Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

MSN skrev:hey drenge..
jeg har undret mig lidt over det med kreatin. har brugt det meget selv, men som jeg har læst en del om det synes jeg der er et par ting der er underlige?
det siges at kreatin øger "følsomheden" i musklerne når man træner, hvilket rent bioloisk lyder ret sansyndligt. Men på trods at dette siges det at kreatin skal indtages efter træning, hvordan kan det være? i mine øre lyder det mere logisk at tage det inden, og på den måde få mere ud af træningen.
er der noget jeg har overset, eller har det noget at gøre med kreatin posetive virkning på restitutionen?
ved at nogle producenter laver tilskud med kreatin som skal tages inden træning. disse produkter anmeldes også godt, men strider dog mod alle de råd man har fået med hensyn til kreatin.
håber i kan finde hoved og hale i mit spørgsmål.

. Du vil være på den sikre side af kreatinens effekt ?

MSN skrev: men du kan vel godt se alt logisk set burde det måske ikke være den løsning der kunne tænkes.

WrathChild skrev:tager ca. 10-15 gr. kreatin efter hver træning
WrathChild skrev:Det er ikke specielt vildt, jeg kan kun mærker det giver udholdenhed, og dyrker med ju jutsu som kræver det.
WrathChild skrev:kreatin skal helst tages på tom mave

J-S-O skrev:WrathChild skrev:tager ca. 10-15 gr. kreatin efter hver træningWrathChild skrev:Det er ikke specielt vildt, jeg kan kun mærker det giver udholdenhed, og dyrker med ju jutsu som kræver det.WrathChild skrev:kreatin skal helst tages på tom mave
Jeg har lige skrevet en kort notits om kreatin i en anden tråd, men jeg gentager gerne mig selv. Den maksimale akkumulering i skeletmuskulaturen hos mennesker er målt til omkring 155-160 mmol per kg muskel, og dette kan opnåes ved hjælp af en loadingfase på en uges tid med 15-20 gram kreatin/døgn! Efter loadingfasen er det ikke nødvendigt at supplere med mere end ca. 5 gram, idet at skeletmuskulaturen ikke vil optage yderligere kreatin, så derfor er der altså ingen videnskabelig dokumentation, som bakker dit postulat om 10-15 gram kreatin op!
Kreatin har den største effekt ved kortvarige, maksimale præstationer, såsom styrketræning, sprint eller andre eksplosive sportsgrene, og derfor kan du sandsynligvis få gavn af produktet, da ju jitsu involverer en del spark og andet pjank! Kroppens skeletmuskulatur benytter sig af ATP, men lagrene af kreatinfosfat i musklerne er meget begrænsede. Kreatin (eller rettere fosforyleret kreatin) gendanner ADP til ATP, og man bliver derved udholdende længere tid; dog kun for en kort periode!
Nej, du får ikke gavn af det i sengen![]()
Hvorfor skal kreatin tages på tom mave? Undersøgelser viser at kreatinoptagelse øges ved indtag samtidig med en kulhydratkilde...

WrathChild skrev:har overhovedt ikke postuleret at det giver bedre at tage mere end 5 gr. JEG tager bar selv 15 gr efter træning,
?????! ?

WrathChild skrev:Det er iorden så
- blir bar hurtigt vrissen
Nej helt sikkert kan jeg godt se
det er self ikke nødvendigt med mere end 5 gr.

J-S-O skrev:WrathChild skrev:Det er iorden så
- blir bar hurtigt vrissen
Nej helt sikkert kan jeg godt se
det er self ikke nødvendigt med mere end 5 gr.
Ja, det gør jeg også i denne mørke og stresfulde tid

JonasMH skrev:Jeg kunne meget godt tænke mig at læse det du har skrevet Steve. Men kan ikke downloade den fil du har vedæftet/lagt ind her på siden. Kan du ikke prøve at gøre det igen eller smide den op et andet sted og give et link, takLyder jo spændende.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster