Jeg kunne godt tænke mig at forkorte min restitutionstid imellem træninger. Hvad kan jeg gøre for at restitutier hurtigere??

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

bias123 skrev:Hey
Jeg kunne godt tænke mig at forkorte min restitutionstid imellem træninger. Hvad kan jeg gøre for at restitutier hurtigere??

TheCzech skrev:bias123 skrev:Hey
Hvad er din restitutionstid nu, og hvad vil du gerne have den ned på?

TheCzech skrev:Du mener, du er 3-4 dage om at restituere efter en fullbodytræning?

TheCzech skrev:Og hvordan er du kommet frem til din konklusion?

bias123 skrev:TheCzech skrev:Og hvordan er du kommet frem til din konklusion?
Jeg har lagt mærke til hvor lang tid der er gået fra at have trænet et fb program til at være klar igen.

bias123 skrev:TheCzech skrev:Og hvordan er du kommet frem til din konklusion?
Jeg har lagt mærke til hvor lang tid der er gået fra at have trænet et fb program til at være klar igen.

Casper.S skrev:bias123 skrev:TheCzech skrev:Og hvordan er du kommet frem til din konklusion?
Hvordan definerer du "klar igen"?

Solidyo skrev:Jeg har før prøvet at nedsætte min restitutionstid, men det er fandme svært (Jeg nedsatte den også med 2 dage).
Det går ud på at du skal spise(rigtigt) og sove på de rigtige tidspunkter. Det gælder om at "snyde" kroppen, fx ved at sove lidt til middag også spise morgenmad når du står op, så tror kroppen den har sovet hele natten. Når kroppen så "vågner" finder den ud af den er bagud med sin restitution og så går den ellers igang.
Jeg har hørt hvis du gør det rigtigt kan du nedsætte din restitutionstid med op til 450%.
Der er sikkert nogle kloge hoveder der kommer lidt nærmere ind på det og evt. linker dig videre til nogle artikler

Det går ud på at du skal spise(rigtigt) og sove på de rigtige tidspunkter. Det gælder om at "snyde" kroppen, fx ved at sove lidt til middag også spise morgenmad når du står op, så tror kroppen den har sovet hele natten. Når kroppen så "vågner" finder den ud af den er bagud med sin restitution og så går den ellers igang.

Solidyo skrev:Jeg har før prøvet at nedsætte min restitutionstid, men det er fandme svært (Jeg nedsatte den også med 2 dage).
Jeg har hørt hvis du gør det rigtigt kan du nedsætte din restitutionstid med op til 450%.
Der er sikkert nogle kloge hoveder der kommer lidt nærmere ind på det og evt. linker dig videre til nogle artikler

TheCzech skrev:Solidyo skrev:Jeg har før prøvet at nedsætte min restitutionstid, men det er fandme svært (Jeg nedsatte den også med 2 dage).
Lad være med at læse det her, det er volapyk.
Det giver ingen mening at snakke om, at du kan "mærke", du først er restitueret 3-4 dage efter et fullbodyprogram. Medmindre du kører 100 sæt med høj intensitet og masser af dropsæt, er du klar igen 1-2 dage senere. Det kan godt være, du føler, du først er klar senere, men det handler simpelthen om at vænne kroppen til frekvensen. Begynd du bare at træne fullbody hveranden dag, det kan kroppen sagtens holde til. Man kan endda vænne kroppen til at træne fullbody op til flere gange om dagen hver eneste dag.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster