Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Dtrip650 skrev:Jeg tænker ofte på, at prøve Jack3d eller kokain, tage det hver dag, så jeg kan gå amok og vise folk at jeg ikke giver en fuck... Men det virker bare forkert et eller andet sted.

Garik skrev:Men indtager hun så i virkeligheden 1100 kalorier?

Kleint skrev:Hendes ligevægtsindtag er IKKE 1100 kcal..(f.eks jeg er lidt mindre end henne om har en BMR på 1260 kcal, så pluss daglig energiforbruk = ca 2400 som er mit ligevægtindtag)
Men om hun kun trener 3 gange om ugen og har et stillesiddende arbejd/skole har hun måske et ligevægtindtag på ca 1900-2000 kcal, om det er tilfelde vil et kalorieindtag på ca 1500-1600 daglig være passende til hun har mistet de kg hun vil af med. Eller hun kan generelt bevege sig mer og trene flere gange om ugen og spise ca 2000 kcal..
den shape up appen kender jeg ikke til, men måske den ikke er så presis..? hun spiser ihvertfald mer enn 1100 kcal om hun ikke taber sig.. det er nemt at glemme hvad en faktisk spiser.

Bash skrev:Der er to nærliggende muligheder. Den ene er allerede nævnt af andre. Den anden kan være at hun har smadret sit stofskifte ved at indtage alt for lidt mad, dyrke alt for meget motion i for lang tid, således at kroppen har sænket sit stofskifte for at akkommodere sig.
...Den sidste er at hun er 12, vejer 35 kg og er sengeliggende

Lars Allan skrev:HVIS det er sandt hun indtager 1100 kalorier, og ikke kan tabe sig, kunne det være en god idé for hende at se denne video:
Layne Norten Phd i nutrition.
Skal man lytte til ham, er hendes eneste mulighed, at normalisere hendes forbrænding ved langsomt at tilføje ekstra kalorier. Eksempelvis 3-5 carbs dagligt. Med mindre hun vil tabe sig på et fuldstændig umenneskeligt lavt kalorie indtag.

Lars Allan skrev:HVIS det er sandt hun indtager 1100 kalorier, og ikke kan tabe sig, kunne det være en god idé for hende at se denne video:
Skal man lytte til ham, er hendes eneste mulighed, at normalisere hendes forbrænding ved langsomt at tilføje ekstra kalorier. Eksempelvis 3-5 carbs dagligt. Med mindre hun vil tabe sig på et fuldstændig umenneskeligt lavt kalorie indtag.

Boozexp skrev:Lars Allan skrev:HVIS det er sandt hun indtager 1100 kalorier, og ikke kan tabe sig, kunne det være en god idé for hende at se denne video:
Tusind Tak for svar allesammen.
Jeg fik sendt denne video i en PM. Jeg så den, og nåede til samme konklusion. Hun bliver godt nok ked af det når hun hører at hun først kan gå i gang med at tabe sig om 1 år +.. Sur røv. Hun siger det 'startede', altså hun tog på selvom hun ikke spiste noget, da hun begyndte på p-piller. Og det lyder vel meget fornuftigt at hormoner kan fucke hendes stofskifte op.. Spørgsmålet er om det vil hjælpe at stoppe med p-pillerne, eller om skaden er sket.. Det kan vel ikke skade at prøve, samt at øge kalorieindtaget gradvist.

s0enice skrev:Boozexp skrev:Lars Allan skrev:HVIS det er sandt hun indtager 1100 kalorier, og ikke kan tabe sig, kunne det være en god idé for hende at se denne video:
Tusind Tak for svar allesammen.
Jeg fik sendt denne video i en PM. Jeg så den, og nåede til samme konklusion. Hun bliver godt nok ked af det når hun hører at hun først kan gå i gang med at tabe sig om 1 år +.. Sur røv. Hun siger det 'startede', altså hun tog på selvom hun ikke spiste noget, da hun begyndte på p-piller. Og det lyder vel meget fornuftigt at hormoner kan fucke hendes stofskifte op.. Spørgsmålet er om det vil hjælpe at stoppe med p-pillerne, eller om skaden er sket.. Det kan vel ikke skade at prøve, samt at øge kalorieindtaget gradvist.
Desuden er 55kg fordelt på 164cm kvinde, vel ikke såå galt igen, eller er det bare mig?

Chelsea2013 skrev:Bed hende have en refeed dag hvor hun indtager over 150 gram protein, over 1000 kulhydrat og over 50 gram fedt. Det skal nok sparke gang i forbrændingen igen.

Boozexp skrev:Chelsea2013 skrev:Bed hende have en refeed dag hvor hun indtager over 150 gram protein, over 1000 kulhydrat og over 50 gram fedt. Det skal nok sparke gang i forbrændingen igen.
Var det ikke det han snakkede om i videoen som bodybuildere gjorde forkert og blev fede af. Og at de istedet gradvist skulle æde mere. Han virker som en rimelig klog mand, og mon ikke han ville have nævnt refeed dage hvis det var en reel løsning.
Eller var det en joke? Er ikke sikker

Chelsea2013 skrev:Boozexp skrev:Chelsea2013 skrev:Bed hende have en refeed dag hvor hun indtager over 150 gram protein, over 1000 kulhydrat og over 50 gram fedt. Det skal nok sparke gang i forbrændingen igen.
Var det ikke det han snakkede om i videoen som bodybuildere gjorde forkert og blev fede af. Og at de istedet gradvist skulle æde mere. Han virker som en rimelig klog mand, og mon ikke han ville have nævnt refeed dage hvis det var en reel løsning.
Eller var det en joke? Er ikke sikker
Du bliver ikke fed af at have en enkel refeed dag og gøre forsøget. Det er selvfølgelig ikke noget jeg anbefaler at gøre ofte. Men hvis det hele er gået helt i stå, så er det da et forsøg værd. Om det blot giver en psykisk følelse af, at nu stiger ens forbrænding, eller om det rent faktisk er sandt. Det er ikke til at vide. Jeg ved at bl.a. Josef Rakich gør det en gang i mellem. Lad hende prøve det af en enkelt gang.

Derunderon skrev:^^
Kommer an på patterne - og røven !

Jiyan skrev:Off topic; Er du under uddannelse indenfor noget fysiologisk, eller er det på baggrund af eventuelle selvstudier, at du villigt udtaler dig i sager som disse, Kleint? Er bare nysgerrig

Kleint skrev:Jiyan skrev:Off topic; Er du under uddannelse indenfor noget fysiologisk, eller er det på baggrund af eventuelle selvstudier, at du villigt udtaler dig i sager som disse, Kleint? Er bare nysgerrig
uddannelse innen ernæringsfysiologi

Kleint skrev:- da hun begynde på p-piller var det vand hun tog på.
- sludder og vrøvl- hun er da ikke nødt til at vænte 1 år + for at gå ned i vægt.. hvad tror i egentlig sker
med BMR- at den halveres? Nei. Om hun har gået og "sultet seg" i lang tid så vil BMR synke lidt, lidt.
hun kan da bare sakte begynde at spise lidt mer og samtidig træne så vil hun måske stå på samme vægt en måneds tid
og så kan hun da sagtens begynde at tabe sig igen. kroppen tilpasser sig hurtig og det tar ikke 1 år
før hennes BMR er som "normal" igen. Og om hun trener samtidig (særlig styrke) går det da ret hurtig.
En av årsagene til at BMR sænkes lidt under slanking er at en mister fettfri-masse (muskler)- for å unngå dette skal hun passe
på at spise nok proteiner og træne styrke.
-refeed dag er mest psykisk
det er ikke ret meget en selv kan gøre for at påvirke metabolismen- fettfri masse er den største faktoren.

Protean skrev:Hvis du spørger mig, virker secret eating mere sandsynligt end en stofskifte skade.

Boozexp skrev:Kleint skrev:- da hun begynde på p-piller var det vand hun tog på.
- sludder og vrøvl- hun er da ikke nødt til at vænte 1 år + for at gå ned i vægt.. hvad tror i egentlig sker
med BMR- at den halveres? Nei. Om hun har gået og "sultet seg" i lang tid så vil BMR synke lidt, lidt.
hun kan da bare sakte begynde at spise lidt mer og samtidig træne så vil hun måske stå på samme vægt en måneds tid
og så kan hun da sagtens begynde at tabe sig igen. kroppen tilpasser sig hurtig og det tar ikke 1 år
før hennes BMR er som "normal" igen. Og om hun trener samtidig (særlig styrke) går det da ret hurtig.
En av årsagene til at BMR sænkes lidt under slanking er at en mister fettfri-masse (muskler)- for å unngå dette skal hun passe
det er ikke ret meget en selv kan gøre for at påvirke metabolismen- fettfri masse er den største faktoren.
Det stemmer ikke overens med hvad Hr. BioLayne siger i videoen. Videnskabsmand mod videnskabsmand. Who to trust?.. BioLayne siger at kalorieindtaget skal øges meget nænsomt.. Hmm. Ved det snart ikke. Konklusionen må være at kalorieindtaget i hvert fald skal øges. Med en eller anden hastighed

Kleint skrev:Boozexp skrev:Kleint skrev:- da hun begynde på p-piller var det vand hun tog på.
Det stemmer ikke overens med hvad Hr. BioLayne siger i videoen. Videnskabsmand mod videnskabsmand. Who to trust?.. BioLayne siger at kalorieindtaget skal øges meget nænsomt.. Hmm. Ved det snart ikke. Konklusionen må være at kalorieindtaget i hvert fald skal øges. Med en eller anden hastighed
Jeg siger også at hun skal øge kalorieindtaget nænsomt... sakte = langsomt ;) pardon my dansk
(men ikke over 1 år+ - det var godt nok en overdrivelse synes jeg)
Hvor hurtig hun skal øge kalorieindtaget afhænger bl.a av hvor aktiv hun er, og hvor længe hun har "sultet seg/slanket seg". Mange faktorer som spiller inn. Men hun kan da bare stille og rolig øge kcal- indtaget og se hvordan kroppen hendes reagerer- og så tage det derfra.
kan ikke kommentere videoen da jeg ikke har sett den ennu..

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster