Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1239
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1236

Følg bodybuilding.dk på

Kontakt til lats?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

jeg er i den situation, at mine lats ikke rigtig vil vokse, som de andre muskelgrupper på kroppen. Det er klart et af mine weakpoints.

Det skyldes ikke mit øvelsesvalg, da jeg har forsøgt med flere forskellige row-variationer, chins/pullups, pulldowns etc.

jeg har også forsøgt med forskellige former for progression, kørt let og tungt og prøvet med ekstra høj volume

Det eneste der virker en smule for mig er pre-exhausted superset.

Det var en lang smøre, men mit spørgsmål går egentlig på, hvordan man får bedre kontakt til lats? For har slet ikke kontakt til denne muskelgruppe, som jeg har til så mange andre. Det er lige som om, at mine lats ikke rigtig arbejder, og opnår heller aldrig et særlig voldsomt pump på dem.

Så jeg har gået at overvejet, om det kunne være en mulighed at folusere lidt på at få mere kontakt til lats. Er der nogen der har nogen erfaringer på det område?

Kunne være fedt hvis der var et par stykker der havde lidt input :D
"Intet tab skal os ramme, som ved rettidig omhu kan afværges"

Reputation point: 0

Geografisk sted: Børkop

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Lithium skrev:Har du prøvet Yates row ?
Jeg finder det extremt nemt at få super kontakt til lats med den øvelse - især hvis man kører den nogenlunde strict og ikke cheater helt vildt

Ja jeg har prøvet yates row, har i perioder været en del af min rygrutine. Det virker også som en af de bedre øvelser. Især i et superset med stiff-armed pulldown. Jeg tror ikke rigtigt det er et spørgsmål om øvelserne.

Så spørgsmålet går nok mere på, om der er nogen der har erfaringerne med at øge kontakten til en muskelgruppe? For er nok næsten kommet frem til, at det kunne være en af de sidste metoder at prøve, for at få lidt gang i de lats :twisted:
Sidst rettet af KRØLLE P 22. feb 2009, 21:20, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

TheCzech skrev:http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=21371&highlight=squeeze

godt indlæg du har skrevet i tråden. =D> Var også noget i den retning jeg havde forestillet mig at prøve, og havde godt hørt det der med at prøve at spænde i musklen. Jeg har desværre bare svært ved at spænde mine lats. Men tror jeg vil prøve at tænke squeeze, stretch, squeeze og virkelig fokusere på at få kontakt til musklen.

Andre der har input?

KRØLLE P skrev:
TheCzech skrev:http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=21371&highlight=squeeze

godt indlæg du har skrevet i tråden. =D> Var også noget i den retning jeg havde forestillet mig at prøve, og havde godt hørt det der med at prøve at spænde i musklen. Jeg har desværre bare svært ved at spænde mine lats. Men tror jeg vil prøve at tænke squeeze, stretch, squeeze og virkelig fokusere på at få kontakt til musklen.

Andre der har input?

Jeg har selv for meget nyligt erfaret at low incline chest supported db rows, med neutral håndledsposition, er helt fantastisk at squaeeze lats i :wink: Du kan give den et forsøg

Mht til kontakt i rows, vil man fysiologisk opnå den bedste aktivering af lats jo mere foroverbøjet overkroppen er, og jo mere man trækker til omkring maven fremfor brystet

EDIT: btw skal du også huske at bare fordi du ikke kan "mærke" en muskelgruppe arbejde, betyder det ikke at den ikke er aktiveret :wink: pump er ikke sammenhængende med hypertrofi
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Thib vil mene lidt noget andet - ved godt han ikke nødvendigvis er lig med sandheden.

Men under "le pump!" skyller der jo mere blod ud i musklen, og dermed mere af de gode sager (af mangel på staveplade). Så sørg for at få en god shake inden og efter træning =) Burde hjælpe bare lidt ekstra =)

Nu ved jeg ikk hvilke vertikale træk du bruger, men nogle mener at UH med smalt greb er bedst, da der er mulighed for mere vægt/flere reps og større ROM. Det pump man så os sku få ved OH er teres major, og ikk ens lat.

Reputation point: 60

kroppen er indrettet således at den bruger de stærkeste muskelgrupper i en given øvelse. Den er ligeglad med symmetri.

Derfor, hvis du fra naturens side, er naturligt stærk i biceps/den øvre ryg, vil dine lats arbejde mindre under chins.

Jeg har i øvrigt samme problem med mit bryst. Prøv at leg med parametre som double contraction, extra wide grip, prefatigue osv.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Kostplan: Ingen kostplan

Nick187 skrev:
KRØLLE P skrev:

Andre der har input?

Jeg har selv for meget nyligt erfaret at low incline chest supported db rows, med neutral håndledsposition, er helt fantastisk at squaeeze lats i :wink: Du kan give den et forsøg

Mht til kontakt i rows, vil man fysiologisk opnå den bedste aktivering af lats jo mere foroverbøjet overkroppen er, og jo mere man trækker til omkring maven fremfor brystet

EDIT: btw skal du også huske at bare fordi du ikke kan "mærke" en muskelgruppe arbejde, betyder det ikke at den ikke er aktiveret :wink: pump er ikke sammenhængende med hypertrofi

Jeg vil forsøge mig med den øvelse, dog er de to steder jeg træner ikke udstyret med særlig tunge DB's. Men jeg vil forsøge :)

Og med hensyn til de to ting, så har du fuldstændig ret ja :) Men derfor er det bare interessant at den eneste muskel, som jeg ikke rigtig har kontakt til og ikke føler det vilde pump i, er mig klare weakpoint. Jeg føler at der kunne være en hvis sammenhæng, men tak for input :D

Du behøver heller ikke særlig tunge dbs. Hvis du skal holde den i top positionen og squeeze ryggen, så er der jo nok ikke til de helt store kilo. :)
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Bash skrev:kroppen er indrettet således at den bruger de stærkeste muskelgrupper i en given øvelse. Den er ligeglad med symmetri.

Derfor, hvis du fra naturens side, er naturligt stærk i biceps/den øvre ryg, vil dine lats arbejde mindre under chins.

Jeg har i øvrigt samme problem med mit bryst. Prøv at leg med parametre som double contraction, extra wide grip, prefatigue osv.

Nu er det ikke symmetrien der halter, men nærmere proportionerne. Men det er vel samme problematik :)

Jeg har forsøgt mig med extra wide grip og prefatigue. Men kunne være man skulle forsøge med double contraction, jeg tjekker lige lidt op på, og vil prøve at implementere det i min træning i en periode.

:)

Bnaz skrev:Du behøver heller ikke særlig tunge dbs. Hvis du skal holde den i top positionen og squeeze ryggen, så er der jo nok ikke til de helt store kilo. :)

Det kan der selvfølgelig være noget om :)

Det vil blive afprøvet på torsdag.

KRØLLE P skrev:
Bnaz skrev:Du behøver heller ikke særlig tunge dbs. Hvis du skal holde den i top positionen og squeeze ryggen, så er der jo nok ikke til de helt store kilo. :)

Rapporter endelig tilbage efter nogle uger eller sådan, om det hjælper dig.. :)
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Bnaz skrev:
KRØLLE P skrev:

Rapporter endelig tilbage efter nogle uger eller sådan, om det hjælper dig.. :)

Det vil jeg gøre :)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster