De seneste 12 måneder har jeg kørt et 4 split program, (Vedhæftet) med fuld fokus på kosten og ligeledes på cardio. Har kørt 4 dage on og 1 dag off indtil for ca. 6 måneder siden. Kører samme 4-split program. De seneste 6 måneder har jeg dog kørt 7 gange ugentligt - 6 dage on én dag off.(Uge-program vedhæftet) Kører alle set til failure, dog så jeg som regel lander på ca. det antal reps jeg har sat som minimum-mål. Har fokus på kilo, men dog uden at gå på kompromis med form. Jeg holder ét minuts pause mellem set og 2 min. mellem øvelser.
Jeg tager udelukkende protein og BCAA som supplements. 10 g. BCAA (Olimp) inden træning og 5 g. under, og 30 g. System Protein 80 (Olimp) til morgenmåltidet og 35 g. System Protein 80 (Olimp) umiddelbart efter træning, det sidste måltid jeg tager er fromage frais med Pure Whey Isolat 95 (Olimp). Jeg er 20 år gammel, 180 høj, vejer 79,5 kg, med en fedtprocent på 13,2, og et ligevægtsindtag på 3000 kcal. Jeg får mellem 8 og 9 timers søvn hver nat og drikker ikke alkohol.
Jeg har vedhæftet mit uge-program, min kostplan og mit 4-split træningsprogram. Min cardio består mandag+fredag af 20 min. på crosstrainer med høj intensitet, 10 min. i romaskine og derefter mave-træning. (Mave-træningen består af 6 øvelser - supersettes 2/2) Onsdag består min cardio af 4 km. powerwalk og mave-træning. (Samme som ovenstående) Al cardio sker på tom mave. Mit løb består af 1*5 km.(højt tempo) 1*8-12 km.(medium tempo) og 1*interval-løb (ca. 6 km. - ofte i klitter, bakker strand el. lignende)
Jeg ønsker kommentarer på træningsprogrammet og kritik/forslag til ændringer. (Øvelser, reps, splits, mv.) Jeg ønsker kommentar til længden af pauser mellem set og øvelser. Jeg ønsker kommentar til kostplanen. Ikke mindst ønsker jeg kommentarer til uge-programmet,(Cardio, løb, mv.) og om der er risiko for, at jeg nedbryder mere end jeg opbygger, altså om aktivitetsniveauet generelt set er for højt. Grunden til jeg deler alt dette, er nemlig jeg ikke føler jeg de sidste 2-3 måneder har opnået de forventede og ønskede resultater. Jeg vil også gerne høre, om jeg bør tage mere supplements. Jeg må dog ærligt erkende, at jeg ikke er den store tilhænger heraf..
Håber på mange konstruktive svar!
Venlig hilsen
Mikael Bach Henriksen