Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 865
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 862

Følg bodybuilding.dk på

Jeres råd fungerer ikke for mig.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hejsa...

Lad mig først sige at jeg ønsker pænt debat, med kontruktivt formulering/kritik af mig, hvis der er noget jeg har misforstået.

Hvis I kan klikke ind i min profil, og kigge mine gamle tråde, kan I allerede få en indtryk af at jeg ikke er helt ny her.

Lige siden for 2-3 år siden, da jeg læste artikler her igennem, og oprettede tråd for at få inputs til min trænings program, har jeg dannet mig en indtryk af at man, som oftest oppmuntres til at starte med Squat ved 5x5, da det frigiver testeteron, og man burde droppe diskopumpning og søge noget mere basis-øvelser. - Og slutteligt huske at tage 2 gange din vægt i protien. - og træn kun hver anden dag.

- Det har aldrig givet resultater her (og i såfaldt har de været meget små).

MEN......
I Maj fik jeg en glædeligt gensyn med min gamle klassekammerat. - Til min store forbavelse var han blevet ret stor, - senere fik jeg at vide at han er profesionel bryder, og da jeg senere besøgte ham, så jeg tonvis af madaljer hjemme hos ham.

Jeg spurgte ham hvordan hans træning ser ud, og om han kunne give mig råd, - og han gav mig noget helt andet råd end det jeg er vant herfra. - og efter at jeg fik en snak med ham begyndte jeg på følgende program i starten af Maj:

2 pille kreatin hverdag (6 uger indtag og 2 uger pause)

Bænkpres: 10x4
Cable Seated Row 10x3
Cable pushdown 12x4
Barbell Curl 12x2
Dumbel Curl 12x1

og straks efter træning drikker jeg Cacao. - træning kører jeg HVERDAG på ca 1 time. - og egenligt har jeg ikke engang være tæt på indtag af 2xvægt af protein.

og nu når jeg kigger i spejlet, har det allerede givet pote, - arme er større, kødet mellem mine skulderblade er hævet, og brystet er ligeledes hævet. - jeg har præcist taget 3 kg på på 70 dage.

Så jeg vil egenligt gerne spørge og høre, hvodan det kan være at min vens træningsprogram/metode giver resultater til mig, når nu der ikke er inkluderet Squat, ikke spiser det antal anbefalet protein, og gøre det fundamentalt anderledes ved at træne hverdag.

Det mest fundamentale af bodybuildings artikel og råd herind har simpelthen været næsten ubrugeligt for mig. - Hvordan kan det være?

MVH Markus - Godnat.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er svært at sige når du ikke skriver noget om din kost osv.. Har du kørt dit program der i 70 dage nu eller?
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hvis det virker så fortsæt!
Når man giver råd over nettet giver man råd man har set virke på flest mennesker. Det virker ikke for dig, så gør noget andet.

Det skal dog siges, at hvis du har fået anstændig kost nu, modsat tidligere så ligger svaret der. Lige meget hvor perfekt træningsprogrammet er, vil du aldrig bygge muskel uden anstændig kost.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Altså tror du skal spise mere 3kg. på 70 dage er ikke helt vildt meget. Jeg har taget 6kg på, på mindre tid. Og selvom jeg ikke engang bulker helt ekstremt for ikke at ødelægge strandformen helt vildt.
Men tror altså du skal begynde at spise meget mere. Du nævner ikke så meget om din træning. Men det lyder som om du har trænet fb sidne du træner en dag og har en dag pause.
Prøv at skift til 2/3-split istedet.

Jeg er træner for tiden 3-split med 3 dages træning 1 dag pause. Får proteinpulver, udo's choice og protein bare lige pt, nogen gange også kreatin og kulhydrat.
Det har virket rigtig godt for mig for tiden. Jeg vil bulke resten af 2009 for at komme op over 90 for så at tabe mig igen, men der er mange andre der har meget lettere ved det grundet bedre gener. Gener har virkelig meget at sige så det kan sagtens ske han vokser meget mere end dig, men i længden ville du nok også få noget ud af det. Mange af mine venner, især dem som ikke er så høje eller ikke er vokset så meget siden de begyndte at træne har fået meget ud af træningen.

FOr tiden kører jeg 5x5 i de tre store, og 3x10 i resten.
Jeg kører opvarmningsæt i de tre store og nogle gange også i andre.
Syntes den her træning har givet rigtig godt for mig.
Brugeravatar

Geografisk sted: Sæd

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 125.00

jeg vil lige pointere for dig at det her er ikke en personlig træner.
Denne hjemmeside er til for at udvikle informationer og få nye synspunkter.

Lad være med at sig at det er spild af tid, for det er neto pointen at du LÆSER artikler her og derefter sammensætter med din egen erfaring.

Jg bruger personlig stedet her til hjælp og insiration, ikke som en træningsplan.

Og undsyld jeg siger det sådan her, men 2-3 år uden resultater ?, du er ikke helt kvik vist, havde jeg gået i 2-3 år uden resultater havde jeg skrevet det herinde eller spurgt et af de store brød i mit træningscenter til råds.

Cmon.
You have to do what others won't to achieve what others don't.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing f.

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Galleri: Vis galleri (2)

Prøv at skriv ned hvad du typisk spiser i løbet af en dag. Så kan man regne dit daglige kalorieindtag ud og på den måde se, om du muligvis er i underskud af kalorier... Eller om du var. Hvis du ikke har fået nok kalorier før, er det nok forklaringen på, at du ikke er vokset. Det er fint nok du fik rigeligt med protein, men du skal også huske kulhydraterne -kroppens vigtigste brændstof. Læs lidt om kost herinde, så er jeg sikker på, du vil få en større forståelse :)

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Markuz7 skrev:Hejsa...

Lad mig først sige at jeg ønsker pænt debat, med kontruktivt formulering/kritik af mig, hvis der er noget jeg har misforstået.

Hvis I kan klikke ind i min profil, og kigge mine gamle tråde, kan I allerede få en indtryk af at jeg ikke er helt ny her.

Lige siden for 2-3 år siden, da jeg læste artikler her igennem, og oprettede tråd for at få inputs til min trænings program, har jeg dannet mig en indtryk af at man, som oftest oppmuntres til at starte med Squat ved 5x5, da det frigiver testeteron, og man burde droppe diskopumpning og søge noget mere basis-øvelser. - Og slutteligt huske at tage 2 gange din vægt i protien. - og træn kun hver anden dag.

- Det har aldrig givet resultater her (og i såfaldt har de været meget små).

MEN......
I Maj fik jeg en glædeligt gensyn med min gamle klassekammerat. - Til min store forbavelse var han blevet ret stor, - senere fik jeg at vide at han er profesionel bryder, og da jeg senere besøgte ham, så jeg tonvis af madaljer hjemme hos ham.

Jeg spurgte ham hvordan hans træning ser ud, og om han kunne give mig råd, - og han gav mig noget helt andet råd end det jeg er vant herfra. - og efter at jeg fik en snak med ham begyndte jeg på følgende program i starten af Maj:

2 pille kreatin hverdag (6 uger indtag og 2 uger pause)

Cable Seated Row 10x3
Cable pushdown 12x4
Barbell Curl 12x2
Dumbel Curl 12x1

og straks efter træning drikker jeg Cacao. - træning kører jeg HVERDAG på ca 1 time. - og egenligt har jeg ikke engang være tæt på indtag af 2xvægt af protein.

og nu når jeg kigger i spejlet, har det allerede givet pote, - arme er større, kødet mellem mine skulderblade er hævet, og brystet er ligeledes hævet. - jeg har præcist taget 3 kg på på 70 dage.

Så jeg vil egenligt gerne spørge og høre, hvodan det kan være at min vens træningsprogram/metode giver resultater til mig, når nu der ikke er inkluderet Squat, ikke spiser det antal anbefalet protein, og gøre det fundamentalt anderledes ved at træne hverdag.

Det mest fundamentale af bodybuildings artikel og råd herind har simpelthen været næsten ubrugeligt for mig. - Hvordan kan det være?

MVH Markus - Godnat.

For at være helt ærlig tror jeg kun, du har dig selv at takke for, at du har trænet 2-3 år forgæves. Det kan godt være, du har fulgt rådene herinde, og det ikke har givet pote, men det er tydeligvis pga. du ikke har været i kalorieoverskud. Hvis du ikke er i kalorieoverskud og får nok protein, så kan du træne for evigt uden resultater.
Kost er meget vigtigere end folk tror.
Selv et elendigt træningsprogram med et moderat kalorieoverskud vil give mere muskelmasse end et fantastisk træningsprogram uden kalorieoverskud.

Jeg tror, du skal sætte dig ned og udarbejde en kostplan til dig selv.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Dødløft: 80.00

Okay...

Bare lige for at udrydde en misforståelse, vil jeg gøre opmærksom på at det ikke er hele 2-3 år uden afbrydelse jeg har trænet. Typisk var det 3 måneder i træk jeg trænede, så 2 måneder pause, og hvis jeg så fik en ny ide til at justere på træningsprogram, så begyndte jeg igen ca på 2-3 måneder osv

Altså pointen er at, jeg ikke trænede 2-3 år uafbrydt, uden at spekulere hvorfor jeg ikke vokser ;-)

Anyway, for at illustrere forskellen på daværende træning og nuværende træning:

DAVÆRENDE TRÆNINGS PROGRAM/METODE:
Squat 6x4
Bænkpres 10-3
Rows 12-3
military 12-2
Nogen gange Seated Cable-row hvis jeg havde lyst.
Chinups 15-3
Curl 2-12

Programmet kørte jeg hver anden dag, og straks efter drak jeg protein-shakeren.

NUVÆRENDE TRÆNINGS PROGRAM/METODE:
Cable Seated Row 12x3
Cable pushdown 12x4
Barbell Curl 12x2
Dumbel Curl 12x1

Og straks efter træning drikker jeg ca 0.33 liter cacao. - træning kører jeg HVERDAG på ca 1 time. - og egenligt har jeg ikke engang være tæt på indtag af 2xvægt af protein. - Kreatin indtages nu.

Jeg forstår godt hvorfor i pointere vigtigheden af kost, og jeg er helt enig med jer af at Aminopsyrer og Kylhudrater er vigtige da kroppen skal have overskud af "byggesten" og "benzin" for at vokse, - Og mine spisevaner har der vitterligt ikke være en radikal ændring ved. - Eneste forskel er at jeg dengang tog protein-shakeren, imodsætning til idag hvor protein-shakeren er erstattet af Kakao, og kreatin-pille, plus at jeg fra nu hverdag spiser 125 g Mozarella hverdag.

Jeg forstår ikke helt behovet for at jeg skal nedskrive min spise vaner, men fx på en dag er:

11:00 Havregryd blandet med mysli, plus en banan.

13:00 En Sandwich

Efter end træning 0.3 liter Kakao

17:30 Aftensmad

20:30 Sandwich med Mozarella-ost ind

22:00 Banan/gulerødder og mandler

Der er ikke noget forskel for 2-3 år siden og nu, eneste forskel er som sagt at Protein-shakeren er droppet. - Og i bruget er taget: Kreatin, Cacao, Mozarella-ost.

Markus.

Markuz7 skrev:...Og slutteligt huske at tage 2 gange din vægt i protien...

:shock:
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: 2640

HuggyBear skrev:

HuggyBear skrev:

Okay, så skulle jeg lige ændre den til "...Og slutteligt huske at tage protein 2 gange din vægt i gram..."

Markuz7 skrev:
HuggyBear skrev:

Okay, så skulle jeg lige ændre den til "...Og slutteligt huske at tage protein 2 gange din vægt i gram..."

det er stadig det samme :)
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

jeg vil vove at påstå du vil få bedre resultater med det gamle program vs det nye såfremt alle andre faktorer er ens.

jeg synes iøvrigt at det er et dårligt program til en bryder, som behøver stor corestyrke. der er ikke rigtig coretræning i programmet
Brugeravatar

Cykelmyggen Egon skrev:jeg vil vove at påstå du vil få bedre resultater med det gamle program vs det nye såfremt alle andre faktorer er ens.

jeg synes iøvrigt at det er et dårligt program til en bryder, som behøver stor corestyrke. der er ikke rigtig coretræning i programmet

Ja, måske kune jeg få en bedre resultater, men ummidelbart har jeg ikke lyst til at stoppe og justere nu, hvor fremgang er der. - Og min 2.g starter jo den 17 August, og i den tid, vil jeg "se godt ud" og have det på plads.

Min program og min vens program er hulens anderledes. - Han er en kæmpebrød og bryder. - Imens jeg blot vil se ud som Christian Bale: http://bestof.provocateuse.com/images/p ... ale_94.jpg

Måske er det ikke noget hurra for de deciderede hardcore-gainer her, men for mig er det målet.

PS: Det er en tv-indslaget lavet om min gamle klasserkammeret, ham bryderen:
http://www.youtube.com/watch?v=_TmybVWsHdc

Markus

Cykelmyggen Egon skrev:
Markuz7 skrev:
HuggyBear skrev:

Nej det er det ikke :whistle: .

Jeg har nu gjort det tydeligt at det er i GRAM, man skal tage sin vægt i. :wink:

Markuz7 skrev:
Cykelmyggen Egon skrev:
Markuz7 skrev:
HuggyBear skrev:

Jeg har nu gjort det tydeligt at det er i GRAM, man skal tage sin vægt i. :wink:

du vejer stadig det samme i gram som du gør i kilogram :hihi:
Brugeravatar

Du må gerne træne mere end hver anden dag, bare helst ikke samme muskel 2 dage i træk, grundet restitutionen.

Jeg tror en af grundene er at du er blevet ældre, det kan i hvertfald være en factor.

Kakaoen kan holde flere kcal end en isolat shake og det kan være en factor for at dit kcalorie indtag er steget.

Med hensyn til squat så er det som nævnt ikke noget der giver store guns alene, der skal curles også.

Det klart du vokser af det du laver nu det bliver jo til mange sæt pat på en uge, dog kunne du vokse bedre med noget andet.

Og så skal du huske at være meget selektiv efter hvem du høre på her på boardet og alle andre boards, her er flere nye end der er folk der rent faktisk har opnået noget og ved hvad de snakker om :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Langelands Body & Motionsklub

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 210.00

jeg kan godt forstå du vil fortsætte med dit nuværende program da du gainer fra det, men hvis du gainer fra det er jeg sikker på at du med at andet program ville kunne opnå endnu bedrer resultater.

forresten er det da rimelig nedern at bryde mod ham din ven der, han kan ikke hørrer når man råber stop :mrgreen:
Brugeravatar

Man kan da ikke stoppe fordi man ikke opnår resultater på 2-3 mdr. Det er da de færreste der opnår væsenlige synlige resultater på så kort tid. Det jo useriøst bare at give op fordi man ikke ligner en der har pumper godt med steoider ind i røven.
men hvis du vil have hurtig synlig fremgang, ja så er der kun den vej, ellers er der den lange seje som vi andre tager :dance:

Og som du jo godt ved så er kosten ret vigitg, og ud fra det du skriver du indtager, så synes jeg det lyder af for lidt.
Hvis ikke man er seriøs nok til at tage kosten med ind, og !!TÆLLE!! så skal man ikke klare når det ikke fungere, for så er problemet ofte at man ikke indtager nok. Det er set i utallige tråde i kost sektionen, folk klager, vi tæller, det går op for dem, de korrigere også er de på vej op af :wink:

Men jeg synes da du skal fortsætte med det program du kører nu, og prøve at finde ud af hvorfor du opnår resultater med det, når du ikke tidligere gjorde. hvad er den magiske ingrediens.
Når du så engang er kørt død i dit nuværende program kan du forhåbentlig så sætte et program sammen, med stor frekvens som dit nuværende, hvis det er det der gør forskellen for dig.

og husk på, alle er ikke ens, så bare fordi HST har virket for mange andre herinde, er der ingen garenti for du vil opnå gode resultater med det.
Håber da du finder ud af de vigtige elementer for dig, og får lavet et godt program. Gl med det :D

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Illisher. Well written. =D>
Er helt enig, og derfor er der vel ingen grund til at skrive det samme :mrgreen:
Synnejye!
Brugeravatar

Geografisk sted: Amager

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Dødløft: 160.00

Cykelmyggen Egon skrev:
Markuz7 skrev:
Cykelmyggen Egon skrev:
Markuz7 skrev:
HuggyBear skrev:

Åh gud, du har sørme ret #-o

Jeg opgiver, jeg tror alle udmærket er klar over hvad det er jeg sigter efter :hihi:

Og til resten vil jeg sige mange tak, og umiddelbart forsætter jeg med fuldt blust min program, og næste sommer når jeg har sommerferie, vil jeg igen prøve med noget mere basisøvelser.

- God ferie - Jeg vender ikke tilbage før jeg har noget på hjertet. - så skriv ikke mere her.

jagshemash!

Markuz7 skrev:
Cykelmyggen Egon skrev:
Markuz7 skrev:
Cykelmyggen Egon skrev:
Markuz7 skrev:
HuggyBear skrev:

Åh gud, du har sørme ret #-o

Jeg opgiver, jeg tror alle udmærket er klar over hvad det er jeg sigter efter :hihi:

Og til resten vil jeg sige mange tak, og umiddelbart forsætter jeg med fuldt blust min program, og næste sommer når jeg har sommerferie, vil jeg igen prøve med noget mere basisøvelser.

- God ferie - Jeg vender ikke tilbage før jeg har noget på hjertet. - så skriv ikke mere her.

jagshemash!

Træner du kun om sommeren? Og/eller op til sommeren? Eller har du tænkt dig at kører med det program indtil næste sommer, for i så fald så er det minimalt hvad du får ud af det efter et stykke tid. Det jo vigtigt du har en form for cyklus og progression, og meget gerne noget variation, ellers vil du hurtig komme til at stagnere/gå i stå rent udviklingsmæssigt, hvilket ville være synd og spild at alle de timer i centeret..

men ven du tilbage igen når du har brug for lidt snakken frem og tilbage :dance:

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster