Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Cronfeld skrev:Personligt får jeg tonsvis af bumser og svamp på fødderne af det, så jeg holder mig fra det.

Carsten2002 skrev:Cronfeld skrev:Personligt får jeg tonsvis af bumser og svamp på fødderne af det, så jeg holder mig fra det.
Du undersøgte altså alle faktorer og konkluderede at sødmælk gav dig svamp på fødderne?
Jeg synes det smager godt og giver godt.

Stativet skrev:Carsten2002 skrev:Cronfeld skrev:Personligt får jeg tonsvis af bumser og svamp på fødderne af det, så jeg holder mig fra det.
Du undersøgte altså alle faktorer og konkluderede at sødmælk gav dig svamp på fødderne?
..svampen?

Carsten2002 skrev:Cronfeld skrev:Personligt får jeg tonsvis af bumser og svamp på fødderne af det, så jeg holder mig fra det.

Lean2000 skrev:Hvorfor gå på kompromis. Selvfølgelig kan man en gang i mellem drikke sødmælk. Men sødmælk/mælk/yoghurt hverdag no go for mig.
Oppustet, mere underhudsfedt osv. alt det sukker og fedt det indeholder vil jeg hellere have fra andre kilder.
Meget mere lean uden det. Får selvfølgelig lidt mælk/yoghurt men det er ca 1L om ugen. Rigtig mad gør det for mig 90% af tiden.
Og mener helt sikkert det kan ses på formen.
I never use milk and I don't allow my clients to either. Lactose is just not a good carb source, not to mention many people are allergic to it. Casein and whey are exceptional protein sources though, but get them on their own.
As a nutritional consultant and coach, my goal is always "exceptional," never "average." If you were my client, at some point I would suggest ditching the training wheels and see what you could accomplish without comfort foods like peanut butter and cottage cheese.

Cronfeld skrev:Lean2000 skrev:Hvorfor gå på kompromis. Selvfølgelig kan man en gang i mellem drikke sødmælk. Men sødmælk/mælk/yoghurt hverdag no go for mig.
Oppustet, mere underhudsfedt osv. alt det sukker og fedt det indeholder vil jeg hellere have fra andre kilder.
Meget mere lean uden det. Får selvfølgelig lidt mælk/yoghurt men det er ca 1L om ugen. Rigtig mad gør det for mig 90% af tiden.
Prep guruen Shelby Starnes er af nogenlunde samme holdning:I never use milk and I don't allow my clients to either. Lactose is just not a good carb source, not to mention many people are allergic to it. Casein and whey are exceptional protein sources though, but get them on their own.
As a nutritional consultant and coach, my goal is always "exceptional," never "average." If you were my client, at some point I would suggest ditching the training wheels and see what you could accomplish without comfort foods like peanut butter and cottage cheese.

Mussetrussen skrev:Cronfeld skrev:Lean2000 skrev:Hvorfor gå på kompromis. Selvfølgelig kan man en gang i mellem drikke sødmælk. Men sødmælk/mælk/yoghurt hverdag no go for mig.
Prep guruen Shelby Starnes er af nogenlunde samme holdning:I never use milk and I don't allow my clients to either. Lactose is just not a good carb source, not to mention many people are allergic to it. Casein and whey are exceptional protein sources though, but get them on their own.
Begrundelsen for, ud af det blå, at dæmonisere helt random produkter som mælk, jordnøddesmør og hytteost, har jeg svært ved at finde gode argumenter for. Man kunne lige så vel begynde at badmouthe kikærter, gedeost og figenpålæg uden grund.

With the rates of lactose intolerance in the world's population...the high risks of infection associated with raw milk...and the potential problems associated with industrial milk...I find it best to stay away from milk, or to simply drink it in very limited quantities. Really, it's just one food. And the only reason the milk debate keeps raging on is the fact that the dairy lobby is so powerful and keeps it in our faces. (No conspiracy theory here...the dairy industry just does a great job of marketing their product).
My advice, limit milk consumption.

Cronfeld skrev:Personligt får jeg tonsvis af bumser og svamp på fødderne af det, så jeg holder mig fra det.

Cronfeld skrev:Det kan også nævnes at John Berardi også anbefaler at minimere indtaget af mælk. De fleste kender ham nok, phd i ernæring og har vundet et nationalt junior bb show i USA:With the rates of lactose intolerance in the world's population...the high risks of infection associated with raw milk...and the potential problems associated with industrial milk...I find it best to stay away from milk, or to simply drink it in very limited quantities. Really, it's just one food. And the only reason the milk debate keeps raging on is the fact that the dairy lobby is so powerful and keeps it in our faces. (No conspiracy theory here...the dairy industry just does a great job of marketing their product).

hr_bjoern skrev:Cronfeld skrev:Det kan også nævnes at John Berardi også anbefaler at minimere indtaget af mælk. De fleste kender ham nok, phd i ernæring og har vundet et nationalt junior bb show i USA:With the rates of lactose intolerance in the world's population...the high risks of infection associated with raw milk...and the potential problems associated with industrial milk...I find it best to stay away from milk, or to simply drink it in very limited quantities. Really, it's just one food. And the only reason the milk debate keeps raging on is the fact that the dairy lobby is so powerful and keeps it in our faces. (No conspiracy theory here...the dairy industry just does a great job of marketing their product).
Så vidt jeg er orienteret, så er chancen for du har laktose intolerance meget lille når du er af Skandinavisk afstamning.
Læs om hyppighed her: https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/l ... ntolerans/
Hos nordeuropæere og hvide nordamerikanere er prævalensen 2-15 %.

Cronfeld skrev:Lean2000 skrev:Hvorfor gå på kompromis. Selvfølgelig kan man en gang i mellem drikke sødmælk. Men sødmælk/mælk/yoghurt hverdag no go for mig.
Cronfeld skrev:hr_bjoern skrev:Cronfeld skrev:Det kan også nævnes at John Berardi også anbefaler at minimere indtaget af mælk. De fleste kender ham nok, phd i ernæring og har vundet et nationalt junior bb show i USA:With the rates of lactose intolerance in the world's population...the high risks of infection associated with raw milk...and the potential problems associated with industrial milk...I find it best to stay away from milk, or to simply drink it in very limited quantities. Really, it's just one food. And the only reason the milk debate keeps raging on is the fact that the dairy lobby is so powerful and keeps it in our faces. (No conspiracy theory here...the dairy industry just does a great job of marketing their product).
Så vidt jeg er orienteret, så er chancen for du har laktose intolerance meget lille når du er af Skandinavisk afstamning.
Læs om hyppighed her: https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/l ... ntolerans/Hos nordeuropæere og hvide nordamerikanere er prævalensen 2-15 %.
2-15% vil jeg da ikke kalde meget lille

Dingo skrev:Cronfeld skrev:Lean2000 skrev:Hvorfor gå på kompromis. Selvfølgelig kan man en gang i mellem drikke sødmælk. Men sødmælk/mælk/yoghurt hverdag no go for mig.
Jeg ville gerne høre argumentet for at lactose er en dårlig carb source. Fructose er sandsynligvis en ringere carb source, men han anbefaler næppe at seponere frugt.
Desuden er det episk at udtale sig om noget og så ikke engang have styr på hvad man snakker om. Man er ikke allergisk overfor lactose. Man kan have lactoseintolerens og det har intet med allergi at gøre. Såfremt folk lider af mælkeallergi (hvilket meget få gør i forhold til lactoseintolerens) så er det selve mælkeproteinet og ikke lactosen der er problemet. Folk der lider af mælkeallergi kan desuden heller ikke tåle mælk fra andre dyr end køer.
see what you could accomplish without comfort foods like peanut butter and cottage cheese
Wut? "Comfort foods". Så den mad du godt kan lide at spise, den mad du kan lide at spise meget af og som direkte kan give dig de kalorier du skal bruge (og som btw er helt fine fødevarer at spise) må du ikke længere spise. Du skal heller spise ting jeg dikterer, fordi så er du stærk og anderledes og får nogle flottere muskler. Bullcrap.Cronfeld skrev:hr_bjoern skrev:Cronfeld skrev:Det kan også nævnes at John Berardi også anbefaler at minimere indtaget af mælk. De fleste kender ham nok, phd i ernæring og har vundet et nationalt junior bb show i USA:With the rates of lactose intolerance in the world's population...the high risks of infection associated with raw milk...and the potential problems associated with industrial milk...I find it best to stay away from milk, or to simply drink it in very limited quantities. Really, it's just one food. And the only reason the milk debate keeps raging on is the fact that the dairy lobby is so powerful and keeps it in our faces. (No conspiracy theory here...the dairy industry just does a great job of marketing their product).
Læs om hyppighed her: https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/l ... ntolerans/Hos nordeuropæere og hvide nordamerikanere er prævalensen 2-15 %.
2-15% vil jeg da ikke kalde meget lille
Får man bad reactions når man drikker mælk, så lad være med at drikke mælk. Det er fair nok. Men generelt at anbefale folk at skære mælk ned eller helt væk bare fordi nogle andre ikke kan tåle det, det er det mest fjollede argument nogensinde.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster