Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1304
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1302

Følg bodybuilding.dk på

Inkompetence i verdensklasse

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB'ere.

Jeg spiste ved min kæreste forleden, hvis søster netop er startet på sit idrætsprojekt i 3.g på gym. Da vi sad over aftensmaden blev idrætsprojekt-emnet bragt på banen, hvor søsteren lægger ud med at fortælle, at hun til projektet har valgt styrketræning som emne. Vældig interessant, tænkte jeg. Så blev samtalen uddybet lidt og hun fortæller lidt om hvad hendes idrætslærer har fortalt om træning etc. Det viser sig han fortalte følgende, som hun skulle være opmærksom på:

"Hun skulle køre 20-25 reps i to sæt pr. øvelse, hvis hun kørte traditionel mandelig styrketræning med omkring 8 reps ville det medføre at hun vil risikere at opbygge muskler, hvilke der, når hun stopper træningen, vil blive omdannet til fedt, som er svært at komme af med"

Altså det er jo sådan set rigtigt, at målet om hypertrofi vil blive en anelse svært at opnå med en rep-range på 20-25 stykker, men som søsteren selv så rigtigt fortalte, så er formålet jo netop hypertrofi ....... Hvad sker der????

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

karlsson1 skrev:Hvad sker der????

Godt spørgsmål.. hvad vil du gerne opnå med tråden:P?
Det kan godt være jeg har små arme, men de er fandme også slappe.

Geografisk sted: Nordjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog

Hvad er meningen med dette emne? Vil du bare gerne have en masse skriver noget negativt? Jeg forstår det ikke helt.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

News flash!

Gymnasiet is NOT serious businezz

Kostplan: Ingen kostplan

Tja.. Inkompetente idrætslærere er der nok af. Jeg var også selv udsat for en i mine 3 år i gymnasiet.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus Ø

Træner her: Ultimate Gym

Idrætslærere er ikke uddannet i bodybuilding. Ej heller i styrketræning. De læser en bog baseret på lidt af hvert, og det er så fakta i deres verden. Min idrætslærer mente heller ikke at man øgede pulsen når man dyrkede 'bodybuilding'.
“Trust me when you love something you don’t need motivation”
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: The Gym

Haha, i kombi med fjernsynet kører fik jeg ikke lige pointen med:
Hvordan fortæller man sådan en pige, at hendes idrætslærer ikke er på helt rette kurs og de 8 måneder projektet tager, måske vil være total spildte?

Men ja, lidt hetz mod den ukendte idrætslærer er da også velkommen - dog unødvendigt :)

De burde sætte sig lidt ind i tingene når de:
1. Har træningscenter på gymnasiet, hvilket de eftersigende implementerer en del i idrætsundervisningen
2. De sætter to teamer op til denne emneopgave: styrketræning og løb

karlsson1 skrev:Haha, i kombi med fjernsynet kører fik jeg ikke lige pointen med:
Hvordan fortæller man sådan en pige, at hendes idrætslærer ikke er på helt rette kurs og de 8 måneder projektet tager, måske vil være total spildte?

Men ja, lidt hetz mod den ukendte idrætslærer er da også velkommen - dog unødvendigt :)

Teknisk set burde det vel ikke være nødvendigt? Hvis projektet skal have nogen mening, skal eleverne vel relatere deres træningsprogram til noget teori. Hvis hun åbner bare én eneste bog omkring styrketræning under projektet, vil hun jo nok hurtigt indse at det hendes lærer forsøger at bilde hende ind er noget vrøvl.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 230.00

karlsson1 skrev:Haha, i kombi med fjernsynet kører fik jeg ikke lige pointen med:

Tror nu nok kun det er 8 uger ;) Er i hvert fald selv igang med noget lignende nu her :)
Brugeravatar

Træner her: Fitness World
Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Shotmertz skrev:

Teknisk set burde det vel ikke være nødvendigt? Hvis projektet skal have nogen mening, skal eleverne vel relatere deres træningsprogram til noget teori. Hvis hun åbner bare én eneste bog omkring styrketræning under projektet, vil hun jo nok hurtigt indse at det hendes lærer forsøger at bilde hende ind er noget vrøvl.

Du har vel i bund og grund ret, jeg ved dog ikke hvordan den konkrete opgavebeskrivelse forlyder.
Vi er samme alder, begge 3.g'ere, og det er netop af dette faktum problemstillingen udløses - hvordan skal hun kunne sætte mine ord højere end hendes universitetsuddannede idrætslærers?

Det vigtigste er vel at hun 'pleaser' læreren og får en god karakter. Så kan fakta og videnskab er ligemeget
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Blå Time skrev:Det vigtigste er vel at hun 'pleaser' læreren og får en god karakter. Så kan fakta og videnskab er ligemeget

Haha, du har helt ret, det er den letteste måde at score gode karakterer på i gym, dog vil hun nok synes at det er rimelig nederen at bruge 3 dage om ugen i 8 måneder i træningscenteret, hvis der ikke sker en skid ;)

Hvis hun er som de fleste andre piger, er hun vel rimelig ligeglad med, om hun får noget som helst ud af den "træning" de laver..
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Sæt udgangspunkt lidt lavere end forventet, opdigt logbog, gå til test -> 10/12.

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster