Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1425
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1422

Følg bodybuilding.dk på

Korrupte produkter?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Ja, jeg havde dansk og min dansk lærer sagde at utrolig mange produkter som printer osv. har en indbygget chip, som gør at den bryder ned/brænder sammen efter et stykke tid/eller et antal print. Han gav også et eksempel med, at der har været en el-pærer som har haft 125 års jubilæum, og da folk indså at de kunne masseproducere el-pære har de haft lavet en hemmelig aftale at de nye pærer ikke må kunne holde mere end 10.000 timer, da de ville købe en ny. Er min dansk lærer en troll?

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

lyder sku meget realistisk i mine øre :D
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (9)

Reputation point: 65

Logbog: Ingen logbog

Jeg tvivler på der er en decideret chip som gør den bryder ned.

Men det er kendt at man benytter komponenter af lavere kvalitet, således tingene ikke holder for evigt. Ellers ville folk jo aldrig købe nyt (der er pæren et perfekt eksempel).

Der jo heller ikke nogen grund til, for virksomhederne, at benytte komponenter af højere kvalitet end hvad der kan holde garantiperioden ud (medmindre man differentiere sig på kvalitet og fx tilbyder længere garantiperioder/livstidsgaranti).

Kapitalisme når det er bedst :mrgreen:
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

På min skole, har vi selv lige diskuteret dette emne, så der er måske noget om snakken :^o
Mens physique Junior Atlet til Newcomers 2015! Se min awesome insta: NicolajSand Billede

Vil du vide mere om core træning? Få et gratis program! http://www.coretraening.dk
Brugeravatar

Reputation point: 10

Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Ingen kostplan

Planlagt forældelse er meget udbredt i industrien.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

http://www.dr.dk/DR2/Dokumentar/2009-10 ... ration.htm Det er er filmen fra youtube linket. HP har software i deres printere der fortæller at printeren ikke fungerer selvom den ikke fejler noget. Se minut 43 for programmøren der har lavet noget kode der fixer printeren igen. Den eneste grund til at en glødepære ikke holder 50år er at det er en bedre forretning at sælge noget der går i stykker konstant. Kan så kun lade sig gøre hvis man laver inernationale karteller. Det har man så gjort.

Geografisk sted: Århus

Biler er også et eksempel... Eller en kur mod AIDS (ved godt det ikke er elektronisk :))...
Hjælp andre og tjen penge på det. http://www.slavehandel.dk
Brugeravatar

det passer for eksempel ved bodybuilder kure kan man få noget der heder jerk3ed der siger min vennner (store) at virkningen stopper efter et par uger det er måske noget kemi fusk eller hva

Pomberdreng13 skrev:det passer for eksempel ved bodybuilder kure kan man få noget der heder jerk3ed der siger min vennner (store) at virkningen stopper efter et par uger det er måske noget kemi fusk eller hva

Yes, troldepus.. du var ikke sjov før og du er ikke sjov nu
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Ville situationen være bedre hvis man lavede pærer der kunne holde i 50 år, og så bare satte prisen på en el pære op til 4000 kr?

Selvfølgelig kunne man nok lave tingene i bedre kvalitet. Disse produkter ville så i sagens natur blive dyrere, de ville måske belaste miljøet mere i fremstillingsprocessen (i dunno, jeg brainer) und so weiter, men folk har det jo også med at smadre deres ting hvor det er selvforskyldt, og så er det vel egentlig fint at tingene alligevel har en begrænset holdbarhed.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

den med printeren sku være god nok.. Efter et vis antal timer den har været tændt, kan det ikke længe betale sig at købe blæk til den, da den med tiden mister evnen til at printe optimalt.. de stifter den printer med, bliver simpelhen slidt godt og grundigt ned. (har fået det fortalt af en ekspedient i en hardware butik)
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Hobro, nordjylland

Træner her: Hobro Helse Sport
Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00

Lenned skrev:den med printeren sku være god nok.. Efter et vis antal timer den har været tændt, kan det ikke længe betale sig at købe blæk til den, da den med tiden mister evnen til at printe optimalt.. de stifter den printer med, bliver simpelhen slidt godt og grundigt ned. (har fået det fortalt af en ekspedient i en hardware butik)

Det er jo bare almindeligt slid... Hvis det så sker inde for garantiperioden (hvis man nu printer meget) og man er klog nok til at gemme bonen, så kan man sagtens få sig en ny printer hvis man kan finde ud af at snakke med ekspedienterne..

Jeg har dælme sparet mange penge på at gemme boner på diverse ting og sager
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Den med printerchippen er god nok, det var i tv i juleferien. Der var en russer der lavede et program der resettede chippen og så kunne man printe igen.

Alting skal forældes ellers er der ingen industri. Mælk klarer det selv, mens tøj, elektronik osv. skal holde så kort tid som muligt, men længe nok til at forbrugeren handler hos samme producent igen. Tænk over det næste gang du har noget der går i stykker og du vil ud at købe en af samme mærke.

Vi Ipod gik sjovt nok dø efter 2 år og 2 måneder :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Det er jo forholdsvis "almindeligt"...

Ligesom der tidligere også er givet million bøder for, olie producenter at de holdt prisen oppe for, at få mest indtjening..

Træner her: 4FITNESS

Styrkeliste
- Squat: 115.00
- Dødløft: 150.00

FirstPost skrev:mens tøj, elektronik osv. skal holde så kort tid som muligt, men længe nok til at forbrugeren handler hos samme producent igen. Tænk over det næste gang du har noget der går i stykker og du vil ud at købe en af samme mærke.

Slaaaaap nu af. Nu ser alle vist spøgelser over det hele.
Jeg siger ik at der ikke muligvis foregår et eller andet lusket nogle steder, men lad nu være med at sidde bag skærmen og lege konspirationsteoretikere.... :wink:

Sakin skrev:Vi Ipod gik sjovt nok dø efter 2 år og 2 måneder :)

Min iPod købte jeg i februar 2008. Nu, snart 4 år efter fungerer den stadig upåklageligt. Den holder batteri som den dag jeg købte den, ingen slinger i valsen med software, der er intet galt med den. Jeg har brugt den hver dag i 4 år.
Hvorfor? Sandsynligvis spiller det en stor rolle at jeg generelt behandler mit elektronik pænt.

Mit gamle 32" Phillips fjernsyn kører på fuld skrald uden nogen problemer overhovedet, og har gjort det i godt 5-6 år

Min mormor har haft den samme mobil i 8 år. Udover svigtende batteritid (forståeligt nok efter 8 år), er der intet galt.

osv osv osv osv... Så de glemte vist at indstille min chip ordentligt :wink:
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
FirstPost skrev:mens tøj, elektronik osv. skal holde så kort tid som muligt, men længe nok til at forbrugeren handler hos samme producent igen. Tænk over det næste gang du har noget der går i stykker og du vil ud at købe en af samme mærke.

Slaaaaap nu af. Nu ser alle vist spøgelser over det hele.
Jeg siger ik at der ikke muligvis foregår et eller andet lusket nogle steder, men lad nu være med at sidde bag skærmen og lege konspirationsteoretikere.... :wink:

Sakin skrev:Vi Ipod gik sjovt nok dø efter 2 år og 2 måneder :)

Min iPod købte jeg i februar 2008. Nu, snart 4 år efter fungerer den stadig upåklageligt. Den holder batteri som den dag jeg købte den, ingen slinger i valsen med software, der er intet galt med den. Jeg har brugt den hver dag i 4 år.
Hvorfor? Sandsynligvis spiller det en stor rolle at jeg generelt behandler mit elektronik pænt.

Mit gamle 32" Phillips fjernsyn kører på fuld skrald uden nogen problemer overhovedet, og har gjort det i godt 5-6 år

Min mormor har haft den samme mobil i 8 år. Udover svigtende batteritid (forståeligt nok efter 8 år), er der intet galt.

osv osv osv osv... Så de glemte vist at indstille min chip ordentligt :wink:

eller har de bare lavet nogle få der virker, som afledning over de selvdestruendene?! :mrgreen:
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Hobro, nordjylland

Træner her: Hobro Helse Sport
Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00

Jeg er ligesom Dingo blevet snydt for en chip. Min computer er nu næsten 5 år gammel, og fungerer fint udover det åbenlyst selvforskyldte. Havde indtil for meget nylig en 4-5 år gammel telefon også, virkede fiiiiint, ligeledes fungerer min ipod ubeklageligt.

Med hensyn til pæren har det også noget at gøre med lysstyrken. Lampen lyser mindre end et stearinlys, og forskere siger at det dels er fordi den altid er tændt, og på grund af den meget lave belastning som 8watt giver.

Nu har apple jo også været sagsøgt netop fordi deres Ipod gik dø efter de omkring 1,5-2 år, så de var nødt til at "forbedre" den :)

Og jeg er typen der virkelige passer på mine ting, dvder i æsken sår snart jeg tager dem ud af afspillerne. så sku ik fordi jeg har gjort noget for at ødelægge den.

Men ja philips fjernsyn er jeg også gald for, havde en stor kasse i 6-8 år ingen problemer, valgt så at købe et LCD og det virker skam også stadig perfekt. så siger ikke alle produkter går i stykker med det samme.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Læste en artikel om dette, vedr. Ecco sko. Det siges at sålen nedbrydes og har en begrænset levetid. Den smuldrer simpelthen og falder fra hinanden.
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Jeg ser det ikke som en konspirationsteori. Jeg ser det mere som en bedre forståelse af de mekanismer der styrer et kapitalistisk samfund, som man så kan bruge til at træffe de bedste valg ud fra.

El Patron skrev:Planlagt forældelse er meget udbredt i industrien.

Spot on. Hvis ham som skriver emnet ønsker en dybere insigt kan jeg klart anbefale filmen "Zeitgeist 3 -Moving Forward", det er en dokumentar omhandlende mange spændene fænomener med monetarismen (Pengebevægelsen) som udgangspunkt den beskriver også således hvad El Patron udtaler i citeringen.

Geografisk sted: Falster

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 65.00
- Dødløft: 70.00

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster