Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1460
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1458

Følg bodybuilding.dk på

Kampen mod kiloene......

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Hejsa

Jeg er ny herinde, og har fået denne side anbefalet. Det er jo altid godt, og kunne finde lidt råd og vejledning, til god træning…….så man ikke kører i den samme rille hele tiden f.eks! :)

I samme omgang, vil jeg gerne fortælle min historie om min livsstilsændring. Jeg håber og kunne inspirere andre, og måske komme med råd i form af mine erfaringer. Fra Januar 2010 til Oktober 2010 smed jeg 60 kg, alene ved hjælp af sund og varieret kost, og en god gang træning……

I mine unge år var jeg ikke decideret overvægtig, men lå måske lidt til den ”tunge” side. Da jeg blev 20, begyndte jeg og bokse sammen med min lillebror, og endte med og være i en ret fornuftig form. Kom ned og veje omkring 84-85 kg, og trænede 3x2 timer om ugen, og løb 3 gange ved siden af.
Efter knap 4 års boksning, tabte jeg lidt pusten! Jeg var i gang med uddannelse, som tog en del af min tid, og fik kæreste på, som også krævede lidt. Det var desværre starten på en større vægtforøgelse, gennem 8-9 år tog jeg 50 kg på. Jeg nød livet lidt for meget, i form af alkohol, spiste al for meget junkfood, og den hændte ret ofte at jeg kunne spise en plade chokolade, stor pose slik, eller måske 1 liter is om aftenen. Dette kombineret med, at jeg intet lavede efter arbejde, gjorde at jeg stille og roligt fik kampvægten godt over de 100 kg. Jeg elskede rundstykker med smør og ½ l. Mathilde til morgenmad, tør slet ikke tænke på, hvor mange pizzaer, shawarmaer og burgere jeg har indtaget gennem den årrække! :oops:
Jeg vidste jo godt inderst inde, at jeg var blevet for stor, og jeg burde gøre noget ved det. Men det er lige det der med, og få sparket sig selv bagi! Desværre gik tiden jo bare, og jeg blev større og større. Da jeg så billeder fra min egen 30 års fødselsdag, fik jeg et chok! Sikke en mave jeg gik rundt med, og sikke da et hoved. Men alligevel fortsatte jeg mit ædegilde, og fortsatte med og spise de forkerte madvarer, og lave ingenting efter arbejde. Måske mit held, at jeg havde/har job indenfor håndværker-branchen, så jeg da ikke bare var stillesiddende hele dagen? Så havde jeg måske været endnu større?

Til mit held, så foreslog en rigtig god ven mig i julen 2009, at vi skulle lave et væddemål. Vi skulle gå på vægten foran hinanden, og den som første tabte 10% af sin egen kropsvægt, han ville vinde 1000 kr. Det vakte min interesse, og han fangede mig hvor jeg havde gejsten. Vi blev dog enige om, og vente til lige efter jul og nytår, så vi kunne ”nyde” de dage. Så søndag d. 3/1 2010 blev væddemålet skudt i gang, og min kammerat vejede ind på 116 kg, mens min vægt sagde 134 kg! Puha, skulle jo så smide 1,8 kg mere end ham, men syntes det lød fair nok. Mit håb med væddemålet, var ikke nødvendigvis og vinde, men mest af alt…….en bedre og sundere livsstil. Men selvfølgelig, ville jeg da gøre hvad jeg kunne, for og vinde. :wink:
Så jeg fandt mig en bokseklub, og fik mig meldt ind. Vidste jo fra tidligere, at det er god træning, hvor jeg får brugt hele kroppen. ”Desværre” viste træneren sig, og være én fra min gamle bokseklub, det var sgu pinligt hun skulle se, hvor stor jeg var blevet!!! :oops:
Men nu var jeg i gang, selvom det holdt hårdt! Det gjorde sgu ondt, men til mit held begyndte min nabo også i klubben, også fik vi jo hinanden af sted, selvom lysten måske ikke altid var lige stor. Husker de første uger, når vi varmede op! Halvvejs gennem opvarmningen måtte jeg gå rundt, og lade de andre overhale mig. Havde simpelthen ikke kondi til og fortsætte med og løbe. Men jeg holdt mig i gang, og hang i så godt jeg kunne, de 2 gange om ugen.
Jeg meldte mig også ind i Fitness World, for og kunne benytte deres Cardio-maskiner. Jeg begyndte med 40 min. på Cross-traineren et par gange om ugen. Valgte den, for og skåne mine skinneben, da jeg før har døjet med sene-skede-hinde-betændelse. For også og træne overkroppen lidt, begyndte jeg også og cykle 15 min på en ”arm-cykel”.

Udover at begynde og træne, måtte min kost ændres fuldstændigt. Jeg begyndte med det samme og spise 6 gange om dagen, sunde måltider og uden at proppe mig selv! Det var dælme hårdt i starten, helt vildt som jeg savnede rundstykker med smør om morgenen! Den fede junkfood til aften, efterfulgt af slik eller is, var også hård og undvære i starten……men som tiden går, bliver det heldigvis nemmere. :)
Jeg lagde ud med, og spise nogle grovboller fra Levebrød. En til morgenmad med pålæg, og UDEN smør. Om formiddagen spiste jeg så gulerødder skåret i stave, og til middag fik jeg igen Levebrød grovbollerne, denne gang to stk. Med salat i, peberfrugt, hjemmelavet dressing af Cheasy Fraiche og pålæg selvfølgelig. Om eftermiddagen fik jeg lidt frugt, enten et æble eller en banan typisk. Aftensmaden blev som regel noget med kylling, en masse grønt og salat. Alt brød som pita eller pizza (nu hjemmelavet), samt pasta og nudler er nu kun fuldkorns-udgaverne. Det mætter jo godt, og smager sgu også rigtig godt efter min mening.
Det svære i starten, var og finde en masse gode retter, som mætter godt, og er sunde. Det ville ikke være nemt og holde, hvis det blev det samme dag efter dag. Men med hjælp fra gode naboer, som også går meget op i god og sund mad, fik jeg rigtig gode inputs. Og den dag i dag, nyder jeg virkelig og stå i køkkenet og eksperimentere med madlavningen…….tænk så meget spændende man kan lave. Og tænk hvor meget l*** man har fyldt i hovedet førhen…….fatter det slet ikke!
Igen om aftenen fik jeg lidt frugt, typisk enten et æble, vindruer eller ananas.

Kampen med træningen fortsatte, og jeg begyndte og mærke fremskridt. Og rimelig hurtigt stod det klart, at jeg var vinderen af væddemålet med min kammerat. Da han manglede og smide knap 6 kg, havde jeg smidt 14,1 kg…….så han måtte op med foret! ;-)
Nu følte jeg at jeg havde fundet ”opskriften”, så det var ”bare” med og fortsætte. Min kammerat sagde også, at hvis jeg tog det hele på igen, ville han have pengene tilbage…….sgu fair nok syntes jeg! Men sådan skulle det heldigvis ikke gå…… :D
Efter de først 3 mdr havde jeg smidt 28 kg, og tror da nok lige familien lurede til min mors fødselsdag-fest. En rigtig fed fornemmelse, som kun gav endnu mere gejst.

Jeg begyndte nu stille og roligt, og ændre min træning i Fitness-centret. Begyndte og skrue lidt op, og trænede fast 3 gange om ugen, ved siden af de to gange bokse-træning. Jeg blev enig med mig selv om, at jeg ville begynde og styrketræne en smule, for og stramme lidt op, og for at armene ikke skulle forsvinde helt! Men holdte fast i, og starte med en god gang Cardio, stod på Crosstraineren 20 min, også 20 min på arm-cyklen bagefter. Jeg lagde ud med lidt styrke til ryg og biceps, da jeg jo bruger triceps en del til boksning, når jeg slår og laver armbøjninger. Og lidt mave-øvelser blev det også til, vigtigt når man gerne ville af med dunken jo! :wink:

Efter de første par mdr, lavede jeg en smule om i min kost. Først og fremmest morgenmaden, som nu består af havregryn, med en banan skåret i skiver og skummetmælk. Gulerods-stavene kørte jeg stille og roligt sur i, så kom i tanke om, at jeg engang var vild med gulerodssalat. Så kl. 9 hver formiddag blev der kørt en ordentlig skål gulerodsalat indenbords, bestående af ca. 400 gr. Revne gulerødder, et stort revet æble, 150 gr. rosiner samt godt med citronsaft. Her over 1,5 år senere, ser min kost stadig sådan ud, og tro det eller ej……..men jeg glæder mig til mine havregryn hver morgen, og bestemt også til min gulerodssalat. Folk kan ikke helt forstå, jeg ikke køre sur i det…….men synes det smager rigtig godt, så kan ikke se nogen grund til, og ændre på det!
Til bokeklubbens sommerfest i Maj måned 2010, blev jeg nævnt i formandens tale, og efterfølgende kåret som ”Årets taber”. På daværende tidspunkt havde jeg smidt 42,5 kg, og fik en stor buket blomster. Det var en dejlig følelse, og kan i det hele taget kun sige, at jeg har fået fantastisk opbakning i bokseklubben. De har virkelig støttet mig på alle punkter, kommet med råd og vejledning til både kost og træning. Det er bare fedt……

Efterhånden begyndte jeg virkelig og kunne se resultater, både på min krop, men også til træning. Stille og roligt, begyndte jeg og kunne konkurrere med de ”hårde” gutter til boksning. Det gav rigtig meget gejst, og med en god portion vilje, kunne de snart ikke hænge på når det galt armbøjninger, eller ”reaktions-øvelser”.
I Fitness-centret begyndte styrketræningen også og fylde mere og mere. Varmede stadig op med 2 x 20 min, og efterfølgende styrketræne en lille times tid. Nu var det mere eller mindre hele overkroppen som blev trænet, og der blev skruet lidt op for mave-øvelserne også.

Ja, det blev en længere omgang, og fortsættelse følger i nær fremtid :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus C

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har sagt det til dig så mange gange Brian, men siger det gladeligt igen. Du er så sej og din kamp har været hård for dig, men du har været vild. Ved jo godt, at du nogle gange stadig kæmper mod diverse lyster til forbudte ting, men du står imod mere end de fleste af os kan tage os sammen til at gøre!!

Jeg er sikker på, at din historie vil være inspirerende for mange. For ikke nok med, at du har smidt rigtig mange kilo i løbet af kort tid, så har du jo også bygget en del muskler på, og er jo en pisse flot fyr :wub:

Jeg er kæmpe fan, men det ved du jo :D Glæder mig til at kunne følge lidt mere med i, hvad du render rundt og laver i det jyske. Og jeg holder stadig fast i, at vi en dag må lave fællestræning. Man kan aldrig vide, om vi måske kan lokke nogle af de andre fuckhoveder med :wink:
Poor form in the gym is caused by insufficient yelling!!!
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: The Gym

Hej
og velkommen her.
Tillykke med dit vægttab, enormt godt gået. :thumpup:
Samme vægt som mig nu og samme højde, så jeg er spændt på at følge din log her.
Fortsat god træning.
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)

Det er godt nok imponerende :) Fantastisk selvdisciplin! Bliver spændende at følge :) Og velkommen til!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan

Endnu engang tusind tak SVea......det varmer stadig og høre. Og hjælper helt sikkert på de trælse dage, hvor fristelserne er store! :wink:

Jeg håber da bestemt og kunne inspirere og hjælpe andre, i deres kamp mod vægten. Har jo fået en masse gode råd og opbakning, som jeg hellere end gerne gir videre......samt egne erfaringer selvfølgelig :)

Der skal helt sikkert nok komme mere, men nu fik jeg da skrevet første 1/3 ned sådan ca........og super-god idé du kom med der forresten...... :D

Og jeg er helt sikkert klar på en gang fællestræning, det kunne være super-fedt. Så det skal vi da bestemt have arrangeret snart......glæder mig allerede :wink:

Og mange tak Henning og Friche, der skal nok komme mere en af de nærmeste dage........når jeg får tid, og få skrevet lidt mere :) Altid rart og blive budt velkommen.....
Brugeravatar

Her kommer lige et par før-billeder, og et efter-billede. Før-billederne er ikke fra da jeg var størst, vil gætte på jeg vejer omkring 125 kg, og endte jo på 134 kg før jeg kom igang!
Efter-billedet er fra i sommers.......og som I kan se, at jeg sluppet ret så heldigt fra løs hud! Har en lille smule nederst på maven, men eftersom vægten nu siger 74-75 kg, kan jeg vist ikke klage! :wink:

PS. Håber ikke jeg støder nogle med disse billeder, men folk har vel set en mand i boxershorts før! :)
Brugeravatar

... im.... shocked..... :shock:

Keep it up. Det fandme godt klaret ! :D
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Holy Bananas!!

Imponerende! :D

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog

Hold da op!! :shock:
Det er godt nok godt klaret, imponerende! Det må man give dig respekt for!
Tror også du kan inspirere en masse andre overvægtige, hvis bare de får læst det du har skrevet.

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

HOLY CRAP! Det er pokkers godt gået!

Flot!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Hej Brian....

Du er vist en af de få man kan kalde en solstrålehistorie !!! Hold fest hvor er det flot gået !! Jeg tager virkeligt hatten af for dit projekt !!
Jeg er selv der hvor du startede og skal igang med en livsstilændring af de helt store, men har haft enormt svært ved at komme rigtig igang, der kommer hele tiden dumme undskyldninger i vejen, jeg ved hvilken styrke du har når du kan gennemføre det du intil videre har opnået og det er en gave du skal værne om, for som du nok ved er netop det, det allersværeste for os overvægtige...
Må jeg spørge lidt,,,Hvad er så dine mål nu ??

Glæder mig til at følge din logbog og du vil helt sikkert få en pb fra mig på et tidspunkt, da jeg godt kan bruge lidt af din erfaring !!

Gdot gået og alt held og lykke fremover...

MVH. K.G

Reputation point: 90

Geografisk sted: Vanløse

Træner her: Fitness World Frederiksberg

Tusind tak for de pæne ord, det varmer bestemt og høre......tak :wink:

K.G:
He he, jamen netop det og komme igang, er bare super-svært! Masser af undskyldninger, og det forkerte mad fortsætter indenbords! Og jeg skal bestemt ikke sidde og spille hellig, for ved hvor svært det er og vende skuden! Ja, i mit tilfælde, skulle der et væddemål til.......også blev jeg nok "fanget" på et tidspunkt, hvor gejsten bare var i top! Sikkert flere faktorer der spillede ind, men det var de to vigtigste for mig :)

Og bare rolig, vil gøre ALT hvad jeg kan, for og blive hernede i min nye vægtklasse.......selvom der er hårde odds! Man siger, at indenfor 5 år, så er 90 % tilbage på eller over deres gamle vægt! Og det tvivler jeg ikke på er sandt, for det er dælme en kamp stadigvæk......

Jamen mit mål nu, er primært og holde vægten! Derudover at passe min træning 5 gange om ugen, og har lige fået nogle gode tips til, hvordan jeg skal styrketræne fremover. Så det ser jeg frem til, og komme igang med :wink:
Og skriv endelig en PB, når du skal igang.......kan jeg hjælpe, motivere, og komme med gode råd, så sig endelig til....

Mvh.
Brian
Brugeravatar

Intet mindre end fantastisk flot præstation! Jeg kan ikke lade vær med at tænke over hvordan dine tatoveringer har reageret på hele forløbet?

Godmorgen "maskine"..... :)

Jamen de har faktisk taget det ret godt! Jeg kan ikke se noget "forkert" på dem, så de er "skrumpet" godt med. Måske fordi jeg har trænet en del under vægt-tabet, så det har strammet op? :)

Mvh.
Brian
Brugeravatar

Jesus Christ!! :shock:

Dine før- og efterbilleder er ubegribelige! Jeg har den største respekt for dig, og din historie var spændende at læse. Jeg glæder mig, til den fortsætter!
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Mange tak skal du have.......er igang med fortsættelsen, så regner med der kommer lidt enten i aften, eller i morgen aften..... :wink:
Brugeravatar

2. del af kampen:

Første gang jeg skulle til læge, efter jeg var gået i ”krig”, havde jeg tabt 39 kg. Kan ikke lige huske hvad jeg skulle hos lægen, men han vidste hvert fald intet om mit vægttab og lurede godt nok lidt! Han ville gerne tage lidt blodprøver, og det fik han selvfølgelig lov til……måske han troede, jeg tog et eller andet, for og forbrænde mere eller noget? Han tappede 3 reagensglas, og ville få tjekket bl.a. blodsukker, blodprocent, levertal, nyrertal og kolesteroltal. Og til min store glæde, var alt i orden……det var dejligt og få af vide, kroppen fik de ”byggesten” den skulle have, selvom jeg var på vej ned i vægt.

Så var det jo blevet sommer, og selvfølgelig skulle der grilles med lidt gode venner. Jeg grillede kylling, og lavede både salat og kartoffelsalat. Mine venner havde så taget lidt chips med, og jeg tænkte: Hva’ fa’en……man skal jo leve livet lidt, havde ikke fået chips i et halvt år! Så jeg endte med og spise en halv pose. Og i en lille uge bagefter, kæmpede jeg med trang til usunde ting! Oplevede faktisk det samme, under mit sidste besøg på McDonalds, som var i påsken 2010! Mens jeg sad og spiste min burger, fik jeg bare lyst til endnu flere burgere, pizza, chips osv……så 1,5 time senere stod jeg henne i Fitness World, og gav den gas! :D

Det er noget underligt noget, der sådan sker i hovedet. Min læge siger det er noget med, at når kroppen har været så stor som min, så vil den gerne være stor igen. Noget med at de fedt-celler man opbygger, ikke bare lige forsvinder igen selvom man taber sig. Så det er jo nok desværre derfor, at så mange mennesker falder i igen?
En god veninde af mig, ville også gerne i gang med og tabe sig, men havde ikke helt modet og gejsten. Hun blev så indstillet til mave-operation, Gastrik Bypass som det vist hedder? Hun ville gerne have mig med til et orienterings-møde på hospitalet, og ville selvfølgelig gerne støtte hende. Det var helt underligt, og sidde der som eneste ”slanke” til det møde, på det tidspunkt havde jeg smidt 54 kg. Alle de andre til mødet, var mennesker som også var blevet indstillet til operation. Lægen som fortalte om operationen, og svarede på folks spørgsmål, fortalte nøjagtig som min egen læge, at indenfor 5 år, er 90% tilbage på eller over deres gamle vægt. Så der må jo være noget om det? :roll:
Min veninde valgte i øvrigt ikke og få lavet operationen, da hun syntes der var for mange risici. Hun er desværre ikke kommet i gang med hendes kamp endnu heller, men håber da for hende det kommer en dag……prøver og inspirere hende så godt jeg kan, hun ved også godt jeg vil støtte hende så godt jeg kan.

Så nærmerede jeg mig August måned, og jeg skulle snart være Best-Man til min gode vens bryllup…..fantastisk :D
Og til min glæde, havde jeg stadig mit gamle jakkesæt, fra før jeg blev stor. Ganske almindeligt sort jakkesæt, som jeg tænkte fint kunne bruges, nu hvor jeg kunne passe det igen. Da brylluppet så kom nærmere, og der kun var 2 uger til, måtte jeg hellere finde det frem…..men hey! Det var pludseligt alt for stort! Lidt surt og skulle ud og købe nyt, men alligevel……så var det altså en fed følelse :D
Så jeg fik købt nyt jakkesæt, og med udsigten til 2 bryllupper mere i 2011, var det jo en god investering. Bortset fra, at jeg tabte 3-4 kg mere, og al min træning jo ”flytter lidt rundt” på kiloene også! Så da jeg i November måned skulle til min mormors 70 års fødseldag, så var bukserne faktisk et nummer for store. Det havde jeg alligevel ikke regnet med, men det gik jo alligevel……længe leve bæltet. :wink:

I Oktober måned ramte jeg mit mål: 74 kg. Under endnu et besøg ved min læge, spurgte jeg lidt til, hvad jeg må veje, med min kropsbygning og højde osv. Og han mente, jeg ikke måtte komme længere ned end 74-75 kg. Og det var egentlig rart, at få sat tal på. For der skulle jo heller ikke gå anoreksi i den, det var jo heller ikke min mening, bare og fortsætte nedad. Vil jo også gerne bygge muskler på, også skal der jo også noget foder til osv.
Mit første mål med vægten, efter væddemålet var vundet, var og komme ned under 0,1 ton! Og tro mig, det var den vildeste følelse, og se vægten vise 98,9 kg pludselig! Jeg var pludselig ikke en ”rigtig” mand mere…….og formanden for bokseklubben drillede mig også, og sagde hun syntes jeg var begyndt og få ”løse håndled” :D
Siden var næste del-mål og komme ned på 90 kg, også tage den derfra. Igen så ville jeg jo gerne se ”normal” ud, ingen grund til og blive undervægtig.
Nu er der så gået et år, og vægten viser stadig 74-75 kg. Det højeste den har vist er 77,9, og det laveste vistnok 73,2 kg. Og ja, jeg må ærligt tilstå jeg er blevet lidt en ”kontrol-freak” ang. min vægt! Jeg er på vægten hver morgen, så har jeg det bedst. Det er måske lidt sygeligt, men har brug for og vide jeg har styr på det…….det virker for mig! Det hænger nok sammen, med at jeg er hunde-ræd for og blive stor igen! Det er min store frygt, selvom det var en hård kamp og smide de 60 kg, så synes jeg det sidste års tid med og holde vægten, har været ligeså hårdt til tider. Der er mange fristelser, og kan mærke min krop stadig har lyst til usunde ting og sager! Det må være ligesom og være tørlagt alkoholiker, eller ex-ryger måske?
Brugeravatar

Mens jeg læste, så troede jeg først at du var ved at fortælle om, at du selv havde fået gastric-bypass. Men det mente jeg jo ikke at du havde sagt eller jeg havde hørt rygter om :D
Jeg synes det er så vildt, at du har klaret det selv. Jo altså du har jo haft din læge og gode venner, men du har ikke haft diætist eller operation inde over. Men i og med, at jeg jo har kendt til din historie længe, og derfor ved hvad der kan ske, når man tager sig sammen og hvilke (hurtige) resultater man kan få, så har jeg altså nogle gange svært ved at forstå, hvorfor flere ikke gør det. Jeg mener hvorfor tage sære slankepiller/pulver og få operationer der er risikofyldte og alligevel ikke garanterer 100% succes, når man kan opnå resultater ved at tage sig selv lidt seriøst, gro en rygrad, få noget selvdisciplin, motionere og spise sundt. Jeg ved godt, at det ikke altid er så lige til, men det er jo heller ikke raketvidenskab :roll: Men jeg kan jo også sagtens spille hellig, når jeg aldrig decideret har været overvægtig, men kun småkvabset i ny og næ :hihi:

Jeg er spændt på næste afsnit!! Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan dine venner generelt har reageret på, at du måske ikke gik i byen og drak så meget alkohol, at du ofte ikke var med på at bestille pizza og sårn. Jeg ved at alle vores fælles bekendte synes, at det er super flot, at du har tabt dig. Men hvad har folk sagt, når du måske gang på gang har sagt nej til det ene eller det andet, fordi det ikke passede ind i din nye livsstil. Eller at det ikke passede med din tidsplan, fordi du skulle træne??

Ihhh jeg synes altså, at det er fedt, at du er begyndt at logge. Spændende at læse mere detaljeret om den forandring man har kunne se på dine billeder siden sidste januar!!

P.S: Har du fået dig et nyt kælenavn :D
Brugeravatar

He he nej bare rolig, jeg er har ikke fået en Gastric Bypass! Havde faktisk aldrig tænkt over, at det kunne være en mulighed........inderst inde vidste jeg godt, at jeg havde "opskriften" på kuren. Jeg skulle bare lige have sparket bagi, for og komme igang..... :wink:

Jeg kan kun give dig ret, synes osse alt for mange tager den "nemme" løsning, i stedet for og hanke lidt op i sig selv! Det er selvfølgelig nemt for mig, og sidde bag skærmen og skrive nu! Men jeg skal på ingen måde spille hellig, for jeg ved om nogen hvor svært det er, og komme igang.......men håber sgu flere mennesker kunne komme igang, for intet slår følelsen af, og gå ud og shoppe nyt tøj i str lille :D

Jamen det vil jeg da prøve og skrive om i næste afsnit så, har bare så meget jeg gerne vil fortælle, så mange ting jeg har "rodet" med, og som jeg gerne vil have ud. Så det skal nok komme...... :)

Ha ha, ja de kalder mig ikke rigtig "Den brede" mere.......som om det måske ikke helt passer mere? :D
Brugeravatar

3. del af kampen:

Som tiden gik, blev jeg totalt bidt af træningen, og de fremskridt jeg kunne se med min krop. Jeg ville selvfølgelig rigtig gerne se vægten gå nedad, men jeg har aldrig sultet mig selv i forløbet. Jeg har hele vejen igennem spist 6 gange om dagen, og har aldrig følt jeg har manglet energi til træningen eller på arbejde. Men som sagt, er jeg nok stille og roligt blevet ”træning-narkoman”, jeg skal ned foran spejlet og have mit ”fix” :)

Jeg bokser hver tirsdag og torsdag, og træner i fitness world mandag eftermiddag, fredag eftermiddag og søndag morgen. Og skal jeg nu noget en hel weekend, så sørger jeg altid for, og arrangere min træning, så jeg stadig kommer af sted de 5 gange om ugen! Jeg siger ikke det er normalt, men det virker for mig, og jeg får ikke dårlig samvittighed med mig selv! F.eks. ved føromtalte bryllup i 2. del, det var jo om lørdagen, og vidste ikke lige om jeg ville komme af sted søndag efter brylluppet? Så jeg var henne og træne lørdag morgen fra kl. 8-10, også var jeg klar til bryllup. Vi kom så hjem om natten, og jeg drak ikke alkohol til festen eller noget…….så må jo ærligt tilstå, at jeg også trænede søndag som jeg plejer! Ja, påstår ikke jeg er helt normal…..he he :oops:

Har igen i år været til et par bryllupper, og også det har jeg fået planlagt tingene sådan rimeligt. Det første var med overnatning i Viborg, men var hjemme igen søndag middag, fik lidt frokost, også hen i mit ”andet hjem”! Sidste bryllup her i August i år, var til gengæld godt oppe i Nordjylland, og dem jeg skulle køre med, skulle lige besøge noget familie om søndagen osv…….må tilstå jeg gik og trippede og ville gerne hjem! Desværre kom vi så sent hjem, at Fitness World var lukket. På med løbeskoene, også fik jeg da lige løbet 7 km, også hjem og køre lidt med håndvægte, lave arm-, mave- og rygbøjninger. Så kunne jeg lidt igen :wink:

Én af de ting, som gør mig lidt ”bange” ind imellem, er hvis jeg skal være væk hjemmefra flere dage i streg. For det første, hvad med min træning? Og for det andet, kan jeg så få det og spise som jeg gerne vil? Træningen plejer jeg som sagt og få passet ind, må ærligt tilstå, at jeg siden April 2010 har trænet 5 gange om ugen, i ALLE ugerne……uden undtagelse! Jeg har kun misset boksetræningen 2 gange siden da, men har så til gengæld taget en ekstra dag i Fitness World i stedet for…….så det er gået lige op.
Men ja, det med maden er nok et lidt ømt punkt for mig, for er som sagt blevet lidt kontrol-freak. Har det bedst med, og få de ting som jeg ved virker. Omvendt, er jeg jo også nødt til og indse, at jeg ind imellem sagtens kan leve af andet end havregryn eller gulerodssalat! Jeg skal jo nok finde noget sundt og spise, og synes generelt også mine venner og bekendte, har været flinke til og byde på lidt frugt/grønt osv. :)

Som nogle måske kan regne ud, så kender jeg SVea…….vi har begge fælles bekendte, som kører motorcykel, og jeg kører også selv ind imellem. Og som biker, så skal man jo af sted til mc-træf osv. Men det har jeg ikke turdet endnu, for jeg ved at man som regel kun kan få junkfood sådanne steder. Og jeg vil ikke kunne klare en hel weekend med sådan noget mad! Jeg vil have dårlig samvittighed, og nok også få det dårligt, når min krop ikke er vant til den slags mere! Og for det første, ville en del nok rynke på næsen, hvis jeg selv tog mit sunde mad med. Og for det andet, så er der jo ikke rigtig køleskab sådanne steder, så hvor skulle jeg lige opbevare det?
Generelt må jeg sige, at de fleste venner og bekendte har været enormt positive over min kamp, og vægttab. Har virkelig fået god støtte, og de fleste respekterer at jeg siger nej tak til f.eks. kage osv. Dog må jeg tilstå, at nogle af førnævnte bikere ikke altid har kunnet "forstå" det. Førhen var jeg jo altid klar på øl i weekenden, bestille en pizza, eller en stor burger med tilbehør. Så på nogle punkter, kan man godt føle sig lidt ”udenfor” der…….som om man ikke helt passer ind mere? Er dog stadig venner med dem, og vi ses da også stadig ind imellem, men det er ikke ligesom i gamle dage. Specielt en af dem, kunne sgu ikke helt forstå, at jeg ikke ville drikke alkohol pludseligt. Og det var altså træls for mig, og blive ved og sige nej tak……forstå det dog! Jeg gør det jo ikke for og være kedelig! Jeg havde jo ligesom et mål med, og komme ned i vægt, og gad da ikke spilde en uges træning på og drikke den væk igen! Så det kunne godt være lidt hårdt ind imellem, men de fleste har efterhånden accepteret, at sådan er jeg i dag……..og de kan jo også godt se, hvor glad jeg er blevet, og hvor meget selvtillid jeg efterhånden har fået :)

Selvfølgelig har andre venner også spurgt, ”hvaaa, skal du ikke drikke i dag……nu har du jo nået målet”? Og jeg har da også været fuld nogle gange siden jeg gik i gang, men gider bare ikke drikke mig i hegnet hver weekend mere! Jeg vil jo gerne have noget ud af min træning for det første. Og for det andet, så falder min viljestyrke også, når jeg bliver fuld! F.eks. så endte jeg på Burger King efter firma-julefrokost sidste år! Og der ville jeg aldrig været gået ind i ædru tilstand! Det tror jeg måske også skræmmer mig lidt, for kan mærke jeg har meget nemmere ved, og blive fristet når jeg er beruset. Tænker lidt på, at det måske er fordi jeg forbyder mig selv for mange ting i hverdagen? Og når så ”paraderne” er nede, så skal der bare kastes indenbords?
Jeg har i sommers prøvet med, og spise lidt slik. For et eller andet sted, så vil jeg jo gerne være ”normal”, og kunne tillade mig selv lidt ”godt” ind imellem. Altså tingene skal jo heller ikke være for sure, men det er sgu svært for mig. For jeg har fået dårlig samvittighed bagefter, og er tit endt med og tage en halv time ekstra på løbebåndet, eller gå 8 km om aftenen, fordi jeg måske havde ”syndet” lidt! Og et par gange, er indtaget af forbudte ting kammet helt over for mig! En søndag aften spiste jeg først 450 gr. blandet slik, gik ned og købte en pose chips bagefter, også spiste jeg en pose Labre Larver bagefter igen! Og en uge efter, gjorde jeg det samme én gang til, bare med en plade Rittersport til sidst i stedet for! Og det er altså liiiiige i overkanten, og det ved jeg jo også godt. Men jeg tror det tager overhånd, fordi jeg inderst forbyder mig selv tingene, også pludselig er chancen der!
Så nu er min plan, at jeg vil tillade mig selv, at jeg hver 2. lørdag må spise slik. Og det SKAL bare lykkes, og ved og gøre det lovligt for mig selv, tror jeg også på, at det ikke kammer over for mig igen. Plus at jeg har noget og glæde mig til, og med al den træning, og sunde kost til hverdag, skal jeg jo nok hurtigt få det brændt af igen ;-)

Som så mange andre, er jeg også på Facebook, og har en del venner derinde. I starten ville jeg ikke skrive noget derinde om, at jeg var gået i gang med og tabe mig. Sæt nu det mislykkedes, så ville jeg føle mig lidt til grin! Men da vægten viste jeg havde smidt 22 kg, så skrev jeg det i en status-opdatering. Og skal da lige love for, at jeg fik rosende ord med på vejen! Så det blev faktisk starten på en rigtig god støtte for mig, folk har virkelig bakket op! Jeg begyndte på jævnligt og smide nye billeder ind, og skrive hvad vægten nu sagde. Og det var altså fantastisk og læse, når folk kommenterede det. Det gjorde mig virkelig glad, og gav bestemt kun endnu mere gejst og vilje. Og vil næsten sige, at jeg blev lidt afhængig af det. For det gav sgu vinger…….så det kan jeg kun anbefale andre og gøre. Også håbe på, at deres venner og bekendte vil støtte ligeså meget ;-)
En del har skrevet til mig derinde og spurgt, hvad jeg spiser og hvor meget jeg træner osv. Og hver gang har jeg med glæde fortalt min kostplan, og hvordan jeg træner. Men må desværre ærligt tilstå, at folk ikke rigtig kommer videre med det. Men igen, det er virkelig også svært og komme i gang, og nogle synes nok også jeg har været for ivrig i min kamp. Men som jeg har skrevet til folk, sådan her virker det for mig! Det er ikke nødvendigvis løsningen eller opskriften for alle mennesker og gøre som mig, nogle vil måske hellere tage det i et andet tempo? Og min kostplan er sikkert heller ikke lige spændende for alle andre? Forstår da godt, hvis nogen synes min daglige gulerodssalat er noget kaninfoder, og de måske ville køre sur i det! Men det gælder jo ”bare” om, og finde de sunde ting, som man selv kan lide. Skulle jeg have levet af broccoli og blomkål, så var jeg bestemt blevet hurtigt træt af det! Må så lige sige, at jeg i dag har fundet ud af, at broccoli faktisk er rigtig godt både i wok-mad, og på tærte :D

Nå, det var så 3. del……beklager jeg springer lidt frem og tilbage i tiden nogen gange. Men skriver bare det, som lige falder mig ind……så bær over med mig :wink:
Brugeravatar

Igen, spændende læsning!! Kan godt lide at høre om både dine tanker og handlinger omkring træning, kost og vægttab.

Ang. træf... Jeg fik en "filosofisk" tanke forleden. Om man mon kunne tage på motorcykel træf og være ædru hele vejen igennem. Jeg delte mine tanker med en af vores fælles venner, og vi kom frem til, at det nok ville blive en underlig situation. Både ville man måske nok være lidt mere "kedelig", gå tidligt i seng, men at være omgivet af fulde folk mens man er ædru, kan altså være yderst belastende :D
Da jeg tog til Træf på Toppen i år fik jeg 2 smoothie (blandet med lidt rom) at "spise" om torsdagen da jeg ankom. Om fredagen fik jeg en halv bakke pommes fritter, hvor jeg fandt at en af dem var så gennemvædet af friture, at jeg kunne se det skvulpe inden i pommes fritten :sick: Om lørdagen fik jeg først noget at spise, da jeg kl 23.30 om aftenen landede på Fyn og overgav mig til MacD. Maden på Skagen træffet var under al kritik. Dog havde mange i lejren selv mad med. Rugbrød, makrel og leverpostej på dåse var et stort hit. Men så kan vi igen snakke om hvor fedtfattigt det er :wink: Jeg drak mig igennem det meste af træffet :oops:

Jeg kan faktisk ikke huske, hvad jeg spiste på Fyn, men igen var der vist ingen sunde valg. Og igen drak jeg mig igennem det meste af træffet :oops: Jeg mindes dog, at jeg fik stukket en leverpostejmad i hånden inden jeg væltede ind i mit telt :D

Der er mange debatter herinde i løbet af foråret og sommeren, når diverse festivaller er ved at være på trapperne. Så snakker folk om, hvordan de bedst kommer igennem uden at vælte for meget junk i hovedet. Tun på dåse er ofte et stort hit. Det er sjovt nok bare ikke tun jeg har mest lyst til, når jeg drikker. Hehe.

Jeg er desuden kommet til den konklusion, at jeg bliver frygtelig deprimeret af at drikke. Så jeg havde min sidste bytur for en uge siden. Jeg kan ikke udelukke, at jeg måske drikker til nytår, men ikke før.

Mine tanker er, at jeg synes du har en god tilgang til sund mad. Dog ønsker jeg for dig, at du snart kan få et lidt mere afslappet forhold til det, så du også kan være væk flere dage, og stadig leve sundt, også selvom det ikke er din vante mad. Men du lyder som om, at det er du ved at arbejde med :wink:
Jeg har også fået opfattelsen af, at nogle af vores bekendte måske synes, at du er lidt for "fanatisk". Men efter vi er begyndt at snakke lidt mere sammen, og jeg læser dine beretninger, så er jeg nu langt fra bekymret. Men for folk, der slet ikke træner eller tænker over hvad de spiser eller drikker, jamen så vil vi sgu nok virke fanatiske. Men det har jeg besluttet, at det kan jeg godt leve med, at folk synes vi er :hihi:
Brugeravatar

Jamen er kun glad for og høre, at du synes det er spændende læsning........så får man da kun lyst til, og fortælle mere. Og er osse allerede godt igang med 4. del.....he he :oops:

Jeg tror du har ret, mc-træf + ædru er nok en spøjs kombi! Jeg har overvejet bare og tage afsted en enkelt dag, men det er desværre kun blevet ved tanken. Og skal da bestemt prøve og afsted til næste år, for man skal jo osse passe på, ikke og bure sig selv inde! Igen, man skal osse leve livet lidt :wink:
Hmm, ja nu er jeg desværre ikke så god til og spise fisk......så tun er nok heller ikke vejen frem for mig! :D

Okay, jamen det er sgu da fair nok.......jeg nyder osse en alkohol-pause, dejligt og slippe for tømmermænd, og bare kunne træne igennem osv. Men var ude og "buldre" lidt her i lørdags, og det var sgu egentlig meget rart...... :)
Nu nærmer tiden for julefrokoster sig jo, og tror jeg vælger og drikke til et par stykker af dem, også holde mig ædru de andre to. Også igen til nytår, der vil jeg sgu have "lov" og fulde mig lidt.....he he.... :wink:

Ja, det er noget jeg skal arbejde med, og det ved jeg osse godt. Har sagt til mig selv, at jeg VIL sydpå i ferien næste år. Og det blir så mindst en uge, og det er jo helt uden min vante gang! Og det SKAL jeg bare.......og selvfølgelig skal det osse nok gå. Kan jo mæske mig i alverdens lækker frugt og grønt, så ved det nok skal lykkes.
Her i sidste uge, var jeg et smut på Sjælland, og besøge en veninde og hendes forældre. Hun er med i den nye omgang af "BS og Basserne", som starter på TV2 på tirsdag faktisk. Det var så til optagelsen af sidste afsnit, og hun ville gerne have jeg kom derover. Hun føler jeg har fået skubbet hende i den rigtige retning, så selvfølgelig ville jeg støtte hende. Men det betød jo så to dage, uden gulerodssalat og mine levebrød-boller! Men altså ja, det gik jo rigeligt fint.......fik havregryn til morgenmad, også spiste jeg jo bare lidt æbler og gulerødder når jeg var sulten, og fik rugbrød til frokost. Så ved det nok skal lykkes mig og få en mere "normal" indstilling til tingene.......det kommer med tiden :)

Er glad for, du ikke er bekymret for mig. Ved jo hvad du arbejder med til hverdag, og har god indsigt i sund livsstil. Men ja, nogle synes nok jeg er fanatisk, og skal nok osse stille og roligt give lidt "slip" ang. min mad.......men min træning, den vil jeg altså passe! Uanset hvad de siger......så må vi sgu støtte hinanden kære SVea :D
Brugeravatar

4. del af kampen:

Her i sommers var jeg til Grøn Koncert med nogle gode venner. Det var super-hyggeligt, og er blevet lidt en ”tradition”, det er 3. år i streg vi følges. Jeg inviterede dem ind til frokost inden, hvor vi fik frikadelle-sandwich, de er helt vilde med mine ”Græske frikadeller”, så det skulle vi da have. Jeg sagde så, at jeg var lidt træt af, at jeg nu var tvunget til og spise ”deres mad” ude til Grøn. Den ene fortæller mig så, at man nu godt må have madpakke med. Det var da bare en god nyhed, så der røg lige en omgang frugt i tasken, samt to frikadelle-sandwich…….så var dagen reddet! :D
Ude til koncerten støder jeg så på en min veninde, hende jeg skrev om tidligere, som var blev indstillet til maveoperationen. Hun var derude med hendes kæreste, eller hvad de nu er……kan de vist ikke rigtig finde ud af! Men skidt også med det, jeg fik hilst på ham, og stod så og snakkede med hende, mens han snakkede med en anden pige de havde med. Lige nøjagtig den dag, var det super-godt vejr, solen skinnede, og jeg gik rundt i knickers og en sort tætsiddende undertrøje. Hun fortalte mig så et par dage efter, at hendes ”kæreste” havde sagt jeg måtte have en spiseforstyrrelse, siden jeg var så tynd! Og fordi man nu kan se mine blodårer på armene, og i panden osv, så tog jeg helt sikkert steroider! Jamen tak for kaffe da, så blev man da lige stemplet! Det var sgu lidt en underlig følelse, og blive mistænkt for de to ting! Min veninde VED heldigvis godt, at jeg aldrig ville røre steroider eller lignende, og hun ved også godt, hvor meget jeg spiser til hverdag.

Som tidligere nævnt, så måtte der jo nyt jakkesæt til. Og det er jo ikke ligefrem det eneste tøj, som jeg har måttet skifte ud! Efterhånden er det kun strømperne, som ikke er skiftet ud pga. mit vægttab. Stille og roligt blev t-shirts, bukser, bluser……ja, alt blev jo for stort! Det har været en dyr omgang, men hvor er det en fed fornemmelse! Førhen var mine t-shirts 2XL eller måske 3XL, og i dag er det hele str. S! Det gir én det vildeste ”kick”, og mærke man kan passe så mange ting nu. Før gik jeg også mest i sort tøj, det slanker jo lidt, og skjuler ”deller og mandepatter”! Men nu er der jo sket lidt ting og sager med kroppen, og man vil jo gerne vise sig lidt frem. Så at t-shirten sidder lidt tæt, eller har fået farve på, er jo kun en dejlig ting. Også har jeg også med vilje, købt lidt dyrt tøj, rigtig fede Levi’s bukser og knickers, og i den dur. Det har jeg gjort af flere årsager, både fordi jeg synes jeg nu fortjener det, og kan bære det! Men nok også lidt for, og lave en ”kontrakt” med mig selv. For når man gir 1000 kr for et par bukser eller 2500 kr for en vinterjakke, så vil det altså være surt, ikke og kunne passe det efter et par mdr! Og heldigvis, så holder jeg vægten som sagt, så det virker jo indtil videre :wink:

Lige inden jeg gik i gang, købte jeg et par nye bukser, som jeg havde på til nytårsaften. Det var str. 40 i livvidden, og var den største str. man kunne få i Jack&Jones. Måske også lidt et fingerpeg om, at jeg nu snart skulle til og passe på? De bukser har jeg valgt og gemme, de ligger i min kommode, og ind imellem så tager jeg dem på…….bare for lige og vise mig selv, hvor meget der egentlig er sket! Og Damn de er store, tænk jeg kunne fylde dem ud…….fatter det slet ikke!
De bukser jeg går i nu, er str. 31, og de er hvert fald ét nr. for store…….men kan gode lide de sidder lidt løst, så det går fint. Mine knickers er str S, og de strammer heller ikke, så det er bare en fantastisk følelse :wink:
Tror på en måde, jeg var ”heldig” og starte ved juletid. For som vægttabet skred frem, blev vejret jo varmere og varmere. Det betød faktisk, at jeg kunne nøjes med og købe ét par nye bukser, fra jeg gik i gang, og til jeg nåede målet. Dem købte jeg da jeg havde smidt omkring 30 kg, og brugte dem en del i foråret, og frem til sommeren. Så købte jeg to par knickers, som jeg faktisk brugte hele sommeren, og frem til efteråret, hvor jeg så købte førnævnte Levi’s bukser. Samtidig kunne jeg jo henover sommeren nøjes med lidt nye t-shirts i et par numre mindre. Det havde været rigtig dyrt, hvis jeg skulle have en hel vintergarderobe, så det ”klappede” egentlig ret godt synes jeg. :)

På arbejde begyndte tøjet selvfølgelig også og blive for stort! Da jeg kom tilbage fra skoleforløb foråret 2010, spurgte mester om det ikke var svært og holde vægten, og kæmpe videre? Men ”nææ” sagde jeg, ”det sværeste lige pt., er faktisk og holde bukserne oppe”! Han lurede lidt, og spurgte til min vægt? Den var vist omkring 108-109 stykker på det tidspunkt, og han sagde så, at jeg først måtte købe nye bukser, når jeg var under 100 kg! Jamen hey, den bemærkning virkede jo efter hensigten……for det gav mig jo bare ekstra gejst, jeg skulle dælme vise ham, jeg kunne komme under 100 :D
Det lykkedes ret hurtigt, men igen blev det jo sommer, så jeg nøjedes med et par shorts. Og det gik også fint, men som efteråret nærmede sig, blev det lidt småkoldt. Jeg gik til mester, og sagde jeg gerne ville have nogle bukser, og viste et billede hvor jeg stod på vægten: 88,9 kg. Han sagde: ”Jamen hvordan ved jeg det er dig på vægten”? Hallo chef, har jeg nogensinde snydt før, og hvorfor skulle jeg ikke være ærlig? Han kunne kun give mig ret, og selvfølgelig skulle jeg have nydt arbejdstøj……herligt :)

Den fredag hvor jeg skulle gå på sommerferie, fik jeg faktisk en rigtig god nyhed af min chef! Han sagde til mig, at hvis der var arbejde når jeg var udlært til efteråret, så ville han gerne beholde mig! Det har ellers altid været kotyme, at lærlinge skulle videre, når de var udlært. Men han sagde de var rigtig glade for mig, og kunne mærke jeg havde udviklet mig meget siden jul. Og sagde også, at de jo også gerne ville have mobile folk ansat. Og måtte jo også indrømme, at alting efterhånden var blevet nemmere og nemmere! Kunne jo nemt kravle rundt med spærrerne på folks lofter, op og ned af stiger osv. Så det var en rigtig dejlig nyhed, og ikke mindst side-gevinst ved vægttabet. Det gjorde mig i så godt humør, at jeg efterfølgende satte personlig rekord på arm-cyklen i Fitness World den eftermiddag :D
Jeg har så sidenhen skiftet firma, og det har helt sikkert været sundt for mig. Men er stadig rigtig glad for, at jeg fik chancen for lige og komme i gang som svend under kendte omgivelser……fedt :)

Her henover sommeren, har jeg lidt mistet lidt gejsten ved træningen. Jeg har holdt mig i gang, og er troligt kommet af sted de 5 gange om ugen. Ja boksningen er jo forskellig fra gang til gang, nogle gange med sandsæk-program, andre gange med sparring, også forskellig styrke- og konditionstræning til sidst. Det nyder jeg virkelig, og også derfor jeg troligt holder fast i og bokse.
Men programmet i Fitness World blev nok lidt for trivielt, der skulle ske lidt nyt. Jeg har nok kørt for meget det samme igen og igen! Så nu har en god ven givet mig gode tips, til hvordan jeg kommer videre. Jeg kørte typisk 3-4 sæt, af 12-15 gentagelser. Han har trænet mange år, og læser idræt til hverdag, så vil mene han ved en del om det. Og det første han sagde, var at jeg ingen styrkeforøgelse får ved det program. Og det må jeg give ham ret i, er ikke rigtig gået op i vægt siden foråret! Så nu skal jeg køre en måned med 3 sæt af 10 gentaglser, også en måned med 3 sæt af 5 gentagelser, men så med mere vægt på. Det glæder jeg mig virkelig til, og komme i gang med…….kan mærke det allerede har givet noget gejst igen :wink:
Tror så også noget af det bunder i, at jeg jo er kommet i mål med vægten! Det var jo mit store mål før, og nu vejer jeg jo hvad jeg skal……så hvad nu? Nu skulle jeg jo ”bare” holde vægten, og formen ved lige…….men kan mærke, det skal lidt udfordringer til. Så det bliver godt og komme videre med……

Sidste nytår flyttede jeg indtil Århus midtby, og det betød jeg skiftede fitness center. Bokser dog stadig samme sted, da jeg også her har ca. 6 km til klubben…….så det er bare på jernhesten. Men gider ikke cykle 8 km ud til mit gamle Fitness World, der skal jo også være lidt fritid. Så træner her i midtbyen nu, og kunne med det samme mærke nogle af deres maskiner var noget slidte i forhold til det andet center. Det gik jeg lidt udover min skulder, som jeg skal passe på. Blev for 2 år siden opereret, og fik ”fræst” noget af skulderbenet, og fjernet slimsækken. Så den skal jo helst ikke lide overlast. Det fik mig så til og tænke, at jeg måske skulle gå over til frie håndvægte, til bryst, skrå bryst og flyers? Som sagt så gjort, og det har jeg virkelig været glad for! Måtte jo starte lidt forsigtigt ud, både for ikke og belaste skulderen, men også fordi jeg var vant til og køre med maskine. Men det har virkelig givet pote, jeg døjer ikke skulderen mere, og kan se på brystkassen der er sket noget der også! :D
Ved samme skift af Fitness center, opdagede jeg desværre, at de ingen arm-cykel havde……FUCK! Hvad gjorde jeg nu??? Ja, er jo lidt vane-menneske og kontrol-freak! Men jeg gav mig i stedet i kast med ro-maskinen, og det har jeg ikke fortrudt. I dag har de så fået en arm-cykel også, så jeg veksler lidt mellem de to maskiner nu. Starter stadig på cross-traineren med 30 min, hvor jeg så kører lidt interval-træning. Derefter 15 min på enten romaskinen eller arm-cyklen. Så er jeg varmet godt op til og løfte lidt jern :wink:

Det var slut på 4. del......nu går der nok et par dagen, før der kommer nyt. Men der er da osse blevet skrevet et par linier idag..... :wink:
Brugeravatar

Åhhhh Brian... Se nu hvad tid jeg kommer i seng :D Men det er ligesom at se en virkelig spændende serie. Man vil gerne have det hele med på en gang.

Jeg grinede over specielt 3 ting i afsnit 4.
Først historien fra Grøn Koncert. Jeg tror at omkring 95% af drengene i The Gym har tydelige blodårer. Jeg burde melde dem allesammen til Anti Doping Danmark, så de kan blive testede :lol: Jeg vidste at der var en grund til, at de har så meget større muskler end mig, men så er det jo bare fordi de tager steroider :D
Det andet var historien om, at du har et par af dine bukser fra før din vægttab som du nogle gange tager på som en reminder. Jeg tror bare, at det er de mentale billeder jeg ser, der er sjove. Lidt fordi jeg selv har en beklædningsgenstand som jeg nogle gange ifører mig og spankulerer rundt i herhjemme. Det er så en stor brudepigekjole med strut og tyl og det hele. Og jeg ved, både ved hjælp af mentale billeder men også spejlbilleder, at jeg ser komisk ud, når jeg render rundt og støvsuger i strutkjole. Men den hænger i mit skab som en reminder om, at jeg faktisk godt kan se helt yndig ud, hvis jeg vil.
Den 3 ting er det med mester og badevægten. Igen fik jeg de mentale billeder/fantasier af dig, der i ramme alvor skulle gå hen til en af dine venner og spørge, om du ikke måtte veje ham mens du tog et billede af vægten og hans fødder mens han stod på den. Sådan en samtale gad jeg virkelig godt overhøre. Men min tanke var da også naturligvis, at din mester var imponeret, og reelt ikke troede at du snød.

Nu skal du også have lov at holde weekend fra alt plageri om log fra min side :hihi: Jeg er spændt på med tiden, at læse om hvordan dit nye program virker for dig. Frivægte er alletiders og mulighederne/variationerne er MANGE!! Bare husk, at skal du opbygge noget mere muskulmasse, så skal der mad til. Meeeeen det ved du allerede :hugs:

Hav nu den dejligste weekend :wink:
Brugeravatar

Super spændende historie at følge med i.

Tillykke med din store forandring, jeg har aldrig selv vejet meget mere end 5 kg for meget, men det er jo helt vildt hvad du har gennemgået :)

Som du også selv er inde på, så er det vigtigt også at have et liv udenfor træningen og kostplanen, og det lyder også som at du er begyndt at kunne holde lidt fri uden at gå i panik efterfølgende.

Fortsat god træning, nu skal du bare lige som os andre til at smide noget mere muskelmasse på :)

Geografisk sted: Taastrup

Træner her: Fitness World

He he, ja klokken blev osse alt for mange for mig! Men var da heldigvis rimeligt frisk her kl. 6, da vækkeuret ringede :)

Ha ha......jamen ja, ring du hellere efter Anti Doping Danmark!!! :lol:
Tænkte osse bare, at han sgu da må have set andre mennesker, som træner meget.......det er jo da ikke ligefrem unaturligt???
Men håber da han er blevet klogere.....

Jeg nyder bestemt og kunne tage dem på ind imellem, de er super-nemme og komme i, selv med bukser på i forvejen! :D
Nu er det til gengæld mig, som sidder og får billeder for den indre skærm! Kan lige forestille mig dig, rende rundt og støvsuge i den kjole..... :lol:

He he, den samtale ville sgu nok være pænt underligt ja! Tror sgu ikke jeg ville kunne få mig selv, til og spørge en anden om det! Men ja, du har ret......det vidste han osse godt, et eller andet sted..... :wink:

Jeg skal gøre hvad jeg kan, for at bygge muskelmasse på......lige glæder jeg mig til, og komme ned og køre lidt tungt i eftermiddag. Det skal dælme blive godt...... :D

Jamen tusind tak, og i lige måde kære SVea......ved jo du glæder dig til idag :wink:

Railer60:
Mange tak for det, og ja.......det har da været lidt af en omgang! Så vær du glad for, du aldrig har været mere overvægtig end du har :)
Tror du har fuldstændig ret, og det er osse så småt ved og gå op for mig. Så tror helt bestemt, at det nok skal komme med tiden.......nu skal jeg "normaliseres" lidt..... :lol:
Brugeravatar

Super interessant at læse dine "dele af kampen" igennem.
et par kommentarer...

Folk har generelt ondt i røven når noget lykkes for andre mennesker, tag stereoide beskyldningerne som et kompliment. Du har præsteret noget så svært og hårdt at folk ikke tror på du har gjort det selv, fordi de ikke selv tror de ville have ryggraden til det.

At der er en eller anden uskreven konsensus om at man skal leve usundt på en MC-festival/forsamling er jo bare en stereotyp forestilling du har, der venter på at blive brudt :)
Du nævner flere gange du er en kontrolfreak og en betragtning er at når du en sjælden gang falder i - så falder du helt i.. altså en pose chips og 2 poser slik... Jeg tror det vil være rigtig godt for dig at tage med til MC forsamlingen og lade vær med at spise junk.
Så vil du først og fremmest se det godt kan lade sig gøre at forene dine 2 store interesser; sund livsstil og motorcykler, du vil fungere som forbillede for andre om at man ikke behøver leve som et svin, fordi man har en motorcykel og sidst men ikke mindst vil du tillade dig selv at "leve lidt", hvilket jeg synes det virker som om du ikke har gjort under dit meget strikse vægttab.

Hej igen.... :)

Jamen fyr endelig løs, konstruktiv kritik og kommentarer er mere end velkomne.... :wink:

Det kan godt tænkes du har ret i det, har da osse mødt mange, som tror jeg har fået lavet mave-operation eller taget diverse piller osv! Så det er sgu nok bare fordi, at folk har ondt i røven, og ikke selv kan komme igang.... :)

Det er nu ikke fordi jeg tror, at alle bikere absolut lever usundt! Det var mere ment på den måde, at de træf jeg har været til, der synes jeg primært man har kunnet købe junkfood? Mindes mit sidste Mosten Træf, kan ikke mindes meget andet end pizza og burgere? Men ret mig endelig, hvis jeg tager fejl........tror da bestemt osse jeg skal afsted næste år, også skal jeg nok finde mig en løsning..... :wink:

Det sidste er taget til efterretning, med indrømmer jeg starter lidt forsigtigt ud.......men ved det nok skal gå, og at jeg langsomt, men sikkert, vil "løsne" lidt op. Har faktisk allerede købt den pose slik, som jeg skal nyde i morgen aften efter arbejde..... :D
Brugeravatar

Du vælger bare træffet, og så laver vi team BB, hvor vi i forvejen lige lægger hovederne i blød ang. kost. Så kan vi passe lidt på hinanden på træf. Vi har så også over et halvt år før de første træf begynder at dukke op igen :D Vi kunne evt også undersøge mulighederne for at gæstetræne i den by der nu er træf i. Det kunne da være sjovt!! Men vi har tid nok til at tænke over det hele i
Brugeravatar

Det lyder fandme som en god idé.....count me in! :D

Og ja, vi har da lidt god tid, men det er jo osse rart nok. Så må vi se, hvad vi kan finde på til kost. Og det med at kunne komme ind og træne, det kunne dælme være fedt. Så det er jeg helt sikkert klar på kære SVea :wink:
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 82 gæster