Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1525
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1522

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan til studerende

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB.

Jeg har trænet i snart 2 år, og vil til at gøre noget mere seriøst ud af det, og vil derfor en af de næste dage strikke en kostplan sammen. Mit problem er derfor at jeg er på SU og pengene rækker ikke til det helt vilde - hvilket for mig er total ligegyldigt. Jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvad andre på SU bruger i deres kostplan.
Jeg har tænkt mig at bruge Billig tun, makrel, rogn, skyr, kylling, oksekød, svinekød og proteinpulver som primære proteinkilder, og så ris og kartofler som kulhydrater. Mit fedt vil jeg få igennem nødder, olivenolie og avocado. Tilhørende vil jeg spise en helveds masse grønsager idet en mand på 110kg er sulten, møøj sulten!

Hvor mange penge vil i tro det vil komme til at koste i måneden hvis jeg strikker en kostplan sammen hovedsagligt af produkter i den billige ende? :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 101.00
- Dødløft: 102.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det kommer an på hvor meget af alt det billige du skal spise.

Ang.Tun, så er det generelt anbefalet at spise ikke mere en 2dåser om ugen pga tungmetaller.
Om man går efter det/tror på det er op til en selv, men det er i hvertfald hvad "de kloge" siger.

Hvis du virkelig vil kunne spise konge-måltider 6gange om dagen, så kan du altid gå ud og skralde:
http://www.skralderen.dk/

Jeg kender et par stykker der gør det, og de køber stort set ikke ind mere og kan bruge deres penge på noget sjovere.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Nicolaitoft skrev:Hej BB.

Jeg har trænet i snart 2 år, og vil til at gøre noget mere seriøst ud af det, og vil derfor en af de næste dage strikke en kostplan sammen. Mit problem er derfor at jeg er på SU og pengene rækker ikke til det helt vilde - hvilket for mig er total ligegyldigt. Jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvad andre på SU bruger i deres kostplan.
Jeg har tænkt mig at bruge Billig tun, makrel, rogn, skyr, kylling, oksekød, svinekød og proteinpulver som primære proteinkilder, og så ris og kartofler som kulhydrater. Mit fedt vil jeg få igennem nødder, olivenolie og avocado. Tilhørende vil jeg spise en helveds masse grønsager idet en mand på 110kg er sulten, møøj sulten!

Hvor mange penge vil i tro det vil komme til at koste i måneden hvis jeg strikker en kostplan sammen hovedsagligt af produkter i den billige ende? :)

Jeg spiser cirka som du gør. Du spiser nok bare væsentligt større mængder mad end jeg, da jeg er kvinde og vejer det halve af dig :D
Da jeg boede alene med min søn på 1 år, brugte jeg 3500 om mdr på mad. Jeg handler altid i føtex og jeg har ikke tid til at gå efter det billige. Kigge tilbudsaviser igennem osv.
Mon ikke man helt ærligt kan gøre det for 2000 eller 2500 om måneden? Hvis du feks laver madplan for en uge og kun handler en gang om ugen? Tjekker hvor der er tun, kød osv på tilbud. Evt tilbudsguiden her på bb er jo excellent! Så tror jeg sagtens at de penge kan række :) Der er ikke andet for end at give det et forsøg jo. Det er svært for os andre at svare på...
Jeg har i virkeligheden meget store trænet muskler - de er bare generte!

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Kostplan: Ingen kostplan

Hold øje med gode tilbud, køb stort ind og prop resten i fryseren.
Pas på med at skrald. Nogle gange er der en grund til, at varene bliver smidt ud. Har selv oplevet at skulle smide en masse varer ud, da vores chef sagde, at plastikken det var pakket ind i var giftigt, og var hoppet ind i kødet.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

Er selv på SU, så ja kender det godt. Jeg sætter 2000,- af hver måned til kost, her under kosttilskud og hvis jeg skulle finde på at spise ude, hvilket ikke er særlig tit for så vælter budget :)
Nøgleordret er en fryser med plads i :D det der med at købe kylling i pakker med 400g til aftensmaden holder ikke hvis det skal hænge sammen, det er de store pakker på 3-5 kg du skal ha fat i, på den måde bliver kiloprisen hurtigt det halve. Tilbuds guiden her på siden er guld værd, da du hurtigt kan få et overblik over hvor de gode tilbud er. Ellers hold øje med speciel tilbud i den butik du nu måtte handle i, i min netto har jeg haft købt kyllingbryst uden lage, til 25,- kiloet, samt oksekød 3-7% til 30,- kiloet og andre gode tilbud, det sker tit hvis varen er ved at løbe på datoen, og så fylder jeg bare godt op i fryseren.
Du skal nok ikke regne med at du får råd til at spise en steak hver anden dag :) men du kan godt få det til at hænge samme med alle andre kød varianter.
Vil også lige tilføje at prisen pr kilo protein faktisk er billigere i proteinpulver end f.eks kylling og tun hvis du overvejede at droppe det for at spare penge, for det vil jo så være en fejl :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (3)

Okay, tak for svarene alle sammen. Det kan bruges!

Er selv på SU, så ja kender det godt. Jeg sætter 2000,- af hver måned til kost, her under kosttilskud og hvis jeg skulle finde på at spise ude, hvilket ikke er særlig tit for så vælter budget :)
Nøgleordret er en fryser med plads i :D det der med at købe kylling i pakker med 400g til aftensmaden holder ikke hvis det skal hænge sammen, det er de store pakker på 3-5 kg du skal ha fat i, på den måde bliver kiloprisen hurtigt det halve. Tilbuds guiden her på siden er guld værd, da du hurtigt kan få et overblik over hvor de gode tilbud er. Ellers hold øje med speciel tilbud i den butik du nu måtte handle i, i min netto har jeg haft købt kyllingbryst uden lage, til 25,- kiloet, samt oksekød 3-7% til 30,- kiloet og andre gode tilbud, det sker tit hvis varen er ved at løbe på datoen, og så fylder jeg bare godt op i fryseren.
Du skal nok ikke regne med at du får råd til at spise en steak hver anden dag :) men du kan godt få det til at hænge samme med alle andre kød varianter.
Vil også lige tilføje at prisen pr kilo protein faktisk er billigere i proteinpulver end f.eks kylling og tun hvis du overvejede at droppe det for at spare penge, for det vil jo så være en fejl :)

2.000 kun? - Lyder fornuftigt.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 101.00
- Dødløft: 102.00

Nogen her på boardet der har haft sucess med at skralde ?

Reputation point: 35

bangsunei skrev:Nogen her på boardet der har haft sucess med at skralde ?

Lave en tråd i off-topic, tror ikke de fleste læser den her.
Brugeravatar

Styrkeliste

Har aldrig prøvet det, men tvivler på at de varer du kan finde ved at skralde er specielt BB-venlige.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

BloodJunkie skrev:

Lave en tråd i off-topic, tror ikke de fleste læser den her.

You're right. Tror jeg venter med at sætte mig ind i det til jeg flytter hjemmefra :)

Reputation point: 35

Er selv studerende og bruger vel desværre 3500-4000 kr. i måneden på mad :( Jeg er ikke rigtig til rugbrød, og spiser faktisk kun varm mad i løbet aaf hele dagen. Du kan spare en del ved at lave madpakke fx. og handle store portioner mad ind - specielt kød. Jeg har en meget dårlig vane med at handle ind stor set hver dag, da jeg altid kun handler ind efter, hvad jeg vil have lige nu. Så bruger faktisk 100-150 kr. hver dag. Det løber op.
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

8800 skrev:

Har aldrig prøvet det, men tvivler på at de varer du kan finde ved at skralde er specielt BB-venlige.

Laks, kyllig og oksekød er ikke BB venligt eller hvad?
Det er trods alt sådan, at det der udløber dagen efter bliver smidt ud i en container, hvor man kan så tage 10min senere, hjem og i fryseren.
Det er jo pakket ind, og det er det samme som man køber lige inden lukketid til en 10´er hvis de gider at sælge det.

Som jeg sagde før. så kender jeg nogle mennesker der har gjort det i lang, lang tid, og de er aldrig nogensinde blevet syge eller dårlige af det. Man skal selvfølgelig ikke spise hvad som helst, men man kan tydeligt se hvad er i orden og hvad ikke er.
Mælk der udløber dagen efter er ligeledes ikke noget galt med, det bliver også smidt ud.

Jeg vil selv gerne gøre det, men min kæreste tænker en smule anderledes end jeg gør så jeg kan ikke.

I vil ikke tro hvad man kan finde, tun, makrel osv bliver smidt ud fordi der er spildt et eller andet over emballagen, og de gider ikke at vaske dem... En af mine kammerater fandt en kasse med shampoo, hvor EN flakse var åben og der havde lækket over de andre. Gratis 9 flasker shampoo!
Det er ikke kun mad nemlig.
Brugeravatar

Styrkeliste