Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Fatmir skrev:jeg ved meget om kost og træning, men cuttet er delvist hardt fordi at jeg ikke rigtig har tid til at spise, jeg er naesten altid væk hjemme fra og for vel spist 3gange om dagen

slavers skrev:Fatmir skrev:jeg ved meget om kost og træning, men cuttet er delvist hardt fordi at jeg ikke rigtig har tid til at spise, jeg er naesten altid væk hjemme fra og for vel spist 3gange om dagen
3 gange om dagen er også langt fra optimalt.

Biiver skrev:Jens....nu tænker du jo udelukkende forbrændingsmæssigt, men du glemmer blot, at når man cutter, så er det dejligt ikke at sulte - derfor ville jeg spise oftere

J-S-O skrev:Biiver skrev:Jens....nu tænker du jo udelukkende forbrændingsmæssigt, men du glemmer blot, at når man cutter, så er det dejligt ikke at sulte - derfor ville jeg spise oftere
Det glemmer jeg nu ikke, men det er bestemt en faktor, hvilket jeg faktisk tog højde for i mit indlæg! Men er der noget som taler imod (foruden nævnte), at man blot spiser tre måltider, fremfor seks/otte måltider? Vi rådgiver jo altid folk at spise mange mindre måltider, men på hvilket grundlag?

slavers skrev:J-S-O skrev:Biiver skrev:Jens....nu tænker du jo udelukkende forbrændingsmæssigt, men du glemmer blot, at når man cutter, så er det dejligt ikke at sulte - derfor ville jeg spise oftere
Det glemmer jeg nu ikke, men det er bestemt en faktor, hvilket jeg faktisk tog højde for i mit indlæg! Men er der noget som taler imod (foruden nævnte), at man blot spiser tre måltider, fremfor seks/otte måltider? Vi rådgiver jo altid folk at spise mange mindre måltider, men på hvilket grundlag?
Det er nemmere at få tilstrækkeligt med protein hvis man spiser 6-8 gange istedet for 3.

J-S-O skrev:slavers skrev:J-S-O skrev:Biiver skrev:Jens....nu tænker du jo udelukkende forbrændingsmæssigt, men du glemmer blot, at når man cutter, så er det dejligt ikke at sulte - derfor ville jeg spise oftere
Det er nemmere at få tilstrækkeligt med protein hvis man spiser 6-8 gange istedet for 3.
Hvorfor, det burde da ikke være problematisk at ramme 1,2 til 1,7 gram protein per kg/kropsvægt, selv på tre måltider? Der er mange der indtager langt større mængder (dobbelt / tredobbelt), selvom det ikke underbygges af videnskaben; personligt synes jeg ikke det er et problem, men det kan man vel altid gøre det til...

Nick187 skrev:J-S-O skrev:slavers skrev:J-S-O skrev:Biiver skrev:Jens....nu tænker du jo udelukkende forbrændingsmæssigt, men du glemmer blot, at når man cutter, så er det dejligt ikke at sulte - derfor ville jeg spise oftere
Hvorfor, det burde da ikke være problematisk at ramme 1,2 til 1,7 gram protein per kg/kropsvægt, selv på tre måltider? Der er mange der indtager langt større mængder (dobbelt / tredobbelt), selvom det ikke underbygges af videnskaben; personligt synes jeg ikke det er et problem, men det kan man vel altid gøre det til...
Hutte postede en undersøgelse om måltidfrekvens, hvor der ikke var nogen forskel på gruppen der indtog flest måltider og den der indtog færrest. de havde selvfølgelig samme kalorieindtag.
Kan være hutte kan komme på banen ellers må jeg lige se om jeg kan finde den. Blev selv meget overrasket over resultatet.
Er dog enig i det må være lettere at holde mæthedsfornemmelsen mere konstant (der var dog også en undersøgelse der underkendte dette) ved frekvente måltider, men er efter ay have set den undersøgelse begyndt at tvivle på at det har nogen betydning i forhold til kropssammensætning.

essensen skrev:Nick187 skrev:J-S-O skrev:slavers skrev:J-S-O skrev:Biiver skrev:Jens....nu tænker du jo udelukkende forbrændingsmæssigt, men du glemmer blot, at når man cutter, så er det dejligt ikke at sulte - derfor ville jeg spise oftere
Hutte postede en undersøgelse om måltidfrekvens, hvor der ikke var nogen forskel på gruppen der indtog flest måltider og den der indtog færrest. de havde selvfølgelig samme kalorieindtag.
Kan være hutte kan komme på banen ellers må jeg lige se om jeg kan finde den. Blev selv meget overrasket over resultatet.
Er dog enig i det må være lettere at holde mæthedsfornemmelsen mere konstant (der var dog også en undersøgelse der underkendte dette) ved frekvente måltider, men er efter ay have set den undersøgelse begyndt at tvivle på at det har nogen betydning i forhold til kropssammensætning.
Faktisk er der, så vidt jeg ved, nyere forskning der tyder på at mere infrekvente, men større måltider, er fordelagtigt i forhold til hypertrofi. Det er jo ganske interessant i forhold til den gængse opfattelse af 6-8 måltider om dagen. Den eneste grund til jeg selv indtager meget frekvente måltider igennem en dag er for at holde sulten på et minimum da jeg bliver meget hurtigt sulten igen selv efter store måltider.

Tror virkelig detkommer til at hjælpe med de coffeinpiller, da mine træningerne er enerigløse og trætene !!! håber det giver et lille kick til træningen

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster