Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1217
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1214

Følg bodybuilding.dk på

Influenzas indflydelse

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Har lige haft en kortvarig influenza som heldigvis er ved at være ovre nu, det har betyder jeg har været nød til at udskyde to trænings pas man & tirs.
Min sidste trænings dag var i fredags.. det der sker er at jeg måler min fedt% idag på en tanita vægt, og det viser sig at jeg har mistet et par hundred gram muskel masse og taget et par hundred gram fedt på, på trods af jeg har sørget for at få tilstrækkeligt protein under sygdommen.

Hvad er jeres erfaringer med tab af muskel masse og evt. styrke under kortvarig sygdom som influenza?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Vcent skrev:Har lige haft en kortvarig influenza som heldigvis er ved at være ovre nu, det har betyder jeg har været nød til at udskyde to trænings pas man & tirs.
Min sidste trænings dag var i fredags.. det der sker er at jeg måler min fedt% idag på en tanita vægt, og det viser sig at jeg har mistet et par hundred gram muskel masse og taget et par hundred gram fedt på, på trods af jeg har sørget for at få tilstrækkeligt protein under sygdommen.

Hvad er jeres erfaringer med tab af muskel masse og evt. styrke under kortvarig sygdom som influenza?

Dine udsigter til præcist at monitorere kropskomposition med en eller anden badevægt har samme udsigter som Danmarks mulighed for at blive en international supermagt.
Du er blevet syg, du har sikkert smidt noget muskel, og det skyldes med stor sandsynlighed at du er blevet smittet af idiotiske kollegaer/idiotiske venner/idiotisk familie som ikke tog de nødvendige forholdsregler.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Logbog: Vis logbog

SandyFrink skrev:
Vcent skrev:Har lige haft en kortvarig influenza som heldigvis er ved at være ovre nu, det har betyder jeg har været nød til at udskyde to trænings pas man & tirs.

Dine udsigter til præcist at monitorere kropskomposition med en eller anden badevægt har samme udsigter som Danmarks mulighed for at blive en international supermagt.
Du er blevet syg, du har sikkert smidt noget muskel, og det skyldes med stor sandsynlighed at du er blevet smittet af idiotiske kollegaer/idiotiske venner/idiotisk familie som ikke tog de nødvendige forholdsregler.

Ingen grund til at være bitter, fint med lidt lomme filosfi, men for min skyld kan du godt gemme det til nogen som gider høre på det. :-$

Ser frem til at høre fra nogen som har noget konstruktivt at byde ind med :wink:

Hvad er det du ikke gider høre på:
- at en badevægt med fedtprocentmåler er et dårligt værktøj?
- at influenza koster muskelmasse?
- at folk er idioter for ikke at tage almindelige forholdsregler så de ikke smitter andre?

Hvad kunne det eksempelvis være du gerne vil høre som er "konstruktivt"?

Her er noget konstruktivt: Du er måske blevet smittet rent og skært uundgåeligt. Men fremadrettet bør du holde dig fra det segment af dine venner/kollegaer/familie, som render rundt og hoster over det hele når de er syge, og som således er idioter.

Ok.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

Brugeravatar

Styrkeliste

Det er muligvis ikke det meste præcise, men giver stadig en et indblik i hvilken vej slages gang går.

at influenza koster muskelmasse?

Hvilke viste mig at jeg har mistet en del muskel masse i løbet af en kortvarig influenza.

at folk er idioter for ikke at tage almindelige forholdsregler så de ikke smitter andre?

Douche.

Hvad kunne det eksempelvis være du gerne vil høre som er "konstruktivt"?

Folk her på forummets erfaringer..

Her er noget konstruktivt: Du er måske blevet smittet rent og skært uundgåeligt. Men fremadrettet bør du holde dig fra det segment af dine venner/kollegaer/familie, som render rundt og hoster over det hele når de er syge, og som således er idioter

Måske du skulle bruge noget mere tid i den virkelige verden istedet for foran computeren, du lyder ekstremt indebrændt.

Haha Vcent det mener du ikke. Sandy har jo ret. Du bedes forresten angive de steder du befinder dig de næste par måneder. Jeg stoler ikke på din dømmekraft og vil ikke smittes. Ok hej
Brugeravatar

Vcent skrev:

Det er muligvis ikke det meste præcise, men giver stadig en et indblik i hvilken vej slages gang går.

Bullshit. En impedansmåler er omtrent lige så troværdig som en italiensk cykelrytter der benægter doping. Jeg tvivler stærkt på, at du kan bruge en sådan måler som rettesnor for udviklingen af din fedt%

Ellers har SandyFrink jo allerede sagt det meste. Hold dig fra syge mennesker. Forsøg at mindske tabet af muskelmasse, hvis du allerede er smittet, ved at æde fornuftigt, og så ellers accepter at du mister lidt muskelmasse, og så bare op på hesten igen.
Jokeren: "Gå ud i livet - gør det du er kaldet til. Grib mic'en, lav en deal, ta' et træk frem. Kig din konkurrent i øjnene og bræk ham. Giv ham hånden og spørg om han vil rulle med dig. For du får brug for backup når det virkelig gælder"
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Træner her: Aarhus Universitets Sport motionscenter

Kostplan: Vis kostplan

Projac skrev:
Vcent skrev:

Bullshit. En impedansmåler er omtrent lige så troværdig som en italiensk cykelrytter der benægter doping. Jeg tvivler stærkt på, at du kan bruge en sådan måler som rettesnor for udviklingen af din fedt%

Ellers har SandyFrink jo allerede sagt det meste. Hold dig fra syge mennesker. Forsøg at mindske tabet af muskelmasse, hvis du allerede er smittet, ved at æde fornuftigt, og så ellers accepter at du mister lidt muskelmasse, og så bare op på hesten igen.

Hvis du måler dig under de samme forhold hver gang, så giver den et billede af hvilken vej udviklingen går. Når det er sagt, så synes jeg at et spejl er ligeså pålidelig. Jeg har tit prøvet at en tanita svinger et par fedt procenter for hver måling, i begge retningener.
"Man, there is nothing like working out and lifting weights, building your muscles around some other men, who are not gay." -Pastor Jody Trautwein (Gay converter) From the movie Brüno

http://www.bodyman.dk :: http://www.bodylab.dk :: http://www.streetman.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 115.00
- Dødløft: 115.00

Ringholm skrev:
Projac skrev:
Vcent skrev:

Hvis du måler dig under de samme forhold hver gang, så giver den et billede af hvilken vej udviklingen går. Når det er sagt, så synes jeg at et spejl er ligeså pålidelig. Jeg har tit prøvet at en tanita svinger et par fedt procenter for hver måling, i begge retningener.

Impedansmålinger bliver desværre også påvirket af hvor meget du har spist og drukket, hvor meget du sveder på det pågældende tidspunkt og en masse andre ting. Den rammer ikke nødvendigvis plet, hverken første, anden eller n'te gang, så den kan reelt ikke bruges til noget som helst. Heller ikke at følge et vægttab.

I øvrigt siger det da sig selv at man mister muskelmasse af at ligge i sengen.

PS. Sandys hysteri over alle slags sygdomme er helt overdrevet. Flyt på landet.
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

@ TS

Hvad vil du bruge informationen til? Spørger du ud af ren nysgerrighed eller søger du et svar som du kan bruge til noget i din træning fremover som følge af en influenzalignende sygdom?
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: 2200

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00

Impedans kan netop bruges som rådgivnde redskab, hvis man bruger den systematisk, under de samme forhold og tager i mente at den svinger ud fra gang til gang. Man kan f.eks. måle sig hver morgen, logge resultatet ind i et excel-ark og vurdere tendensen udfra den zigzag-linje man har fået.

Du har imidlertid fået influenza siden din sidste måling, hvad der betyder at du IKKE har taget en måling ved samme forhold som sidst (fodringstatus, væske, tidspunkt af dagen [min svinger ca 3% fra morgen til aften]), og derfor er der ingen ide i at tro på hvad den siger.

Det er normalt at miste styrke og masse under influenza og det er også normalt at være afkræftet og slap et par dage/uger endnu. Men så kommer det også stærkt igen. Karl-æg herindefra var f.eks. syg i to uger med influenza, var afkræftet i to mere og nu er han ligeså stærk som før.

Derudover har Sandy ret - Influenza-risiko kan nærmest totalt elimineres, hvis de syge fatter, at de skal holde sig væk til de er raske. Det er faktisk ikke engang for sjov - der er alligevel en del der dør af influenza hver år, og de er jo i sagens natur blevet nyst på af en eller anden, der ikke kunne holde sig hjemme. Det er faktisk overlagt mord at gå rundt i verden hvis man ved man har influenza :D
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Man har ikke influenza i to dage, influenza varer længere end det.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

alfross skrev:
Ringholm skrev:
Projac skrev:
Vcent skrev:

Impedansmålinger bliver desværre også påvirket af hvor meget du har spist og drukket, hvor meget du sveder på det pågældende tidspunkt og en masse andre ting. Den rammer ikke nødvendigvis plet, hverken første, anden eller n'te gang, så den kan reelt ikke bruges til noget som helst. Heller ikke at følge et vægttab.

I øvrigt siger det da sig selv at man mister muskelmasse af at ligge i sengen.

PS. Sandys hysteri over alle slags sygdomme er helt overdrevet. Flyt på landet.

Det er rigtigt, men den jeg bruger er meget specifik
FAT%
FAT MASS
FAT FREE MASS
TOTAL BODY WATER

Sørger naturligvis for at have indtaget det samme hver gang jeg bruger den for ikke at påvirke FFM drastisk.
Har kun erfaring med tanita målere, så skal ikke kunne udtale mig om andre, men jeg vil nu mene den gir et rigtigt godt indtryk af hvilken retning man er på vej i. Har nu brugt den 1 gang om ugen i et halvt år, og ud fra min kost og træning har den på intet tidspunkt lavet noget direkte upassende, derfor vil jeg mene det er et udemærket redskab til, for at få ens krops "komposition" og på den måde finde ud af hvilken en effekt ens kost og træning har helt konkret.
Bruger naturligvis også spejlet, men når man ser sig selv i det hver dag, kan det godt være svært at se en reel forandringer over korte perioder.

Jeg er ikke med på hvad du nu prøver at sige? Argumenterer du for at din maskine er præcis eller hvordan? Den sender strøm gennem dit væv, uanset hvor dyr den er. Hvis du har været hundesyg - eller bare haft træningspause - vil din maskine vise forkert i forhold til almindeligt, fordi du har smidt noget væske og så videre.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Vcent, det virker lidt som du ikke gider tage til dig hvad folk siger.

Min erfaring er at det er indbildning. Du skal have været alvorlig syg for at miste meget muskelmasse på kort tid, evt ha fået amputeret et ben.

Generelt synes jeg (ikke kun her) at folk hænger lidt fast i noob-troen, om at hele Rom eller kroppen bliver bygget eller nedbrudt på en dag. En dag med for lidt protein slår dig ikke ihjel.

F.eks. var jeg på studietur i en uge. Jeg spiste som normale mennesker gør, eller ikke engang, spiste frokost og aftensmad - det er altså ikke 100g protein, sundt fedt og gode kulhydrater du får for 40kr - bællede øl i metermål, og lignede mig selv på en prik da jeg kom hjem, bare med flere bumser. Jeg er villig til at væde med jeg ikke er den eneste der har det sådan.

Reputation point: 60

Hvor er det dog latterligt at holde øje med sin fremgang/tilbagegang med en fedt% vægt.
Spejl, vægt og kendskab til sin styrke er alt man behøver.

Smeden skrev:Jeg er ikke med på hvad du nu prøver at sige? Argumenterer du for at din maskine er præcis eller hvordan? Den sender strøm gennem dit væv, uanset hvor dyr den er. Hvis du har været hundesyg - eller bare haft træningspause - vil din maskine vise forkert i forhold til almindeligt, fordi du har smidt noget væske og så videre.

Overhoved ikke, forklare bare hvad situation er, for at give folk nogen baggrunds viden.

Anyways, ved godt den sender strøm gennem mit system og at min væske er i ubalance, hvilket jeg kan se på TBW(total body water) men når du siger og så vidre, er det så fordi du rent faktisk ikke ved hvad der er der sker, eller er det fordi du bare ikke vælger at uddybe det, hvilket du i så fald meget gerne må.

Linealba skrev:@ TS

Hvad vil du bruge informationen til? Spørger du ud af ren nysgerrighed eller søger du et svar som du kan bruge til noget i din træning fremover som følge af en influenzalignende sygdom?

Begge dele.

Rasmus Ladefoged skrev:Vcent, det virker lidt som du ikke gider tage til dig hvad folk siger.

Min erfaring er at det er indbildning. Du skal have været alvorlig syg for at miste meget muskelmasse på kort tid, evt ha fået amputeret et ben.

Generelt synes jeg (ikke kun her) at folk hænger lidt fast i noob-troen, om at hele Rom eller kroppen bliver bygget eller nedbrudt på en dag. En dag med for lidt protein slår dig ikke ihjel.

F.eks. var jeg på studietur i en uge. Jeg spiste som normale mennesker gør, eller ikke engang, spiste frokost og aftensmad - det er altså ikke 100g protein, sundt fedt og gode kulhydrater du får for 40kr - bællede øl i metermål, og lignede mig selv på en prik da jeg kom hjem, bare med flere bumser. Jeg er villig til at væde med jeg ikke er den eneste der har det sådan.

Hvis jeg ikke gad høre på hvad folk sagde, havde jeg nok ikke spurgt i første omgang :dance:

Ved også godt at rom ikke blev bygget på en dag, hvilket er noget af det jeg nyder mest, nemlig selve udviklingen, at jeg så måler min fedt% buisness as usual og finder ud af min muskel masse er faldet drastisk og min fedt% er steget, på blot få dage(5 siden sidste måling) begynder jeg bare at undre mig over hvordan influenza og forkøelse generalt har påvirket andre folks træning, og om der evt. er nogen som har noget videnskabeligt, artikler er lignende nyttig info.

krzbn skrev:Hvor er det dog latterligt at holde øje med sin fremgang/tilbagegang med en fedt% vægt.
Spejl, vægt og kendskab til sin styrke er alt man behøver.

Det er din mening, hvilket intet har med topic at gøre, lav din egen tråd hvis du vil snakke lort.

Vil der være forskel på din tærning om du har tabt 200g muskel eller 1kg?
Brugeravatar

poul hansen skrev:Vil der være forskel på din tærning om du har tabt 200g muskel eller 1kg?

Kan godt se hvor du vil hen, problemet er bare du har misforstået min intetion med denne tråd, som burde være indlysene hvis du læser mine tideligere svar.

Men kan alligvel godt mærke jeg bliver nød til at bøje det i neon for dig, for at undgå at skulle svare på yderligere spørgsmål fra dig, jeg spørg af nysgerrighed.

Nu hvor der er klargjort, vil jeg forslå at tilfældige kødhoveder som ikke har noget konstruktivt at byde ind med holder sig ude af debatten.

Vcent skrev:Det er muligvis ikke det meste præcise, men giver stadig en et indblik i hvilken vej slages gang går.

Der er mange ting der giver indblik i hvad vej det går. Imidlertid lader du til at være nybegynder, hvorfor du om nogen skal være mindre interesseret i den slags (relativt unøjagtige) målemetoder.

Hvilke viste mig at jeg har mistet en del muskel masse i løbet af en kortvarig influenza.

Det tror du altså at badevægten kan vise dig. Jeg kan gøre dig den tjeneste at oplyse, at du tager fejl.
Douche.

"Douche", nå da, du er altså uenig i at folk - inkl. din familie/venner/kollegaer, der ikke tager forholdsregler for at undgå at smitte andre, er forbandede idioter? Influenza er ingen joke, og der er folk der dør af disse idioters lemfældige omgang med hygiejne. Eftersom du vælger at kalde mig "douche" for at påpege disse menneskers idioti bliver det oplagt selv at antage en grad af idioti tilstedeværende i din person. Det siger jeg, uden at have et egentligt ærinde om at kalde dig det, men så kan du jo overveje hvilken tone du fremover vælger at tiltale folk i. Kald du blot HIV-smittede/cancer-ramte/astmalidende/ældre/gravide for "douches" når deres uskyldige eksponering for andre folks sygdom resulterer i uretmæssigt dødsfald, "vcent".

Du har været syg i to dage. Skaden er sket, og din mulighed for at øve nogen damage control er tæt på ikke-eksisterende. Folks erfaringer med et så kortvarigt sygdomsforløb er uinteressante. Snakker vi derimod 5-10-14 dage, hvilket er den tid en influenza kan smadre en person, så bliver det noget andet.

Måske du skulle bruge noget mere tid i den virkelige verden istedet for foran computeren, du lyder ekstremt indebrændt.

Hvorfor? Der er langt større risiko for smitte udenfor. Det er påfaldende, at du skal have så travlt med at pådutte dit verdensbillede på andre.

Brugeravatar

Styrkeliste

Hvornår har du sidst været syg, Sandy?
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Der er mange ting der giver indblik i hvad vej det går. Imidlertid lader du til at være nybegynder, hvorfor du om nogen skal være mindre interesseret i den slags (relativt unøjagtige) målemetoder.

Er relativt ny i gamet, har trænet on and off gennem mange år, dog aldrig noget seriøst, indtil for et halvt års tid siden, hvor jeg satte mig for at lære om kroppen i forhold til træning, sport, skade forbyggelse etc.

Derfor jeg indimellem prøver at starte nogen tråde med ting som er relevante for min træning, og som jeg ikke lige har kunne finde nærmere info omkring i forskellige artikler her eller på tnation.

Det tror du altså at badevægten kan vise dig. Jeg kan gøre dig den tjeneste at oplyse, at du tager fejl.

Det er så her jeg havde håbet på et uddybelse istedet for et så overfladisk og ubrugeligt svar.

"Douche", nå da, du er altså uenig i at folk - inkl. din familie/venner/kollegaer, der ikke tager forholdsregler for at undgå at smitte andre, er forbandede idioter? Influenza er ingen joke, og der er folk der dør af disse idioters lemfældige omgang med hygiejne. Eftersom du vælger at kalde mig "douche" for at påpege disse menneskers idioti bliver det oplagt selv at antage en grad af idioti tilstedeværende i din person. Det siger jeg, uden at have et egentligt ærinde om at kalde dig det, men så kan du jo overveje hvilken tone du fremover vælger at tiltale folk i. Kald du blot HIV-smittede/cancer-ramte/astmalidende/ældre/gravide for "douches" når deres uskyldige eksponering for andre folks sygdom resulterer i uretmæssigt dødsfald, "vcent".

Har også læst artiklen på tnation "a fine swine" og går udfra det er derfor du føler så stærkt for folk som udsætter andre for smitte fare, men at bruge ordet idiot 10 gange i et indlæg, fordi alle ikke er lige så oplyste som dig, fordi du lige har læst en artikel/dommedags profeti, er efter min mening langt ude "Sandy"

Du har været syg i to dage. Skaden er sket, og din mulighed for at øve nogen damage control er tæt på ikke-eksisterende. Folks erfaringer med et så kortvarigt sygdomsforløb er uinteressante. Snakker vi derimod 5-10-14 dage, hvilket er den tid en influenza kan smadre en person, så bliver det noget andet.

No shit sherlock, har iøvrigt ikke kun været syg i 2 dage, men 4-5 stykker, det kan godt være du syntes det er uinteressant, men det betyder ikke alle deler din mening.

Hvorfor? Der er langt større risiko for smitte udenfor. Det er påfaldende, at du skal have så travlt med at pådutte dit verdensbillede på andre.

Ironisk du skal afslutte med at sige at jeg har travlt med at pådutte mit verdens billed på andre, når alle dine kommentare har været personlige meninger og intet faktuelt.

Vcent skrev:
poul hansen skrev:Vil der være forskel på din tærning om du har tabt 200g muskel eller 1kg?

Kan godt se hvor du vil hen, problemet er bare du har misforstået min intetion med denne tråd, som burde være indlysene hvis du læser mine tideligere svar.

Men kan alligvel godt mærke jeg bliver nød til at bøje det i neon for dig, for at undgå at skulle svare på yderligere spørgsmål fra dig, jeg spørg af nysgerrighed.

Nu hvor der er klargjort, vil jeg forslå at tilfældige kødhoveder som ikke har noget konstruktivt at byde ind med holder sig ude af debatten.

Jeg er ikke noget tilfældigt kødhovede nej, ellers tak :´)
Grunden til jeg stiller de spørgsmål er for at få dig til at tænke over dine spørgsmål og dit fokus. Det er ikke fornuftigt at fokusere på detaljer du ikke kan kontrollere. Et bedre fokus ville være: hvordan starter jeg bedst op igen? Hvordan undgår jeg sygdom fremover og lignende.

Du kan synes jeg er en narrøv og idiot og whatever, men jeg prøver at hjælpe dig til at fokusere på det der er væsentligt :wink:

Det er rigtigt dumt at afskrive svar man ikke bryder om, jeg har en masse konstruktivt at byde ind med, hvis du vil lytte og være lidt tålmodig frem for at forvente at få alt serveret med det samme som du vil have det.
Brugeravatar

Ang hele tanitha tingen:
jeg bruger dem ikke rigtigt længere professionelt, de er alt for ustabile til min smag og i følge den forskning jeg har læst i forbindelse med mit arbejde som fitness ansvarlig for en større fitness kæde i danmark, dette er understøttet af min erfaring som personlig træner for hundredevis af mennesker over tid.
Brugeravatar

Vcent skrev:Er relativt ny i gamet, har trænet on and off gennem mange år, dog aldrig noget seriøst, indtil for et halvt års tid siden, hvor jeg satte mig for at lære om kroppen i forhold til træning, sport, skade forbyggelse etc.
Derfor jeg indimellem prøver at starte nogen tråde med ting som er relevante for min træning, og som jeg ikke lige har kunne finde nærmere info omkring i forskellige artikler her eller på tnation.

Så kunne du jo passende takke mig og andre for at oplyse dig om at der er bedre målemetoder. Som nybegynder kunne du jo starte med at vise lidt passende ydmyghed. Ikke kategorisk, men specifik. Du får hjælp, folk tager tid til at svare dig, og bliver mødt af hvad der er eller tangerer skældsord: "douche" og "kødhoveder". Det er ellers pænt hardcore at gå ind på et bodybuilding forum og lave en tråd hvor du beder folk om hjælp og så råbe "kødhoveder!" til folk.
Det er så her jeg havde håbet på et uddybelse istedet for et så overfladisk og ubrugeligt svar.

I hvilken verden er det et ubrugeligt svar at få serveret sandheden? Er det fordi du ikke får alle argumenterne med? Formidabel arrogance. Her sidder folk og tager sig tid til at fortælle dig hvordan disse simple ting hænger sammen, og så kalder du det for overfladisk og ubrugeligt og begynder at kalde folk for "kødhoveder". Mener du selv du har noget krav på at få serveret hjælp? Det må du mener, eftersom dit svar på at få serveret facit er "der er ubrugeligt, I skal sige hvorfor!"

Har også læst artiklen på tnation "a fine swine" og går udfra det er derfor du føler så stærkt for folk som udsætter andre for smitte fare, men at bruge ordet idiot 10 gange i et indlæg, fordi alle ikke er lige så oplyste som dig, fordi du lige har læst en artikel/dommedags profeti, er efter min mening langt ude "Sandy"

Jeg skriver ikke om eller ud fra nogen artikel, og var ikke bekendt med den artikels indhold før du overhovedet nævnte den, så desværre har du her fået forfattet noget værre vrøvl. Jeg skriver ud fra sund fornuft og logik. Det er logik at folk skal iagttage langt flere forholdsregler (e.g. blive hjemme) for at undgå for det første at blive smittet, for det andet - her kommer det moralske ind i billedet - for at undgå at smitte andre. Og det handler ikke engang om "det fælles bedste", det medfører også netto mere sygdomsfri tid hos den enkelte person idet smitte slet ikke når noget nær det niveau vi kender.
Det er synd at alle ikke kan være ligeså oplyste som mig, ja. Og jeg snakker ikke om nogen dommedagsprofeti. Uanset hvor godt det lyder i dine egne ører så er det nonsens og malplaceret at opstille en stråmand du har gang i nu. Du forsøger at få det til at lyde som om, at jeg overdriver, og at jeg med udgangspunkt i en amerikansk muskelbladsartikel råber brand og alarm.
- Desværre lyver du fuldstændigt åbenlyst for at dække over den manglende substans i dit svar.
For det første er det faktuelt at sygdom smitter, at sygdom smitter så meget fordi mange folk er helt eller delvist ligeglade med om de smitter andre, og at sygdom selv så "mild" som influenza dræber udsatte personer (gense listen i mit indlæg ovenfor som du ikke gad nærlæse eller blot helt har misforstået). For det andet fordi jeg ikke skriver ud fra den artikel .

No shit sherlock, har iøvrigt ikke kun været syg i 2 dage, men 4-5 stykker, det kan godt være du syntes det er uinteressant, men det betyder ikke alle deler din mening.

Poul kommer med en fin redegørelse der viser hvorledes dit fokus er skævt prioriteret. Jeg vil henvise til den som mit svar på denne pointe.

Ironisk du skal afslutte med at sige at jeg har travlt med at pådutte mit verdens billed på andre, når alle dine kommentare har været personlige meninger og intet faktuelt.

Personlige meninger?
Du mener det er en "personlig mening" at en badevægt er et mindre godt udgangspunkt for at monitorere din kropskomposition?
"Alle mine kommentarer"?
Du mener det er en "personlig mening" at sygdom smitter andre mennesker, og at nogle mennesker - udsatte i kraft af deres udgangspunkt eller blot er rent og skært uheldige - dør af det?
Det eneste der er en personlig mening er at folk der ikke gør en indsats for at undgå at smitte andre er totale idioter. Problemet er blot, at det i forhold til nyttevirkning er godt både for samfundet som helhed SAMT for enkeltpersonen hvis folk bare tænkte sig lidt mere om. Og det rent moralske i at undgå at smitte andre burde være pænt indlysende. Der er således ingen praktisk eller moralsk argumentation der støtter dit kategorisk-kontrære standpunkt (hvad end der ligger i "douche".)

Hvad er det lige præcist du er uenig i? Du valgte jo at kalde mig "douche" fordi jeg påpegede at du skulle holde dig væk fra de idioter, om de så er familie, venner, eller kollegaer, som smitter. Det er fremadrettet. Det bliver ikke mere konstruktivt. Brød du dig ikke om at jeg potentielt kaldte dine venner og familie for idioter? Statistisk set er der jo sandsynligvis en hel del af dem der er det, i og med de ikke passer på med at smitte andre.
Hvad er problemet? Du må gerne kalde dem af min familie og venner, som smitter andre, for totale idioter. Jeg har dog ingen venner der opfører sig sådan - det er øjeblikkelig fyringsgrund - og genetisk relation, det kan man jo ikke rigtigt gøre noget ved, andet end at undgå dem.

Din åbenlyse løgn om, at jeg intet faktuelt har skrevet bliver ikke mere rigtig af underline eller kursivering.

Hvad er det egentlig du er uenig i? Prøv at formulere nogle korte, konkrete punkter man kan forholde sig til.

Brugeravatar

Styrkeliste

Lærling skrev:Hvornår har du sidst været syg, Sandy?

Jeg har i løbet af de sidste 3½ år, udover et par ganges småforkølelse af et par dages varighed, været syg én gang.

Brugeravatar

Styrkeliste

SandyFrink skrev:
Lærling skrev:Hvornår har du sidst været syg, Sandy?

Jeg har i løbet af de sidste 3½ år, udover et par ganges småforkølelse af et par dages varighed, været syg én gang.

Det lader jo til, at din omgangskreds er relativt renset for idioter, så.

Held og lykke med at afvænne flere :lol:
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster