frekvens = 3 dage i ugen
volumen = 6+ sets
tak for svar det eneste jeg kunne finde var russian squat cyklus men der var for få set

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

mati96 skrev:hej bb.dk jeg søger efter et program til de 3 store, det eneste krav til programmet er
frekvens = 3 dage i ugen
volumen = 6+ sets
tak for svar det eneste jeg kunne finde var russian squat cyklus men der var for få set

Som Pavel selv nævner i hans bog, så er folk i dag besat af at ramme en muskel fra en masse forskellige vinkler, til trods for at de fleste muskler på et funktionelt plan fungerer efter ret simple principper. Folk burde tænke mere i strukturer end i muskler. Squat rammer ben, bent rows rammer trækkestrukturen og bænkpres rammer pressestrukturen. Hvad mere har man brug for?

peter n skrev:Som Pavel selv nævner i hans bog, så er folk i dag besat af at ramme en muskel fra en masse forskellige vinkler, til trods for at de fleste muskler på et funktionelt plan fungerer efter ret simple principper. Folk burde tænke mere i strukturer end i muskler. Squat rammer ben, bent rows rammer trækkestrukturen og bænkpres rammer pressestrukturen. Hvad mere har man brug for?
Amen.

Af samme grund har jeg aldrig helt forstået aversionen mod de høje split...

Thomas Jagd skrev:Af samme grund har jeg aldrig helt forstået aversionen mod de høje split...
Overlappet mellem mange øvelser er kun et overlap som har muskulær relevans. Det er fint nok at triceps rammes når man træner bryst og skulder, og at bryst rammes når man træner dips og military press osv. osv. Men det vil kun give en vedligeholdende/stimulerende effekt i forhold til muskelmassen.
Men neurale tilpasninger er langt mere specifikke. Overlap effekten mellem øvelser når vi snakker om neurale tilpasninger, er noget mindre. Det er simpelthen lettere at blive stærk i en øvelse, hvis man laver den med en nogenlunde fornuftig frekvens. Du bliver hurtigere stærk i bænkpres, hvis du træner bænk 3 gange i ugen, end hvis du kun træner bænkpres 1 gang i ugen. Sådan fungerer neurale tilpasninger bare.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster