Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Vcent skrev:Har lige haft en kortvarig influenza som heldigvis er ved at være ovre nu, det har betyder jeg har været nød til at udskyde to trænings pas man & tirs.
Min sidste trænings dag var i fredags.. det der sker er at jeg måler min fedt% idag på en tanita vægt, og det viser sig at jeg har mistet et par hundred gram muskel masse og taget et par hundred gram fedt på, på trods af jeg har sørget for at få tilstrækkeligt protein under sygdommen.
Hvad er jeres erfaringer med tab af muskel masse og evt. styrke under kortvarig sygdom som influenza?

SandyFrink skrev:Vcent skrev:Har lige haft en kortvarig influenza som heldigvis er ved at være ovre nu, det har betyder jeg har været nød til at udskyde to trænings pas man & tirs.
Min sidste trænings dag var i fredags.. det der sker er at jeg måler min fedt% idag på en tanita vægt, og det viser sig at jeg har mistet et par hundred gram muskel masse og taget et par hundred gram fedt på, på trods af jeg har sørget for at få tilstrækkeligt protein under sygdommen.
Hvad er jeres erfaringer med tab af muskel masse og evt. styrke under kortvarig sygdom som influenza?
Dine udsigter til præcist at monitorere kropskomposition med en eller anden badevægt har samme udsigter som Danmarks mulighed for at blive en international supermagt.
Du er blevet syg, du har sikkert smidt noget muskel, og det skyldes med stor sandsynlighed at du er blevet smittet af idiotiske kollegaer/idiotiske venner/idiotisk familie som ikke tog de nødvendige forholdsregler.

- at en badevægt med fedtprocentmåler er et dårligt værktøj?
at influenza koster muskelmasse?
at folk er idioter for ikke at tage almindelige forholdsregler så de ikke smitter andre?
Hvad kunne det eksempelvis være du gerne vil høre som er "konstruktivt"?
Her er noget konstruktivt: Du er måske blevet smittet rent og skært uundgåeligt. Men fremadrettet bør du holde dig fra det segment af dine venner/kollegaer/familie, som render rundt og hoster over det hele når de er syge, og som således er idioter

Vcent skrev:- at en badevægt med fedtprocentmåler er et dårligt værktøj?
Det er muligvis ikke det meste præcise, men giver stadig en et indblik i hvilken vej slages gang går.

Projac skrev:Vcent skrev:- at en badevægt med fedtprocentmåler er et dårligt værktøj?
Det er muligvis ikke det meste præcise, men giver stadig en et indblik i hvilken vej slages gang går.
Bullshit. En impedansmåler er omtrent lige så troværdig som en italiensk cykelrytter der benægter doping. Jeg tvivler stærkt på, at du kan bruge en sådan måler som rettesnor for udviklingen af din fedt%
Ellers har SandyFrink jo allerede sagt det meste. Hold dig fra syge mennesker. Forsøg at mindske tabet af muskelmasse, hvis du allerede er smittet, ved at æde fornuftigt, og så ellers accepter at du mister lidt muskelmasse, og så bare op på hesten igen.

Ringholm skrev:Projac skrev:Vcent skrev:- at en badevægt med fedtprocentmåler er et dårligt værktøj?
Bullshit. En impedansmåler er omtrent lige så troværdig som en italiensk cykelrytter der benægter doping. Jeg tvivler stærkt på, at du kan bruge en sådan måler som rettesnor for udviklingen af din fedt%
Ellers har SandyFrink jo allerede sagt det meste. Hold dig fra syge mennesker. Forsøg at mindske tabet af muskelmasse, hvis du allerede er smittet, ved at æde fornuftigt, og så ellers accepter at du mister lidt muskelmasse, og så bare op på hesten igen.
Hvis du måler dig under de samme forhold hver gang, så giver den et billede af hvilken vej udviklingen går. Når det er sagt, så synes jeg at et spejl er ligeså pålidelig. Jeg har tit prøvet at en tanita svinger et par fedt procenter for hver måling, i begge retningener.

alfross skrev:Ringholm skrev:Projac skrev:Vcent skrev:- at en badevægt med fedtprocentmåler er et dårligt værktøj?
Hvis du måler dig under de samme forhold hver gang, så giver den et billede af hvilken vej udviklingen går. Når det er sagt, så synes jeg at et spejl er ligeså pålidelig. Jeg har tit prøvet at en tanita svinger et par fedt procenter for hver måling, i begge retningener.
Impedansmålinger bliver desværre også påvirket af hvor meget du har spist og drukket, hvor meget du sveder på det pågældende tidspunkt og en masse andre ting. Den rammer ikke nødvendigvis plet, hverken første, anden eller n'te gang, så den kan reelt ikke bruges til noget som helst. Heller ikke at følge et vægttab.
I øvrigt siger det da sig selv at man mister muskelmasse af at ligge i sengen.
PS. Sandys hysteri over alle slags sygdomme er helt overdrevet. Flyt på landet.

Smeden skrev:Jeg er ikke med på hvad du nu prøver at sige? Argumenterer du for at din maskine er præcis eller hvordan? Den sender strøm gennem dit væv, uanset hvor dyr den er. Hvis du har været hundesyg - eller bare haft træningspause - vil din maskine vise forkert i forhold til almindeligt, fordi du har smidt noget væske og så videre.

Linealba skrev:@ TS
Hvad vil du bruge informationen til? Spørger du ud af ren nysgerrighed eller søger du et svar som du kan bruge til noget i din træning fremover som følge af en influenzalignende sygdom?

Rasmus Ladefoged skrev:Vcent, det virker lidt som du ikke gider tage til dig hvad folk siger.
Min erfaring er at det er indbildning. Du skal have været alvorlig syg for at miste meget muskelmasse på kort tid, evt ha fået amputeret et ben.
Generelt synes jeg (ikke kun her) at folk hænger lidt fast i noob-troen, om at hele Rom eller kroppen bliver bygget eller nedbrudt på en dag. En dag med for lidt protein slår dig ikke ihjel.
F.eks. var jeg på studietur i en uge. Jeg spiste som normale mennesker gør, eller ikke engang, spiste frokost og aftensmad - det er altså ikke 100g protein, sundt fedt og gode kulhydrater du får for 40kr - bællede øl i metermål, og lignede mig selv på en prik da jeg kom hjem, bare med flere bumser. Jeg er villig til at væde med jeg ikke er den eneste der har det sådan.

krzbn skrev:Hvor er det dog latterligt at holde øje med sin fremgang/tilbagegang med en fedt% vægt.
Spejl, vægt og kendskab til sin styrke er alt man behøver.

poul hansen skrev:Vil der være forskel på din tærning om du har tabt 200g muskel eller 1kg?

Vcent skrev:Det er muligvis ikke det meste præcise, men giver stadig en et indblik i hvilken vej slages gang går.
Hvilke viste mig at jeg har mistet en del muskel masse i løbet af en kortvarig influenza.
Douche.
Måske du skulle bruge noget mere tid i den virkelige verden istedet for foran computeren, du lyder ekstremt indebrændt.

Der er mange ting der giver indblik i hvad vej det går. Imidlertid lader du til at være nybegynder, hvorfor du om nogen skal være mindre interesseret i den slags (relativt unøjagtige) målemetoder.
Det tror du altså at badevægten kan vise dig. Jeg kan gøre dig den tjeneste at oplyse, at du tager fejl.
"Douche", nå da, du er altså uenig i at folk - inkl. din familie/venner/kollegaer, der ikke tager forholdsregler for at undgå at smitte andre, er forbandede idioter? Influenza er ingen joke, og der er folk der dør af disse idioters lemfældige omgang med hygiejne. Eftersom du vælger at kalde mig "douche" for at påpege disse menneskers idioti bliver det oplagt selv at antage en grad af idioti tilstedeværende i din person. Det siger jeg, uden at have et egentligt ærinde om at kalde dig det, men så kan du jo overveje hvilken tone du fremover vælger at tiltale folk i. Kald du blot HIV-smittede/cancer-ramte/astmalidende/ældre/gravide for "douches" når deres uskyldige eksponering for andre folks sygdom resulterer i uretmæssigt dødsfald, "vcent".
Du har været syg i to dage. Skaden er sket, og din mulighed for at øve nogen damage control er tæt på ikke-eksisterende. Folks erfaringer med et så kortvarigt sygdomsforløb er uinteressante. Snakker vi derimod 5-10-14 dage, hvilket er den tid en influenza kan smadre en person, så bliver det noget andet.
Hvorfor? Der er langt større risiko for smitte udenfor. Det er påfaldende, at du skal have så travlt med at pådutte dit verdensbillede på andre.

Vcent skrev:poul hansen skrev:Vil der være forskel på din tærning om du har tabt 200g muskel eller 1kg?
Kan godt se hvor du vil hen, problemet er bare du har misforstået min intetion med denne tråd, som burde være indlysene hvis du læser mine tideligere svar.
Men kan alligvel godt mærke jeg bliver nød til at bøje det i neon for dig, for at undgå at skulle svare på yderligere spørgsmål fra dig, jeg spørg af nysgerrighed.
Nu hvor der er klargjort, vil jeg forslå at tilfældige kødhoveder som ikke har noget konstruktivt at byde ind med holder sig ude af debatten.

Vcent skrev:Er relativt ny i gamet, har trænet on and off gennem mange år, dog aldrig noget seriøst, indtil for et halvt års tid siden, hvor jeg satte mig for at lære om kroppen i forhold til træning, sport, skade forbyggelse etc.
Derfor jeg indimellem prøver at starte nogen tråde med ting som er relevante for min træning, og som jeg ikke lige har kunne finde nærmere info omkring i forskellige artikler her eller på tnation.
Det er så her jeg havde håbet på et uddybelse istedet for et så overfladisk og ubrugeligt svar.
Har også læst artiklen på tnation "a fine swine" og går udfra det er derfor du føler så stærkt for folk som udsætter andre for smitte fare, men at bruge ordet idiot 10 gange i et indlæg, fordi alle ikke er lige så oplyste som dig, fordi du lige har læst en artikel/dommedags profeti, er efter min mening langt ude "Sandy"
No shit sherlock, har iøvrigt ikke kun været syg i 2 dage, men 4-5 stykker, det kan godt være du syntes det er uinteressant, men det betyder ikke alle deler din mening.
Ironisk du skal afslutte med at sige at jeg har travlt med at pådutte mit verdens billed på andre, når alle dine kommentare har været personlige meninger og intet faktuelt.

Lærling skrev:Hvornår har du sidst været syg, Sandy?

SandyFrink skrev:Lærling skrev:Hvornår har du sidst været syg, Sandy?
Jeg har i løbet af de sidste 3½ år, udover et par ganges småforkølelse af et par dages varighed, været syg én gang.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster