Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1268
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1266

Følg bodybuilding.dk på

Holde motivationen oppe?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB,

Har nu været medlem i FitnessDK i meget langtid, dog kan man slet ikke se det på mig :mrgreen:
Vil derfor gerne have lidt hjælp til, om hvordan man kan holde motivationen oppe selvom man ikke har lysten på daværende tidspunkt. I nogle perioder synes jeg ikke, at jeg har brug for, at gå op at træne, hvorimod andre perioder vil jeg sindssygt gerne. Dette gør så bare, at jeg ingen effekt får ud af det..

Hvad holder jer motiveret, og hvad gjorde i da i startede med at træne?

Leger lidt med tanken om, at lave en film ligesom denne: http://www.youtube.com/watch?v=YxcbStL- ... ure=relmfu
Dog bare billeder af min form for hver eneste dag der går. Nogle indmeldinger på dette?

Hilsen
Gerner

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Motivation er altid godt, men det er ikke altid den er der. Det er en af grundene til at jeg er begyndt lidt på mental træning. Dvs. når man får den følelse af ikke at have lyst, dæmper man den simpelthen så den ikke er der mere.

Så tager man bare ned til centeret selvom man ikke har lyst, men du undgår bare at bruge meget tid at tænke over alle mulige undskyldninger for ikke at komme afsted.

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

hvis der ikke sker fremskridt er det da klart det ikke er motiverende, så ville jeg måske starte med at kigge på hvad jeg gjorde galt istedet for bare at tage derned hele tiden for ingenting.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

MadzP92 skrev:hvis der ikke sker fremskridt er det da klart det ikke er motiverende, så ville jeg måske starte med at kigge på hvad jeg gjorde galt istedet for bare at tage derned hele tiden for ingenting.

Jamen mit problem ligger nok i, at jeg ingen "press" har, altså ingen at træne med..
Derfor tænkte jeg på det med billederne, for hvis jeg "skal" tage et billede hver dag, så vil jeg jo ikke se samme form igen og igen uden forbedringer.

Nu siger du/i sikkert, at jeg bare skal finde mig en træningspartner, men det er ikke lige så nemt, da jeg så skal et godt stykke væk for at træne med mine venner.

Styrkeliste

Hvorfor træne - nu når det lyder som om du faktisk slet ikke vil?

Det der holder mig motiveret er drømmen om en flottere krop.
Brugeravatar

Reputation point: 5

s0enice skrev:Hvorfor træne - nu når det lyder som om du faktisk slet ikke vil?

Det der holder mig motiveret er drømmen om en flottere krop.

Vil nu også gerne have en flot krop, og hvis humøret er der, så er det super dejligt, at være oppe at træne :)
Men her snakker jeg også mere generelt om de perioder, hvor motivationen er nede, hvor jeg helst ser, at jeg træner i stedet for ingen ting :)

Styrkeliste

Personligt syntes jeg at mål kan virke som en god motivation, tungere løft, lavere vægt eller hvad du nu træner for :) Det er noget der holder motivationen oppe, så skal man bare være passioneret nok til at have en forpligtigelse over for sine mål... Har personligt ikke misset en træning længe og her den sidste måned spist tæt på 99.9% efter kosten og hvis motivationen falder i korte perioder, gør mine mål at jeg får dårlig samvittighed og får nosset mig sammen!

Men du skal prøve dig frem, og finde hvad der virker, men har også den holdning hellere forkort dine træningspas, end aldrig at komme op og træne, hvis det kommer ned til det :D

hvor træner du henne?.. tror mere det er maden du skal kigge på hvis du ikke stiger i vægt.
Brugeravatar

Styrkeliste

MadzP92 skrev:hvor træner du henne?.. tror mere det er maden du skal kigge på hvis du ikke stiger i vægt.

Træner i FitnessDK i Lyngby :)

Har ikke trænet i et godt stykke tid, hvilket nok er skyld i, at jeg ikke har haft nogen støtte. Tror jeg vil lede efter en træningspartner, da det nok vil gøre det lidt "nemmere", at få planlagt sin trænings :)

Styrkeliste

Hvis du virkelig ikke gider træne, så find på noget andet at lave.

Hvis dine motivationsproblemer er af "lettere" karakter, så skal du arbejde med det mentale. Det er ikke altid lige sjovt at gøre noget mange timer om ugen - uagtet hvad det er. Men hvem har også sagt, at ting altid skal være sjove? Sådan er livet ikke. Det kræver en indsats at excellere i noget. Bid det i dig i de sure perioder og nyd det i de gode perioder. Og det er en generel livslektie. Vi kan ikke altid svæve rundt på en lyserød sky af softice og skide parfumerede dufte ud. Nogle gange stinker tingenere bare.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Skriv nogle mål ned, både kort og langsigtede. Alt lige fra at stige X antal kilo i en given øvelse til at
cutte X antal kilo, få 2cm større overarme osv.
Når du så sidder en dag og ikke har lyst til at tage i centret, så finder du dine mål frem og spørger dig selv; "når jeg de her mål hvis jeg bliver siddende her på min flade røv?" Det får ihvertfald snildt mig afsted og når jeg så når de mål jeg har sat mig, giver det mig endnu mere lyst til at fortsætte.

Reputation point: 165

Geografisk sted: Vejle

Træner her: AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 210.00

hvis man træner udelukkende for målet i sidste ende kan jeg godt forstå nogen har svært ved at holde motivationen, det er HELE processen at komme til målet man skal nyde. Min motivation er vægten på kroppen (stillestående lige nu :twisted: ) og vægten på stængerne, og så bare nyde konstant succes :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Tror alle har dage hvor de meget hellere vil ligge hjemme i sengen og se fjernsyn.. Men hvis man vil det nok og vil have en flot krop, så tager man sgu op i centret alligevel. Jeg cutter lige nu, så min egen motivation er også helt i bund, men jeg tager op i centret alligevel, HVER ENESTE GANG. Hvis du ikke kan få dig selv til at passe din træning og kost, så er det nok en god idé at finde en anden hobby end bodybuilding / fitness.. Det er en livsstil hvor mange skal være på hele tiden, kosten, søvnen og træningen skal spille hver eneste dag, ikke kun når man har lyst til det.

Hvis du kun træner for at nå målet i sidste ende, så forstår jeg godt du ikke kan få dig selv ned i centret, for det mål når de fleste mennesker aldrig..

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00

Tror faktisk, at i har fat i noget, eller nej, i har fat i noget. Har sådan set aldrig haft et konkret mål, udover at bliver større, som sådan set ikke er et reelt mål.
Vil her imorgen tage et målebånd og så måle diverse muskler på kroppen, hvorefter at skrive nogle mål ned!

Styrkeliste

LukasJ skrev:Hvis du ikke kan få dig selv til at passe din træning og kost, så er det nok en god idé at finde en anden hobby end bodybuilding / fitness.. Det er en livsstil hvor mange skal være på hele tiden, kosten, søvnen og træningen skal spille hver eneste dag, ikke kun når man har lyst til det..

Det kommer da fuldstændigt an på hvad han vil med det.

Det behøver ikke nødvendigvis at være en altoverskyggende livsstil. Man behøver f.eks. ikke gå i seng kl. 22 fredag aften hvis det ikke er det man har lyst til. Hvis man ikke passer sin træning, kost, søvn vil man nok se mindre resultater, og udviklingen vil gå langsommere, men det er vel næsten det samme som at sige til en gymnasieelev at han kan lige så godt bare kan droppe ud fordi han ikke lige besidder disciplinen til at læse op til hver enkelte time.

Til Gerner: Jeg er desværre lige akkurat flyttet fra Lyngby og FitnessDk, ellers kunne jeg godt have holdt dig lidt i ørene, (og omvendt :whistle: ) Men hvis motivationen er helt i bund, eller der i perioder er noget du bare prioritere højere, så lad vær med at tro det hele bare kan være ligemeget, og at du som nogle mener, lige så godt kan finde en anden hobby. Se om du ikke kan komme ned i centeret bare en eller to gange om ugen og køre noget fullbody, bare for at holde det du nu engang har opnået ved lige. det er selvfølgeligt ikke optimalt

Spejlet....

Gerner skrev:Har nu været medlem i FitnessDK i meget langtid, dog kan man slet ikke se det på mig :mrgreen:
Vil derfor gerne have lidt hjælp til, om hvordan man kan holde motivationen oppe

Skift center ;)

Når det er sagt, så er det meget demotiverende at træne, hvis resultaterne ikke følger trop. Man har en naturlig forventning om fremgang, når man yder en indsats.

1) Få styr på træningen
2) Få styr på kosten
3) Få styr på at måle fremgang (vægt, mål, billeder!)

Mere konkret hvad der motiverer dig, det er jo et personligt spørgsmål.. Er det at rive vægte til noget speciel musik? Er det en træningspartner, som rusker op i dig? Er det målet om et særligt kropsideal? ... Nogen har glæde ved at blogge omkring træningen - Det kan du næsten spørge dig selv om.
http://www.facebook.com/fitprojectdk - Matcher klienter med personlige trænere i hele Danmark
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Træner her: WT Center
Fitness World Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 235.00

Min motivation er tanken om en flottere krop. Jeg har nogle gange dage hvor jeg ikke orker det, men så siger jeg til mig selv at jeg fandme skal for at opnå mit mål!

Hvis du dog sjældent glæder dig som en lille pige til at træne, så tror jeg ikke du skal fortsætte.
Jeg kender mange der ikke gider træne af lyst, men kun drømmen om at se bedre ud, og jeg ser ærlig talt ikke de store fremskridt hos dem.

Galleri: Vis galleri (5)

hey hey
er der ikke noget med fitDK har crossfit hold ? det ville jeg da prøve for at se om motivationen til at træne kom lidt tilbage :)

Geografisk sted: kbh s

Styrkeliste
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Mit største mål er selvfølgelig også, at få en flot krop. Det er i hvert fald det, som trækker mig derned lige i øjeblikket!
Har i øjeblikket kikkerten fremme for, at finde en træningspartner, som jeg forhåbentligt snart får. Det giver højst sandsynligt det sidste spark til, at komme derned de dage, hvor motivationen er i bund.

Mangler dog kun lige, at få lavet nogle mindre mål, men de kommer til, at omhandle større biceps/triceps - lavere fedtprocent - komme over de 60kg i bænkpress!

Så kommer der så liiige madplanen, som jeg nok får lavet her til aften, så der kommer nok en post/indlæg her senere om hvorvidt det kan lade sig gøre :D

Hilsen
Gerner

Styrkeliste

http://www.youtube.com/watch?v=n2xn54Irp-o
Greg Plitt plejer at være ret motiverende

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Dødløft: 60.00

Gerner skrev:Har nu været medlem i FitnessDK i meget langtid, dog kan man slet ikke se det på mig :mrgreen:

Det skal du ikke sige. Ingen synlige resultater er faktisk et meget almindeligt tegn på et fitness.dk-medlemskab.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Laes skrev:http://www.youtube.com/watch?v=n2xn54Irp-o
Greg Plitt plejer at være ret motiverende

Ja. Motiverende til manddrab.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Jeg kigger mig i spejlet hver morgen og kommer frem til konklusionen at jeg ikke er tilfreds med hvad jeg ser. Det er blevet til en vane for mig at træne, jeg SKAL træne og jeg får et sindssygt kick ud af det. Du skal simpelthen bare afsted, ingen undskyldninger i stil af "jeg er træt", "jeg har luft i maven, hvad nu hvis de søde piger hører mig ventilere", "jeg skal se Gossip Girls kl 16:20" osv! Du skal bare afsted og jeg er sikker på at hver eneste gang du så rent faktisk kommer ned i gym, så er du glad for du gjorde.

Det værste er altid at skulle tage afsted, men når man så er på sin jolly way og kommer ind i gym.. Så er det bare ren glæde, hvert fald for mig og mange andre.
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Træner her: Herning Styrke & Motionsklub
Hotel Aabenraa/Studie91

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Har nu trænet et par uger, og motivationen har ikke fejlet en eneste gang! Får en af mine venner til at guide mig igennem en kostplan, da han har mere styr på dette område, og så er jeg i FULD gang med, at finde en ordentlig træningspartner, bliver lækkert!

Vil forhåbentlig komme med en ny log her om et par uger, hvor der vil komme ugentlige billeder! Så glæd jer!

Manger hilsner
Gerner

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster