Nu arbejder jeg i et teleselskab, så måske jeg kan dele lidt guldkorn med dig (udover at anbefale dig at skifte væk fra telenor og spare et par tusind kroner) ;-)
For det første handler det mest om hvad du skal bruge den til - hvad forventer du af din telefon - hvad skal den koste?
Sony Ericsson Mini Pro
1500-2000 kr.
Har Qwerty tastatur og android, men forholdsvis lille skærm. Ellers fin og funktionel billig telefon. Lidt tøset, vil nogen måske mene.
Nokia N8
Ligger op imod 2000-3000 kr. Forholdsvis forældet styresystem, men med udmærket QWERTY funktion som har fået ros.
Nokia 6700 Classic
Ikke QWERTY, men almindelig NUMPAD tastatur. Dog med klassisk Nokia software som du kender den tilbage fra 3310, men med nyere funktioner. Ligger på 1000-2000 kr. Dog ikke særlig anvendelig på nettet/facebook, selvom den har funktionerne.
NOkia E6-00
Omkring 3000 kr.
Kender ikke vanvittigt meget til denne model, men den har også QWERTY.
Derudover skal det siges at alt forandring sutter i starten, men man vender sig sgu til det - og man kan blive blæst helt væk af hvad de nye telefoner kan. Skulle du alligevel beslutte dig for at prøve en Smartphone i TOUCH ONLY, så kan jeg med stor glæde anbefale HTC Sensation. Er man mere til iPhones og vil være trendy med de trendy, så er en iPhone 4 (ikke S) nogenlunde billig disse dage. S'eren har stort set ikke meget mere at byde på, så man kan sagtens nøjes med 4'eren.
Er du ude efter ikke at bruge kassen, så kig på HTC Desire som stadig med på beatet, og efterhånden er forholdsvis billig.
Hvis du spørgsmål, så giv gas ;-)