Da det er en generel og lige fordelt styrke jeg leder efter har jeg ”dumpet” Bliv stærkere i bænk pres på 14 uger, af samme grunde er store arme på 12 uger røget. Pga. knæskaderne er min DL og især squat utrolig lav , og derfor vil jeg heller ikke begynde på de programmer, der fokusere på de 3 store. Åndsvagt at lave 60 % af 30 kilo squat xD. Jeg har kigget lidt på HST og nogle af de andre programmer, men efter jeg har fulgt noget med herinde, er det ved jeg gå op for mig at man sagtens kan stige mere end 5 % på 6 uger i fx. Db BoR når man løfter 16 kg, eller bænk når man tager 5x60 kilo. Er det stadig muligt for mig at få nogle af de såkaldte begynder-gains efter 2 års uduelig træning?
Min figur:
188 cm høj og vejer 80 kilo.
57 cm rundt om lårene hvor de er størst uspændt.
94,5 rundt om brystvorterne uspændt
Rundt om hoften 91 og rundt om maven 86
34 rundt om armene spændt.
Mit foregående program så sådan ud i rækkefølgen jeg laver øvelserne (jeg regner med at få en kommentar for at ”cardio” før styrketræningen
Mandag:
10 min. Gang og så 10 min løb med 12 km/t. Til genoptræning af knæ.
Planke, mave rulninger og benløft og til ryggen ryg bøjninger, hypers.
Tirsdag:
BoR Db 3x8 16 kg
Bænk db 3x8 20 kg
Close grip pull up 6 stk. Wide grip pull up 4 stk. Close grip chin up 6 stk BW
Lateral raise 3x8 7 kg
Incline db bænk 3x8 16 kg
Supine row 3x7 BW
Face pulls 3x8
Onsdag:
20 min cykling forbrænder ca. 170 cal
Benpress 3x10 med 150 tror det er 75 kilo
DL SL (kan ikke overhovedet ikke stå oprejst, men prøver at ramme baglårene) 3x8 50-60kg
Planke, mave rulninger og benløft og til ryggen ryg bøjninger, hypers.
Torsdag:
Samme program som tirsdag.
- jeg stiger lidt i forhold til hvad jeg føler for, men er interesseret i et struktureret og progressivt program.
Træner ca. 70 % af ugens dage, nogle gange passer det ikke ind i det sociale liv, eller også er man i ålborg og besøge sin kæreste, eller føler for en fridag. Det er nogle gange 5 dage i streg og nogle gange 3 dages pause! Hvor stor indflydelse har det, at min træning er så tilfældig?
Mine løft:
Mine ca. 5 RM Jeg sætter dem noget lavt, fordi jeg gerne vil starte lavt for 100 % at undgå at løbe ind i en ny skade. Er nok kun ca. 70-80 % af mine totalt max løft på 5 RM.
Squat er udelukket pga. knæet begynder snart lige så langsomt med det, og der kører jeg hvad jeg føler jeg kan klare indtil jeg når 50 kg er min plan hvor jeg så begynder at planlægge det lidt.
DL SL er på ca. 60 kilo Føler mig ikke helt smidig nok til at kunne gøre det helt stiff legged og så tør jeg ikke presse mig selv for meget, da jeg vil være hundrede procent på teknikken er i orden.
Bænk 22 kg
Incline 18 kg
DB BoR 16 kg
Curl biceps 14 kg
Chinup close grip 3x6 BW:80 kg
Lat raise 3x8x7kg (synes det er svært at tage 5 RM)
Nå ved ikke om i kan bruge al den info til noget, eller om det kun har bevirket at i er blevet trætte af at høre på mig

Mine spørgsmål er lidt hvad program man burde starte på =) Om HST er det rigtige når der løftes så få kilo? Eller om jeg skal køre til failure her i begynder stadiet for at få nogle hurtige gains og sparke kroppen i gang?
Har tænkt mig at begynde at skrive log på nettet igen, har indtil videre kun mine stats i det smarte excel program. : )
Alle konstruktive råd er mere end velkomne =)

så vil jeg blive virkelig glad =)
(og ingen smerter) Fuck det er en fed øvelse