Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Pind skrev:Hvis du mener du har grundlag for at klage, så gør det. Så må han komme med en begrundelse på din karakter. Der er intet at tabe og alt at vinde ved det.

NID skrev:Pind skrev:Hvis du mener du har grundlag for at klage, så gør det. Så må han komme med en begrundelse på din karakter. Der er intet at tabe og alt at vinde ved det.
Ikke sandt længere. Nu kan ens karakterer også falde, hvis den skal revurderes.
det sker kun hvis han bringer den videre op i systemet, hvilke OP ikke bør gøre som det første, hvis han har ydet den arbejdsindsats og har den viden, som han giver udtryk er der en god chance for, at læreren er villig til at ændre karakteren.

han svarede ingengang på min mail..
BOOM skrev:Har du skrevet til læreren?
Det er helt klart første skridt. Derefter bør du snakke med din studievejleder hvis i stadigvæk ikke kan enes.
Jeg var i nogenlunde samme situation sidste år, det galt bare International Økonomi (HHX's version af samfundsfag på 2. år). Der skrev jeg bare til læreren og så rettede han mit 7-tal til et 10-talhan svarede ingengang på min mail..

Donandres skrev:Undskyld jeg benytter tråden her. Jeg har afsluttet to fag med henholdsvis 7 og 10. Det er dog to fag, hvor jeg er meget svag(musik og samfundsfag). Er det stadig muligt at opnå et meget højt snit, fordi jeg ønsker at læse medicin? Fortryder så meget, at jeg ikke gjorde mere ud af mine c-fag.

Donandres skrev:Undskyld jeg benytter tråden her. Jeg har afsluttet to fag med henholdsvis 7 og 10. Det er dog to fag, hvor jeg er meget svag(musik og samfundsfag). Er det stadig muligt at opnå et meget højt snit, fordi jeg ønsker at læse medicin? Fortryder så meget, at jeg ikke gjorde mere ud af mine c-fag.

Brammer94 skrev:Donandres skrev:Undskyld jeg benytter tråden her. Jeg har afsluttet to fag med henholdsvis 7 og 10. Det er dog to fag, hvor jeg er meget svag(musik og samfundsfag). Er det stadig muligt at opnå et meget højt snit, fordi jeg ønsker at læse medicin? Fortryder så meget, at jeg ikke gjorde mere ud af mine c-fag.
ja selvfølgelig, men du har selvfølgelig færre muligheder for at "fucke op" senere

Donandres skrev:Brammer94 skrev:Donandres skrev:Undskyld jeg benytter tråden her. Jeg har afsluttet to fag med henholdsvis 7 og 10. Det er dog to fag, hvor jeg er meget svag(musik og samfundsfag). Er det stadig muligt at opnå et meget højt snit, fordi jeg ønsker at læse medicin? Fortryder så meget, at jeg ikke gjorde mere ud af mine c-fag.
ja selvfølgelig, men du har selvfølgelig færre muligheder for at "fucke op" senere
Jeg har ikke helt styr på det her. Lad os antage, at jeg fik 10 og 12, istedet for 7 og 10 ville det så ikke betyde, at jeg kunne nøjes med et 7-tal istedet for 10 i et b-fag - feks fransk? Uden det ville ændre snittet.

BOOM skrev:Har du skrevet til læreren?
Det er helt klart første skridt. Derefter bør du snakke med din studievejleder hvis i stadigvæk ikke kan enes.
Jeg var i nogenlunde samme situation sidste år, det galt bare International Økonomi (HHX's version af samfundsfag på 2. år). Der skrev jeg bare til læreren og så rettede han mit 7-tal til et 10-talhan svarede ingengang på min mail..

Donandres skrev:Brammer94 skrev:Donandres skrev:Undskyld jeg benytter tråden her. Jeg har afsluttet to fag med henholdsvis 7 og 10. Det er dog to fag, hvor jeg er meget svag(musik og samfundsfag). Er det stadig muligt at opnå et meget højt snit, fordi jeg ønsker at læse medicin? Fortryder så meget, at jeg ikke gjorde mere ud af mine c-fag.
Jeg har ikke helt styr på det her. Lad os antage, at jeg fik 10 og 12, istedet for 7 og 10 ville det så ikke betyde, at jeg kunne nøjes med et 7-tal istedet for 10 i et b-fag - feks fransk? Uden det ville ændre snittet.

andreas7074 skrev:Donandres skrev:Brammer94 skrev:Donandres skrev:Undskyld jeg benytter tråden her. Jeg har afsluttet to fag med henholdsvis 7 og 10. Det er dog to fag, hvor jeg er meget svag(musik og samfundsfag). Er det stadig muligt at opnå et meget højt snit, fordi jeg ønsker at læse medicin? Fortryder så meget, at jeg ikke gjorde mere ud af mine c-fag.
Wat?
Hvis du får 2 lave karakterer skal du indhente dem et eller andet sted, for at få et højt snit.
Uh! Børnehaveregning:
Du får 4, 7, 12, 7 og 10, dit gennemsnit skal være 10 for at komme ind på dit studie.
Dit gennemsnit lige nu er: 8
Så skal du have 12, 12, 10, 12, 12, 12 i de næste fag for at dit gennemsnit er 10, såfremt at fagene vægter det samme. Det gør de dog ikke. Nogle vejer 0,75 andre vejer 1, etc...
EDIT:
@Flakes
Begge mine C-fag vægter 1, kan jeg se, hvor min engelsk skr. eksamen vægter 0,75. Jeg forstår ikke rigtigt systemet, men well.

Brammer94 skrev:andreas7074 skrev:Donandres skrev:Brammer94 skrev:Donandres skrev:Undskyld jeg benytter tråden her. Jeg har afsluttet to fag med henholdsvis 7 og 10. Det er dog to fag, hvor jeg er meget svag(musik og samfundsfag). Er det stadig muligt at opnå et meget højt snit, fordi jeg ønsker at læse medicin? Fortryder så meget, at jeg ikke gjorde mere ud af mine c-fag.
Wat?
Hvis du får 2 lave karakterer skal du indhente dem et eller andet sted, for at få et højt snit.
Uh! Børnehaveregning:
Du får 4, 7, 12, 7 og 10, dit gennemsnit skal være 10 for at komme ind på dit studie.
Dit gennemsnit lige nu er: 8
Så skal du have 12, 12, 10, 12, 12, 12 i de næste fag for at dit gennemsnit er 10, såfremt at fagene vægter det samme. Det gør de dog ikke. Nogle vejer 0,75 andre vejer 1, etc...
EDIT:
@Flakes
Begge mine C-fag vægter 1, kan jeg se, hvor min engelsk skr. eksamen vægter 0,75. Jeg forstår ikke rigtigt systemet, men well.
Et B-fag tæller samlet 1,5. Hvis faget både har en skriftlig og en mundtlig karakter deles koefficienten, så de hver tæller for 0,75.

1tonfisk skrev:BOOM skrev:Har du skrevet til læreren?
Er i gang med mail'en. Hvordan approachede du???

BOOM skrev:1tonfisk skrev:BOOM skrev:Har du skrevet til læreren?
Mit handlede egentlig bare om at jeg havde rækket fingeren op til hver time, lavet lektier hver gang, osv. hvilket jeg så brugte i min argumentation for hvorfor jeg mente at jeg fortjente en højere karakter end hvad han havde givet.
Bare lad være med at formulere dig alt for formelt

1tonfisk skrev:BOOM skrev:1tonfisk skrev:BOOM skrev:Har du skrevet til læreren?
Mit handlede egentlig bare om at jeg havde rækket fingeren op til hver time, lavet lektier hver gang, osv. hvilket jeg så brugte i min argumentation for hvorfor jeg mente at jeg fortjente en højere karakter end hvad han havde givet.
Har formuleret mig meget formelt :i.

BOOM skrev:Mit handlede egentlig bare om at jeg havde rækket fingeren op til hver time, lavet lektier hver gang, osv. hvilket jeg så brugte i min argumentation for hvorfor jeg mente at jeg fortjente en højere karakter end hvad han havde givet.

1tonfisk skrev:Kom lige i tanke om, at jeg skal have ham næste år i et andet fag.
Fuck it. Afsted med den.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster