Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1251
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1248

Følg bodybuilding.dk på

Hvor ofte dødløft & squat ??

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej drenge !

Jeg træner pt. efter et 2-splits program. Jeg træner både squat og dødløft på rygdagen, men er det overtræning ? Jeg kan godt mærke at de bruger en del ressourcer ? :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvordan skulle dét blive overtræning? Du træner to forskellige ting, ben og ryg.

Du bør måske træne squat først, da det vil være risikabelt at squatte med en meget træt lænd, da du kan risikere at squatte med dårlig teknik.

Hvis det er et problem, kan du evt. køre tung dl og let squat og omvendt på skift. Du kan ikke nøjes med en af dem på skift
<script></script>

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

Det er ikke noget problem for mig :)
- Jeg er bare i tvivl om det er overtræning ? Jeg har bare hørt at dødløft en gang om ugen er nok, og så spørger man sig selv, om jeg træner dødløft for ofte ? :)

Styrkeliste

Optimisten skrev:Hvordan skulle dét blive overtræning? Du træner to forskellige ting, ben og ryg.

Du bør måske træne squat først, da det vil være risikabelt at squatte med en meget træt lænd, da du kan risikere at squatte med dårlig teknik.

Hvis det er et problem, kan du evt. køre tung dl og let squat og omvendt på skift. Du kan ikke nøjes med en af dem på skift

Fis i en hornlygte...
Selvfølgelig kan han nøjes med en af dem. han kunne vælge at lave squat og SLDL den ene dag, og Front squat + DL på anden dagen. der er ingen der siger han skal squatte og dødløfte hver gang han træner. som hobby løfter er der også mange der laver DL en dag og squatter den anden. ingen problem. den er et spørgsmål om hvordan man planglægger træningen. og hvad ens mål er.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Målet er masse, ellers er jeg ret ligeglad med om jeg skal træne begge eller ej. Jeg foretrækker dog ikke varianter på de pågældende dage :)

Styrkeliste

MBang skrev:
Optimisten skrev:Hvordan skulle dét blive overtræning? Du træner to forskellige ting, ben og ryg.

Fis i en hornlygte...
Selvfølgelig kan han nøjes med en af dem. han kunne vælge at lave squat og SLDL den ene dag, og Front squat + DL på anden dagen. der er ingen der siger han skal squatte og dødløfte hver gang han træner. som hobby løfter er der også mange der laver DL en dag og squatter den anden. ingen problem. den er et spørgsmål om hvordan man planglægger træningen. og hvad ens mål er.

Og hvad er forskellen på det du forslår og det jeg forslår? Jeg har ikke nævnt nogen variant af hverken dl eller squat, siger blot at han bør lave begge hver gang - præcis som du forslår...

Det er vel et fælles mål, at få det optimale ud af træningen, og jeg tror bestemt ikke det kan lade sig gøre, hvis han kun squatter én gang om ugen eller dødløfter én gang om ugen.
<script></script>

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Galleri: Vis galleri (1)

EmnurM skrev:Målet er masse, ellers er jeg ret ligeglad med om jeg skal træne begge eller ej. Jeg foretrækker dog ikke varianter på de pågældende dage :)

Jeg synes bestemt at du skal køre begge øvelser hver anden dag, hvis du er ligeglad og du træner for masse. Som der allerede er blevet sagt træner de to øvelser to forskellige muskelgrupper, med mindre aktivering af få samme muskelgrupper. Og som der også blev sagt er det en god ide at tage squat først for ikke at risikere at squatte med "træt" lænd.

Jeg ved ikke hvordan dit split ser ud, men hvis du kører ben, ryg, biceps på dag 1, og bryst, skulder, triceps på dag 2, kommer du ikke til at overtræne. Det kan sagtens føles hårdt uden at være nær overtræning. Hvis du imidlertid mærker tegn på overtræning (der kan være mange småsignaler som, hvis du mærker at du bliver mere træt end normalt, får søvnproblemer ofte eller at din styrke til træningen falder osv osv.) , kan du jo holde en uges pause som dekonditionering og komme på toppen igen:)
Det kan godt være jeg har små arme, men de er fandme også slappe.

Geografisk sted: Nordjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog

Selvom man træner to forskellige muskelgrupper, kan man sagtens overtræne.

OT:
Du kan sagtens dødløfte og squatte samme dag, på ryg-dagen, men lav squat først.

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Squat træner da både ben og core?
Dødløft træner da både ben og core?

Det er da noget vås at sige de ikke træner samme muskelgrupper.
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse - 82.85kg
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 257,5kg / 260kg
Bænkpress 147,5kg / 142,5kg
Dødløft: 255kg / 255kg
Total: 660kg / 440,550 Wilks

Reputation point: 25

Geografisk sted: Næstved (Aalborg)

Træner her: HGVS
Sportshøjskolen