Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 799
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 796

Følg bodybuilding.dk på

Køre jeg mit dødløft ordentligt? (16 År)

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB,

Jeg blev i dag i tvivl om jeg endelig køre mit dødløft korrekt, så derfor spurgte jeg min ven om han kunne filme det, så i måske kan vurdere, om jeg køre den rigtigt eller smadre min krop fuldstændigt.

Venligst ikke kommentere på de 100kg.. Ved godt det ikke er meget i forhold til min aldre.

Føler mig kun lidt som en idiot lige nu..

https://www.youtube.com/watch?v=ZSG9tVZbecY

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du er aldrig en idiot for, at bede om hjælp. Aldrig.

Dit hoved skal være neutralt. Lad hovedet følge kroppen, så du kigger ned af i stedet for, at kigge ind i spejlet.

Jeg ville mene, at du skal længere ned med benene og evt. smide skoene for bedre kontakt med jorden - men det er kun min holdning er der er langt flere eksperter end mig. Hell, jeg er ikke engang en ekspert.

Reputation point: 25

Kostplan: Vis kostplan

Thelittleone skrev:Du er aldrig en idiot for, at bede om hjælp. Aldrig.

Dit hoved skal være neutralt. Lad hovedet følge kroppen, så du kigger ned af i stedet for, at kigge ind i spejlet.

Jeg ville mene, at du skal længere ned med benene og evt. smide skoene for bedre kontakt med jorden - men det er kun min holdning er der er langt flere eksperter end mig. Hell, jeg er ikke engang en ekspert.

Mange tak! Det vil jeg huske til næste træning ;)

Der er måske nogen små ting men hvis du ikke har ondt er det fint
Se på Maxim på YouTube eventuelt trænings tråden, jeg har ikke den store erfaring men jeg ville også mene det ville gavne dig at gå længere ned i med stængerne

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog

Taekwondo body skrev:Der er måske nogen små ting men hvis du ikke har ondt er det fint
Se på Maxim på YouTube eventuelt trænings tråden, jeg har ikke den store erfaring men jeg ville også mene det ville gavne dig at gå længere ned i med stængerne
Den eneste smerte er min lænd som brænder så snart jeg slipper stangen ;)

Men tak for info!

Hej Nillep. Fint du ved tvivl optager en video og spørger i stedet for blot at prøve dig frem i månedsvis! Det var der mange som kunne lære noget af =D>

Et par hurtige ting jeg lige lægger mærke til:

Udklip.JPG

1. Du har løbesko på mens du dødløfter. Løbesko er vha. en blød sål designet til at absorbere nogen af de repetitive stød man får når man løber. Ikke just et godt og solidt fundament i styrketræningshenseende. Få dig et par flade sko med en hård sål, eller væn dig til at løfte i strømpesokker.

2. Du har slet ikke benene med i dit løft. Prøv at se på mit billede hvor højt oppe du starter og hvor vandret din torso er. Dine ben er næsten strakte før du sætter af. Nu ved jeg ikke hvor høj du er, men jeg tænker at du med lidt korrigering vil kunne hente en sjat kilo. Mere oprejst torso og mere ben = mere vægt.

3. Hold nakken neutral. Du kan hente lidt flere kilo ved at kigge opad, men skadesrisikoen forøges. Med mindre du er styrkeløfter, så væn dig af med det.

4. På videoen ligner det at din overkrop er en smule længere fremme end stangen, hvilket du bør arbejde på at den ikke er. Det er et dårligere udgangspunkt for dit løft. Prøv at arbejd på at have skuldrene lige over stangen samt stangen inde ved skinnebenene ved afsæt.

5. Er det et mixed greb jeg spotter? Med mindre du er styrkeløfter er der ingen grund til at rode med det. Så hellere du brugte kalk. Alternativt straps eller låsegreb.

Billede
Her er lige en reference til nogen af de ting jeg har skrevet. Det er på ingen måde den bedste der kan findes, men til gengæld er hun letpåklædt. Mere ben, mere oprejst torso, lige over stangen. Se dog bort fra hendes valg af sko.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Ts du bør forsøge at skyde din røv længere tilbage, således at du aktiverer og udnytter din glutes ordentligt.
Forsøg at have stangen så tæt på dine skinneben som muligt, samtidig med at dine knæ ikke passerer stangens placering nævneværdigt.

Hold da op! Kan godt se der er meget jeg skal arbejde på ;) Tak for alt den fine kritik, jeg vil læse denne tråd igennem et par gange inden jeg tager det næste løft ;)

Jeg bruger mixed-greb fordi jeg føler jeg har lidt mere greb i stangen, så den ikke bare smutter :D

PS: Jeg er 170 Cm høj og vejer 60Kg.. Så jeg er ikke så stor ;)

Jeg er blevet i tvivl om noget.
For høje personer (190cm+), er det der en god idé at stille vægtstangen med skiverne oven på eksempelvis to step-up bræt som dette?
Billede
For jeg har selv svært ved at få min torso oprejst nok samtidig med at have benene langt nok nede.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (3)

Nillep skrev:Jeg bruger mixed-greb fordi jeg føler jeg har lidt mere greb i stangen, så den ikke bare smutter :D

køb et par straps så du kan bruge dobbelt overhåndsgreb, det sænker også skadesrisikoen.
prøv i løftet at skubbe hoften fremad, det kan hjælpe med glute-aktivering.
held og lykke! :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 103.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Steendahl skrev:
Nillep skrev:Jeg bruger mixed-greb fordi jeg føler jeg har lidt mere greb i stangen, så den ikke bare smutter :D

køb et par straps så du kan bruge dobbelt overhåndsgreb, det sænker også skadesrisikoen.
prøv i løftet at skubbe hoften fremad, det kan hjælpe med glute-aktivering.
held og lykke! :)
Men er det ikke lidt plat at løfte med straps når man ikke løfter så meget.. :/

Du bekymre dig gennem hele indlægget generelt for meget om at du ikke løfter ret meget. Stop med det! Du er 16, har ikke mange års træningserfaring og er først ved at lære teknikken. Lad vægten på stangen være sekundært og lad teknikken være det primære :)

Der er mange ting der kan rettes på ud fra videoen, men kan se ud allerede har fået en del råd. Øv dig på nogle af de ting og forsøg med en ny video. Og så smid de løbesko i forbindelse med Dødløft, helt flade sko eller strømper er at fortrække. (lange strømper vil nok være at foretrække da du skal øve dig på at trække stangen langs dine skinde ben :)
Brugeravatar

Reputation point: 25

Træner her: Studie 7

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 232.50

BOOM skrev:Jeg er blevet i tvivl om noget.
For høje personer (190cm+), er det der en god idé at stille vægtstangen med skiverne oven på eksempelvis to step-up bræt som dette?

For jeg har selv svært ved at få min torso oprejst nok samtidig med at have benene langt nok nede.

Prøv sumo dødløft i stedet for, den er som skabt til høje mennesker.
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

Jeg er 188 og kan dødløfte fint fra et 7cm deficit konventionelt, det handler vel bare om mobilitet.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Moose skrev:

Jeg er 188 og kan dødløfte fint fra et 7cm deficit konventionelt, det handler vel bare om mobilitet.

Og længden på dine lemmer.
Brugeravatar

Reputation point: 455

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster