Eftersom jeg har fuldt med i bodybuilding dk på det seneste har jeg lagt mærke til nogle få begreber eller bare ord generelt, som jeg ikke rigtigt forstår, så håber virkelig der er nogen er jer der er interesseret i at hjælpe lidt
Cutting og Bulking begreberne ser ud til at være populære i disse forums. Bulking tror jeg godt jeg ved hvad er. Ifølge min forståelse er Bulking et process, hvor man dagligt indtager kalorieoverskud på kroppen for at opbygge større muskler?
Så må cutting være det omvendte går jeg ud fra? Altså hvis man er på nogen måde tyk, lidt pænere sagt, ikke i stand til at bulke så cutter man ved at køre et cutting process, hvor man dagligt indtager kalorieunderskud på kroppen for at tabe sig?
Så er det egentlig det med kalorieoverskud og kalorieunderskud, der undrer mig mest.
For at kunne køre bulking processen skal man have et kalorieoverskud på 250 - 500 kalorier. Spørgsmålet er, hvad menes der med det? Hvor meget skal man da indtage normalt om dagen? Hvordan regner man det ud?
Det samme ved kalorieunderskud. Her skal man bare have et underskud af kalorier på 250 - 500 om dagen. Hvordan og hvorledes? Er der en slags plan på nettet, der viser hvordan man gør eller hvad man gør?
Håber I kan svare på spørgsmålene, da jeg overvejer at starte med bulking, men først og fremmest skal jeg jo have styre på begreberne