Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

sebastianagersnap skrev:Kører også selv push, pull nu og har gjort det lang tid, dog med forskellige øvelser self. :-)
Men problemet med upper/lower programet, er vel at der kun er 4 muskler i benene og der er langt flere i overkroppen.
Når jeg skal træne overkrop vil det vel komme til at tage en del tid?
Eller er det mig der tager fejl? Har ikke så meget erfaring med det :-)

sebastianagersnap skrev:Okay tak for hjælpen, vil forsøge mig at lave et godt upper/lower body program.
Hvor længe vil i anbefale at jeg kører det? 6-8 uger?
Tror det bliver mest 5*5 i de fleste øvelser :-)

mfe skrev:5x5 er bestemt ikke kun styrke :-) Der kan virkelig pakkes noget masse på med den rep-range. Især i squat og dødløft, som jo bekendt er store løft. Her vil nogle tunge 5'ere være en rigtig god ide :-)

holstc skrev:8-12 sæt af 8-12 reps.

sebastianagersnap skrev:Men problemet med upper/lower programet, er vel at der kun er 4 muskler i benene og der er langt flere i overkroppen.

sebastianagersnap skrev:holstc skrev:8-12 sæt af 8-12 reps.
8-12s sæt? Det lyder ret voldsomt, kan du uddybe fordelene ved det?

D-D skrev:sebastianagersnap skrev:Men problemet med upper/lower programet, er vel at der kun er 4 muskler i benene og der er langt flere i overkroppen.
Til gengæld er det meget større muskler der sidder i benene som generelt ska bruge nogle flere tæsk i forhold til de mange mindre overkropsøvelser. Inden længe ska jeg selv til at køre 8 sæt af 3-4 gentagelser i squat og dødløft (dog kun dødløft 1 gang pr uge), efterfulgt af 5 sæt af 6-8 gentagelser i front squat og goodmornings, og det ka jeg sagtens restituere fra.
Hvor stærk er du i benene? Det er min overbevisning at rigtig mange vil ha meget af at køre relativt styrkeorienteret træning i et stykke tid, for ikke at sku løfte med alt for få kilo når de begynder på "bodybuilding" programmer o højere rep-range
Og så vil du, som du selv er inde på, have godt af at skifte rep- og set-range relativt ofte, samt bytte øvelserne ud efter 4-8 uger.
Jeg er forresten selv stor fortaler for upper/lower splittet, og føler ikke min overkrop har fået mindre at lave siden skiftet. Tvært imod, da jeg bruger tiden mere effektivt nu i forhold til det "klassiske" push/pull.

holstc skrev:Mange hader squat og dødløft. Hvis man ikke kan lide at arbejde hårdt, giver det jo fint mening. Problemet er dog bare, at det er tog af de bedste bagkædeøvelser.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster