Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1322
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1320

Følg bodybuilding.dk på

Kalorier

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Er det lige gyldigt hvad tid på dagen man indtager mest mad, eller skal det deles over
hele dagen for at få mest ud af det,

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Del det ud over dagen.. Gerne 5-8 måltider fra du vågner til du går i seng - det skulle efter sigende forbedre fedtforbrændingen.. Og kroppen kan ikke optage mange næringsstoffer med det samme alligevel..
Sidst rettet af Klose 4. dec 2011, 14:32, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

Det er lige meget, bare du får nok kalorier :)
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

så det vil sige ik noget med at få fx, 35% kcal om morgen , så xx% om middag, osv osv?

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 20.00

Kostplan: Ingen kostplan

Klose skrev:Del det ud over dagen.. Gerne 5-8 måltider fra du vågner til du går i seng.. Kroppen kan ikke optage mange næringsstoffer ad gangen..

Sludder.
BRN skrev:Du er en rottweiler af styrke, chihuahua af sind.
Brugeravatar

Reputation point: 45

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Daniel$an skrev:
Klose skrev:Del det ud over dagen.. Gerne 5-8 måltider fra du vågner til du går i seng.. Kroppen kan ikke optage mange næringsstoffer ad gangen..

Sludder.

Fik det skrevet på en dum måde :-)
Brugeravatar

det giver meget godt mening at dele det udover hele dagen, omvendt så bruger jeg jo
de samme kalorier uanset hvornår de indtages, men det tilrådes jo at spise efter træning ikke??

Mig bekendt har det også en indflydelse på blodsukkerniveauet og det generelle energiniveau. Et "flydende" niveau er vel bedre end et konstant svingende niveau?

Rent kaloriemæssigt tror jeg heller ikke, at der er nogen problemer - jeg tænker mere på alle de andre næringsstoffer :p
Brugeravatar

Klose skrev:Del det ud over dagen.. Gerne 5-8 måltider fra du vågner til du går i seng - det skulle efter sigende forbedre fedtforbrændingen.. Og kroppen kan ikke optage mange næringsstoffer med det samme alligevel..

Vrøvl - måltider optages over adskillige timer, og en højere måltidsfrekvens øger ikke forbrændingen!

OP: Spis i udgangspunktet når du er sulten og få gerne en del i maven efter endt træningspas. Så er du ret fornuftigt dækket ind :)
Brugeravatar

Klose skrev:Del det ud over dagen.. Gerne 5-8 måltider fra du vågner til du går i seng - det skulle efter sigende forbedre fedtforbrændingen.. Og kroppen kan ikke optage mange næringsstoffer med det samme alligevel..

yeeeeee bitches.... :whistle: :whistle: :whistle:
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Jenslyn87 skrev:

Vrøvl - måltider optages over adskillige timer, og en højere måltidsfrekvens øger ikke forbrændingen!

OP: Spis i udgangspunktet når du er sulten og få gerne en del i maven efter endt træningspas. Så er du ret fornuftigt dækket ind :)

Jeg har altid fået at vide, at kroppen bedre fordøjer og forbrænder kalorier, når flere små måltider indtages, end når få store måltider indtages :-).
Brugeravatar

Klose skrev:
Jenslyn87 skrev:

Jeg har altid fået at vide, at kroppen bedre fordøjer og forbrænder kalorier, når flere små måltider indtages, end når få store måltider indtages :-).

Men derfor er det jo ikke nødvendigvis en endegyldig sandhed? Man kan godt nøjes med færre måltider - det dør man ikke af.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:
Klose skrev:
Jenslyn87 skrev:

Men derfor er det jo ikke nødvendigvis en endegyldig sandhed? Man kan godt nøjes med færre måltider - det dør man ikke af.

Det har jeg skam heller ikke sagt - jeg nævnte blot, hvad jeg har fået at vide. At det så ikke passer kan måske modargumenteres på en pæn måde :-)?
- Det er jo heller ikke et spørgsmål af, om man dør om det - nærmere, hvad der er mest optimalt.
Brugeravatar

En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Til alle:

Hvis man nu kun spiser 2 måltider om dagen, er det jo let at blive sulten imellem 1. og 2 måltid.
I det tidsinterval, hvor man så er sulten, mangler musklerne så ikke næringsstoffer, hvilket er en ulempe i forbindelse med bulk?

PS: Det er noget jeg tit har spekuleret over, da jeg ofte har fået en lille madpakke med i skole, og derfor har oplevet at være ret så sulten ind til jeg kom hjem, hvorefter har indtaget alverdens mad for at forsøge at "rette" op på den eventuelle "skade" sulten har medført.

Reputation point: 35

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Dingo skrev:

gælder sammer regler når det kommer til at øge muskelmasse? :) altså ligemeget om det er 6 eller 3 gange om dagen?

Mener jeg har læst herinde noget omkring et forsøg om nogle elever på en højskole der spiste 3 gange om dagen, og fik mere muskelmasse end dem der spiste 6 gange om dagen, men kunne ikke lige finde den, så håber du eller andre kan svare :)
Man træner først rigtigt når stængerne bøjer!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00

Såvidt jeg ved så begynder der en nedbrydning af musklerne
når mavesækken er tom, er det korrekt? da det er musklerne der tæres på først.

onetwo skrev:
Dingo skrev:

gælder sammer regler når det kommer til at øge muskelmasse? :) altså ligemeget om det er 6 eller 3 gange om dagen?

Mener jeg har læst herinde noget omkring et forsøg om nogle elever på en højskole der spiste 3 gange om dagen, og fik mere muskelmasse end dem der spiste 6 gange om dagen, men kunne ikke lige finde den, så håber du eller andre kan svare :)

En række forskellige uafhænige undersøgelser har påpeget det.
Den sidste tosse er ikke født endnu ...

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Fordel kalorierne ud over hele dagen, det der en lang række fordele ved, heriblandt mere stabilt blodsukker, og at din krop hele tiden har adgang til nedbrudt protein i "the free pool"..
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 254.00

onetwo skrev:gælder sammer regler når det kommer til at øge muskelmasse? :) altså ligemeget om det er 6 eller 3 gange om dagen?

Ja det er jo lige det man faktisk også undrede sig over da resultatet kom. Jeg må indrømme at jeg ikke kan huske detaljerne, men det giver jo lidt stof til eftertanke når folk sidder og stædigt fastholder "6 måltider om dagen!!".

Leverkatten skrev:Fordel kalorierne ud over hele dagen, det der en lang række fordele ved, heriblandt mere stabilt blodsukker, og at din krop hele tiden har adgang til nedbrudt protein i "the free pool"..

Det er for firkantet sagt. IF illustrerer jo fint at det ikke har så stor en betydning som nogle tillægger det
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:
onetwo skrev:gælder sammer regler når det kommer til at øge muskelmasse? :) altså ligemeget om det er 6 eller 3 gange om dagen?

Ja det er jo lige det man faktisk også undrede sig over da resultatet kom. Jeg må indrømme at jeg ikke kan huske detaljerne, men det giver jo lidt stof til eftertanke når folk sidder og stædigt fastholder "6 måltider om dagen!!".

Undersøgelsen viste vist også, at de gainede mere fedt samtidig? Så vidt jeg husker.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Jeg tillod mig at skrive til Bente Klarlund ( metabolismeforsker) for et lille års tid siden angående dette dilemma:

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotio ... e-dagligt/

Dog er det jo ikke skrevet i et hardcore bodybuildings regi...

Reputation point: 5

Træner her: S.A.T.S Parken

Styrkeliste
- Bænkpres: 123.50
- Dødløft: 140.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster