Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1047
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1044

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan og træningprogram

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey jeg har trænet i 3månder nu på at få en sixpack men har på fornemmelsen af at jeg har for høj fedtprocent jeg træner hver anden dag i fitness centeret og boksning om onsdagen og løber 10km 1 gang om ugen hvad kan jeg gøre får at få min fedtprocent ned

er os til fest 1 gang om måned men drikker ikke særlig meget skal jeg helt droppe at ta til fest eller?

Billed af min mave
http://imageshack.us/a/img209/1231/udkliph.jpg

Fakta
alder: 15 år
Køn: Dreng
Vægt 58.3kg
højde: 1.73meter
BMI: 19.48
Sidst rettet af niczking 20. okt 2012, 22:28, rettet i alt 2 gange.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det handler ikke om at du skal have din fedtprocent ned, men at du skal bygge noget muskel. Det nytter ikke at du taber dig yderligere, så kommer du blot til at ligne et tilfælde af anoreksi endnu mere. Det er simpelthen umuligt at fjerne fedt ind til noget, som ikke er der.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Først og fremmest er der ingen grund til at droppe den ene fest hvis du ikke drikker meget :drink:

Tvivler på det er fedt% tror bare ikke du har trænet mave nok =D>

du skal have noget masse på! :8

Geografisk sted: vejen, 6600

Træner her: Vejen idrætscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00

Ok så jeg skal bare træne hårdere så om 6 månder så sku ske noget

niczking skrev:Ok så jeg skal bare træne hårdere så om 6 månder så sku ske noget

Nej. Du skal have styr på din kost og samle noget realitetssans op et sted.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

niczking skrev:Hey jeg har trænet i 3månder nu på at få en sixpack men har på fornemmelsen af at jeg har for høj fedtprocent jeg træner hver anden dag i fitness centeret og boksning om onsdagen og løber 10km 1 gang om ugen hvad kan jeg gøre får at få min fedtprocent ned

er os til fest 1 gang om måned men drikker ikke særlig meget skal jeg helt droppe at ta til fest eller?

Billed af min mave

Fakta
Vægt 58.3kg

Du har ikke for høj fedt %, du har ingen muskler(masse).
Hvis du vil have lidt hjælp så skrive evt dit træningsprogram her og hvor meget du spiser(evt kostplan).

Pind skrev:
niczking skrev:Ok så jeg skal bare træne hårdere så om 6 månder så sku ske noget

Nej. Du skal have styr på din kost ogsamle noget realitetssans op et sted.

Ikke for at være led, men det pind skriver er meget korrekt observeret!
Sidst rettet af Twisted 20. okt 2012, 11:13, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Jeg bor stadig der hjemme men som morgen mad hver dag cornflakes og som middagsmad 2 rugbrød med leverpostej og aftensmad kan være foreskellig pasta ris og lign ved ikke hvad mit træningprogram er men 4 gange 15 på skrå bænk og en anden hvor man ligger 2 vægte foran og man bøjer nedad med maven 15 gange 4 gange os

Twisted skrev:
Pind skrev:

Jeg skriver heller ikke for at være led, men når en dreng der er på kanten af undervægt spørger om han skal tabe sig mere, så synes jeg at det kræver en øjenåbner.

niczking skrev:Jeg bor stadig der hjemme men som morgen mad hver dag cornflakes og som middagsmad 2 rugbrød med leverpostej og aftensmad kan være foreskellig pasta ris og lign ved ikke hvad mit træningprogram er men 4 gange 15 på skrå bænk og en anden hvor man ligger 2 vægte foran og man bøjer nedad med maven 15 gange 4 gange os

Det du skriver der oser af at du slet ikke har styr på kosten, eller træningen for den sags skyld.

Jeg vil forslå dig at du sætter dig grundigt ind i begge ting. Det vil ikke kun hjælpe dig med at få din ønskede six-pack, men også hjælpe dig betydeligt i din sport.

Start med at nærlæse dette topic: newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Der står alt hvad du skal bruge for at komme godt i gang. Både med træningen og kosten.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Ok det vil jeg gøre tak for hjælpen :)

niczking skrev:Jeg bor stadig der hjemme men som morgen mad hver dag cornflakes og som middagsmad 2 rugbrød med leverpostej og aftensmad kan være foreskellig pasta ris og lign ved ikke hvad mit træningprogram er men 4 gange 15 på skrå bænk og en anden hvor man ligger 2 vægte foran og man bøjer nedad med maven 15 gange 4 gange os

Ok.. det lyder lige præcis som en opskrift på hvordan man spilder sin tid og aldrig nogensinde kommer nogen vegne.

Træner du i et center eller hjemme?

Hvis du har mulighed for at træne i et center så kan jeg anbefale enten dette program:
Læs artiklen!
http://news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics

Eller:

Starting strengt/stronglifts (google for mere info)

A
Squat 5x5
Bench Press 5x5
Barbell Rows 5x5

Extra:
Push ups 3xF
Crunches 3x12

B
Squat 5x5
Overhead Press 5x5
Deadlift 1x5

Ekstra:
Pull-ups/Chin-ups 3xF
Prone Bridges 3x30sec

A og B program udføres skiftevis, men kun enten A eller B på selve dagen. træning 3 gange om ugen.
Google hvis du ikke kender øvelserne og start med at MEGET lav vægt. tilføre 2.5 kg hver gang du træner til øvelserne, dvs. 1.25 kg på hver side. Deadlift kan kan du godt tilføre 5 kg total pr. gang.
5x5 betyder at du laver 5 sæt med 5 gentagelser.

Hvad din kost angår....meget mere mad skal du have, og mange flere proteiner i form af kød, fisk fjerkræ, æg osv.
Drop din cornflakes og spis nogen æg til mad eller havregryn.
Du vil være alt for omfattende at skrive hvordan du skal gribe det an her så derfor vil jeg anbefale dig at sætte selv ind i kost først og derefter stille spørgsmål.

Læs denne artikel samt links i artikel:
http://www.bodybuilding.dk/newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
Brugeravatar

Pind skrev:
Twisted skrev:
Pind skrev:

Jeg skriver heller ikke for at være led, men når en dreng der er på kanten af undervægt spørger om han skal tabe sig mere, så synes jeg at det kræver en øjenåbner.

Easy tiger :lol: jeg bekræfter bare hvad du skrev... og prøvede at levere budskabet lidt smooth for ikke at såre nogen.
Brugeravatar

Twisted skrev:
Pind skrev:
Twisted skrev:
Pind skrev:

Easy tiger :lol: jeg bekræfter bare hvad du skrev... og prøvede at levere budskabet lidt smooth for ikke at såre nogen.

Den er jeg med på. Det var sådan set bare et forsøg på selv at glatte den lidt selv, så der ikke kommer en eller anden fra "The Internet Police" og siger jeg er en sur gammel mand. ;)

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Twisted skrev:

Ok.. det lyder lige præcis som en opskrift på hvordan man spilder sin tid og aldrig nogensinde kommer nogen vegne.

Træner du i et center eller hjemme?

Hvis du har mulighed for at træne i et center så kan jeg anbefale enten dette program:
Læs artiklen!
http://news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics

Eller:

Starting strengt/stronglifts (google for mere info)

A
Squat 5x5
Bench Press 5x5
Barbell Rows 5x5

Extra:
Push ups 3xF
Crunches 3x12

B
Squat 5x5
Overhead Press 5x5
Deadlift 1x5

Ekstra:
Pull-ups/Chin-ups 3xF
Prone Bridges 3x30sec

A og B program udføres skiftevis, men kun enten A eller B på selve dagen. træning 3 gange om ugen.
Google hvis du ikke kender øvelserne og start med at MEGET lav vægt. tilføre 2.5 kg hver gang du træner til øvelserne, dvs. 1.25 kg på hver side. Deadlift kan kan du godt tilføre 5 kg total pr. gang.
5x5 betyder at du laver 5 sæt med 5 gentagelser.

Hvad din kost angår....meget mere mad skal du have, og mange flere proteiner i form af kød, fisk fjerkræ, æg osv.
Drop din cornflakes og spis nogen æg til mad eller havregryn.
Du vil være alt for omfattende at skrive hvordan du skal gribe det an her så derfor vil jeg anbefale dig at sætte selv ind i kost først og derefter stille spørgsmål.

Læs denne artikel samt links i artikel:
http://www.bodybuilding.dk/newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Jeg træner i et træningcenter var inde og læse den artikel du sendte når jeg får 100% styr på min kost skal jeg så begynde med proteinpulver men hvad betyder Push ups 3xF hvad betyder f?

niczking skrev:
Jeg træner i et træningcenter var inde og læse den artikel du sendte når jeg får 100% styr på min kost skal jeg så begynde med proteinpulver men hvad betyder Push ups 3xF hvad betyder f?

Failure, altså til du ikke kan mere
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00

Aagi-e skrev:
niczking skrev:

Failure, altså til du ikke kan mere

Ok har fået lavet et træningprogram af en instruktør oppe i træningcenteret hvor jeg squatter dødløfter og meget andet men han snakked noget om når jeg var færdig var det godt at spise en banan inden for en time efter hvad mente han helt med det

Han mente vel det han sagde. Hvad kan du tage fejl af sådan en simpel besked? Dog ville jeg nok nærmere sige et måltid frem for en banan og gerne så hurtigt som muligt

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 140.00

Casanova11 skrev:Han mente vel det han sagde. Hvad kan du tage fejl af sådan en simpel besked? Dog ville jeg nok nærmere sige et måltid frem for en banan og gerne så hurtigt som muligt

Ok men kan proteinpulver erstatte banen/måltid?

niczking skrev:Hey jeg har trænet i 3månder nu på at få en sixpack men har på fornemmelsen af at jeg har for høj fedtprocent jeg træner hver anden dag i fitness centeret og boksning om onsdagen og løber 10km 1 gang om ugen hvad kan jeg gøre får at få min fedtprocent ned

Billed af min mave

Fakta
Vægt 58.3kg

Nu har jeg set dit billede, og du får IKKE en sixpack ved at cutte mere. Du er pisse tynd og har ingen muskler. Få noget masse på den krop!
Brugeravatar

janninho93 skrev:

Billed af min mave

Fakta
Vægt 58.3kg

Nu har jeg set dit billede, og du får IKKE en sixpack ved at cutte mere. Du er pisse tynd og har ingen muskler. Få noget masse på den krop!

det ved jeg godt har os lavet kostplan og har fået lavet træningsprogram men jeg går til boksning om onsdagen må jeg os gå i motionscenteret der eller må jeg ikke?

niczking skrev:
Casanova11 skrev:Han mente vel det han sagde. Hvad kan du tage fejl af sådan en simpel besked? Dog ville jeg nok nærmere sige et måltid frem for en banan og gerne så hurtigt som muligt

Ok men kan proteinpulver erstatte banen/måltid?

du må meget gerne tage lidt mere end en banan efter træningen ;)..

proteinpulver erstatter ikke banan og banan erstatter ikke protein, men hvis du derimod tager BEGGE dele efter træningen er det klart det mest optimale.

kroppen skal bruge protein lige efter træningen til musklerne og får at musklerne kan indtage disse proteiner skal der også nogle hurtige kulhydrater ned til dem. der er hurtige kulhydrater i en banan, men ikke så meget protein og så er der masser af protein i proteinpulver sjovt nok men ingen kulhydrater... you get my point? :D..

personligt så tager jeg kulhydrater i pulverform og protein i pulverform sammen. også kaldet weightgainer men det er billigere at købe protein pulver og kulhydrater hver for sig og selv blande det :P.

du kan også bare drikke en liter kakao og en banan efter træning :P
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Han mener nok, (rent gæt), at du lige får lidt energi af at spise en banan efter træning.

Nu er jeg ikke ligefrem tilhænger af kosttilskud, men udfra det du skriver så er din kost helt ved siden af i forhold til bodybuilding.
Det virker ikke ligefrem som om du får en masse proteiner via din daglige kost, så derfor vil jer anbefale dig at købe noget protein pulver f.eks bodylabs whey 100 eller har du nu har lyst til (bare du holder dig til whey) og drikker en shake blandet op med mælk efter træning sammen med din banan. husk bananen eller andet stykke frugt da kulhydraterne hjælper dig med at optage proteinerne bedre. ( google evt "window of opportunity" )Drik evt. en shake morgen og aften også, så får du ihvertfald omkring 100 gram protein via proteinpulver hvis du tager et scoop pr shake.

Når det er sagt så, så synes jeg at du i mellemtiden skulle sætte dig mere ind i kost og prøve at få styr på den. Du bliver ikke swol alene på på proteinpulver, en korrekt sammensat kost er altid bedst pga aminosyre sammensætningen og alt mulig andet pis jeg ikke gider at uddybe her, google det!

Der er en grund til jeg anbefaler og skriver som jeg gør, men jeg gider ikke uddybe det da resultatet vil blive til en halv roman og jeg ikke gider at skrive så meget. men læs de artikler der er her på bb og bodylab. de skal nok pejle dig i den rigtige retning.

Når du har sat dig lidt ind kost så prøv evt. at sammensætte en kost på omkring 40% proteiner 40% kulhydrater og 20 % fedt ....og måske endda mere fedt...... husk et stykke kyllinegbryst på 100 gram er IKKE lige med 100 gram protein!! 100 gram kylling er ca. 24 gram protein, men det finder nok ud af når du har sat dig mere ind i kost, prøv evt. kostplan beregner her på siden. plus, du skal spise mere end dit ligevægtsindtag (google det)

pis,, nu skrev jeg mere end jeg egentlig gad, men held og lykke med det hele.
Hilsen en sur halv gammel mand :)
Brugeravatar

Ok har træningsprogram og nogenlunde kost nu men proteinpulver har hørt fra en oppe i træningcenteret at syntha-6 skulle være godt og tar jeg ikke på i vægt af alt det protein pulver

niczking skrev:Ok har træningsprogram og nogenlunde kost nu men proteinpulver har hørt fra en oppe i træningcenteret at syntha-6 skulle være godt og tar jeg ikke på i vægt af alt det protein pulver

at tage på og smide vægt handler ikke om proteinpulveret men om kalorierne. det lige så vel din mad du tager på af som proteinpulveret. det er ikke et mirakelmiddel, det er kcal ligesom alt andet.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

MadzP92 skrev:
niczking skrev:Ok har træningsprogram og nogenlunde kost nu men proteinpulver har hørt fra en oppe i træningcenteret at syntha-6 skulle være godt og tar jeg ikke på i vægt af alt det protein pulver

at tage på og smide vægt handler ikke om proteinpulveret men om kalorierne. det lige så vel din mad du tager på af som proteinpulveret. det er ikke et mirakelmiddel, det er kcal ligesom alt andet.

Lige netop!
men nu er proteiner byggesten til musklerne så det er vigtig at du får rigeligt.

Mht syntha-6 ....ja så vidt jeg ved så er det et blandingsprodukt (whey, kasein og noget carbs)
Skal ikke kunne sige om det er bedre en rent whey...tror det er en smagssag.
Måske er det bedre for dig med syntha-6 hvis du ikke får synderligt mange proteiner i løbet af dagen, så du både langsomt/hurtigt optagelige og proteiner.
Brugeravatar

Ok har købt en bøtte af enfra træningcenteret syntha-6 til 250kr lidt billigere fordi jeg er ny sagde han :) men hvornår vil i anbefale jeg skal bruge det morgen og aften og inden for 30min efter træning

niczking skrev:Ok har købt en bøtte af enfra træningcenteret syntha-6 til 250kr lidt billigere fordi jeg er ny sagde han :) men hvornår vil i anbefale jeg skal bruge det morgen og aften og inden for 30min efter træning

Hør nu her Karl Smart. Læs nu hvad der bliver linket til dig. Havde du gjort det, så ville du ikke skulle stille det spørgsmål der.

Her kommer det igen: newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Tag nu og læs det i stedet for at spilde vores allesammens tid.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Har endelig fået kosten og træning på plads er os begyndt at bruge madlog da det er det nemeste at holde øje med kaloriene på.

Billed af min kost fra igår
http://tinypic.com/view.php?pic=35nafk2&s=6

niczking skrev:Har endelig fået kosten og træning på plads er os begyndt at bruge madlog da det er det nemeste at holde øje med kaloriene på.

Billed af min kost fra igår
http://tinypic.com/view.php?pic=35nafk2&s=6

He he he he... :D

OK.... Meget bizar morgenmad, den synes jeg du skal skrotte!
...og alt for lidt proteiner generelt og fedt.

Prøv at kig lidt nedenstående kostplan.. det kan være du kan hente lidt inspiration!
Bemærk!!! kostplanen jeg har postet ikke er den ultimative guide, men den kan give dig et indblik i en noget sundere kost end den du har postet. Og bemærk også at det totale kalorie indhold kun er på ca 2300.

kostplan
Brugeravatar

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster