Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 832
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 830

Følg bodybuilding.dk på

Højfrekvent fullbody under cut?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Facts:
- Jeg kan godt lide at træne fullbody med høj frekvens (4-5 gange om ugen).
- Jeg kan ikke lide at træne split.
- Jeg cutter fra og med 1. oktober.
- Har aldrig prøvet at cutte før.

Når det så er på plads så har jeg det problem at jeg mangler et program til at køre under cut. Jeg har før læst at højfrekvent fullbody ikke skal køres under cut da man ikke har mulighed for at restituere sig fra det når man er i energiunderskud. Samtidigt har jeg også læst at man ikke bør ændre sit program i forbindelse med cut, men tvivler på at det kan være sandt i dette tilfælde.

Det jeg så gerne vil have ud af denne tråd er helst forslag til et højfrekvent fullbody program der kan køres under cut (kræver nok noget lavere volumen), ellers forslag til et regulært fullbody program der køres 3 gange om ugen. Det gælder for begge at jeg ikke gider bruge en masse tid på ligegyldige isolationsøvelser, såsom bitch flyes, samt tusind maveøvelser. Gider heller ikke tusind øvelser hvert træningspas, så hellere højere volumen i de enkelte øvelser og evt rotere mellem øvelser hvert træningspas for at skabe lidt variation.

Jeg behøver ikke et program designet ned til den mindste detalje. Generelle forslag er helt fine!
Brugeravatar

Reputation point: 130

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Muscle House Gym

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hej :)

Dette er måske en smule off-topic, men hvilke program køre du? Kan nemlig også godt li' at køre fullbody, men 3 træningspas om ugen bliver bare for lidt for mig.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 110.00

Kostplan: Ingen kostplan

Pato skrev:Hej :)

Dette er måske en smule off-topic, men hvilke program køre du? Kan nemlig også godt li' at køre fullbody, men 3 træningspas om ugen bliver bare for lidt for mig.

Kørte SDH en periode og derefter et program jeg selv har lavet. Du kan tjekke mit eget program ud i min log her.
Brugeravatar

Acid skrev: Samtidigt har jeg også læst at man ikke bør ændre sit program i forbindelse med cut

Tror jeg ikke du skal lægge så meget i.

Jeg ville nok passe på med SDH eller SDH lignende programmer under cut. Når man cutter stiger skadesrisikoen samtidig med at musklerne får sværere ved at restituere.

Kan selv anbefale et back to basic fullbodyprogram 3 gange om ugen, og så i stedet lægge mere fokus på at forbrænde nogle kalorier fx ved løb.
Sammensætningen af et fullbodyprogram behøver ikke være kompliceret, bare sørg for fortrinsvis at vælge compoundøvelser. Det med få øvelser og flere sæt er jeg også selv tilhænger af.

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: 7.00
- Squat: 9.00
- Dødløft: 13.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Klud skrev:
Acid skrev: Samtidigt har jeg også læst at man ikke bør ændre sit program i forbindelse med cut

Tror jeg ikke du skal lægge så meget i.

Jeg ville nok passe på med SDH eller SDH lignende programmer under cut. Når man cutter stiger skadesrisikoen samtidig med at musklerne får sværere ved at restituere.

Jep det er nemlig præcist det jeg tænker.

Klud skrev:Kan selv anbefale et back to basic fullbodyprogram 3 gange om ugen, og så i stedet lægge mere fokus på at forbrænde nogle kalorier fx ved løb.
Sammensætningen af et fullbodyprogram behøver ikke være kompliceret, bare sørg for fortrinsvis at vælge compoundøvelser. Det med få øvelser og flere sæt er jeg også selv tilhænger af.

Hvad mener du helt præcist med et back to basic fullbody program? Altså dette program som fullbody, og hvis ja, hvordan mener du det skal gøres?
Brugeravatar

Du kunne jo prøve dig frem. Tommelfingerregler er gode, men det kan være meget individuelt hvad man kan klare ved kalorieunderskud, og hvad man ikke kan klare. Det har i øvrigt også meget med kalorieunderskuddets størrelse at gøre. Med minimalt kalorieunderskud behøver kroppens kapacitet ikke blive drastisk forringet. Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at eksperimentere med forskellige faktorer indenfor det program du kører nu (når du nu er så glad for det, så er det dumt at skifte til noget du ikke tænder voldsomt på). Det vil sige, prøve med lidt færre sæt, lidt lavere intensitet, lavere udtrætningsgrad, længere hviletid mellem sættene osv. Ikke nødvendigvis det hele på en gang, men en faktor af gangen.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Thomas Jagd skrev:Du kunne jo prøve dig frem. Tommelfingerregler er gode, men det kan være meget individuelt hvad man kan klare ved kalorieunderskud, og hvad man ikke kan klare. Det har i øvrigt også meget med kalorieunderskuddets størrelse at gøre. Med minimalt kalorieunderskud behøver kroppens kapacitet ikke blive drastisk forringet. Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at eksperimentere med forskellige faktorer indenfor det program du kører nu (når du nu er så glad for det, så er det dumt at skifte til noget du ikke tænder voldsomt på). Det vil sige, prøve med lidt færre sæt, lidt lavere intensitet, lavere udtrætningsgrad, længere hviletid mellem sættene osv. Ikke nødvendigvis det hele på en gang, men en faktor af gangen.

Tak for svaret! Den lyder lovende.

Mine tanker lige nu er følgende. Jeg tror helt bestemt jeg vil holde mig til 4 pas/uge, hvilket er hvad jeg for det meste kører uanset. Så tror jeg også at jeg vil lave lidt småjusteringer i programmet som jeg alligevel havde overvejet, og derefter tilpasse det hen ad vejen som du foreslår.

Det lyder som en fornuftig løsning i mit hovede, der også opfylder mine ønsker skrevet i første indlæg :)
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster