Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

X skrev:Sidder og kigger lidt i kost&krop skema'et. Det er jo helt vildt så mange kcal der er i frugt. Ved godt det er gode kcal, men hvis man spiser de 6 stykker frugt man siger man skal have om dagen, så har man allerede indtaget 500kcal og 1300kcal hvis man æder 10 bananer. Man skal sgu passe lidt på med det frugt og ikke bare gnaske løs hvis man vil holde styr på ens kcal indtag. Man tager vel på hvis man ligger 500kcal i overskud selvom de 500kcal kommer fra frugt, ik?

Lundique skrev:Syntes du der er mange kcal i frugt?![]()
Det smager godt, er sundt, og IMO er der ikke mange kcal i frugt set ift til hvor meget det mætter.

X skrev:Lundique skrev:Syntes du der er mange kcal i frugt?![]()
Det smager godt, er sundt, og IMO er der ikke mange kcal i frugt set ift til hvor meget det mætter.
Jeg synes alligevel at omkring 500kcal i 6 stykker frugt, som rådet jo lyder på, er mange kcal i forhold til ens samlede kcal indtag, især i forhold til hvor lidt protein der er i frugt. Jeg mener bare, at man skal sørge for at kalkulere ens frugtspisen med ens kost hvis man virkelig går op i at ramme et underskud af kcal.

X skrev:Lundique skrev:Syntes du der er mange kcal i frugt?![]()
Jeg synes alligevel at omkring 500kcal i 6 stykker frugt, som rådet jo lyder på, er mange kcal i forhold til ens samlede kcal indtag, især i forhold til hvor lidt protein der er i frugt. Jeg mener bare, at man skal sørge for at kalkulere ens frugtspisen med ens kost hvis man virkelig går op i at ramme et underskud af kcal.

Vangsgaard skrev:X skrev:Lundique skrev:Syntes du der er mange kcal i frugt?![]()
Ja, ok. Det gør det selvfølgeligt for hun spiser ca. 150g salat til aften og det er heldigvis begrænset hvad der er af kcal i peber, broccoli, agurk og salat...majsene skal man måske passe lidt på med.
Nu er rådet ikke 6 stykker frugt, men 6 stykker frugt & grønt om dagen... Det sænker kalorieindtaget lidt
http://www.altomkost.dk/Viden_om/De_8_k ... orside.htm

X skrev:Jo, jeg synes netop det er svært. Ikke for mig selv, men for min kæreste. Hun skal jo ikke spise særlig man kcal om dagen når hun vil tabe sig lidt og skal hun samtidig have en god og variet kost og 6 stykker frugt, så er det lige pludselig svært. Lad os sige hun skal have 1500kcal dagligt og de 500 går til frugt, så kan det godt være en smule svært ikke at komme til at overskride 1500kcal. ved godt hun bare kan dyrke en masse cadio, problemet er bare at hun har dårlige hofter grundet noget hypermobilitet, så hun skal passe meget på og kan derfor ikke dyrke det så intenst.

MC skrev:X skrev:Jo, jeg synes netop det er svært. Ikke for mig selv, men for min kæreste. Hun skal jo ikke spise særlig man kcal om dagen når hun vil tabe sig lidt og skal hun samtidig have en god og variet kost og 6 stykker frugt, så er det lige pludselig svært. Lad os sige hun skal have 1500kcal dagligt og de 500 går til frugt, så kan det godt være en smule svært ikke at komme til at overskride 1500kcal. ved godt hun bare kan dyrke en masse cadio, problemet er bare at hun har dårlige hofter grundet noget hypermobilitet, så hun skal passe meget på og kan derfor ikke dyrke det så intenst.
Jamen så spis 2 stk. frugt om dagen? Hun dør ikke ved at spise lidt mindre, det er nok de færreste der spiser 600g frugt om dagen - Spis f.eks. 2 æbler ved mellemmåltiderne, og så 200-300g grønt til aftensmaden, så er den hjemme.

X skrev:MC skrev:X skrev:Jo, jeg synes netop det er svært. Ikke for mig selv, men for min kæreste. Hun skal jo ikke spise særlig man kcal om dagen når hun vil tabe sig lidt og skal hun samtidig have en god og variet kost og 6 stykker frugt, så er det lige pludselig svært. Lad os sige hun skal have 1500kcal dagligt og de 500 går til frugt, så kan det godt være en smule svært ikke at komme til at overskride 1500kcal. ved godt hun bare kan dyrke en masse cadio, problemet er bare at hun har dårlige hofter grundet noget hypermobilitet, så hun skal passe meget på og kan derfor ikke dyrke det så intenst.
Jamen så spis 2 stk. frugt om dagen? Hun dør ikke ved at spise lidt mindre, det er nok de færreste der spiser 600g frugt om dagen - Spis f.eks. 2 æbler ved mellemmåltiderne, og så 200-300g grønt til aftensmaden, så er den hjemme.
Ja ok. Så er der ikke de store problemer alligevel. Men må altså indrømme jeg blev overrasket af den mængde kcal der var i frugt, men det er jo nok fordi jeg regnede med der var meget lidt. Men det må vel være pga alt det frugtsukker.

34Charlotte skrev:O_o . . . Spiser meget lidt grønt . . Det er stort set kun til aftensmaden der ryger lidt brocolli, champignoner, asparges, salat eller lignende ned og det er nok kun 50-100 gram O_o . . This is bad , aight ?

MC skrev:34Charlotte skrev:O_o . . . Spiser meget lidt grønt . . Det er stort set kun til aftensmaden der ryger lidt brocolli, champignoner, asparges, salat eller lignende ned og det er nok kun 50-100 gram O_o . . This is bad , aight ?
Du vil jo gerne have en slank mave, så ja - mere frugt og grønt!

34Charlotte skrev:MC skrev:34Charlotte skrev:O_o . . . Spiser meget lidt grønt . . Det er stort set kun til aftensmaden der ryger lidt brocolli, champignoner, asparges, salat eller lignende ned og det er nok kun 50-100 gram O_o . . This is bad , aight ?
Du vil jo gerne have en slank mave, så ja - mere frugt og grønt!
Gimme the green stuff!!!

Vauve skrev:Er kartofler ikke groentsager? Altsaa kogte kartofler er vel fine at spise ikk?
Jeg spiser selv ca 5-6 frugt om dagen, og spiser det lidt ligesom en snack istedet for slik osv.

Vauve skrev:Er kartofler ikke groentsager? Altsaa kogte kartofler er vel fine at spise ikk?
Jeg spiser selv ca 5-6 frugt om dagen, og spiser det lidt ligesom en snack istedet for slik osv.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster