Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1610
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1608

Følg bodybuilding.dk på

Konstant sulten selvom jeg spiser

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle!

Jeg er begyndt at styrketræne 5 gange om ugen, og har nu været igang i omkring 4 uger.
Jeg spiser 5 gange om dagen og spiser omkring 1800 kalorier om dagen, kun sundt. Og så rimelig store måltide, men alligevel er jeg tit sulten og har lidt en begyndende hovedpine som jeg regner med er pga af sult. Men jeg føler bare at jeg spiser hele tiden så kan det virkelig være rigtigt?
Jeg er 166 cm høj og vejer omkring 45 kg, og jeg vil gerne tage på i muskler og derfor også vægt, så hvad skulle mit kalorieindhold være? Jeg synes det er utrolig forrvirrende fordi lige meget hvor man prøver får man et forskelligt svar ang kalorieindtag, så derfor vil jeg prøve at spørge her. Som sagt træner jeg styrketræning i 50 minutter, 5 gange om ugen, hvor jeg løber på løbebånd i en rimelig hurtig fart i 7 minutter inden. Og så er jeg 17 år.
Tak for hjælpen på forhånd, håber nogle kan hjælpe..

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Squat: 50.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

1800 kcal er jo heller ikke særlig meget :D

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Squat: 125.00

Logbog: Vis logbog

up dit kalorietal gradvist indtil du begynder at tage på. jeg vil tro i sidste ende at der skal mellem 600-900 kcal mere på.

1800 er hvad mange tøser cutter på.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Altså jeg er jo en lille pige på 45 kg og er heller ikke ret høj, så derfor tænker jeg bare at over 2000 kalorier lyder som ret meget! Men det kan godt være jeg skal prøve, jeg vil bare heller ikke gå op i vægt for hurtigt.. :)

Styrkeliste

Spiser du minimum 300 gram grøntsager ved hvert store måltid (minimum to måltider)?
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Tilføj noget mad, hvor man kan have store mængder, men stadig lavt på kcal.

Broccoli, asparges, bønner.. Får selv omkring 500g grøntsager dagligt og fylder max 200 af mine kcal, hvilket er meget lidt, ift. hvor meget det er og hvor meget mæthed jeg får, for de få kcal. Spiser det selvfølgelig sammen med nogle andre måltider.
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Reputation point: 81

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00

Garik skrev:Spiser du minimum 300 gram grøntsager ved hvert store måltid (minimum to måltider)?

Ja det vil jeg sige! Eller i hvert fald omkring der oppe af, men jeg kan godt se når du siger det sådan at det nok er noget jeg skal blive bedre til, selvom jeg spiser sundt og godt med grønt og frugt osv.

Styrkeliste

Thez skrev:Tilføj noget mad, hvor man kan have store mængder, men stadig lavt på kcal.

Broccoli, asparges, bønner.. Får selv omkring 500g grøntsager dagligt og fylder max 200 af mine kcal, hvilket er meget lidt, ift. hvor meget det er og hvor meget mæthed jeg får, for de få kcal. Spiser det selvfølgelig sammen med nogle andre måltider.

Okay det må jeg prøve så. Og ja de er godt fordi kalorie indholdet er lavt.. :)

Styrkeliste

Bellemus skrev:
Garik skrev:Spiser du minimum 300 gram grøntsager ved hvert store måltid (minimum to måltider)?

Ja det vil jeg sige! Eller i hvert fald omkring der oppe af, men jeg kan godt se når du siger det sådan at det nok er noget jeg skal blive bedre til, selvom jeg spiser sundt og godt med grønt og frugt osv.

Prøv at få minimum 600 gram grøntsager om dagen - gerne mere, hvis du har problemer med sulten. De er samtidig også kaloriefattige, men rige på vitaminer, mineraler og fibre (vælg de grove grøntsager :) ).
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Garik skrev:
Bellemus skrev:

Prøv at få minimum 600 gram grøntsager om dagen - gerne mere, hvis du har problemer med sulten. De er samtidig også kaloriefattige, men rige på vitaminer, mineraler og fibre (vælg de grove grøntsager :) ).

Tak det vil jeg helt sikkert prøve på!
Men hvis jeg må spørge dig, hvad ville du sige mit kalorie indtag skulle være på om dagen? :)

Styrkeliste

Tager du på af 1800 kalorier? Og hvordan ser en normal dag ud (tænker på kosten) for dig?
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Sådann lidt off-topic, men nu du er i gang med din kost, så kan du i samme ombæring også kigge lidt på din træning. De fleste som siger de træner 5 dage i ugen og lige er startet, er helt galt på den i det felt også.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Garik skrev:Tager du på af 1800 kalorier? Og hvordan ser en normal dag ud (tænker på kosten) for dig?

Findes der personer, som tager på ved 1800 kalorier og samtidigt træner 5 gange om ugen?...
Brugeravatar

Reputation point: 30

Prøv at fordoble dit kcal indtag i et par uger og tag den derefter. :)
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

Kostplan: Ingen kostplan

Yilar skrev:
Garik skrev:Tager du på af 1800 kalorier? Og hvordan ser en normal dag ud (tænker på kosten) for dig?

Findes der personer, som tager på ved 1800 kalorier og samtidigt træner 5 gange om ugen?...

Ja, kvinder på 45 kg, der ikke træner samme volumen som unge knægte.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Capture.JPG

Du kunne jo starte med at øge dit kalorie indtag med godt og vel 700-800 kcal om dagen.

Hvis du træner 5 gange om ugen og kun får 1800kcal om dagen burde du faktisk gå og tabe dig? :-k
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM
Muscle House Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00

Hold nu op med at rådgive hende i forhold til kosten, når I ikke kender hendes udgangspunkt. Når I kender det, kan I begynde at komme med anbefalinger :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Garik skrev:Hold nu op med at rådgive hende i forhold til kosten, når I ikke kender hendes udgangspunkt. Når I kender det, kan I begynde at komme med anbefalinger :)

Hvis du er 165 høj og vejer 45 kilo er du jo ikke andet end pind i luften.

Derudover skriver hun selv at hun gerne vil tage på i muskler.. Så jo.. man kan godt rådgive ud fra det.
Brugeravatar

Muscle House Gym

Styrkeliste

Saiph9000 skrev:
Garik skrev:Hold nu op med at rådgive hende i forhold til kosten, når I ikke kender hendes udgangspunkt. Når I kender det, kan I begynde at komme med anbefalinger :)

Hvis du er 165 høj og vejer 45 kilo er du jo ikke andet end pind i luften.

Derudover skriver hun selv at hun gerne vil tage på i muskler.. Så jo.. man kan godt rådgive ud fra det.

Hvis pigen tager på af 1800 kalorier, vil du så råde hende til at spise 3600 kalorier? Hold nu.

Når I kender vægt-tendensen og træningen, kan I rådgive kvalificeret.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Saiph9000 skrev:
Capture.JPG

Du kunne jo starte med at øge dit kalorie indtag med godt og vel 700-800 kcal om dagen.

Hvis du træner 5 gange om ugen og kun får 1800kcal om dagen burde du faktisk gå og tabe dig? :-k

Ved du da hvordan hendes hverdag er, angående fysisk aktivitet, om hun har højere/lavere hvileforbrænding, osv. osv.?

Og nu kan jeg kroppen jo kun bruge x antal kcal på muskelopbygning i sammenhæng med fysisk træning. Du kunne ligeså godt have sagt, hun bare skulle spise 10.000 kcal, så vil hun tage muskler på.
Ja.. og fedt.
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Reputation point: 81

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00

Jeg læste forkert, og for forstod det som om at hun bare gerne ville tage på.
Det beklager jeg. Garik har ret. :)

OT: hvis din vægt står stille, så prøv at øg med 500kcal om dagen i et par uger, i stedet for.
Sidst rettet af Fyrkat 8. maj 2014, 13:32, rettet i alt 1 gang.
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

Forhelvede...

Der er jo ingen menesker her i verden (som ikke er dværge eller gnomer) som kan træne seriøst 5 gange om ugen og kun spise 1800 kcal om dagen og samtidig tage på..

Hvis vi nu skal gå ud fra at hun er en helt almen aktiv 17 årig pige som går i skole osv.

