Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1462
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1458

Følg bodybuilding.dk på

Kasein og fedttab

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Har trænet intensiv styrketræning i et par måneder, og har taget 10 kg på. Har sørget for at være i energioverskud stortset hele tiden, så der er kommet lidt ekstra fedt på kroppen :)
Og nu ska jeg så igang med at lave noget mere kredsløbstræning for at få bedre kondi og komme af med de sidste gram fedt :P
Og eftersom Kasein optages langsomt, må det være hensigtsmæssig i forhold til fedttab uden for stort muskeltab?
Jeg er egentlig ligeglad med størrelsen på musklerne, men kunne forestille mig at styrken også falder hvis jeg ikke får nok protein (hvilket vel er svært i energiunderskud?)...
Mit spørgsmål er egentlig bare, om jeg skal satse på kasein, valle, en blanding eller noget helt andet, når jeg gerne vil tabe fedt uden at tabe styrke (og helst fortsat være i stand til at øge styrke)

undskyld hvis formuleringen er lidt uklar - er lidt træt lige nu. Spørg endelig ind, hvis jeg har skrevet noget mystisk

På forhånd tak for svarene :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Ikast

Træner her: Form og Velvære

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

du skal hvertfald ned og indtage færre kcal. Dernæst vil jeg stadig råde dig til at tage whey lige før og efter træning stadig. Dog er kasein prot godt før sengetid, netop pga. det optages langsomt. Skær lidt ned på din kost over hele linjen. Spis som en konge om morgenen, en pris om middagen og som en fattigrøv og aftenen. 40/40/20 kører jeg med, altså 40% af min dagskost til morgenmad og frokost/eftermiddag og de sidste 20% til om aftenen. Det eneste jeg får lige inden sengetid er en proteinshake, og min fedt% er på vej ned på den måde.

God tur:)
The one and only Patman:)
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Træner her: Sønderborg Fitness
Zielkes Fitnessklub

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (62)
Kostplan: Vis kostplan

jeg vil give ret i at casein er godt lige før sengetid. men ellers vil jeg råde til at holde en meget proteinholding kost men holde igen med shakes generelt, pga for meget optaget energi på samme tid= fedt. men jo casein vil du sagtens kunne bruge til at øge indholdet. (det er jo også det der 80% af proteinerne i mælk)
A post workout shake is the best painkiller in the world.
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Træner her: Horsens Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Du kan nemt være i proteinoverskud og være i kalorieunderskud samtidig :wink:

Hvis du har mulighed for det - så brug både valle og kassein.

Morgen: Valle
Eftertræning: Valle
Sengetid: Kasein
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

tak for svarene - det bliver nok noget med valle og kasein så :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Bay skrev:Du kan nemt være i proteinoverskud og være i kalorieunderskud samtidig :wink:

Hvad er ideen i at drikke valle om morgenen? Her spiser du alligevel nok rimelig godt og valle (fra bodylab) er væk efter 1 time - og kasein er 20%valle og 80% miscellar kasein, så jeg vil da mene det er ligeså godt hvis ikke bedre, hvis han kun brugte kasein hele dagen (undtagen før og efter træning).
bwahaha
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Det er jo lidt nemmere at finde produkter der mætter godt og indeholder kassein end produkter der mætter godt og indeholder valle. Derfor vil det alt andet lige være mere optimalt at satse mest på kassein under et vægttab. Desuden er der stadig ikke noget endtydig evidens for at valle skulle være bedre efter træning. Hvad med en gang fedtfattig hytteost istedet, det giver både en god mæthedsfornemmelse og indeholder en god del kassein :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00

Galleri: Vis galleri (3)

Støttrup skrev:
Bay skrev:Du kan nemt være i proteinoverskud og være i kalorieunderskud samtidig :wink:

Hvad er ideen i at drikke valle om morgenen? Her spiser du alligevel nok rimelig godt og valle (fra bodylab) er væk efter 1 time - og kasein er 20%valle og 80% miscellar kasein, så jeg vil da mene det er ligeså godt hvis ikke bedre, hvis han kun brugte kasein hele dagen (undtagen før og efter træning).

Når man står op om morgenen har kroppens skelet muskulatur ikke optaget aminosyrer de sidste syv til ti timer, hvorfor man bør tilstræbe at få et hurtigt boost af aminosyrer og monosaccarider, således at skeletmuskulaturen samt glykogenlageret i leveren bliver fyldt op igen! Dette kan bedst gøres med valle protein, idet disse spaltes til aminosyrer og kommer ud i blodet langt hurtigere end kasein protein. Men det skal nævnes, at hvis man IKKE har mulighed for at supplere med et nyt måltid en time eller to senere med langsom optageligt protein, så vil jeg blot benytte mig af kasein eller andet langsomt optageligt protein fra morgenen af, for at sikre et konstant flow af aminosyrer hele tiden! Det er den teoretiske bedste mulighed i mit hoved, men jeg ved dog ikke hvorledes det forholder sig videnskabelig set? Betydningen er måske lille/ikke-eksisterende eller ret og slet dårligere på denne måde, men kom gerne med svar tilbage - dig som andre brugere :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

Hvis man indtager noget langsomt optageligt protein inden sengetid så skal man altså sove ret længe før man kommer op på 7-10 timer uden at optage aminosyrer :)

Jeg tvivler på at valle vil have nogen egentlig effekt om morgenen. Vallen bliver blandet med resten af morgenmaden i maven alligevel så der er næppe meget at hente ved at indtage det fremfor muesli med mælk.

Eller vil du lave en monosaccharid/valle shake og så vente med at spise rigtigt?
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Nej, jeg spiser skam ordentlig morgenmad først :D
Normalt havregryn - det mætter så dejlig lang tid.

Medmindre jeg skal ud at løbe om morgenen - så spiser jeg som regel en portion A38 med fibersund.

Men jeg tror jeg køber både valle og kasein, og spiser kasein inden jeg går i seng.

Desuden er jeg kun 15 år (16 om et par uger), så det kræver ikke en stram kostplan at tabe sig :8

Hvis jeg bare spiser rugbrød og holder mig fra franskbrød og ikke spiser for meget slik o.l. går det nok.

Men I mener altså sagtens, det kan lade sig gøre at blive stærkere (tror jeg satser på at træne for neurale tilpasninger, men mon ikke musklerne følger med helt automatisk?) selvom man er i energiunderskud?
(det mente min biologilærer egentlig også, men så'nogle lærere tager jo fejl af og til :D)
Brugeravatar

Styrkeliste

LaChrisser skrev:Nej, jeg spiser skam ordentlig morgenmad først :D
Normalt havregryn - det mætter så dejlig lang tid.

Medmindre jeg skal ud at løbe om morgenen - så spiser jeg som regel en portion A38 med fibersund.

Men jeg tror jeg køber både valle og kasein, og spiser kasein inden jeg går i seng.

Desuden er jeg kun 15 år (16 om et par uger), så det kræver ikke en stram kostplan at tabe sig :8

Hvis jeg bare spiser rugbrød og holder mig fra franskbrød og ikke spiser for meget slik o.l. går det nok.

Men I mener altså sagtens, det kan lade sig gøre at blive stærkere (tror jeg satser på at træne for neurale tilpasninger, men mon ikke musklerne følger med helt automatisk?) selvom man er i energiunderskud?
(det mente min biologilærer egentlig også, men så'nogle lærere tager jo fejl af og til :D)

Ja. Du kan godt øge styrken og sikkert også få lidt muskelmasse samtidig med du smider lidt fedt :wink: Så jeps, jeg er enig med din biologilærer.

Og det lyder fornuftigt med kombinationen mellem valle og kassein. De vise mænd er lidt uenige om hvilke proteintyper der fungerer bedst hvornår, men din kombination lyder ikke helt hen i vejret :)
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste