Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1166
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1164

Følg bodybuilding.dk på

Hvor meget må man træne?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg træner pt. et HST lignende FB program, som er lidt rettet til her og der. Nu skulle jeg ha kørt et pas i dag, da jeg træner tre gange om ugen mandag, onsdag og fredag. Men der er desværre kommet noget vigtigere i vejen, så jeg kan ikke nå det i dag, men resten af min uge er desværre også lidt booket, så jeg tænkte på at træne tirsdag, onsdag og fredag? Vil der ske noget ved det, at træne FB to dage i træk, eller? Man hører bare så meget om den éne dag der skal være i mellem.

Men hvis nu jeg træner i morgen formiddag og så igen onsdag aften, så har jeg maksimeret pausen det jeg kan?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du kunne også lige splitte det op den ene gang
Fx tirsdag - Underkrop
Onsdag - Overkrop
Fredag - Fullbody

Også ellers tilbage i næste uge. Så kan du jo smide lidt mere volumen på i de to træningspas for at kompencere for lavere frekvens

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det kan du sagtens
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Haderslev

Træner her: fitnessone

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Alex789 skrev:Du kunne også lige splitte det op den ene gang
Fx tirsdag - Underkrop
Onsdag - Overkrop
Fredag - Fullbody

Også ellers tilbage i næste uge. Så kan du jo smide lidt mere volumen på i de to træningspas for at kompencere for lavere frekvens

Hvis hun er igang med et program, og har tænkt sig at kører fullbody med en dags mellemrum alle andre uger i træningprogrammet, så kan jeg ikke se hvorfor hun skal lave det om til et split bare for ikke at sprænge et enkelt pas over?

Personligt ville jeg bare undværer det pas, eller stå tidligere op en anden dag, også få gennemført det sidste pas :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Nu har jeg læst flere steder ar men kan træne ligeså tit men vil, så længe men få nok søvn og rigtigt kost. Detsvær er det lidt svært for de fleste især det med nok søvn, da de fleste har en hverdag de skal passe udover deres styrke træning. Prøv og læs chaos and pain blog og sdh.
Jeg lader der komme and på en prøve i næste uge da jeg har sommer ferie i 4 uger, så må vi se oem det passer. Lige nu træner jeg ca. 6 timer styrke træning om ugen og 9 timer kampsport, og der er masser af styrke træning i kampsporten også, og jeg kan både se og mærke tydelige resultater for hver uge der går.

300 skrev:Nu har jeg læst flere steder ar men kan træne ligeså tit men vil, så længe men få nok søvn og rigtigt kost. Detsvær er det lidt svært for de fleste især det med nok søvn, da de fleste har en hverdag de skal passe udover deres styrke træning. Prøv og læs chaos and pain blog og sdh.
Jeg lader der komme and på en prøve i næste uge da jeg har sommer ferie i 4 uger, så må vi se oem det passer. Lige nu træner jeg ca. 6 timer styrke træning om ugen og 9 timer kampsport, og der er masser af styrke træning i kampsporten også, og jeg kan både se og mærke tydelige resultater for hver uge der går.

Kan man også sagtens, men jeg ville nok indlægge en form periodisering for

Reputation point: 5

Der sker absolut INTET ved at du kører fullbody 2 dage i streg. I et program som Stripped Down Hypertrophy, eller i Pavel's Power to the People program gør man det 5 dage i streg hver evigt eneste uge. Det er godt nok nedtonede varianter af et fullbody. Men folk tror, at det død og pine er forbudt at træne de samme muskler flere dage i streg.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Skal det så ikke følges op af en tilsvarende længere restitutions periode?
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Thomas Jagd skrev:Der sker absolut INTET ved at du kører fullbody 2 dage i streg. I et program som Stripped Down Hypertrophy, eller i Pavel's Power to the People program gør man det 5 dage i streg hver evigt eneste uge. Det er godt nok nedtonede varianter af et fullbody. Men folk tror, at det død og pine er forbudt at træne de samme muskler flere dage i streg.

Jeg kan kun sige mig enig i denne udtalelse. Mange har indplaceret en restitutionsregel på rygraden som lyder: Musklen skal minimum have en hviledag i mellem træningspas i f.eks. fullbody-programmer, og ligeledes programmer med frekvens deraf.

Dette er direkte forkert, da så ufatteligt mange faktorer spiller ind omkring dette ovenstående emne. Kost, søvn, træningserfaring, workload og i visse tilfælde CNS og yderligere. I programmer som SDH anbefales dog at køres med hviledage, så det hellere skulle forløbe med 3 pas i træk end 5. Det er dog tåbeligt at fastlægge denne regel, da man i øvrigt kan anvende dette til at erhverve ret effektive gains.

Man kunne evt. tilpasse diverse FB-programmer med henholdsvis high-rep/low-rep samt diverse tempomanipulationer og meget mere, for at være sikker på at restitutionen er i orden.

Jeg siger absolut god, for at træne på denne måde, dog i perioder.
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Dødløft: 185.00

Gode svar allesammen, rigtig god og informationsrig læsning. Tak skal I ha' :) jeg hopper i centeret tirsdag og onsdag... Taaaaaak :) :)
Brugeravatar

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster