Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

PTCJ skrev:Upper
Lower
Off
Upper
Lower
Off
Off

MadzP92 skrev:jeg kan virkelig ikke få det ind i hovedet hvad der er så godt ved et upper/lower body split i forhold til push/pull... der er da mange flere muskler i overkroppen end underkroppen og derfor vil overkroppen ikke blive trænet nok ift. underkroppen?. nogle der kan forklare mig hvorfor de alle sammen anbefaler upper lower body istedet for ben-ryg-bicep + bryst-skulder-tricep?

Rasmuskrogh skrev:MadzP92 skrev:jeg kan virkelig ikke få det ind i hovedet hvad der er så godt ved et upper/lower body split i forhold til push/pull... der er da mange flere muskler i overkroppen end underkroppen og derfor vil overkroppen ikke blive trænet nok ift. underkroppen?. nogle der kan forklare mig hvorfor de alle sammen anbefaler upper lower body istedet for ben-ryg-bicep + bryst-skulder-tricep?
Ehm underkroppen er da langt større end overkroppen... Derudover er et push/pull skævt fordelt med de to største grupper, ben og ryg, på samme dag, hvilket gør at man enten får et meget længere pull pas eller for lav volumen til ben/ryg.

Kasper_Buus skrev:Er jeg helt ude i hampen?
Mandag/Torsdag - Upper:
Bænkpres DB
Bænkpres DB Incline
Bentover Rows
Pull Ups
Skulderpres
Lateral Raises
Shrugs
DB Curls
DB Hammer Curls
Skull Crusches
Tricep Pull Downs Rope
Tirsdag/Fredag - Lower:
Bicycle Crunches
Planks
Plateload Sidebend
Squat
Dødløft
Læg - front og bag/Stepbænk Barbell

8800 skrev:Kasper_Buus skrev:Er jeg helt ude i hampen?
Mandag/Torsdag - Upper:
Bænkpres DB
Bænkpres DB Incline
Bentover Rows
Pull Ups
Skulderpres
Lateral Raises
Shrugs
DB Curls
DB Hammer Curls
Skull Crusches
Tricep Pull Downs Rope
Tirsdag/Fredag - Lower:
Bicycle Crunches
Planks
Plateload Sidebend
Squat
Dødløft
Ja det er du umiddelbart. Især når du ikke skriver set og reps på.
Hvad er målet med din træning?

Kasper_Buus skrev:8800 skrev:Kasper_Buus skrev:Er jeg helt ude i hampen?
Mandag/Torsdag - Upper:
Bænkpres DB
Bænkpres DB Incline
Bentover Rows
Pull Ups
Skulderpres
Lateral Raises
Shrugs
DB Curls
DB Hammer Curls
Skull Crusches
Tricep Pull Downs Rope
Tirsdag/Fredag - Lower:
Bicycle Crunches
Planks
Plateload Sidebend
Squat
Dødløft
Hvad vil du mene er forkert? Jeg ved ikke præcis set og reps endnu - men vel 4 set af 6 reps, og progression op til 10 reps, for så at øge kilo.
Målet - blive større?

8800 skrev:Kasper_Buus skrev:8800 skrev:Kasper_Buus skrev:Er jeg helt ude i hampen?
Mandag/Torsdag - Upper:
Bænkpres DB
Bænkpres DB Incline
Bentover Rows
Pull Ups
Skulderpres
Lateral Raises
Shrugs
DB Curls
DB Hammer Curls
Skull Crusches
Tricep Pull Downs Rope
Tirsdag/Fredag - Lower:
Bicycle Crunches
Planks
Plateload Sidebend
Squat
Dødløft
Hvad vil du mene er forkert? Jeg ved ikke præcis set og reps endnu - men vel 4 set af 6 reps, og progression op til 10 reps, for så at øge kilo.
Målet - blive større?
Se Mogensens svar. Dog skal du træne dine guns.
Hvis du bare har tænkt dig 4 set og 6 reps alle øvelser blive volumen meget høj på overkroppen sammenlignet med underkroppen.

Kasper_Buus skrev:8800 skrev:Kasper_Buus skrev:8800 skrev:Kasper_Buus skrev:Er jeg helt ude i hampen?
Mandag/Torsdag - Upper:
Bænkpres DB
Bænkpres DB Incline
Bentover Rows
Pull Ups
Skulderpres
Lateral Raises
Shrugs
DB Curls
DB Hammer Curls
Skull Crusches
Tricep Pull Downs Rope
Tirsdag/Fredag - Lower:
Bicycle Crunches
Planks
Plateload Sidebend
Squat
Dødløft
Målet - blive større?
Hvis du bare har tænkt dig 4 set og 6 reps alle øvelser blive volumen meget høj på overkroppen sammenlignet med underkroppen.
Og Mogensen er ThePhoenix? Men hans indlæg er taget til efterretning.
Server det gerne får mig - hvad skal jeg så kører af sets og reps på upper og lower dage??

8800 skrev:Kasper_Buus skrev:8800 skrev:Kasper_Buus skrev:8800 skrev:Kasper_Buus skrev:Er jeg helt ude i hampen?
Mandag/Torsdag - Upper:
Bænkpres DB
Bænkpres DB Incline
Bentover Rows
Pull Ups
Skulderpres
Lateral Raises
Shrugs
DB Curls
DB Hammer Curls
Skull Crusches
Tricep Pull Downs Rope
Tirsdag/Fredag - Lower:
Bicycle Crunches
Planks
Plateload Sidebend
Squat
Dødløft
Målet - blive større?
Og Mogensen er ThePhoenix? Men hans indlæg er taget til efterretning.
Server det gerne får mig - hvad skal jeg så kører af sets og reps på upper og lower dage??
Jeps![]()
Not gonna happen. Det afhænger jo af hvad du skal arbejde med, dit mål, præferencer og hvordan du vil køre din progression. Hvis du vælger upper/lower kunne en mulighed være at køre periodiseringen efter DUP (Daily Undulating Periodization). Det er sjovt og let at gå til på dagsform. Du kan søge her på siden for at læse mere. Brug søgefunktionen oppe til højre
Der lidt indledende om DUP her:
http://news.bodylab.dk/artikler/1789-li ... ing-vs-dup

8800 skrev:Hvad forvirrer dig?
Det bedste du kan gøre er lige at læse og måske beskrive dine mål lidt nærmere. Det gør det markant nemmere for folk at hjælpe.
ThePhoenix har jo givet dig et ekstremt simpelt programforslag, hvis du smider DUP ala det foreslået i artiklen på som progression og holder dig til 24-30 sets (flest på tunge dage), så er du langtOg det er sjovt!

8800 skrev:Det er har du nok ret i. Nogleaf de brugere, der har læst en del, har svært ved at kommunikere det simple budskab - der skal trænes igennem og spises fornuftigt. Den pointe fortaber sig måske indimellem i periodiseringssystemer, beta alanin og perfekt teknik.
Jeg synes dog, at du i den tråd her har fået ret lettilgængelige forslag og det lyder fornuftigt at starte med ThePhoenix forslag med lidt DUP. Så kan du jo altid med tiden tilpasse og ændre eller helt skifte tilgang, når du har læst lidt på boardet. Et forslag kunne også være at oprette en logbog her på sitet, så brugerne kan komme inputs til dig

Kasper_Buus skrev:8800 skrev:Det er har du nok ret i. Nogleaf de brugere, der har læst en del, har svært ved at kommunikere det simple budskab - der skal trænes igennem og spises fornuftigt. Den pointe fortaber sig måske indimellem i periodiseringssystemer, beta alanin og perfekt teknik.
Jeg synes dog, at du i den tråd her har fået ret lettilgængelige forslag og det lyder fornuftigt at starte med ThePhoenix forslag med lidt DUP. Så kan du jo altid med tiden tilpasse og ændre eller helt skifte tilgang, når du har læst lidt på boardet. Et forslag kunne også være at oprette en logbog her på sitet, så brugerne kan komme inputs til dig
Enig. Tak for hjælpen 8800. Ellers må jeg jo få en personlig træner - er du ledig?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster