Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Misterhamper skrev:Spild af penge

Bravo1990 skrev:Misterhamper skrev:Spild af penge
Helt enig, når man køber en kettlebell har man kun en vægt at gøre godt med, hvis man derimod køber et håndvægt sæt, kan man skifte vægten, og man kan lave de samme øvelser.

8800 skrev:Min fys-svigermor opfordrede mig så sent som i går til at få det implementeres i min træning, så overvejer at købe et par stykker. Hvad ligger de på prismæssigt?

Misterhamper skrev:Spild af penge

Smeden skrev:De er almindelig vægte totalt underlegne til almindelig vægttræning, men er uovertrufne til altmuligt andet. Man får nok lidt svært ved at blive stor hvis ikke man har andet end kettlebells, men man skal nok blive tynd og den slags.

Søren1986 skrev:Misterhamper skrev:Spild af penge
og her vil jeg gerne høre en begrundelse inden man svinger sådan et citat ud... JA kettlebells er ikke særligt BB... men man får faktisk en super træning ud af det.

Misterhamper skrev:Søren1986 skrev:Misterhamper skrev:Spild af penge
og her vil jeg gerne høre en begrundelse inden man svinger sådan et citat ud... JA kettlebells er ikke særligt BB... men man får faktisk en super træning ud af det.
Nej din træning bliver ikke bedre end med DB og BB. Det er da indlysende det er spild af penge at betale så meget for et "modefænomen" som ikek kan bruges til noget som DBs ikke kan - de kan kun bruges til meget mindre

Søren1986 skrev:Kan de bruges til mindre??? Eksempler. Du skal også tænke på dem som vælger at træne med kb. ikke nødvendigvis har til mål at ligne arnold

MisterHamper skrev:"Du skal også tænke på dem som vælger at træne med kb. ikke nødvendigvis har til mål at ligne arnold"
Din pointe er? At styrken fra KB er anderledes end styrken fra DBs?

Karl Æg skrev:MisterHamper skrev:"Du skal også tænke på dem som vælger at træne med kb. ikke nødvendigvis har til mål at ligne arnold"
At man har væsentligt lettere ved at lave motorisk udfordrende øvelser med kb. Turkish getups fx.

Misterhamper skrev:Karl Æg skrev:MisterHamper skrev:"Du skal også tænke på dem som vælger at træne med kb. ikke nødvendigvis har til mål at ligne arnold"
At man har væsentligt lettere ved at lave motorisk udfordrende øvelser med kb. Turkish getups fx.
Du kan lave præcis den samme øvelse hvor du holder en DB i hånden. Også ser øvelsen nu også lidt mongo ud

Søren1986 skrev:Misterhamper skrev:Karl Æg skrev:MisterHamper skrev:"Du skal også tænke på dem som vælger at træne med kb. ikke nødvendigvis har til mål at ligne arnold"
Du kan lave præcis den samme øvelse hvor du holder en DB i hånden. Også ser øvelsen nu også lidt mongo ud
i ligepræcis getups, er det lidt det samme.. Men i mange andre bevægelser som swing og snatches, er bevægelserne helt anderledes.. Derfor er det som at sammenligne kajak og kano roning.. De samme muskler med to forskellige bevægelser og to forskellige udfald..

Næ egentlig ikke... jeg kan sige jeg har overvejet at købe et par stykker flere gange, men det som KB giver stemmer ikke overens med mit træningsmål. Det er jo ikke adskillige tusinde du skal ligge. du kommer langt for 3000 der kan du få en 16 24 og 32 kg.. Som er rigeligt til de fleste.. du behøver ikke 2 af hver... kan self være en fordel i nogle øvelser men ikke et must.. Da meget af tankegangen bag Kb er at træne unilateralt.. Hvis jeg ikke havde et fedt gym i nærheden af hvor jeg boede, smed jeg sgu pengene efter nogle kettlebells...Misterhamper skrev:Søren1986 skrev:Misterhamper skrev:Karl Æg skrev:MisterHamper skrev:"Du skal også tænke på dem som vælger at træne med kb. ikke nødvendigvis har til mål at ligne arnold"
i ligepræcis getups, er det lidt det samme.. Men i mange andre bevægelser som swing og snatches, er bevægelserne helt anderledes.. Derfor er det som at sammenligne kajak og kano roning.. De samme muskler med to forskellige bevægelser og to forskellige udfald..
Nu har jeg selv haft et program hvor jeg skulle lave swing. Og de nvar rigtig god og føles naturlig med en DB.
Så du mener altså ikke det er spild af penge at betale adskillige tusinde for at køre så få (ligegyldige) øvelser som kan køres ihvertifald 90+% ligeså godt med DBs?

8800 skrev:Min fys-svigermor opfordrede mig så sent som i går til at få det implementeres i min træning, så overvejer at købe et par stykker. Hvad ligger de på prismæssigt?

Bay skrev:8800 skrev:Min fys-svigermor opfordrede mig så sent som i går til at få det implementeres i min træning, så overvejer at købe et par stykker. Hvad ligger de på prismæssigt?
Hvor arbejder svigermor enlig henne af i VIborg?

8800 skrev:Hvad er de mest anvendelige øvelser ved kettebells?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 80 gæster