Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1423
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1420

Følg bodybuilding.dk på

Kiddo - Den fede knægt er back!

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Efter et år ude af the iron game er jeg så småt på vej tilbage, keep tuned! :drink:
Sidst rettet af The Little Kid 9. apr 2011, 17:07, rettet i alt 22 gange.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Rippetoes
Uge 1 - Dag 1

Squat

1x5 @ 50kg - føltes lidt for let så der skulle lige lidt flere kilo på
1x5 @ 60kg - Kunne ikke få fuld ROM, så jeg starter lidt lettere
1x5 @ 50kg - Stadig lidt let men jeg tror jeg starter her, så er der også plads til fremgang

Kan ikke sige andet end hold kæft hvor føles mine lår sjove nu. Jeg går også lidt underligt :hihi:

Floorpress

3x5 @ 50kg

Godt nok en bøvlet øvelse at lave, har lidt problemer med at komme under stangen når den ligger på jorden ](*,) Gør jeg det helt forkert eller hvad?

Dødløft

1x5 @ 50kg - Fløj nærmest op. Der skal helt klart flere kilo på.

Kan allerede nu mærke at dødløftet er min klare favorit af de øvelser der er blevet trænet idag.

Andet

Har ikke mulighed for at lave bænkpres så laver floorpress istedet, er der nogen øvelser jeg skal føje til mit program for at udligne den forskel der er mellem de to?

Og til dem der har forstand på programmer: er der en grund til der kun er et sæt dødløft?
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

Velkommen til :)
Jeg må sige, det ser godt ud af en 14-årig!
Mht. floorpress skal du helt klart lave nogle db benchpress imo. Det er ikke helt det samme som bb benchpress, men det er stadig en rigtig god øvelse.
Hvilket program kører du?
Store ben er godt.
Brugeravatar

Reputation point: 209

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Hvis det næsten er det samme som med bb at bruge db vil jeg da gøre det istedet, tak for tippet =D>

Det program jeg kører hedder Rippetoes. Det er et program som jeg mest ser blive brugt inde på bodybuilding.com men det skulle altså give voldsomt gode resultater.

Kode: Vælg alt
Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay Rows

Monday - Workout A
Wednesday - Workout B
Friday - Workout A

Week 2:
Monday - Workout B
Wednesday - Workout A
Friday - Workout B

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224 <- Stor FAQ og guide til Rippetoes.

Umiddelbart synes jeg, det ser lidt mangelfuldt ud. Hvornår træner du tri- og biceps?
Store ben er godt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Bare fordi det er simpelt behøver det ikke være mangelfuldt. En fejl mange nybegyndere begår er at de begynder på et kompliceret program med en al for høj volume, bare fordi det ser fancy ud eller har et fancy navn, så jeg synes det er et godt program at starte med. Mht. floorpresses skal de, så vidt jeg ved, ikke starte på jorden men med strakte arme, og så udføres som et normalt bænkpres.

Og så held og lykke, med den rette kost og motivation skal du nok se resultater inden for en overskuelig fremtid.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Kostplan: Ingen kostplan

Kromann du burde sætte dig og læse det link jeg skrev til sidst i min sidste post. Det er ganske god læsning da det også går ind på diverse fif og teknikker ved "de tre store" etc. Til sidst står der også noget med hvis man vil have mave og bicepstræning med på det men nu vil jeg gerne lige ha' det basale på plads så kan man altid føje ekstra ting til :)

Rasmus, har netop også læst det du siger som en begrundelse for hvorfor man skal starte med Rippetoes, og tak for de gode ord :)

The Little Kid skrev:Kromann du burde sætte dig og læse det link jeg skrev til sidst i min sidste post. Det er ganske god læsning da det også går ind på diverse fif og teknikker ved "de tre store" etc. Til sidst står der også noget med hvis man vil have mave og bicepstræning med på det men nu vil jeg gerne lige ha' det basale på plads så kan man altid føje ekstra ting til :)

Rasmus, har netop også læst det du siger som en begrundelse for hvorfor man skal starte med Rippetoes, og tak for de gode ord :)

Programmet ser også rigtig godt ud på den måde, at den indeholder alle de store basisøvelser. Misforstå mig ikke :)
Jeg synes bare der mangler noget arme.
Store ben er godt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Er ret godt tilfreds med mine arme som de er nu i forhold til resten af kroppen men det må i vel vurdere når jeg får taget nogle billeder og lagt dem her i loggen :wink:

Madintag idag
En stor skål havregryn
To madder med magert kødpålæg
En håndfuld nødder
En halv liter mælk
4 store bøffer
Et par gode klatter kartoffelmos

Ovenstående er hvad jeg indtil videre har spist idag. Kan man sige om det er optimalt uden at vide ligevægtsindtag?

Rippetoes
Uge 1 - Dag 2

Squat

3x5 @ 52,5kg - Kørte rigtig godt idag trods lidt ømme muskler.

Pendlay Rows

3x5 @ 40kg

Military Press

3x5 @ 30kg

Andet

Alt i alt en dejlig træning idag.

Dagens video:

The Little Kid skrev:Er ret godt tilfreds med mine arme som de er nu i forhold til resten af kroppen men det må i vel vurdere når jeg får taget nogle billeder og lagt dem her i loggen :wink:

Madintag idag
En stor skål havregryn
To madder med magert kødpålæg
En håndfuld nødder
En halv liter mælk
4 store bøffer
Et par gode klatter kartoffelmos

Ovenstående er hvad jeg indtil videre har spist idag. Kan man sige om det er optimalt uden at vide ligevægtsindtag?

Nej, det kan man ikke.
Desuden synes jeg også, ligesom Kromann, at dit program mangler en del. Hvad med at smide nogle flere basisøvelser ind? Jeg synes også intensiteten er for lav. Dine træningspas må jo højst kunne vare en halv time :-s
Brugeravatar

Reputation point: 160

Niels1, hvis du har et forslag til et par ekstra øvelser jeg kunne smide på ville det være lækkert =D>

Læs nogle artikler her på siden, så kan du lave dit eget program, som 100% sikkert er mere effektivt end det, som du kører nu :)
Brugeravatar

Reputation point: 160

Jeg kan ikke forstår det program jeg kører bliver slået sådan på herinde når folk har fået så gode resultater med det :?

Rippetoes
Uge 1 - Dag 3

Squat

3x5 @ 55kg

Dødløft

1x5 @ 60kg - stadig alt alt for nem

Db bænkpres

3x5 @ 12,5kg

Dagens video:

Kid,

Hvis jeg var dig ville jeg holde fast i Rippetoes program indtil videre. Det er et super effektivt program til begyndere. Hvis man samtidigt spiser rigtigt, bliver man både stor og stærk af programmet. Du har ikke bruge for diverse isolationsøvelser til arme, skuldre osv osv, når du ikke er stærkere end du er. Hold dig til basics: Squat, bænk, rows, military og dødløft. Jeg lover dig at programmet nok skal blive hårdt på et tidspunkt.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 145.00

Jonzy, jeg regner nu også med at blive på det da det lader til at virke rimelig godt for mig :)

Det er blevet rost meget. Og de setxreps der står skrevet i programmet er jo worksets. Der er opvarmningen ikke inkluderet.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Thumbs up herfra for at du som nybegynder kan se udenom alle mulige komplicerede smarte high-tech diskoprogrammer, og i stedet vælge noget du helt sikkert bliver glad for på længere sigt.
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Mogensen, det er jeg udemærket klar over og jeg har selvfølgelig et par warm-out sets med, mener bare ikke der er nogen grund til at skrive dem ind i min log :)

SørenDP, har fået det banket ind i hovedet af alle som jeg har snakket med som har forstand på emnet at fundamentet er virkelig vigtigt og det har jeg taget til mig :hihi:

Rippetoes
Uge 2 - Dag 1

Squat

3x5 @ 57,5kg

Pendlay Rows

3x5 @ 42,5kg

Military Press

3x5 @ 32,5kg

Andet

Morgenvægten sagde 82kg efter et dump på toilettet ( :lol: ) og før morgenmaden så det går den rigtige vej :)

Dagens video:

The Little Kid skrev:Mogensen, det er jeg udemærket klar over og jeg har selvfølgelig et par warm-out sets med, mener bare ikke der er nogen grund til at skrive dem ind i min log :)

Yes, gik også ud fra at du kørte god opvarmning, det var også mere til Niels1 :)
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Hey og velkommen til :D

Hvad kommer de i vandet nu til dags?! Da jeg var 14 vejede jeg vist 53kg og var måske 170cm høj (max!) og selvom jeg ikke var den største i klassen, så fandtes der da indtil flere som var mindre end mig :lol:

Anyhoo... Rigtig flotte stats som begynder (især din alder taget i betragtning!) og jeg synes nu også at programmet virker meget fornuftigt som et starter program !

Kør på! Og hold fast i loggen, det er et rigtig godt redskab!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hovedstaden

Chipmunk, jeg tror mere det ligger i generne og kosten :) Jeg er den største i min klasse og den næststørste vejer 15-20kg mindre end mig så jeg er vidst lidt af et særtilfælde :hihi: Jeg har selvfølgelig tænk mig at fortsætte med loggen da jeg så bedst kan holde styr på hvad jeg har lavet og hvor meget der skal på stangen næste gang :)

Rippetoes
Uge 2 - Dag 2

Squat

3x5 @ 60kg - Det var det jeg forsøgte med første gang og den var virkelig (med stort) tung at ha' på ryggen og kunne ikke få fuld ROM, men idag der føltes den ikke så slem mod ryggen og jeg fik kørt sættene med fuld ROM :)

Dødløft

1x5 @ 65kg - Stadig for nem, jeg er lidt ked af der ikke indgår lidt mere dødløft i dette program men det kommer jo nok på et tidspunkt i min karriere :hihi:

Db bænkpres

3x5 @ 17,5kg (hver side of course)

Dagens video:

Oh yeah, dejlig ROM =D>

Rippetoes
Uge 2 - Dag 3

Squat

3x5 @ 62,5kg

Pendlay Rows

3x5 @ 45kg

Military Press

3x5 @ 35kg

Dagens video:

Morgenvægt efter et dump: 83,5kg. Vel fair nok taget i betragtning af en virkelig slem cheat dag lørdag. Træning kommer idag ved 11-12 tiden :hihi:

ser godt ud med træningen, kigger nok her i ny og næ :) :dance:
Brugeravatar

Træner her: Dit center

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 105.00

Daalle, tak :D

Rippetoes
Uge 3 - Dag 1

Squat

3x5 @ 65kg

Dødløft

1x5 @ 67,5kg

Db bænkpres

3x5 @ 20kg

Andet

Super god træning. Hænger nok sammen med at jeg fik en stor morgenmad istedet for at spare der.

Dagens video:

GU-DOOSH!!

Hvor er det vildt at du er 14 og har næsten samme stats som mig. Tror da vidst lige jeg skal følge lidt med i loggen :mrgreen:
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Showtek, tak :) Det her program har virkelig også været godt for mig indtil videre. Som skrevet i et af træningspassene var jeg ved at blive knust af bare at ha' 60kg liggende på ryggen første dag men nu tænker jeg ikke så meget over det er 65kg :lol:
Sidst rettet af The Little Kid 10. aug 2009, 13:30, rettet i alt 1 gang.

Næste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 102 gæster