Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

tcj skrev:Jeg kører os med en muskelgruppe om ugen, men tilgengæld kører jeg 5-10 øvelser for hver muskel(dog max 60 min, 30 sek pause mellem hver set), så de virkelig får tæv. Jeg har god erfaring med det, fik programmet af en BB'er som har vundet flere store konkurrencer.
Det er mest hvad folk bedst kan lide, nogen har bedre erfaringer med det ene fremfor det andet. Tror det afhænger af hvem du spørg, der er helt sikkert nogen herinde som ville køre noget andet end mig...

Karate-Klas skrev:
Mandag: Ryg og Biceps
Tirsdag: Ben og Mave
Onsdag: FRI
Torsdag: Bryst og Triceps
Fredag: Skulder og Nakke
Karate-Klas skrev:Sååe skyldes de store DOMS, at jeg ikke har trænet lang tid ?
.. Brude jeg tage det roligt eller bar give den gas, nu hvor jeg er ved og træne mig op igen ?

Det er IKKE den mest optimale måde at opdele sit program på. Undersøgelser viser, at dine muskler er fuldt restitutieret efter 48 timer, hvilket ikke stemmer overens med, at du træner dine muskelgrupper 1 gang om ugen eller 1 muskelgruppe pr træningspas..

TheCzech skrev:Det er IKKE den mest optimale måde at opdele sit program på. Undersøgelser viser, at dine muskler er fuldt restitutieret efter 48 timer, hvilket ikke stemmer overens med, at du træner dine muskelgrupper 1 gang om ugen eller 1 muskelgruppe pr træningspas..
Nej det tager meget længere tid for en muskel at blive fuldt restitueret. Pointen er at man dog sagtens kan træne en muskel, selvom den endnu ikke er restitueret. Restitutionsprocessen fortsætter blot bagefter.
Det er derimod Proteinsyntesen der er meget forhøjet i 36-48 timer efter træning, og herefter falder drastisk. Derfor vil man reelt ikke vokse ret meget af en træning mere end 48 timer efter træningen, uanset hvor stor volumen man kørte.

Undersøgelser viser, at dine muskler er fuldt restitutieret efter 48 timer

tcj skrev:Selvom man kun træner musklen decideret en gang om ugen, bruger man jo musklen indirekte når man træner andre ting. Ved bænkpres bruger du jo os skulderen indirekte, det samme gælder ved nogle arm-øvelser.

HAV skrev:Karate-Klas skrev:
Mandag: Ryg og Biceps
Tirsdag: Ben og Mave
Onsdag: FRI
Torsdag: Bryst og Triceps
Fredag: Skulder og Nakke
Dette program er et typisk 4-split program.Karate-Klas skrev:Sååe skyldes de store DOMS, at jeg ikke har trænet lang tid ?
.. Brude jeg tage det roligt eller bar give den gas, nu hvor jeg er ved og træne mig op igen ?
Du kan godt få en del DOMS, hvis du ikke har trænet i en længere periode. Du kan sagtens træne på DOMS, blot du husker at overholde de 48 timers restitutionstid der er på musklerne.
Hvis dine DOMS er RIGTIG slemme en dag, så giv musklerne en ekstra dag til at komme sig i. Dette tror jeg dog ikke bliver tilfældet i dit program, da du har langt imellem de træningspas, hvor du træner den samme muskel.
HAV skrev:tcj skrev:Selvom man kun træner musklen decideret en gang om ugen, bruger man jo musklen indirekte når man træner andre ting. Ved bænkpres bruger du jo os skulderen indirekte, det samme gælder ved nogle arm-øvelser.
Det er korrekt at der er mange hjælp og støtteeøvelser når du f.eks. træner bænkpress, men derfor skal du alligevel træne dine skulder, triceps mm.. Men kommer selvfølgelig an på hvad formålet med træningen er.
Hvis det er øget muskelvækst, er dette program du postede ikke optimalt.
. Men hvis du ikke vil træne det, kan jeg anbefale et 2-split program som du SAGTENS kan nå på 1 time i centeret. Du skal træne effektivt, men kan sagtens nå det. Hvis du fx. træner 2-3 øvelser til de store muskler og 1 og max 2 i de små øvelser (isoøvelserne) kan det gøres på 60 min.

Karate-Klas skrev:Ville det være prima hvis jeg f.eks trænede Ryg og Biceps Mandag / Torsdag .. Hvor det så nogenlunde sådan her ud :
BICEPS:
1. Alternating Dumbbell Curl.
2. Preacher Curl.
3. Cable Supinecurl.
4. Barbell Curls Lying Against An Incline.
RYG:
1. Barbell Deadlift
2. Front Pulldown
3. V-Bar Pulldown
4. Hyperextensions
5. Bent Over Two-Arm Long Bar
Hvor jeg så lavede 3-4 sets af 10-12 repetitioner ved hver øvelse ?
Ville være godt hvis jeg add'ede 4-5 øvelser til Ben den træningsdag ? Eller ville det blive helt uoverskueligt og tage ben med ? Vil der være energi nok til og udføre dem ?

Karate-Klas skrev:Ville det være prima hvis jeg f.eks trænede Ryg og Biceps Mandag / Torsdag .. Hvor det så nogenlunde sådan her ud :
BICEPS:
2. Preacher Curl.
3. Cable Supinecurl.
RYG:
1. Barbell Deadlift
2. Front Pulldown
3. V-Bar Pulldown
4. Hyperextensions
Ville være godt hvis jeg add'ede 4-5 øvelser til Ben den træningsdag ? Eller ville det blive helt uoverskueligt og tage ben med ? Vil der være energi nok til og udføre dem ?

:D
Bash skrev:Karate-Klas skrev:Ville det være prima hvis jeg f.eks trænede Ryg og Biceps Mandag / Torsdag .. Hvor det så nogenlunde sådan her ud :
BICEPS:
2. Preacher Curl.
3. Cable Supinecurl.
RYG:
1. Barbell Deadlift
2. Front Pulldown
3. V-Bar Pulldown
4. Hyperextensions
Typisk typisk AS-BB'er-hul-i-hovedet-program.

Karate-Klas skrev:Bash skrev:Karate-Klas skrev:Ville det være prima hvis jeg f.eks trænede Ryg og Biceps Mandag / Torsdag .. Hvor det så nogenlunde sådan her ud :
BICEPS:
2. Preacher Curl.
3. Cable Supinecurl.
RYG:
1. Barbell Deadlift
2. Front Pulldown
3. V-Bar Pulldown
4. Hyperextensions
Typisk typisk AS-BB'er-hul-i-hovedet-program.
Kender du måske lige alt til smarte

HAV skrev:
Mandag-torsdag :
Bryst:
BB Bænkpress
DB Incline bænkpress og/eller BB Incline bænkpress
Skulder:
BB military press
DB Lateral raise
Triceps:
Dips
BB French presses
Tirsdag-fredag :
Ben::
Squat 6 sæt
Ryg:
Pullups eller chinups
DB Rows eller BB rows
Biceps:
DB Curl, DB Hammercurl eller BB Curl
Mave:
Incline Sit-up + ekstra vægt
Dette er et basis 2-split program, hviket sagtens kan trænes på en times tid. Har selv kørt det en årrække.

Lau skrev:HAV skrev:Ville dog mene at dødløft skulle med også, hvis man tænkte på dette program

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster