Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 976
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 974

Følg bodybuilding.dk på

Hyportrophy træning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Kan en øvelse køres som hypertrophy træning (bænk), mens resten af ens øvelser køres som et normalt 2-split, som det gøres i B2B? (Ikke round 2.)
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Flyttet

Og hvad mener du? Du kan godt bænke for hypertrofi og træne 2-split samtidigt. 2-split udelukker jo ikke hypertrofi?
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:Flyttet

Og hvad mener du? Du kan godt bænke for hypertrofi og træne 2-split samtidigt. 2-split udelukker jo ikke hypertrofi?

Netop det jeg troede det gjorde, at enten så kørte man hele programmet med hypertrophy træning, ellers gjorde man slet ikke.
Brugeravatar

Styrkeliste

Det hedder hypertrofi på dansk, og jeg tror ikke, du ved, hvad det betyder :). At træne for hypertrofi er blot at træne for muskelvækst. Hvilket er hele pointen med B2B-programmet. Fin, basal træning med øget muskelmasse og styrke for øje.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Moby Dick skrev:Det hedder hypertrofi på dansk, og jeg tror ikke, du ved, hvad det betyder :). At træne for hypertrofi er blot at træne for muskelvækst. Hvilket er hele pointen med B2B-programmet. Fin, basal træning med øget muskelmasse og styrke for øje.

Læste en artikel der hedder "the bascis of hypertrophy training" hvor der blev beskrevet en rotations runde, varende i 8 uger, med en uges pause efter en endt runde. (glemt hvad præcist kaldes) troede dette var hypertrophy træning.
Brugeravatar

Styrkeliste

DonKahle skrev:
Moby Dick skrev:Det hedder hypertrofi på dansk, og jeg tror ikke, du ved, hvad det betyder :). At træne for hypertrofi er blot at træne for muskelvækst. Hvilket er hele pointen med B2B-programmet. Fin, basal træning med øget muskelmasse og styrke for øje.

Læste en artikel der hedder "the bascis of hypertrophy training" hvor der blev beskrevet en rotations runde, varende i 8 uger, med en uges pause efter en endt runde. (glemt hvad præcist kaldes) troede dette var hypertrophy træning.

Det kan det også være.

Men hypertrofi betyder muskelvækst.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Garik skrev:
DonKahle skrev:

Det kan det også være.

Men hypertrofi betyder muskelvækst.

Skal lige være helt med her..

Det vil sige, at jeg sagtens kan fortsætte mit B2B program, også kører den ovennævnte rotation (Hypertrofi trænings metode???) i f.eks bænk, også burde jeg i realiteten opnå større styrke i bænk på længere sigt end i de andre øvelser?
Brugeravatar

Styrkeliste

Nu kender vi jo intet til den "rotation", du snakker om, så det er umuligt at sige.

Men for at slå det fast, så er "træning for hypertrofi" = træning for muskelvækst.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Progressiv loading/Dekonditionering - kalder han det, det bliver beskrevet i denne artikel: artikler/bodybuilding/bodybuilding/the-basics-of-hypertrophy-training.html
Brugeravatar

Styrkeliste

Kahle, der er jo uendeligt mange måder at træne efter hypertrofi. Ordet i sig selv dikterer blot at fokus er på muskelvækst.
Det du ser på i artiklen, er en periodiseringscyklus, som igen blot er et værktøj til at blive større/stærkere.

Jeg bryder mig ikke om den model der præsenteres i artiklen, da det tager mange uger inden man er i nærheden af tunge løft. Bliver der derimod øget for rep-antallet tidligt i cyklus, således at 1-4 reps fra failure kan antages, så er den nu ganske fornuftig. Det er i øvrigt et klassisk eksempel på en liniær periodiserings cyklus, som har været brugt i årtier.

Men ja, 75% af ens x rm hvor man først kommer op på 100% efter 8 uger, er for let, og er man veltrænet risikerer man at dekonditionere (blive svagere).

Brug den periodiseringsmodel som er i B2B - dvs 6 gentagelser, øg til 8 gentagelser, øg vægten og nedsæt gentagelser til 6. Det er blot en let og overskuelig måde at undgå stilstand, som virker godt til begyndere.

ps. progressiv loading er blot det koncept at du øger vægten når du bliver stærkere. Det er absolut det vigtigste grundprincip inden for træning, har intet med artiklen at gøre, og derfor du ser motionister som aldrig kommer nogle vegne.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Begynder forum