Nick9000 skrev:Lucas1994 skrev:OT: jeg er en ægte hundeelsker (som mange i denne tråd) og mødte en mand i dag det bare havde den flotteste hund jeg nogensinde har set. Den var et mix melllem Husky og Samojede, lidt ala på billedet.
Jeg har overværet slædeløbstræning med 20+ huskys, hvor der også var en samojed/husky/malamut blanding med. Den var godt nok lækker. Har desværre ingen billeder tæt på den. Min næste samojedhund tror jeg skal være herfra: http://www.samojed.se, deres hunde ser godt ud!
Er der ikke bare nogen der kan oprette en hundetråd?
Ork, så gør jeg det da selv! Post billeder af jeres hunde. Deling af artikler eller erfaringer er også velkomne (:
Min samojedhund, Huan. 11 mdr., 23 kg. Vi er for nyligt begyndt på hans løbstræning (foran fx mountainbike og rulleskøjter), da han på sigt gerne skal konkurrere i løbskonkurrencer. På endnu længere sigt kunne det være fedt med et slædehundespand på 4 samojeder. Vil dog også gerne have en stor hund på et tidspunkt - måske en leonberger, men nok snarere en berner sennen.
Han bliver fodret med halv tørfoder og halv barf (råt kød, rå ben, kogte grøntsager). Af udseende er han lidt atypisk i forhold til de danske samojeder, og minder noget mere om de svenske træklinjer.

Her fanget midt i et gab:

Det var pænt gjort