buono1988 skrev:Thomas Jagd skrev:Nej, det er ikke musklerne som frigører hormoner. Det er testiklerne som gør det i respons på træning. Og responset er tilsyneladende størst, når man aktiverer mange muskelgrupper på en gang. Hvor afgørende det så er for ens resultater kan så diskutteres.
ok på den måde... så man fremprovokerer en øget produktion... det er sådan jeg forstår det... ved heller ikke, hvor meget man skal ligge i det der med at man kan squatte sig til store arme; måske skulle man bare træne arme i stedet

Det er jo selvfølgelig kun en akut øget produktion. Det er jo ikke sådan at man render rundt med forhøjet test produktion konstant, når man fokuserer på basisøvelser. Det er noget som er målbart i timerne efter træning, og så ryger det langsomt tilbage til udgangsniveauet.
Selvfølgelig skal man tage det med at man får større arme af at squatt med et gran salt. Omvent, så ser man sjældent rigtigt store og stærke drug-free folk, som ikke træner de store basisøvelser. De største drug-free personer jeg kender, er sjovt nok også dem der træner hårdt på basisøvelserne. Så kan man konkludere hvad man vil.
Jeg ved godt der er mange som siger de kender folk med rigtigt store arme, som ikke træner andet end arme stort set. Men det er garanteret folk der har gode anlæg for at få store arme. Eller også ser de bare store ud, fordi resten af deres krop ligner en anoreksi-ramt 14 årig pige