Første indlæg til mig, efter at have været passiv tilskuer i snart mange måneder. Men er der noget der kan få mig til at oprette en profil, så er det da et møde med selveste Dennis Wolf!
Jeg har siden jeg var ganske lille, altid været fascineret af bodybuilding. Selvom andre måske ikke altid har kunnet forstå denne fascination af det ekstreme, så ved jeg at det netop er dette der tiltrækker mig til sporten. Bodybuilding er ikke en sport hvor man kan gøre noget halvt - det handler om total kontrol over selv de mindste detaljer, og det handler om at træne igennem på træningsdage. Der er simpelthen for mange der vader ned i det lokale center med en ven, laver et enkelt sæt bænkpres med minimal vægt og herefter bruger eftermiddagen på at snakke med kammeraten istedet for at træne.
Her har jeg fra starten følt et anderledes drive, lysten til at gøre tingene ordentligt har altid ligget dybt i mig.
Derfor ramte det mig utroligt hårdt, da jeg for en årrække siden blev ramt af en slem skade i mit håndled. Dette gjorde at jeg stadig i dag ikke kan bøje mit håndled ret langt tilbage, og stadig har kroniske smerter. Selvfølgelig er det blevet bedre med tiden, men skaden forsvinder aldrig.
Jeg var naturligvis nødt til at holde en pause fra min yndlingssport, men da jeg skulle i gang igen lå skaden der stadigvæk. Jeg kunne nu godt træne alligevel, blot ikke specielt optimalt.
Især led min bænk meget under dette, og gennem lang tid løftede jeg ikke specielt tungt i denne øvelse.
Der findes simpelthen ikke noget mere demotiverende i min verden, end ikke at kunne yde det optimale i træningscenteret. Styrkemæssigt kunne jeg snildt komme længere op, men håndleddet ville ikke lege med.
Men så begyndte jeg at tænke på om ikke det ville være en idé at købe wraps til håndleddet. Dette ville sandsynligvis bringe stabiliteten tilbage i mine løft, og give mig det boost jeg havde brug for.
Desværre kunne jeg ikke finde wraps i butikker rundt omkring i Aarhus, så jeg begyndte at kigge på nettet.
Her fandt jeg Bodyman.dk (Og derigennem bodybuilding.dk), og jeg kunne hurtigt se hvilken vej vinden blæste.
Jeg skulle da have et sæt Gasp Hardcore Wrist Wraps!
Selve designet tiltalte mig, da det ser lækkert hardcore ud, og derfor valgte jeg hurtigt at bestille et sæt, til en skræmmende lav pris.
Pakken kom allerede en dag efter (Se, dét kalder jeg service!), og allerede samme dag skulle jeg da lige op at træne bænk.
Den første dag alene smed jeg 10 kg mere på siden af vægtstangen, og siden er det gået støt og roligt fremad.
Jeg kan simpelthen ikke eksplicitere hvor meget mine wraps har hjulpet mig i min træning - faktisk har jeg lige købt et sæt mere, fordi de gamle var slidt op

.
Derfor har jeg siden kun handlet hos Bodyman.dk, for her ved jeg at jeg får en god og hurtig service. Aldrig har der været problemer med forsendelserne, og jeg køber immervæk som minimum en bøtte pulver hver anden til hver måned.
Mine wraps er egentlig det eneste træningstilbehør jeg har et egentligt forhold til, og derfor var det åbentlyst hvilket køb jeg skulle skrive om i konkurrencen.
Det blev en lang omgang, men nu har jeg også gået og tænkt over det siden jeg så konkurrencen blive opslået i mandags