Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Nikolaj P skrev:hold kæft han er hjerne død, det giver jo ingen mening at tage så meget?
hvis du tager for meget over en længere periode, begynder din krop at "lave" mindre selv.

Fubar skrev:Nikolaj P skrev:hold kæft han er hjerne død, det giver jo ingen mening at tage så meget?
hvis du tager for meget over en længere periode, begynder din krop at "lave" mindre selv.
den negative feedback effekt kommer ligegyldigt hvor meget du tager... men hvis han tager så meget hver dag så kan kroppen hverken omsætte det eller nedbryde det og så smadrer han sin nyrer (har man ik kun en?)... men det gode ved kreatin er at den negative feedback effekt forsvinder når man stopper med at tage det - modsat for eksempel testosteron i steoroider...

Fubar skrev:så smadrer han sin nyrer (har man ik kun en?)

Bnaz skrev:Fubar skrev:Nikolaj P skrev:hold kæft han er hjerne død, det giver jo ingen mening at tage så meget?
den negative feedback effekt kommer ligegyldigt hvor meget du tager... men hvis han tager så meget hver dag så kan kroppen hverken omsætte det eller nedbryde det og så smadrer han sin nyrer (har man ik kun en?)... men det gode ved kreatin er at den negative feedback effekt forsvinder når man stopper med at tage det - modsat for eksempel testosteron i steoroider...
Må vi se en kilde på at en overdosis af kreatin smadrer noget som helst?

Bnaz skrev:Fubar skrev:Nikolaj P skrev:hold kæft han er hjerne død, det giver jo ingen mening at tage så meget?

Fubar skrev:Bnaz skrev:Fubar skrev:Nikolaj P skrev:hold kæft han er hjerne død, det giver jo ingen mening at tage så meget?
jeg kan se at jeg har læst forkert i min kilde, så jeg vil gerne trække mit postulat om at kreatin er skadeligt for nyrerne tilbage... den artikel jeg har læst beskrev problemer ved en som i forvejen havde nyresvigt (hvilket jeg ikke havde set)... MEN, den siger heller ikke noget som modbeviser at et overdrevent forbrug af kreatin over en længere periode på 10+ år for eksempel er skadeligt...
http://195.69.129.26/webshop/documents/ ... tering.pdf link til artiklen som er yderst interessant

chris_f skrev:Fubar skrev:så smadrer han sin nyrer (har man ik kun en?)
haha, nej man har to![]()
men det er spild af penge at tage så meget kreatin. Og der må jo være en grund til at produksenterne skriver at man kan vælge en loading fase eller bare permanent tage 0,03-0,005 g pr. kilo kropsvægt om dagen.

Nikolaj P skrev:chris_f skrev:Fubar skrev:så smadrer han sin nyrer (har man ik kun en?)
haha, nej man har to![]()
men det er spild af penge at tage så meget kreatin. Og der må jo være en grund til at produksenterne skriver at man kan vælge en loading fase eller bare permanent tage 0,03-0,005 g pr. kilo kropsvægt om dagen.
hvorfor citer du noget under mit navn som jeg ikke har skrevet?!

Pzyrex skrev:Vil også mene, at I overdriver voldsomt mht. bivirkningerne af kreatin. Om så man tog 100g om dagen, nægter jeg at tro, at ens nyrer tager direkte skade af det. Det bliver bare udskilt, ligesom så meget andet.
Den højeste "bivirkning" du kan få, er da lidt ondt i maven.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster