Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69538 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1237
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1234

Følg bodybuilding.dk på

I dag til træning

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hey gutter.

Idag tager jeg til træning som sædvanlig, den eneste ændring er at jeg har en ven med.

Jeg er så igang med noget opvarmning da jeg skal til at maxe i rackpulls. Jeg skulle lige have et enkelt sæt på de 180, så går hen for at få lidt magnesium på hænderne. Jeg bemærker så at en hvis person står og råber, og udtaler vidst følgene, "kan du ikke læse hvad der står på skiltene?".Jeg spørger så undrene hvad mener du? Du må ikke bruge magnesium her, okay siger jeg, og går over til min vægt. Han råber så op igen og siger håndvaksen er den anden vej, jeg spørger så hvad problemet er.

Han begynder så sin moral prædiken om at vi ikke må bruge magnesium, og jeg siger så fair nok, jeg køre mit max løft idag, og så bruger jeg ikke det fremover, han brokker sig vist lidt og siger så ok.

I den halve time op til løftet køre han på mig op til flere gange, med teknik osv, og spørger endda om jeg vil med til noget styrke noget de holder. Jeg fortæller så jeg er skadet, og derfor ikke kan køre bænkpres, det mener han ikke er et problem og siger jeg bare skal køre på. Tænker så kæft en dårlig forståelse.

Jeg køre så videre, og får næsten ikke hjulpet min ven, og er selv godt pist, jeg maxer så med de 210. Det gik fint og kunne umildbart godt tage mere, men var så sur så jeg gik videre. I det jeg så sidder og slapper af går han over og prøver at løfte de 210, men crasher halvvejs, hele tiden kiggede han sig over skuldren for at se om jeg holdte øje, self gjorde jeg det og fik også et godt grin.

På vej hjem får jeg så afvide af bestyrrelsen at magnesium er udelukket, fint. Han havde vist løbet der op og kaldt mig synderen.

Utroligt, hvor dum har man lov at være, han spørger endda om jeg ikke kommer næste søndag for så vil han vise mig hvordan en rigtig teknik i dødløft er. Han hentyder til at man skal køre stilen lige som squat ass to the grass, lige så langt nede.

Den regel har jeg fanme aldrig hørt noget om, min teknik fejler sgu intet.

Jeg var rimelig træt af det da jeg tog afsted, da jeg umildbart godt kunne have hentet 220, men var så sur at jeg bare skulle videre.

Jeg er bare træt af, at man ikke kan passe sig selv, jeg har ikke mit på det rene det er jeg klar over! I det jeg bruger magnesium og godt ved at det er forkert. Men hans måde at tiltale mig på er forkert, jeg siger endda at jeg bare skal have mit løft hjem og så skal jeg nok lade vær med det fremover!

I ved selv hvor vigtigt et løft kan være.
Sidst rettet af Kolditz 18. jan 2009, 14:18, rettet i alt 3 gange.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du vidste jo godt inderst inde, at du ikke måtte bruge magnesium right?
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Reputation point: 10

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Vis kostplan

Jeg forstår ikke en krone?

Hvilket løft løftede du i?

Hvad var det for en ven der hængte dig ud første gang han var der?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Nej det gør i self ikke, er bare lidt opkørt.

Jeg kørte rackpulls, og vi kom så i snak om dødløft, eller rettere sagt han gjorde.

Ja casper, det vidste jeg, så det er helt fair ikke? Nej det er det bestemt ikke, han vidste jo ikke om jeg vidste det, så den måde han henvender sig på til mig er helt forkert!

Det var ikke min ven, en person som trænede i centeret.
Sidst rettet af Kolditz 17. jan 2009, 11:36, rettet i alt 1 gang.

Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste

Det er så super mega træls når folk skal være så fandens hellige og stå og rette på ens teknik .. det er ik noget mere irriterende der bare fjerner ens lyst.. ;(

Geografisk sted: Hillerød

Smeden skrev:Jeg forstår ikke en krone?

Hvilket løft løftede du i?

Hvad var det for en ven der hængte dig ud første gang han var der?

Det var vidst dødløft, og det var vidst ikke hans ven der hængte ham ud, af hvad jeg får ud af teksten.

EDIT: eftersom jeg lige tjekkede hans log var det rackpulls han kørte. :)
Sidst rettet af rallen 17. jan 2009, 11:39, rettet i alt 1 gang.
- logze

SandyFrink skrev:Rallen, jeg vil gerne gøre det her 100% klart: Du er idiot.
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 45.00
- Dødløft: 55.00

Shit, du skal altså øve dig i at formidle ting så de er tilnærmelsesvis forståelige. Du skriver som vi alle har stået lige ved siden af dig da du oplevede det her og det gør det meget svært at forstå.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Kolditz skrev:
Ja casper, det vidste jeg, så det er helt fair ikke? Nej det er det bestemt ikke, han vidste jo ikke om jeg vidste det, så den måde han henvender sig på til mig er helt forkert!

Selvfølgelig er det fair. Det sviner af helved til og hvis du godt ved det i forvejen er det da snot dumt at begynde på.
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Styrkeliste

Poliquin skrev:
Kolditz skrev:

Selvfølgelig er det fair. Det sviner af helved til og hvis du godt ved det i forvejen er det da snot dumt at begynde på.

Nu er det sådan at du ingen gang kunne se jeg havde brugt det, umildbart kun på stængerne.

Så nej.

Essensen

Yep, det er enormt ringe skrevet.

Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste

Kolditz skrev:
Poliquin skrev:
Kolditz skrev:

Nu er det sådan at du ingen gang kunne se jeg havde brugt det, umildbart kun på stængerne.

Så nej.

Essensen

Yep, det er enormt ringe skrevet.

Det ændre jo ikke på det ikke er i orden i dit center, og at du udemærket vifste det :wink:

Styrkeliste

Bestemt ikke! Men han vidste jo ikke at jeg vidste det, det jeg vil hen til er at man skal snakke ordenligt til folk, også selvom man ikke har rent mel i posen!

Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste

Kolditz skrev:Bestemt ikke! Men han vidste jo ikke at jeg vidste det, det jeg vil hen til er at man skal snakke ordenligt til folk, også selvom man ikke har rent mel i posen!

Selvfølgelig skal man det.

Men kan ikke forstå du føler dig så snydt og overrumblet. Når man vælger at snyde/gøre noget man ikke må (og man oven i købet godt ved det) må man sku tag nederlaget hvis det bliver opdaget!

Det andet her er ren tuderri :wink:

Styrkeliste

Poliquin skrev:
Kolditz skrev:Bestemt ikke! Men han vidste jo ikke at jeg vidste det, det jeg vil hen til er at man skal snakke ordenligt til folk, også selvom man ikke har rent mel i posen!

Selvfølgelig skal man det.

Men kan ikke forstå du føler dig så snydt og overrumblet. Når man vælger at snyde/gøre noget man ikke må (og man oven i købet godt ved det) må man sku tag nederlaget hvis det bliver opdaget!

Det andet her er ren tuderri :wink:

Jeg tager nederlaget bestemt, og takler det enormt godt! Min mit max løft var vigtigt for mig, så jeg ville ikke bare opgive det! Jeg gav ham skam ret og sagde at jeg fremover nok skulle lade vær!

Jeg var bare godt motiveret fra start af, så jeg ville ikke lade en ny pr gå til spilde!

Næste gang har jeg jo fået anskaffet mig nogle handsker eller noget andet.

Jeg gad jo ikke gå derfra uden en pr, det må du også kunne forstå!

Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste

Nu er det ikke for at hoppe på nogen hate-wagon, men jeg synes det er fantastisk dårlig stil, det du gør. At du samtidig erkender det er forkert, men føler dig berettiget til at gøre det alligevel, fordi det jo kun er en gang, synes jeg er tåbeligt og utroligt arrogant.
Reality is an illusion caused by the lack of drugs
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Styrkeliste

Logbog: Ingen logbog

Han lyder sgu godt nok som en spasser ham der! Fatter ikke de centre hvor man ikke må bruge magnesium.

Derudover synes jeg at man som hovedregl skal blande sig uden om andre folks teknik, med mindre de selv spørger om hjælp. Det er sgu sjældent man får noget godt ud af at rette på andre folk. Man kender det jo også selv hvis der pludselig står en eller anden bedrevidende idiot og retter på en, man bliver sgu bare sur og får ikke en skid konstruktivt ud af det.
Brugeravatar

Træner her: Atletklubben Jyden

jeg havde sq nok bare klappet ham et par på hovedet hvis han ikke ville holde kæft, men det er jo min holdning :lol:
Løft til DM RAW 2012, junior - 105:
Squat: 170kg
Bænkpres: 145kg - Danmarks rekord '12
Dødløft: 195kg

Startet træning efter et lille års pause.
DM RAW '14 vi ses!
Brugeravatar

Geografisk sted: langeskov

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Dødløft: 165.00

Hvad er problemet med magnesium.
Det sviner, men kan det ikke støvsuges op og tørres af?

I nogle centre, som jeg har været i, er der papir og sprit, som vi skal tørre sved af med.

Bortset fra at det ikke kan ses, så vil jeg tro at sved osv. sviner mere end magnesium.

Tager jeg fejl?
Er magnesium lige så klæbrig som harpiks er på en håndbold?
Iøvrigt kan harpiks også fjernes med sprit, men det er nok et stort arbejde
at rense alle de steder i en sportshal, som en håndbold har rørt ved.

Hvis det er det samme med magnesium, så må vi nok respektere det,
men lidt anarki skal der vel også være plads til. :)
Ordet anarki skal helst ikke forsvinde fra ordbogen pga. at det ikke bliver brugt. :) :)
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)

Jeg forstår ikke hvad problemet med magnesium er, hvis man rydder op efter sig.

Især hader jeg sådan nogle selvudnævnte politimænd.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Casper H. skrev:jeg havde sq nok bare klappet ham et par på hovedet hvis han ikke ville holde kæft, men det er jo min holdning :lol:

Hvorefter man bliver bortvist fra centret. Skidt holdning at have.

Træner her: Anger Mangement

Bork skrev:
Casper H. skrev:jeg havde sq nok bare klappet ham et par på hovedet hvis han ikke ville holde kæft, men det er jo min holdning :lol:

Årh lad være, selvfølgelig havde han ikke gjort det :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

TheFatboy skrev:
Bork skrev:

Årh lad være, selvfølgelig havde han ikke gjort det :wink:

Så ser jeg heller ikke nogen grund til at skrive det, andet end at virke 'badass' :roll:
Måske mig som misforstod indlægget.

Træner her: Anger Mangement

Til dem der ikk vil rettes på:

Altså, det kan self være træls, men hvis man gør det på en pæn måde, og ikk spiller klog, men behjælpelig. Hvis det er folk der vil noget lidt seriøst med deres træning synes jeg sgu at man skal hjælpe dem lidt.

Gider ikk bruge tid på "los discos" der smækker vægt på bænken de knap kan unracke.

Reputation point: 60

Hvis et center ikke tillader brugen af magnesium, så synes jeg man skal respektere det. Omvendt så forstår jeg ikke hvorfor det er bandlyst så mange steder. Hvis man har sin magnesium-blok i en lille pose, og kun tager en minimal mængde på sine hænder, så sviner det jo overhovedet ikke. Det efterlader lidt hvidt på stangen som forsvinder lynhurtigt igen, når flere har brugt stangen. Så jeg kan vitterligt ikke se problemet tbh.

Det Henning nævner er iøvrigt totalt vanvittigt. Hvis jeg skulle træne i et center hvor jeg skulle rende rundt med papir og sprit og tøre alt af jeg har ligget på eller rørt ved, så ville jeg sgu hellere stå nede på stranden og løfte sten. Seriøst. Det er sgu rablende.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Thomas Jagd skrev:Hvis jeg skulle træne i et center hvor jeg skulle rende rundt med papir og sprit og tøre alt af jeg har ligget på eller rørt ved, så ville jeg sgu hellere stå nede på stranden og løfte sten.

=D> :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste

Thomas Jagd skrev:Hvis et center ikke tillader brugen af magnesium, så synes jeg man skal respektere det. Omvendt så forstår jeg ikke hvorfor det er bandlyst så mange steder. Hvis man har sin magnesium-blok i en lille pose, og kun tager en minimal mængde på sine hænder, så sviner det jo overhovedet ikke. Det efterlader lidt hvidt på stangen som forsvinder lynhurtigt igen, når flere har brugt stangen. Så jeg kan vitterligt ikke se problemet tbh.

Det Henning nævner er iøvrigt totalt vanvittigt. Hvis jeg skulle træne i et center hvor jeg skulle rende rundt med papir og sprit og tøre alt af jeg har ligget på eller rørt ved, så ville jeg sgu hellere stå nede på stranden og løfte sten. Seriøst. Det er sgu rablende.

Et eller andet sted er det jo det samme som at tørre solen af efter sig. Jeg forstår udemærket at centeret gerne vil have man tørre af efter sig på en bænk eller ved en cardio maskine.

I mit gamle center udleverede de håndklæder (nice) og der hvor jeg træner nu skal man helst have et med. Fuldt forståeligt IMO.

Og at man ikke må bruge magnesium i mange centre hænger jo sammen med at man gerne vil have et rent og nydeligt center. Det kan godt være det ikke sviner meget, hvis man blot bruger en smule osv., men come on, det er der ikke mange 16-17 årige der kan rumme :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Siger en 15 årig dreng :lol:
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

I starten var det også "lovligt" at bruge magnesium i det center jeg træner i, men blev så forbudt da flere af diskopumperne pr. automatik kom til at sniffe stængerne. :shock:

Ej, det er spass! =D>
Som Henning tidligere skrev så syntes jeg da det er helt i orden at man lige tørrer sit sved af inden man er færdig med bænken etc. Men tror det gælder mest for dem der bruger maskiner.. :?

Geografisk sted: Randers

Træner her: Fitness World Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Lithium skrev:btw i min klub bliver der støvsuget 1 gang om ugen men jeg tror faktisk aldrig at der bliver tørt noget somhelst af, medmindre man har spildt 1 liter matilde på gulvet så er det selvfølgelig god stil lige at fjerne det værste hehe

Sådan syntes jeg også det skal være - savner min gamle jernhule, hvor man måtte høre metal for fuld hammer og folk kom for at straffe noget jern - og intet andet!

Geografisk sted: Randers

Træner her: Fitness World Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Billede
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)