Chanel skrev:Er jeg fuldstændig blæst???
Hvis jeg indtager 2300kcal og tager til spinning, hvor jeg forbrænder 600kcal, så er jeg da 1700kcal i overskud....

Du har noget som hedder et basaltstofskifte, som kan defineres i en mængde kalorier du vil forbrænde såfremt du lå stille hele dagen(koma). Kroppen bruger stadig energi på at holde organerne i gang, pumpe blod rundt og ikke mindst holde dens temperatur i det rigtige interval.
Dit ligevægtsindtag er så dit basalstofskifte + det du forbrænder i løbet af dagen, ved eksempelvis at gå rundt, være i skole(hvor man som udgangspunkt går ud fra din hjerne er på arbejde) og så dit spinning.
Nu er der en som har regnet dit ligevægtsindtag ud til omkring 1700 kcal.
Det du så nu skal gøre er, som allerede nævnt, at veje dig om morgenen når du står op og så i en uge indtage 1700 kcal, ikke mere ikke mindre! Efter 1 uge vejer du dig igen på samme vægt, på samme tidspunkt på dagen og med samme mængde tøj på(undertøj er nemmest).
De 1700 kcal er taget ud fra en tabelværdi, og er derfor højst sandsynligt ikke dit præcise ligevægtsindtag - så hvis du skulle stå i den situation at du efter en uge faktisk ikke har tabt dig, eller måske endda har taget lidt på, så skærer du ned i dit kalorieindtag, afhængig af hvordan det er gået.