Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1384
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1382

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til min kostplan

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa alle sammen jeg vil lige høre om der er nogle der kan hjælpe mig lidt, jeg vil gerne tabe mig lidt jeg vejer 60 kg og er 1.62 høj jeg har lagt min kostplan så den ligger 500 kcal under min ligevægtsindtag, og jeg træner 3 gange om ugen nogle gange 4 og ca. i 1,5 time hver gang.

Mine spørgsmål lyder på:

Hvor vigtigt er det for mig at få ca. 2 gram proteiner pr. krops kg. ??
Hvordan syntes i mit kostprogram ser ud ??
Taber jeg mig mere hvis jeg f.eks. ligger 750 kcal under mit ligevægtsindtag ?? eller hvorfor lige 500 kcal under ?
Og har i andre gode råd ??

Jeg er ikke så erfaren med det her så i må undskylde hvis noget af det lyder dumt i jeres øjne :D

Hilsen michelle
kostplan

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Skift din mozarella ud med en mindre procent. Fjern din spegefølse (grisse afføring høhø)
Må nogen flere komplekse carbs i form af grønsager, brune ris, bulgur, maltkorn og sådan. Få lidt sundt ind. Nødder, sunde olier og sådan

Geografisk sted: København, Nørrebro

Logbog: Vis logbog

goswole skrev:Skift din mozarella ud med en mindre procent. Fjern din spegefølse (grisse afføring høhø)
Må nogen flere komplekse carbs i form af grønsager, brune ris, bulgur, maltkorn og sådan. Få lidt sundt ind. Nødder, sunde olier og sådan

Der sker ikke noget ved 30 gram mozzarella overhovedet, og fedtet deri er i værste fald ikke usundt, i bedste fald sundt.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Flere grøntsager og mindre sukker :) Spis cheasy yoghurt i stedet for yoggi, drop sukker og kakaopulver og drop spegepølsen :) En slankekur kan være svær at holde, og sukker gør det bestemt ikke nemmere. Der skal noget mere mæthed til pr. kcal :)
Du skal ikke bekymre dig særlig meget om dit proteinindtag. 90 gram er rigeligt til dig! Du kunne sådan set sagtens klare dig med mindre. Men proteinrige varer giver typisk mere mæthed pr. kcal end kulhydratrige varer (medmindre de har et højt fiberindhold), så derfor er proteiner rigtig gode i forbindelse med en slankekur :)
De 500 kcal alle herinde snakker om er egentlig mest med henblik på at beholde så meget muskelmasse som muligt. Du kan sagtens vælge et daglige indtag på 700 kcal under. Det afhænger af hvor høj ens fedtprocent er.

Geografisk sted: Århus

Træner her: Ultimate Gym

Skift toastbrød ud med groft brød - undgå kartofler - drik 1,5-2 l vand

Galleri: Vis galleri (1)

Hej Michelle og tillykke - du er virkelig på rette spor til en sundere livsstil.

Din madplan ser fornuftig ud, men forsøg i høj grad at spise madvarer der ikke er så forarbejdede. Fx ville jeg skifte spegepølsen ud med pålæg som måske ikke er så saltet og fedt. Prøv måske at skifte din frokostvaner ud så det ikke længere hedder "klapsammen" men mere lyst kød og salat? Spis fuldkornsprodukter når det gælder pasta og hold dig fra hvide ris. Spise du brød skal det minimum indeholde 8 gram kostfibre pr. 100 gram.

Du vil tabe dig hurtigere med et kalorieunderskud på 750 - men det sundeste og med vedvarende vil være et underskud på "omkring" 500 kalorier, hvor kroppen kan få lov at følge med. At skulle ramme præcis 500 kalorier er svært men forsøg at være 90% sikker. Rammer du 100 kalorier den ene dag og 700 den anden vil du stadig tabe dig, men du har ikke behov for at rende rundt med en køkkenvægt i tasken.Husk at du vil helst smide fedtet de rigtige steder og når du træner 3 gange om ugen skal du også have tilført lidt energi - 500 kalorier under dit ligevægtsindtag er derfor fornuftigt.

De 2 gram protein pr. kg kropsvægt er nødvendigt for at dine muskler kan restituere. Træner du 2-3 gange om ugen og ca. 45 min pr. gang så er 1,2-2,0 gram pr. kg kropsvægt målet.
Sidst rettet af Phindborg 19. jan 2012, 15:05, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Kostplan: Ingen kostplan

Boja skrev:Skift toastbrød ud med groft brød - undgå kartofler - drik 1,5-2 l vand

Hvorfor undgå kartofler?? En anelse stivelse skader altså ikke. Kartofler er desuden ret så kaloriefattige sammenlignet med ris, pasta og lign. Derudover bør vandindtager jo tilpasses aktivitets niveauet og kan derfor ikke stilles så firkantet op.

Træner her: Ultimate Gym

"Hvor vigtigt er det for mig at få ca. 2 gram proteiner pr. krops kg. ??"

Det er ikke så vigtigt hvis ikke du skal træne for større muskler eller du cutter hvor du allerede er forholdsvis stærk, 93g når du vejer 60kg og ikke går efter større muskler (fik jeg i hvert fald ikke indtryk af) er fint

"Hvordan syntes i mit kostprogram ser ud ??"

Det ser fint ud, måske lidt mere frugt. Du ville ikke tage skade af mere protein eller sundt fedt men det er fint som det er

"Taber jeg mig mere hvis jeg f.eks. ligger 750 kcal under mit ligevægtsindtag ?? eller hvorfor lige 500 kcal under ?"

Du taber dig uanset hvor meget du ligger under dit ligevægtsindtag. Man plejer bare at sige det bedste for trænede folk er 500 kcal da det gør at du ikke mister lige så meget muskelmasse, men du kommer til at tabe dig hurtigere ved 750 kcal under ligevægtsindtag. Og selvfølgelig kommer du nok til at blive meget sulten hvis du spiser 750 under, og har måske mindre overskud til motion osv, det er langt bedre at dyrke motion og indtage 500 under, end ikke at dyrke motion og indtage 750 under

"Og har i andre gode råd ??"

Spis sundt, dyrk motion og tro på dig selv :)
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Dødløft: 110.00

Hej MKalmer

Jeg har ændret overskriften til noget mere sigende.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00

Galleri: Vis galleri (8)

Nu ikke for at hijacke din tråd Michelle, men hvor har du fundet skemaet til din kostplan? Kan se, at folk herinde alle bruger den samme, så der må ligge en skabelon et eller andet sted...? Har søgt og søgt, men kan simpelthen ikke finde det!

PS: held og lykke med dit foretagende! :)

Aggermam skrev:Nu ikke for at hijacke din tråd Michelle, men hvor har du fundet skemaet til din kostplan? Kan se, at folk herinde alle bruger den samme, så der må ligge en skabelon et eller andet sted...? Har søgt og søgt, men kan simpelthen ikke finde det!

PS: held og lykke med dit foretagende! :)

Kostplansfunktionen i venstre side under "Sidefunktioner" :wink:
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00

Galleri: Vis galleri (8)

Nej nej nej ](*,) snak om ikke at se skoven for bare træer!! ](*,)

Tak! :goodpost:

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster