen, dårligt humør, og være træt?

Jeg ville anbefale dig at spise noget mere..

Okay, jeg har brugt den der er på siden med kostplanen herinde til og udregne..

Med alt det der er kommet på kostplanen tror jeg ikke jeg har mulighed for og føle mig sulten - tværtimod, plejer og spise meget mindre. dog har du ret i det med og være træt og ikke have så meget overskud til de forskellige ting. men mit humør fejler intet. :)
Brugeravatar

Beregnere er forskellige, og har også selv regnet mit ud, og det giver også forskellige resultater.

En metode som virker er at måle og veje hvad du spiser i en uge, og hvis du taber dig omkring det halve kilo, gør du noget rigtigt.
Hvis du derimod tager på, gør du noget forkert.

Alt efter hvad man ønsker, kan man agere anderledes, og ændre ens kost til det ønskede resultat :)

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

SPH GYM

Styrkeliste

Du skal nok sigte efter en bedre fordeling af protein og kylhydrater.

Ville foreslå en 50% protein, 30% kulhydrat og 20 % fedt.

jaskob skrev:Du skal nok sigte efter en bedre fordeling af protein og kylhydrater.

Hvorfor vil du foreslå den fordeling?

SPH GYM

Styrkeliste

jaskob skrev:Du skal nok sigte efter en bedre fordeling af protein og kylhydrater.

Hvad ville du fjerne fra kostplanen og tilføje evt ? synes det er svært og finde noget med mange proteiner i når jeg hele tiden får at vide der skal grønt på .. og jeg kan bare ikke spise 500 g kød.. hvis du forstår.. ? :)
Brugeravatar

Som udgangspunkt, så med dit aktivitetsniveau, din højde og din vægt, så burde dit ligevægtsindtag ligge over 2000. Et skud i tågen vil være mellem 2300 og 2500 kcal. Alt efter hvilken type beregner man bruger. Mange af de beregnere man møder på internettet kan være voldsomt forsimplede, hvilket giver et noget uklart billede.

Dernæst er der lavet en del studier omkring fordeling af protein, kulhydrater og fedt i forbindelse med vægttab. Her tyder nylige studier på at en fordeling med Protein (50%), kulhydrater (40%) og fedt (10%), skulle give de største vægttab.

Hvorom alting er, er det med din umiddelbare vægt og højde noget tvivlsomt hvor meget mere du vil kunne blive ved at tabe dig. Det tager forholdsvis kort tid at tabe fedt, hvor i mod, hvis din fedtprocent er skruet så langt ned at du ikke som udgangspunkt har det man kalder overflødigt fedt, vil processen blive noget mere langvarig.

Derudover forstår jeg ikke hvorfor du ikke har nogle langsomt optagelige kulhydrater i din kostplan - som f.eks. pasta og ris til aftensmaden. Der synes kun at være grøntsager og kylling.

Hvis du desuden gerne vil strammes op overall, og med henblik på dine ben og din mave - ironisk nok er det dét ALLE kvinder vil stramme op - bør du nok sørge for at træne hele din krop når du styrketræner. Al forskning på området beviser at træner man kun dele af sin krop udvikler den sig væsentligt langsommere, sammenlignet med at træne hele kroppen.
Husk også at skifte ud i dit træningsprogram og tilpasse din diæt. Man siger typisk at træningsprogram og diæt skal tilpasses hver 4-6 uge, dette skal tilpasses for at bibeholde eventuelt vægttab/vægtøgning - alt efter hvad man ønsker.

Det var vidst et svar på det hele.
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00

Mini-Arnold skrev:Som udgangspunkt, så med dit aktivitetsniveau, din højde og din vægt, så burde dit ligevægtsindtag ligge over 2000. Et skud i tågen vil være mellem 2300 og 2500 kcal. Alt efter hvilken type beregner man bruger. Mange af de beregnere man møder på internettet kan være voldsomt forsimplede, hvilket giver et noget uklart billede.

Dernæst er der lavet en del studier omkring fordeling af protein, kulhydrater og fedt i forbindelse med vægttab. Her tyder nylige studier på at en fordeling med Protein (50%), kulhydrater (40%) og fedt (10%), skulle give de største vægttab.

Hvorom alting er, er det med din umiddelbare vægt og højde noget tvivlsomt hvor meget mere du vil kunne blive ved at tabe dig. Det tager forholdsvis kort tid at tabe fedt, hvor i mod, hvis din fedtprocent er skruet så langt ned at du ikke som udgangspunkt har det man kalder overflødigt fedt, vil processen blive noget mere langvarig.

Derudover forstår jeg ikke hvorfor du ikke har nogle langsomt optagelige kulhydrater i din kostplan - som f.eks. pasta og ris til aftensmaden. Der synes kun at være grøntsager og kylling.

Hvis du desuden gerne vil strammes op overall, og med henblik på dine ben og din mave - ironisk nok er det dét ALLE kvinder vil stramme op - bør du nok sørge for at træne hele din krop når du styrketræner. Al forskning på området beviser at træner man kun dele af sin krop udvikler den sig væsentligt langsommere, sammenlignet med at træne hele kroppen.
Husk også at skifte ud i dit træningsprogram og tilpasse din diæt. Man siger typisk at træningsprogram og diæt skal tilpasses hver 4-6 uge, dette skal tilpasses for at bibeholde eventuelt vægttab/vægtøgning - alt efter hvad man ønsker.

Good one ^ =D>

Mini-Arnold skrev:Som udgangspunkt, så med dit aktivitetsniveau, din højde og din vægt, så burde dit ligevægtsindtag ligge over 2000. Et skud i tågen vil være mellem 2300 og 2500 kcal. Alt efter hvilken type beregner man bruger. Mange af de beregnere man møder på internettet kan være voldsomt forsimplede, hvilket giver et noget uklart billede.

Det var det faktisk, ja... Mange tak ! :)
Brugeravatar

Glad for du kunne bruge det. Du er velkommen til at skrive for inspiration og/eller hjælp til træning, kost eller andet - så skriv endelig.

Glad I could help :)
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00