Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1420
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1418

Følg bodybuilding.dk på

Kritik af kostplan

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej bb..
Håber i vil komme med kritik af min kostplan?
Jeg vejer 82 kg, 21 år, 180 høj og cutter!

Jeg har et ligevægtsindtag imellem 3000-3200 kcal dagligt.

Jeg føler generelt en stor sult og cravings om aftenen, hvorfor der også ligger en del mad her.

Jeg træner generelt om formiddagen og har nogle dage cardio om eftermiddagen/aftenen.

Det er forskelligt om det er oksekød eller kylling jeg får af kød dagligt, dog ligger mængden meget konstant på de der 5-600 gram.

Avokado er ikke altid jeg får ind i min kost, da jeg generelt føler den her sult og måske tager 500gram gulerod/broccoli istedet for.

Til jer der undre jer over den sidste "proteinpulver" er det fordi jeg blander det op med min skyr, grundet smag! :)
De 2 andre ligger sammen med en banan efter endt træningspas.
kostplan

Reputation point: 15

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg ville droppe noget af proteinpulveret for noget mere fedt.
Brugeravatar

Reputation point: 104

Geografisk sted: Spanien

Træner her: Ullerslev motioncenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 185.00

Logbog: Vis logbog

Jeg syntes at det ser rigtig fornuftigt ud! :-)

Reputation point: 0

danielhansen13 skrev:Jeg ville droppe noget af proteinpulveret for noget mere fedt.

+1

Du er oppe på næsten 4 gram protein pr. kilo kropsvægt. Dette er dels meget mere end din krop kan optage, men værre endnu lægger du et voldsomt pres på dine organer for at omdanne al denne ekstra protein til energi.

Tommelfingerreglen hedder 1 gram fedt pr. kilo kropsvægt, også når du bulker, så mere sundt fedt. Jeg cutter selv lige nu, og for mig virker det bedst med energi primært fra fedt. Du kan jo prøve dig frem, men op på 80 gram fedt og så ned med protein-indtaget. Det der er ikke spor sundt. Hurtig Google-søgning for kilder: https://www.google.dk/search?q=high+pro ... e&ie=UTF-8

Et hurtigt blik ned over siden viser, at den eneste artikel som fra start stiller sig kritisk over for faren ved et højt indtag af protein, er fra bodybuilding.com. Man kan sagtens finde det svar, man gerne vil have, så er det spørgsmålet om man tør lukke øjnene for alle de andre ;)

Reputation point: 10

Der er overhovedet ingen grund til så meget protein! 45% virker voldsomt og er et unødvendigt pres på din krop.. (Har selv oplevet det) skift noget af det ud med noget fedt, f.eks. lidt fløde/tahin/pb i din skyr eller noget. Gør underværker.

Reputation point: 65

Hvis jeg skifter de 2 * protein pulver ud efter min træning(er) så vil jeg kunne gå efter min styrketræning uden at få meget i mange timer og ikke have fået noget inden?

Lad os lige fået slået fast at du ikke "skader dine organer" eller "ligger unødvendigt pres på din krop" af at indtage 300 g protein om dagen.

Når det så er sagt, så er det en god idé for dig, som tidligere nævnt at få indtaget noget mere fedt.
Spis dit pulver efter træning. Du kan skrue lidt ned for proteinindtaget (ikke mindst for at spare penge) i løbet af dagen, og så spise noget mere sundt fedt.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus Ø

Træner her: Ultimate Gym

Grunden til at jeg skriver at det lægger unødigt pres på hans krop er, at jeg efter at have levet med få kulhydrater maks 50g om dagen, lidt fedt og så resten protein, har gjort at jeg nu i en periode får taget blodprøver og EKG ca. Hver anden uge, fordi mine blodprøver er blevet fucked up. Lægen spurgte selv om jeg spiste meget protein, og det kunne jeg jo kun sige ja til. Lægerne er modsat mange af jer meget i mod så store mængder protein, og de mener ikke at der findes ordentlige undersøgelser der viser at er højt protein indtag, skader/presser kroppen på længere sigt.

Men er meget åben hvis du/i kan finde argumenter imod. Da jeg heller ikke selv mente det var farligt før jeg kom til læge.

Reputation point: 65

MTR93 skrev:Lad os lige fået slået fast at du ikke "skader dine organer" eller "ligger unødvendigt pres på din krop" af at indtage 300 g protein om dagen.

Når det så er sagt, så er det en god idé for dig, som tidligere nævnt at få indtaget noget mere fedt.
Spis dit pulver efter træning. Du kan skrue lidt ned for proteinindtaget (ikke mindst for at spare penge) i løbet af dagen, og så spise noget mere sundt fedt.

Godt nok, ville også være absurd hvis det gjorde! Og synes nemlig også det er nødvendighed med lidt carbs+protein efter træning.

- Dvs. drop noget af kødet og smid noget sundt fedt ind? Er bare bange for at jeg ikke bliver mæt, hvis jeg skifter 300gram kylling ud med 100 gram avokado eksempelvis?

Riberrock skrev:Grunden til at jeg skriver at det lægger unødigt pres på hans krop er, at jeg efter at have levet med få kulhydrater maks 50g om dagen, lidt fedt og så resten protein, har gjort at jeg nu i en periode får taget blodprøver og EKG ca. Hver anden uge, fordi mine blodprøver er blevet fucked up. Lægen spurgte selv om jeg spiste meget protein, og det kunne jeg jo kun sige ja til. Lægerne er modsat mange af jer meget i mod så store mængder protein, og de mener ikke at der findes ordentlige undersøgelser der viser at er højt protein indtag, skader/presser kroppen på længere sigt.

Men er meget åben hvis du/i kan finde argumenter imod. Da jeg heller ikke selv mente det var farligt før jeg kom til læge.

Evt. læs denne : http://news.bodylab.dk/artikler/197-hoj ... ket-er-det
Som skrevet er der ikke entydige undersøgelser der viser nyrerne tager skade. I hvert fald ikke på mennesker.

Til topicstarter :
Drop noget af kødet (ikke nødvendigvis alle 300 g), og smid noget sundt fedt ind. Hvis du oplever sult, så spis noget mere grønt, eller evt. nogle fibre af en art.Angående fedtindtag så er der en tommelfingerregel der siger 1g fedt pr. kg kropsvægt (mindst!).
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus Ø

Træner her: Ultimate Gym

MTR93 skrev:
Riberrock skrev:Grunden til at jeg skriver at det lægger unødigt pres på hans krop er, at jeg efter at have levet med få kulhydrater maks 50g om dagen, lidt fedt og så resten protein, har gjort at jeg nu i en periode får taget blodprøver og EKG ca. Hver anden uge, fordi mine blodprøver er blevet fucked up. Lægen spurgte selv om jeg spiste meget protein, og det kunne jeg jo kun sige ja til. Lægerne er modsat mange af jer meget i mod så store mængder protein, og de mener ikke at der findes ordentlige undersøgelser der viser at er højt protein indtag, skader/presser kroppen på længere sigt.

Evt. læs denne : http://news.bodylab.dk/artikler/197-hoj ... ket-er-det
Som skrevet er der ikke entydige undersøgelser der viser nyrerne tager skade. I hvert fald ikke på mennesker.

Til topicstarter :
Drop noget af kødet (ikke nødvendigvis alle 300 g), og smid noget sundt fedt ind. Hvis du oplever sult, så spis noget mere grønt, eller evt. nogle fibre af en art.Angående fedtindtag så er der en tommelfingerregel der siger 1g fedt pr. kg kropsvægt (mindst!).

Hvis jeg skal have de der MINIMUM 80-90gram fedt gennem mandler og avokado (300g avokado & 75g mander) har jeg allerede "brugt" omkring 1000 kcal? hvilket jeg føler er rigtig meget?
Det må jeg bare acceptere eller hvad?

Alt for meget protein. ALT for lidt kulhydrat. Fedt synes jeg ser fint ud, passer godt på 0.8g/ kg bw
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du dropper avokado og nøjes med at spise mandler kan du gøre det for ~750 kcal. Om dagen ;-)

Houd skrev:Alt for meget protein. ALT for lidt kulhydrat. Fedt synes jeg ser fint ud, passer godt på 0.8g/ kg bw

Hvad bygger du det på? :)
Jeg modsiger dig ikke, ønsker bare mere argumentation(måske kilder)

Bjørnson skrev:
Houd skrev:Alt for meget protein. ALT for lidt kulhydrat. Fedt synes jeg ser fint ud, passer godt på 0.8g/ kg bw

Mere protein er ikke bedre. Hvis det var tilfældet så hvorfor ikke bare keto?

Spiser du også så meget protein i kcal overskud?

Det er misforstået at et højt protein indtag holder på din muskelmasse, det er i høj grad kulhydraterne.

Hurtigt regning siger 164g protein om dagen, og det er højt sat ved 2g/kilo bw. Du får næsten dobbelt dette, hvilket gør du ikke har plads til kulhydrater.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Kostplan: Ingen kostplan

Houd skrev:
Bjørnson skrev:

Mere protein er ikke bedre. Hvis det var tilfældet så hvorfor ikke bare keto?

Spiser du også så meget protein i kcal overskud?

Det er misforstået at et højt protein indtag holder på din muskelmasse, det er i høj grad kulhydraterne.

Hurtigt regning siger 164g protein om dagen, og det er højt sat ved 2g/kilo bw. Du får næsten dobbelt dette, hvilket gør du ikke har plads til kulhydrater.

Spiser nogenlunde samme gram protein i overskud men betydelig mere kulhydrat ja..

Du må da være rig, siden du har råd til at spise sådan hver dag.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Jmt skrev:Du må da være rig, siden du har råd til at spise sådan hver dag.

Som studerende synes jeg bestemt ikke at jeg er rig..
Men føler ikke at jeg vil "gå ned" på kosten og hvis jeg kan optimere (også sparer??) så gør meget gerne det.

Bjørnson skrev:

Men føler ikke at jeg vil "gå ned" på kosten og hvis jeg kan optimere (også sparer??) så gør meget gerne det.

Har du prøvet at regne ud hvor meget dit daglige indtag ca. koster?
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Jmt skrev:
Bjørnson skrev:

Har du prøvet at regne ud hvor meget dit daglige indtag ca. koster?

Nej.

Man kan få 5,5 kg kylling i Bilka til 250, fast pris. Dvs. du spiser for ca. 25 kr. om dagen i kylling. Grøntsagsblanding fra Romanesco er pissedyrt, og 500 g om dagen koster vel 20 kr. Du kan btw få 2 kg wokblanding til 30 kr i Bilka. Mandler koster dig 5 kr. om dagen. Avocado koster dig mindst 5 kr. om dagen. Du er allerede på 55 kr om dagen, og så kommer der også skyr, gulerødder, proteinpulver, bananer og wokblandingen.

Hvad med noget mælk? Det er billigt og enkelt.

Jeg lever for <1500 kr. om måneden i mad, kig evt. i min kostplan (04-01-2013), hvis du vil finde noget inspiration til billige varer.
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Jmt skrev:Man kan få 5,5 kg kylling i Bilka til 250, fast pris. Dvs. du spiser for ca. 25 kr. om dagen i kylling. Grøntsagsblanding fra Romanesco er pissedyrt, og 500 g om dagen koster vel 20 kr. Du kan btw få 2 kg wokblanding til 30 kr i Bilka. Mandler koster dig 5 kr. om dagen. Avocado koster dig mindst 5 kr. om dagen. Du er allerede på 55 kr om dagen, og så kommer der også skyr, gulerødder, proteinpulver, bananer og wokblandingen.

Hvad med noget mælk? Det er billigt og enkelt.

Jeg lever for <1500 kr. om måneden i mad, kig evt. i min kostplan (04-01-2013), hvis du vil finde noget inspiration til billige varer.

Romanesco er "bare" en billig grøntsagsblandig fra fakta - ligesådan er wokblandingen ;)

Mælk, hvorfor??
Og det vil du skifte ud med kylling hvis det skulle være?

Drik 3 dl. Minimælk til morgenmad i stedet for proteinpulver :-) det er det samme antal kalorier, og du får stadig en del protein ud ad det :-)

Mælk er billigt, lækkert og fordelingen af makronutrienter er rar.
Sidst rettet af Jmt 8. mar 2013, 21:32, rettet i alt 1 gang.
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

kasperroed skrev:Drik 3 dl. Minimælk til morgenmad i stedet for proteinpulver :-) det er det samme antal kalorier, og du får stadig en del protein ud ad det :-)

Spiser ikke morgenmad men du vil have mig til det istedet for proteinpulver efter træning?

Nåej, du træner om morgenen. My bad, der skal du bare drikke det proteinpulver! :-)

Men så byt noget andet ud med mælk ;-)

kasperroed skrev:Nåej, du træner om morgenen. My bad, der skal du bare drikke det proteinpulver! :-)

Noget andet?

Bjørnson skrev:
kasperroed skrev:Nåej, du træner om morgenen. My bad, der skal du bare drikke det proteinpulver! :-)

Noget andet?

Lad være med, at bytte fast føde ud med mælk, hvis du som du siger, er sulten og craver. :)
Brugeravatar

Træner her: Sport & Fitness

Nicklas4L skrev:
Bjørnson skrev:

Noget andet?

Lad være med, at bytte fast føde ud med mælk, hvis du som du siger, er sulten og craver. :)

Præcis, også min tanke.

Har du noget kritik på kostplanen?

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster