Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1489
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1486

Følg bodybuilding.dk på

Kosttilskud GABA

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey, jeg vil høre om der er nogen der har erfaring eller en mening angående kosttilskuddet GABA. Jeg har overvejet at købe det da jeg har hørt det skulle være fremragende med henblik på bedre søvn.

Jeg har ADHD hvilket i stor grad negativt påvirker min søvn, især når jeg er sammen med kæresten, jeg ligger ofte en hel nat søvnløs hvilket selvfølgelig har en meget negativ indflydelse på min træning. Jeg har med min psykiater prøvet alle mulige ting for at forbedre mit søvnmønster uden der er sket synderligt meget. Jeg faldt for en uge siden over GABA, som jeg har læst mig til rundt omkring hvor jeg stødte på nogen interresante artikler angående ADHD og GABA hvor det vises at folk med lidelsen har mindre egenproduktion af det og supplementering med hjalp på diverse symptomer. Så vil høre om nogen har et input til dette, der er delte meninger om det på nettet og nogen fraråder kraftigt at tage det hvor andre stærkt anbefaler det. Jeg har ikke umiddelbart fundet nogen store side effekter ved det ud over en kløende effekt lidt ligesom beta alanine går jeg ud fra, og kortvarige vejrtrækningsændringer som ikke skulle være farligt.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

drop det
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 125.00

mati96 skrev:drop det

Godt svar.

Anyways til trådstarter: gaba-t57868.html

Jeg har prøvet Phenibut, som har indvirkning på GABA. Ja det bliver nemmere at falde i søvn, men tolerans opbygges meget hurtigst, allerede ved på 4 dagen er det tydelig boost og man vil få abstinenser hvis man har brugt det hver dag i en 10 dages tid og så holder op .
Sidst rettet af Bone-14 29. dec 2012, 17:57, rettet i alt 1 gang.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Der er folk der dør eller er tæt på at dø af GABA. Don't go there.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Kostplan: Ingen kostplan

Hvilke ting har du prøvet?

Reputation point: 65

Logbog: Ingen logbog

Fair nok, lyder som en god ide jeg spurgte ;)

Stenalt skrev:Hvilke ting har du prøvet?

Melatonin, 2 lette sovepiller jeg ikke huske navnet på, ZMA og køre nu Ritalin dagligt, det er dog ikke noget der burde hjælpe betragetligt på min søvn. Har selvfølgelig også prøvet diverse tips på søvn fra internettet af

Styrkeliste

Undgår du at tage din Ritalin en 4 timers tid som minimum inden du går i seng?
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Bone-14 skrev:Undgår du at tage din Ritalin en 4 timers tid som minimum inden du går i seng?

Jeg tager 20-40mg med morgenmad som det eneste, så burde være lang tid ude af systemet når jeg går i seng.

Det har i noget tid været bedre med min søvn, men det begynder at blive værre igen på det seneste. Har mange op og nedture når det gælder søvnkvalitet. Mit problem ligger i 2 ting, først kan jeg ikke slukke tankerne når jeg ligger mig, så det fyre bare rundt med diverse emner. Det andet er, når jeg endelig falder i søvn kommer jeg aldrig rigtig ind i den dybe fase, for at citerer min kæreste 'Jeg tror aldrig jeg har set dig sove'. For jeg opfatter sådan set alt der sker rundt om mig, så hvis min kæreste snorker, vender sig i sengen eller noget i den stil er det nok til at få mig til at vågne uanset tid på døgnet. Jeg var sammen med hendes familie til nogen julefrokoster nogen dage i træk, desværre fik jeg ikke meget søvn der da jeg ikke sov for mig selv nogen af dagene, fik måske i alt 4-6 timer på 3 dage hvilket jeg til sidst bukkede under for da vi var ude at spise, fik kvalme, rystede i kroppen, hovedpine og de typiske tegn på alt for lidt søvn. Vi har planer om snart at skulle flytte sammen og det bliver selvfølgelig et stort problem hvis jeg ikke kan sove ordentligt sammen med hende, derfor prøver jeg ihærdigt at finde en løsning og derfor jeg faldt over GABA.

Styrkeliste

Min bror har også ADHD, han har fået en pisse tung dyne hvor der ligger et kædenet i som gør at han ligger mere stille når han sover. Det har hjulpet rigtig meget for ham. Man kan søge om at få sådan en kugledyne/vægtdyne hos kommunen, hvis man har brug for det. Han har derudover også melatonin han bruger ind imellem hvis han stadig har svært ved at sove.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: 7500

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00

Synes du har fået nogle gode råd.
Bl.a.kan tunge dyner hjælpe. Desuden handler det naturligvis om at undgå kaffe etc. om aftenen, men det regner jeg med du godt ved.
Jeg vil ikke anbefale dig at gå igang med diverse kosttilskud.

Prøv at tale med din psykiater om følgende mulige tiltag:

- Du kunne prøve antihistaminet Phenergan som sovepille. Dette stof har ikke afhængighedsskabende effekt som benzodiazepinerne har det.

- Man kunne overveje at skifte dig fra Ritalin til Strattera.

- I det det lyder som om det er tankemylder og uro, der er årsagen til din manglende søvn kunne man overveje at prøve det antipsykotiske stof Seroquel i små doser umiddelbart inden sengetid.
Sidst rettet af Stenalt 29. dec 2012, 18:47, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 65

har selv problemer med tankemylder, især når jeg lige har lagt mig, jeg er via min cfa-rådgiver blevet introduceret til et program med åndedræt-teknikker, det tager kun 5 minutter og har hjulpet mig en hel del, jeg var selv meget skeptisk da jeg har koncentrations besvær, men det er til at overskue når det kun tager 5 min. ved selvfølgelig ikke om det er noget for dig, men det er gratis og findes på youtube, det er desværre ikke den ultimative løsning, jeg kæmper stadig med dårlig søvn, men når jeg har en dårlig nat, forsøger jeg at slappe af og ikke stresse over det. (selvom det er pisseirreterende). pøj pøj med det ps. der er en artikel her på siden om søvn, jeg har ikke læst den, men det kan være der er nogle ting du kan bruge fra artiklen.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 165.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 66 gæster