Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1387
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1384

Følg bodybuilding.dk på

Hvilke udd muligheder efter tømrer?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Som overskriften siger, hvilke muligheder har man, når en som mig der bare blev tømrer efter 9. Klasse, ønsker en anden uddannelse? Har læst mig til man kan tage bygningskonstruktør og via adgangskursus tage en ingeniøruddannelse, men hvad med uddannelser som ikke er i bygge og anlægsbranchen? Selv hvis jeg tog en ingeniøruddannelse får
Man vel kun adgang til dem der er i byggegenren, eller kan man vælge hvad man vil efter adgangskurset? Jeg sad og kiggede på bachelor i idræt, kunne man komme i betragtning i sådan et studie uden at skulle tage gym først?

Jeg håber nogen af jer har været igennem de samme tanker, eller ganske enkelt bare besidder mere viden omkring dette end jeg selv.
På forhånd mange tak!

Reputation point: 0

Geografisk sted: Massage og Motion

Træner her: Massage og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

JesperN skrev:Som overskriften siger, hvilke muligheder har man, når en som mig der bare blev tømrer efter 9. Klasse, ønsker en anden uddannelse? Har læst mig til man kan tage bygningskonstruktør og via adgangskursus tage en ingeniøruddannelse, men hvad med uddannelser som ikke er i bygge og anlægsbranchen? Selv hvis jeg tog en ingeniøruddannelse får
Man vel kun adgang til dem der er i byggegenren, eller kan man vælge hvad man vil efter adgangskurset? Jeg sad og kiggede på bachelor i idræt, kunne man komme i betragtning i sådan et studie uden at skulle tage gym først?

Jeg håber nogen af jer har været igennem de samme tanker, eller ganske enkelt bare besidder mere viden omkring dette end jeg selv.
På forhånd mange tak!

Tag en HF. To år, og det åbner altså nogle døre.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Gå ind på ug.dk og se adgangskravende til uddannelserne. Du skal have en komplet gymnasiel eksamen plus nogle specifikke fag på et vis niveau, for at komme ind på idræt. Du kan desuden ikke rigtigt bruge en bachelorgrad i idræt til meget, de fleste jobmuligheder ligger på et kanditat niveau.
Brugeravatar

Reputation point: 33

Træner her: SPH GYM
Muscle House Gym

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Hej. Nu må man jo ikke linke til andre sider, men prøv at søg på Google efter "ug" og så vælg den første. Så find tømrer uddannelsen, og når du så er inde på den burde der stå "fremtidsmuligheder", så kan du se hvad du blandt andet kan videreuddannelse dig som. Håber det hjalp :)
Brugeravatar

Puha, det er bare noget af en mundfuld hvis man skal ryge hf-vejen først. Men det kan jo blive en nødvendighed :-)
Tanken bag bacheloren var også at tage kandidat også, men hvis først man har bachelor kan man vel altid tage kandidat.
Men ved i, at hvis man tager adgangskursus til ingeniør, er det så kun byggesektoren man kan uddanne sig i?

Styrkeliste

JesperN skrev:Puha, det er bare noget af en mundfuld hvis man skal ryge hf-vejen først. Men det kan jo blive en nødvendighed :-)
Tanken bag bacheloren var også at tage kandidat også, men hvis først man har bachelor kan man vel altid tage kandidat.
Men ved i, at hvis man tager adgangskursus til ingeniør, er det så kun byggesektoren man kan uddanne sig i?

Du bliver ikke ingeniør uden en studentereksamen eller hf. Bygningskonstruktion kan du evt. komme ind på pga erhvervserfaring, men du skal sandsynligvis stadigvæk tage suppleringskurser i mat på gym. niveau.
Brugeravatar

Mr Bond skrev:Hej. Nu må man jo ikke linke til andre sider, men prøv at søg på Google efter "ug" og så vælg den første. Så find tømrer uddannelsen, og når du så er inde på den burde der stå "fremtidsmuligheder", så kan du se hvad du blandt andet kan videreuddannelse dig som. Håber det hjalp :)

Du har misforstået noget grundlæggende. Du må gerne linke til andre sider, du må bare ikke linke til konkurrerende sider. Dvs. andre trænings-sites og kosttilskud-sites. Alt andet er tilladt.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

peter n skrev:
JesperN skrev:Puha, det er bare noget af en mundfuld hvis man skal ryge hf-vejen først. Men det kan jo blive en nødvendighed :-)

Du bliver ikke ingeniør uden en studentereksamen eller hf. Bygningskonstruktion kan du evt. komme ind på pga erhvervserfaring, men du skal sandsynligvis stadigvæk tage suppleringskurser i mat på gym. niveau.

Via det 1-årige adgangskursus skulle man vel være good to go? :)
Efter det kursus kan man vel vælge ligesom hvis man kom fra gym eller hf?

Styrkeliste

Adgangskurset i Aarhus giver adgang til samtlige ingeniøruddannelser.. Jeg tror dog ikke det giver adgang til andet en det, men der er alligevel også 7-8 forskellige at vælge imellem, så vidt jeg husker..

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

JesperN skrev:
peter n skrev:

Via det 1-årige adgangskursus skulle man vel være good to go? :)
Efter det kursus kan man vel vælge ligesom hvis man kom fra gym eller hf?

Ja, det har du nok ret i.
Brugeravatar

De adgangskursuser der udbydes er kun for at give adgang til de specifikke uddannelser.

Dvs du kan ikke tage et adgangskursus som det ingeninørhøjskolen udbyder og så søge ind på idræt/medicin/historie etc. Det kan kun bruges til at komme ind på ingeniørhøjskolen, eller f.eks. maskinmesteruddannelsen.

Vil du læse idræt, skal du omkring HF eller studenterakademiet først.
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Mr Bond skrev:Hej. Nu må man jo ikke linke til andre sider, men prøv at søg på Google efter "ug" og så vælg den første. Så find tømrer uddannelsen, og når du så er inde på den burde der stå "fremtidsmuligheder", så kan du se hvad du blandt andet kan videreuddannelse dig som. Håber det hjalp :)

Arh, nu skal link reglerne heller ikke gøres slemmere end de er :) Har du aldrig set links til noget som helst herinde :wink: ?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Adgangskursus 1 årig giver adgang til alle ingeniør uddannelse, de fleste naturfaglige, og en del samfundsvidenskabelige. Hvertfald her i Aalborg. Hvis du er i tvivl så skriv en mail og spørg uddannelse.

Reputation point: 5

Jeg er selv uddannet klejnsmed, og bagefter gennemført adgangskursus på DTU.

Ud fra min klasse, blev størstedelen ingeniører, men der var også et par stykker der tog til andre skoler, som CBS og KU. Det kommer meget an på uddannelsen og skolen, hvorvidt adgangskurset er nok til dem.

Og som tømrer har du adgang til alle retninger af ingeniørlinjerne. Dog skal du huske at det giver dig en ret god fordel at være kendt indenfor faget i forvejen. Meritoverførsel, kende til materialernes egenskaber etc.

Det har hvertfald hjulpet mig ufattelig meget at jeg er uddannet klejnsmed og nu er på det mekaniske institut.

Adgangskurset giver dig en adgangsgivende eksamen til universitetet. I sig selv er den reelt kun adgangsgivende ingeniøruddannelserne, din tidligere baggrund er uvedkommende for ingeniørretningen.
Hvis du gerne vil ind på f.eks. idræt så kræver det en adgangsgivende eksamen samt, at de specifikke adgangskrav er opfyldt. Hvis du vil ind på noget andet end en ingeniøruddannelse så kan du godt bruge et adgangskursus, men eventuelle manglende specifikke adgangskrav skal suppleres f.eks. i en sommerferie.

Jeg har selv taget Adgangskursus på Aau og er i gang med en ingeniøruddannelse. Det hold jeg gik på var der nogle der fortsatte på idrætsstudiet.

Geografisk sted: Nørresundby

Monhart skrev:Jeg er selv uddannet klejnsmed, og bagefter gennemført adgangskursus på DTU.

Ud fra min klasse, blev størstedelen ingeniører, men der var også et par stykker der tog til andre skoler, som CBS og KU. Det kommer meget an på uddannelsen og skolen, hvorvidt adgangskurset er nok til dem.

Og som tømrer har du adgang til alle retninger af ingeniørlinjerne. Dog skal du huske at det giver dig en ret god fordel at være kendt indenfor faget i forvejen. Meritoverførsel, kende til materialernes egenskaber etc.

Det har hvertfald hjulpet mig ufattelig meget at jeg er uddannet klejnsmed og nu er på det mekaniske institut.

Hvordan kom de andre videre til KU f.eks.? Kunne de det via adgangskursus til DTU?
Th0msen skrev:Adgangskurset giver dig en adgangsgivende eksamen til universitetet. I sig selv er den reelt kun adgangsgivende ingeniøruddannelserne, din tidligere baggrund er uvedkommende for ingeniørretningen.
Hvis du gerne vil ind på f.eks. idræt så kræver det en adgangsgivende eksamen samt, at de specifikke adgangskrav er opfyldt. Hvis du vil ind på noget andet end en ingeniøruddannelse så kan du godt bruge et adgangskursus, men eventuelle manglende specifikke adgangskrav skal suppleres f.eks. i en sommerferie.

Jeg har selv taget Adgangskursus på Aau og er i gang med en ingeniøruddannelse. Det hold jeg gik på var der nogle der fortsatte på idrætsstudiet.

Nu var det selv i København jeg ville studere hvis det kom til det, gad vide om man kan gøre samme som du beskriver dine medstuderende gjorde, ift at starte på idrætsstudiet i stedet for at gå ingeniør-vejen?

Styrkeliste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster