Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69548 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1409
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1406

Følg bodybuilding.dk på

Konsekvenser ved positiv dopingprøve?

Udskriv emne

Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping

I sidste uge blev mit lokale center besøgt af ADD. Jeg selv og et par andre blev udpeget til en test og da jeg er clean tog jeg det egentligt bare som et kompliment. Men det fik naturligvis snakken til at gå og vi begyndte at diskutere hvad en positiv prøve ville medføre af straf. Long story short, hvad medfører det af straf/karantæne at blive testet positiv i en dopingprøve som motionist?

Reputation point: 45

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Taget fra SandyFrinks http://supertraining.dk/114-juridisk-no ... g-danmark/:

SandyFrink - supertraining.dk skrev:Sandheden er følgende:
Hvis man som sportsperson får en dopingsanktion er det fordi man har overtrådt De nationale antidopingregler.
Hvis man som motionist får en dopingsanktion er det fordi man har overtrådt motionsdopingreglementet.

~~

Se også http://supertraining.dk/105-dopingregis ... dd-vanvid/. En positiv dopingprøve vil mig bekendt, også medføre at personen bliver registreret i dopingregisteret.

~~

Fra ADDs hjemmeside:

Sanktionerne i forbindelse med en dopingkontrol i et motion- og fitnesscenter, der er medlem af DIF, DGI, DFIF, DDS eller Foreningsfitness.
Danmarks Idræts-Forbund, DGI, DFIF, DDS følger den strafferamme, som er fastsat i WADA's Anti-Doping Code, og reglerne gælder derfor alle idrætsudøvere i Danmark.

Straffen for doping er udelukkelse fra alle trænings- og konkurrenceaktiviteter samt et hvilket som helst ulønnet eller lønnet hverv inden for Danmarks Idræts-Forbund, medlemsorganisationer og foreninger.

Den generelle strafferamme er:

2 års udelukkelse for første overtrædelse
Udelukkelse for bestandig ved gentagelsestilfælde
I øvrigt henvises til artikel 1 i de nationale antidopingregler samt Dopingreglement for bredde- og motionsidrætsudøvere (også kaldet Motionsdopingreglementet) under Danmarks Idræts-Forbund (DIF), Dansk Firmaidræts Forbund (DFIF), Danske Gymnastik- og Idrætsforeninger (DGI) og De Danske Skytteforeninger (DDS).
Sidst rettet af Bonan the Barbarian 13. mar 2014, 10:34, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 5.00
- Squat: 5.00
- Dødløft: 5.00

Logbog: Vis logbog

Tak for hurtigt svar, det var også det jeg selv havde læst mig frem til. Men hvordan håndhæves dette - bliver centrene tilknyttet ADD informeret om prøveresultatet?

Der er et register, hvor en hvilken som helst tilfældig 18-årig receptionist kan slå dit cpr-nummer op i.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

Billede
... But you, Adrian, you're just a man. The world's smartest man poses no more threat to me than does its smartest termite.
Brugeravatar

Reputation point: 822

Geografisk sted: San Quentin

Styrkeliste
- Bænkpres: 36.00
- Squat: 24.00
- Dødløft: 36.00

Det minder lidt som Nazi - Tyskland i sin tid. De har også fin propaganda som de fylder folks hoveder med.

Jeg vil ikke diskutere konsekvenserne af brugen af stofferne. Men hvis man bruger 450.000 kr. på det så har man sgu voldtaget stoffet i en voldsom grad. Svarer lidt til at en bruger 50 -100 kr. om ugen på øl og en anden bruger 250-500 kr. på øl. Hvem mon har størst skader på sigt? :-({|= :-({|=
Brugeravatar

Reputation point: 90

Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 202.50
- Dødløft: 227.50

Kostplan: Ingen kostplan

salt skrev:Der er et register, hvor en hvilken som helst tilfældig 18-årig receptionist kan slå dit cpr-nummer op i.

Har lige et spørgsmål til dette. Hvad hvis man nægter at udtale sig overfor en kontrollant? Og bare går i den modsatte retning uden at svare på nogen spørgsmål? Så kan de vel ikke finde ud af éns identitet.
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

My skin is too thick and bulletproof, to touch me!
Brugeravatar

Reputation point: 47

hjælpervenner skrev:
salt skrev:Der er et register, hvor en hvilken som helst tilfældig 18-årig receptionist kan slå dit cpr-nummer op i.

Har lige et spørgsmål til dette. Hvad hvis man nægter at udtale sig overfor en kontrollant? Og bare går i den modsatte retning uden at svare på nogen spørgsmål? Så kan de vel ikke finde ud af éns identitet.

Personalet i dit træningscenter vil med stor sandsynlighed med glæde stå på hænder for enhver kontrollant og hans spørgsmål i den henseende. Medmindre du vitterligt har beviseligt tvingende grunde til ikke at være tilstede, så vil de bare trække det ned over nakken på dig.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Jeg har stadig ikke helt fået besvaret mit spørgsmål. Tager ADD direkte kontakt til det pågældende center og meddeler at resultatet er positivt og at den nu dopingdømte skal udelukkes?

Bro =;

Det bruger bare et computersystem, hvor de indtaster at du er testet positiv, dette er alle centre som er medlem koblet op på, og hvis du henvender dig i et center som er medlem og vil melde dig ind, da du blev bortvist med 2 års karantæne fra dit gamle center, vil det poppe op at du er testet positiv i et andet andet :)

Reputation point: 0

murdockrates skrev:Jeg har stadig ikke helt fået besvaret mit spørgsmål. Tager ADD direkte kontakt til det pågældende center og meddeler at resultatet er positivt og at den nu dopingdømte skal udelukkes?

Du bliver testet i dit center jo, og derefter går der noget tid, så får du og centeret tilsendt et svar som enten er negativt, eller positivt :)

Reputation point: 0

Du for kun svar på din private adresse vis prøven er negativ.

Vis den er positiv for centeret besked og så giver de dig besked næste gang du er dernede.
pump it ! pump it up!
Brugeravatar

Reputation point: 110

Geografisk sted: Køge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00

darkthrone skrev:Det minder lidt som Nazi - Tyskland i sin tid. De har også fin propaganda som de fylder folks hoveder med. = :-

Kun 1 time og 21 minutter skulle der gå.

http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:
darkthrone skrev:Det minder lidt som Nazi - Tyskland i sin tid. De har også fin propaganda som de fylder folks hoveder med. = :-

Kun 1 time og 21 minutter skulle der gå.

http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law

Haha :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste

Thanks for clarifying. I forlængelse af Dingos indlæg, vil det måske more nogen at grunden til mit spørgsmål er i forbindelse med denne teori http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2 ... ger_effect. Personen, der i ørigt er en kvinde, har tidligere 'belært' mig og andre, om politik, kærlighed, racisme, psykiatri, handicappede, parenting, bodybuilding, fysiologi og nu også doping-reglementet. Jeg er normalt et rummeligt menneske, hilser pænt og smiler, men nu er mit fint-du-har-ret-jeg-skal-videre-bæger fyldt. Jeg vil nu printe reglerne ud fra ADD's hjemmeside og smide dem i min gymback, så jeg næste gang jeg støder på hende, kan mase dem ned i halsen på hende og brøle hende ind i hovedet "DU VED INTET OG MÅ ALDRIG UDTALE DIG OM NOGET IGEN!".

murdockrates skrev:Thanks for clarifying. I forlængelse af Dingos indlæg, vil det måske more nogen at grunden til mit spørgsmål er i forbindelse med denne teori http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2 ... ger_effect. Personen, der i ørigt er en kvinde, har tidligere 'belært' mig og andre, om politik, kærlighed, racisme, psykiatri, handicappede, parenting, bodybuilding, fysiologi og nu også doping-reglementet. Jeg er normalt et rummeligt menneske, hilser pænt og smiler, men nu er mit fint-du-har-ret-jeg-skal-videre-bæger fyldt. Jeg vil nu printe reglerne ud fra ADD's hjemmeside og smide dem i min gymback, så jeg næste gang jeg støder på hende, kan mase dem ned i halsen på hende og brøle hende ind i hovedet "DU VED INTET OG MÅ ALDRIG UDTALE DIG OM NOGET IGEN!".

Det er 100 % ligesom x-faktor og andre talentløse tv- shows. I grunden lyder Dunning-Kruger effekten ret sjov :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Doping

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster