Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1451
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1448

Følg bodybuilding.dk på

kostplan 4300kcal

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB.dk

har holdt en længere pause fra henholdsvis træning og kost. hvor jeg overhovedet ikke har trænet i omkring 6 måneder, tror kun det er blevet til 7 trænings dage i den periode. :( og kosten og stået på rugbrød til frokost og middagsmad og frysepizza til aftensmad. Jeg ved godt at det ikke er optimalt. men hverken hovedet eller pengepungen har kunne være med.

da det så er sagt så er jeg heldigvis ved at komme ovenpå igen og har overskud til at sidde og rode med kostplanen, ikke at det går godt men har fået lavet et lille eksempel som jeg vedhæfter.

lidt info om min "tilstand" for et halvt år tilbage.
alder: 23 år.
vægt: 71 kg.
fedt %: 6.9%
fedt i kg: 4.53 kg
knoglemasse: 3.3 kg
muskelmasse: 63,2 kg
Metabolske alder: 12år? :p

lidt info om min nuværende "tilstand"
alder: 24
vægt: vil skyde på -65 kg.
fedt %: måske omkring 10%

har faktisk ingen anelse om mine nuværende stats andet end at jeg er blevet ældre :P hah

kostplan

og med hensyn til olie så kan ikke fordrage oliven, brækker mig nærmest af det. og hørfrø har jeg ikke tilgængeligt uden jeg skal bruge penge og tid på offentlig transport for at fremskaffe det.

er ikke god til at være kreativ og variere min kost , men hvis i har nogle forslag til eventuelle ændringer eller om man eventuelt skal lave flere end en plan og så skifte frem og tilbage hver uge ?

på forhånd tak for jeres tid.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Den er vel nogen lunde. Dog bryder jeg mig ikke om alt det pulver :-) jeg benytter selv proteinpulver men ikke dagligt og kun når jeg har trænet og ikke har tid til at smøre mig en makrel mad :-)

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Du kan med fordel smide endnu en portion havregryn ind? Hvis du vil have lette og gode kal?
Brugeravatar

Reputation point: 50

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 150.00

Undskyld med hvor fanden er din aftensmad henne af? :o O:)

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Taekwondo body skrev:Den er vel nogen lunde. Dog bryder jeg mig ikke om alt det pulver :-) jeg benytter selv proteinpulver men ikke dagligt og kun når jeg har trænet og ikke har tid til at smøre mig en makrel mad :-)

Drikker ikke det vilde protein pulver men burde nok købe noget, istedet for den matilde da den koster 15kr stk. :p og som du kan læse er det kun Kreatin, BCAA og meget lidt gainer.
Jeg spiser gerne en makrel mad med æg på men det bliver også kedeligt når jeg spiser 125gram makrel hver eneste dag til frokost :P

Equalizer skrev:Undskyld med hvor fanden er din aftensmad henne af? :o O:)

oksekød og ris ? ved godt det ikke lyder af meget . Jeg er meget dårlig til at planlægge og laver jeg for lækker mad så går der mus i det . da jeg bor i kollektiv med 6 kammerater :p

Mener bare din aftensmad består af 4-5 mundfulde, det kan du vel ikk blive mæt af? :o

Derudover virker dit kæmpe indtag af kreatin helt hen i vejret

Equalizer skrev:Mener bare din aftensmad består af 4-5 mundfulde, det kan du vel ikk blive mæt af? :o

Derudover virker dit kæmpe indtag af kreatin helt hen i vejret

overvejede at smide 300g grøntsag til men bliver 600g + frugt dagligt, ikke for meget, eller kan man aller få for mange grøntsager ? :/

nej undskyld det er min fejl . det er selvfølgelig kun den første uge hvor mit kreatin indtag er så højt . de efterfølgende 8 uger indtager jeg kun 6g om dagen . måske jeg lige skulle ændre det med det samme. ^^

4300 kcal til en mand på -65 kg?? :? Det lyder da som et bulk der vil noget :mrgreen:
Billede
Vane, Variation samt Vilje = Victory
Min logbog: project-swoleness-t56471.html

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

BB4Life1984 skrev:4300 kcal til en mand på -65 kg?? :? Det lyder da som et bulk der vil noget :mrgreen:

ved heller ikke præcis hvad jeg vejer . -65kg er måske også meget lavt sat. føler virkelig jeg har tabt mig meget og vil have mine ben og mine vinger igen . så hvis det er et seriøs bulk der skal til, så bliver det også.

Dine tal er lidt underlige med mindre jeg overset noget. Du vejede 71 kg med fedt% på 6,9% og har nu tabt 6 kg men fedt% er steget til 10%. Så meget muskelmasse har du vel ikke tabt?

Mht. din bulk lyder det lidt vildt. Hvorfor ikke udnytte din lave fedt% og bulke lidt mere fornuftigt? Du ender jo med at tage mere på i fedt end muskelmasse.

Reputation point: 15

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 230.00

Nygren skrev:Dine tal er lidt underlige med mindre jeg overset noget. Du vejede 71 kg med fedt% på 6,9% og har nu tabt 6 kg men fedt% er steget til 10%. Så meget muskelmasse har du vel ikke tabt?

Mht. din bulk lyder det lidt vildt. Hvorfor ikke udnytte din lave fedt% og bulke lidt mere fornuftigt? Du ender jo med at tage mere på i fedt end muskelmasse.

ja, men som jeg også skrev så ved jeg faktisk intet om min fedt procent lige pt andet end at min psyke siger den er så høj -.- jeg er nok et typisk tilfælde.

lige nu forbereder jeg mig også bare til at gå i gang igen,. for mig er kosten ligeså vigtig som træningen. får jeg intet mad duer mit hoved ikke til at træne, jeg behøver nok ikke at indtage så mange kcal. hvad angår mit udseende, har jeg altid set "fedt fattig" og tynd ud , (hvis man kan sige det sådan) og fået at vide jeg skulle spise noget mere. jeg har derimod ikke haft den mening.

jeg kan da prøve at skære lidt ned på div. evt fjerne min gainer mellem 14 og 15

Lol @ vand xD
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Holstebro

Kim Ferré skrev:Lol @ vand xD

konstruktivt. =D>

roffer skrev:
Nygren skrev:Dine tal er lidt underlige med mindre jeg overset noget. Du vejede 71 kg med fedt% på 6,9% og har nu tabt 6 kg men fedt% er steget til 10%. Så meget muskelmasse har du vel ikke tabt?

ja, men som jeg også skrev så ved jeg faktisk intet om min fedt procent lige pt andet end at min psyke siger den er så høj -.- jeg er nok et typisk tilfælde.

lige nu forbereder jeg mig også bare til at gå i gang igen,. for mig er kosten ligeså vigtig som træningen. får jeg intet mad duer mit hoved ikke til at træne, jeg behøver nok ikke at indtage så mange kcal. hvad angår mit udseende, har jeg altid set "fedt fattig" og tynd ud , (hvis man kan sige det sådan) og fået at vide jeg skulle spise noget mere. jeg har derimod ikke haft den mening.

jeg kan da prøve at skære lidt ned på div. evt fjerne min gainer mellem 14 og 15

Nu ved jeg ikke hvem der har sagt du skulle spise noget mere men hele min familie og vi snakker dem alle sammen incl arbejdet sagde jeg var tynd og jeg burde spise noget mere på trods af en fedtprocent på 12/14 stykker så det ikke alle man skal tro på. :-)

Styrkeliste

Taekwondo body skrev:
roffer skrev:

Nu ved jeg ikke hvem der har sagt du skulle spise noget mere men hele min familie og vi snakker dem alle sammen incl arbejdet sagde jeg var tynd og jeg burde spise noget mere på trods af en fedtprocent på 12/14 stykker så det ikke alle man skal tro på. :-)

nej du har en pointe. :)

men hvis man nu alligevel går rundt og er sulten?

har fået reduceret min plan fra 4300 - 3800kcal. men får stadig alt for meget protein. nogen meninger om ændringer?

roffer skrev:har fået reduceret min plan fra 4300 - 3800kcal. men får stadig alt for meget protein. nogen meninger om ændringer?

næh det skal nok gå , du kunne skifte din Matilde ud med nogle caps,i form af grønsager Jeg har det bedst med 500 til 600 gram grønt om dagen :) men nu skal vi jo heller ikke gå for meget i detaljer syntes den ser okey ud. dog undre det mig vi vejer det samme og jeg er meget aktiv, cykler 15 km *4 om ugen og træner 8 til 10 timer om ugen og fysisk arbejde men ikke tungt. og har taget 2 kg på over 5 uger med et intag på 3100 i snit, som iøvrigt er målt og vejet meget nøje

Styrkeliste

Taekwondo body skrev:
roffer skrev:har fået reduceret min plan fra 4300 - 3800kcal. men får stadig alt for meget protein. nogen meninger om ændringer?

næh det skal nok gå , du kunne skifte din Matilde ud med nogle caps,i form af grønsager Jeg har det bedst med 500 til 600 gram grønt om dagen :) men nu skal vi jo heller ikke gå for meget i detaljer syntes den ser okey ud. dog undre det mig vi vejer det samme og jeg er meget aktiv, cykler 15 km *4 om ugen og træner 8 til 10 timer om ugen og fysisk arbejde men ikke tungt. og har taget 2 kg på over 5 uger med et intag på 3100 i snit, som iøvrigt er målt og vejet meget nøje

måske jeg har højere forbræning eller stofskifte? matilde drikker jeg kun som post workout med kreatin og bcaa. så det er kun på træningsdage.

synes bare at jeg føler mig sulten konstant .

roffer skrev:
Taekwondo body skrev:

måske jeg har højere forbræning eller stofskifte? matilde drikker jeg kun som post workout med kreatin og bcaa. så det er kun på træningsdage.

synes bare at jeg føler mig sulten konstant .

Ja igen når bare man tager det rigtige på de rigtige tidspunkter. benytter selv en halv banan med en shaker efter et godt træningspas :) men du kan jo efter et par uger skruge op hvis du ikke tager på. hvornår startede du dit bulk ?
Hmm Kreatin har jeg bare kun hørt godt om, overvjer selv at prøve det, er bare ikke meget for alle de tilskud selv om jeg bruger proteinpulver, det er dog kun efter nogle træninger,

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster