kasperroed skrev:Pind skrev:kasperroed skrev:Pind skrev:I mine øjne bør du slet ikke tænke i de baner der, men holde dig til det basale, fokuserer på dit styrkefundament og kontinuerligt forbedre teknikken i de forskellige øvelser. Det gør du bedst med et fullbody tre gange i ugen.
For at svare på dit spørgsmål, så kør programmet som forskrevet eller lad det være. Der er en grund til det er stykket sammen som det er.
Men tror du ikke det vil være en god idé at jeg kører et program med periodiseribg, når jeg har store problemer med at øge min bænkpres? Eller skal jeg bare fortsætte med 5x5 eller 4*8 :-)
Nej. Du bær kigge på hvad i gør galt af de basale ting.
Spiser du rigtigt og nok?
Træner du eller motionerer du bare?
Sover du nok?
Få de tre ting til at spille, så vil du stige i styrke og masse med sikkerhed.
Jeg mener bare at jeg har styr på de ting du skriver der. Jeg stiger acceptabelt i alle øvelser undtagen bænkpres og skulderøvelser. Især min bænkpres har jeg sindsygt svært ved at øge. Jeg løfter det samme hver gang, og nogle gange føler jeg at jeg bliver svagere fra gang til gang.
Så er her et par andre ting:
Hvordan er dit opspænd?
Hvordan bredt holder du?
Har du fødderne i jorden?
Kører du kontrolleret ned og
eksplosivt op?
kører du forced reps?
Presser du overhovedet dig selv?
Kør evt en
naturlig progression der lyder som i programmet back to bacics: 4 x 6-8 reps. Kør med en vægt du kan tage 6 gange, og arbejd dig op til 8 reps i alle sæt i løbet af nogle træninger. Så snart du har alle 8 reps øger du 2,5 kg eller hvor små intervaller du nu engang kan øge i dit center.