Så skal hun altså spise noget mere. Færdig slut.
Brugeravatar

Muscle House Gym

Styrkeliste

Bellemus, ignorer noget af den støj som der blevet skabt i din tråd. Til at starte med, ville jeg, hvis jeg stod i dine sko, følge Gariks råd og ridse op, hvad du egentligt spiser i løbet af en dag. På den måde er det lettest at komme med råd til dig, om hvad der kunne ændres/forbedres.
Brugeravatar

Reputation point: 80

Saiph9000 skrev:Forhelvede...

Der er jo ingen menesker her i verden (som ikke er dværge eller gnomer) som kan træne seriøst 5 gange om ugen og kun spise 1800 kcal om dagen og samtidig tage på..

Hvis vi nu skal gå ud fra at hun er en helt almen aktiv 17 årig pige som går i skole osv.

Jeg har et helt konkret eksempel i min nære vennekreds. Det ved jeg, fordi jeg har kontrol med både kost og træning.

Så tag den nu bare med ro, til trådstarter giver os lidt flere oplysninger :) 45 kg giver en ret lav BMR, husk nu på det.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Garik skrev:

Jeg har et helt konkret eksempel i min nære vennekreds. Det ved jeg, fordi jeg har kontrol med både kost og træning.

Så tag den nu bare med ro, til trådstarter giver os lidt flere oplysninger :) 45 kg giver en ret lav BMR, husk nu på det.

Ja en BMR på omkring 1300. Hvis du træner 5 gange let om ugen og så ligger i koma resten af tiden er det måske muligt at tage langsomt på.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.00
- Squat: 3.00

Garik skrev:Så tag den nu bare med ro, til trådstarter giver os lidt flere oplysninger :) 45 kg giver en ret lav BMR, husk nu på det.

Jeg er udmærket klar over at du ved rigtig meget omkring dette, Garik. Men alder betyder virkelig meget. Er trådstarter 17 eller 47?

EDIT: det jeg gerne vil prøve at sige er, at jeg nægter at tro på en aktiv 17-årig pige, kan gaine på 1800kcal om dagen :)

Reputation point: 25

Altså nu vejer jeg mig ikke dagligt, men jeg føler at jeg holder min vægt sådan noglelunde, jeg tager måske en lille smule på, men den forbliver mest det samme.
Og altså først spiser jeg morgenmad som typisk er to æg, 100 frugt (melon og bær) og så enten 40 g havregrød lavet med vand, eller et stykke fuldkornsbrød med peanutbutter.
Så efter træning drikker jeg en 100 whey protein shake (lavet med vand), og nogle gange spiser jeg lidt frugt også.
Så er der frokost hvor jeg enten spiser noget med æg, eller også laver jeg med tun eller sandwich med kylling, tomat og avocado, røget laks osv. Jeg spiser meget "low fat", og prøver at spise meget naturligt, jeg ungår meget forarbejdede produkter og dressing osv. Også smør spiser jeg heller ikke..
Og så spiser jeg som regl igen, hvor det er enten noget havregrød med frugt, eller fuldkorsbrød med peanutbutter, hytteost, yoghurt/skyr eller protein pandekager.
Til aftensmad spiser jeg det kød vi nu får, (kylling, bøf eller fisk), og så oftes med brune ris, fuldkornspasta eller søde kartofler og så noget salat eller grønt til, jeg spiser aldrig sovs, dressing osv.
Og så spiser jeg som regl igen om aften, hvor jeg hvor det samme som om eftermiddagen (læs ovenover).

Håber det hjalp lidt! :)

Styrkeliste

Jeg træner efter et træningsprogram hvilket er det her.
Og som sagt løber jeg lige i omkring 7 minutter i høj fart inden jeg går i gang.
(Der er nogle af øvelserne som måske har lidt sjove navne, men det er så jeg kan huske hvad det er når jeg nu står og skal lave det, men håber i ved hvad jeg mener.. )
Vedhæftede filer
Workout plan .docx
(71.74 KiB) Downloadet 141 gange

Styrkeliste

Jeg ved at jeg har et rimelig højt stofskifte også, men her på det sidste er jeg også begyndt at spise omkring de 2000 kalorier, og det kan være derfor at jeg måske har taget lidt på? Men så meget vægt er det slet ikke! Det er måske nogle få hundrede gram hvis det er noget, så de 1800-2000 kalorier er meget godt hvis jeg vil holde min vægt tror jeg

Styrkeliste

Jo, der er. Stop med at larme.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675