Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1504
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1502

Følg bodybuilding.dk på

Kalorier er ikke kalorier

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Her er en gut som har lavet et spændende eksperiment. Hvis han ikke har snydt eller er genetisk disponeret. Så kan det lade sig gøre at spise et overskydende antal af kalorier uden at tage på, hvis bare kulhydrat indtaget er meget lavt.

http://www.youtube.com/watch?v=QFLhKTGL ... fogchxlJTP

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Fordi så ryger den ovenskyende energi ud i luften i form af en prut eller hvad?
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Logbog: Vis logbog

Bone-14 skrev:Fordi så ryger den ovenskyende energi ud i luften i form af en prut eller hvad?

Har du allerede set hele filmen?

Styrkeliste

El Patron skrev:
Bone-14 skrev:Fordi så ryger den ovenskyende energi ud i luften i form af en prut eller hvad?

Har du allerede set hele filmen?

Det er vel bare ren logik, at kroppen optager den energi vi putter i den?
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Måske! men hvis hans forsøg er rigtigt, så er det absolut ikke ren logik.

Styrkeliste

Han modbeviser simpelthen termodynamikkens først lov.

Interessant..
#TEAMSJONAS 2014 #Hejhejpik
I was 135 pounds and then I ate steroids for every meal then i weighed 500 pounds because I took hippo steroids and my biceps exploded and hippo muscle flew everywhere and landed on my grandmas face.

Reputation point: 260

Kostplan: Ingen kostplan

"Fedt gør dig ikke fed" - WOOOOOOOOOOOOOOW!!!!! Ring til Ekstra Bladet og ryd forsiden.

At kalorier ikke er kalorier står på første side i alle lærebøger om ernæring. Hvorfor skal han prøve at gøre det til noget nyopdaget han har opdaget? Måske fordi han ikke har noget reelt at sige.

Fedtdepoter er en bedre kilde til energi en kulhydrat. Øhm ja? Højere energitæthed, mindre vandbinding osv. Intet nyt der.

Fedtdepoter er som tumorer der ikke kan opløses. Yes... Hvis du har problemer med insulinfølsomheden mv kan der være problemer med mobilisering af fedtet, men ro på.

Insulin hæmmer lipoprotein lipase aktiviteten. LPL mobiliserer triglycerid fra fedtvævet, så derfor kan det være fint at holde insulinniveauet nede i en cutting fase hvor man skal være skåret i sten. For almindelige folk har det næppe den vilde rolle. I 90erne var vi bange for fedtet, nu er vi bange for carbs. Gad vide hvornår protein bliver synderen.

At han sammenligner mennesker med køer tager præmien. Mennesker laver carbs til fedt (de novo lipgenese) på samme måde som køer laver fedtholdig mælk af græs. Way to go. Køer tygger drøv, det er ingen vist i tvivl om. Grunden til at de gør det er primært fordi græsset er pisse svært at fordøje for dem. Derfor ryger det til fordøjelse og fermentering, hvor der dannes en masse kortkædede fedtsyrer (SCFA). Dem gylper de så op, sammen med det stadig ufordøjede græs, og gumler videre. Således danner de en stor energimængde fedtsyrer fra fermentering af græsset. Det har ikke en fløjtende fis med "carbs til fedt" at gøre. Generelt bliver carbs sjældent til fedt medmindre der er et meget, meget lille udbud af fed fra kosten.

Han forsøger desuden at stille metabolisme, vægtøgning osv. op som simple formler. "Der er x antal kalorier i min mad, en kalorie svarer til y g fedt, derfor skal jeg tage z kg på i vægt". Sådan fungerer det ikke. Hvis jeg drikker et glas juice hver dag som giver et lille overskud af kalorier, så burde jeg tage nogle kg fedt på på et år. Sådan forholder det sig bare ikke. Kroppens regulation af vægttab og vægtøgning er så kompleks.

Hvis vi ikke kunne udnytte fedtdepoterne, men kun carb depoterne, så ville vi falde døde om på en low carb diet i kalorieunderskud. Manglende mobilisering af energi - ingen ATP - ingen muskelkontraktion - farvel. Ligeledes ville ingen kunne gaine vægt på en low carb diæt, hvilket vist også er løgn.

Han lyder som en engelsk udgave af Lene Hansson.

Den metode burde kunne vises evident meget let i et kontrolleret forsøg.

Bare det at han bruger termet "fake foods" giver mig lyst til at slå en kattekilling ihjel!
Fake foods, fake foods, FAKE FOODS! Han siger det god damn hele tiden!
Billede
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Tja! Jeg er selvfølgelig stadig skeptisk, Gary Taubes har talt har talt om det her i flere år, men som han mener kan termodynamikken ikke bruges fordi kroppen er langt mere kompleks og ikke er et lukket system.

Styrkeliste

El Patron skrev:Måske! men hvis hans forsøg er rigtigt, så er det absolut ikke ren logik.

Det er ikke et forsøg.

sjonas skrev:Han modbeviser simpelthen termodynamikkens først lov.

Interessant..

Nu skal man huske det aspekt af "kalorier ind vs kalorier ud" er meget mere nuanceret end mange lige gør det til.

Tager de hensyn til den enkeltes BMR, baseret ikke bare på kropsvægt men især på fatmass/LBM rationen? Hvad med aktivitetsniveauet? Hvori er udregningen af fødes termogene effekt (som man reelt ikke kan udregne i blandede måltider)?
osv osv.

Det er det samme som hvis du "ved" at din bil kører 20 km/literen. Du skal på en tur på 200 km og fylder derfor 10 liter benzin på. 10 før mål går din bil ud - der er ikke mere benzin. Er det mon fordi benzinen har en falsk brændværdi, at din motor ikke har optaget benzinen eller måske bare fordi de 20 km/liter ikke er et tal man kan regne med?
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Men dingo nu kan det jo godt være han siger nogle ting som du bliver irriteret over og ikke er enig i. Fint nok. Men det er jo irelevant, hvis forsøget virkelig passer og er sandt så vil det jo være uendeligt ligegyldigt hvad du syntes om hans ordvalg, forklaring osv.

Styrkeliste

El Patron skrev:Men dingo nu kan det jo godt være han siger nogle ting som du bliver irriteret over og ikke er enig i. Fint nok. Men det er jo irelevant, hvis forsøget virkelig passer og er sandt så vil det jo være uendeligt ligegyldigt hvad du syntes om hans ordvalg, forklaring osv.

Er du ikke venlig rent faktisk at læse Dingos indlæg.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Moby Dick skrev:
El Patron skrev:Men dingo nu kan det jo godt være han siger nogle ting som du bliver irriteret over og ikke er enig i. Fint nok. Men det er jo irelevant, hvis forsøget virkelig passer og er sandt så vil det jo være uendeligt ligegyldigt hvad du syntes om hans ordvalg, forklaring osv.

Det har jeg også gjort.

Styrkeliste

El Patron skrev:
Moby Dick skrev:

Det har jeg også gjort.

Læs det igen lidt langsommere, og prøv at forstå det.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Hans ordvalg irriterer mig fordi det er så langt fra videnskabeligt ordbrug som det overhovedet kan være. Hvis man vil tages seriøst må man lade være med at bruge Alun inspirerede ord som "død mad" og "fake foods".

Hans "forsøg" er ikke et reelt forsøg. Såfremt det skal tages seriøst må der laves en ordentlig forsøgsprotokol med kontrollerede forhold, kontrolgrupper osv. Hans "forsøg" er ikke bedre end de piger jeg kender der påstår at de aldrig spiser noget, på trods af at de vejer 90+ kg. Ifølge deres "forsøg" behøver man slet ikke spise for at øge sin vægt. Den metode burde man implementere i Afrikas hungersnødramte områder, for det lyder genialt.

Det har ikke noget at gøre med hvad jeg som person er enig i. Det har noget at gøre med at han forsøger at simplificere nogle meget komplicerede ting. Det pakker han så ind i underlige forklaringer om en håndvask med et stoppet afløb.

Jeg ser gerne et randomiseret kontrolleret interventionsstudie hvor man sætter x antal folk på en diæt der giver dem godt +2500 kalorier af deres estimerede behov, og så følger deres udvikling. Hvis det, gang på gang, kan eftervises, så æder jeg mine ord. Såfremt det er rigtig, så undrer det mig dog at ingen har gjort det og at det ikke er en mere kendt sag.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Brugeravatar

Reputation point: 20

Lars Allan skrev:

Det der er edermame sjovt :lol:
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

At få 5794 kalorier dagligt på en low carb kostplan i 21 dage er godt nok en dyr omgang.
Brugeravatar

Reputation point: 121

Chelsea2013 skrev:At få 5794 kalorier dagligt på en low carb kostplan i 21 dage er godt nok en dyr omgang.

Du kommer til at spare alle pengene igen, når du i de efterfølgende måneder skal cutte alt det fedt af, som du har gainet i de 21 dage! :lol:
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Dingo skrev: Bare det at han bruger termet "fake foods" giver mig lyst til at slå en kattekilling ihjel!

Billede

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 10.00
- Dødløft: 10.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster